Als dat al zo is, wat ik betwijfel, dan is het nog slechts een kwesties van dosis. Als tren op beide vlakken 5 maal sterker is, dan kun je gewoon de dosis verlagen tot een 5de, probleem opgelost. Vandaar dat 500:500 = 100:100.
Zou ook aansluiten bij voorgaande. Als ik me die studie goed herinner ging het hier echter al niet meer om een factor 5, wat al weer de arbitraire aard van al deze verhoudingen aanduidt.
Het is misschien handig om even op te merken dat we wat dit betreft weinig tot niets weten. De irrelevantie van de methoden gebruikt om anabole:androgene ratio's is in het verleden meermaals aangetoond. Niet enkel het bekende bezwaar van de androgeen-afhankelijke levator ani ten opzichte van de ventrale prostaat, maar gewoon al het model : volgens recent onderzoek zijn knaagdieren beter te vergelijken met gecastreerde mannen dan gezonde mannen. Gezien je aan een bepaalde dosis nu eenmaal grotere toename in androgene dan anabole kenmerken gaat krijgen betekent dit dat veel van de effecten en dosissen van AAS in het verleden schromelijk onderschat zijn. Dat is ook beetje mijn ervaring als je de evolutie over de laatste 10 jaar bekijkt.
Ik ben het ook eens met Big T, wat fysieke kenmerken betreft althans, dat Trenbolone weinig of geen neven of andere effecten heeft die je niet eveneens met pakweg testosterone hebt. Het drastische cortisol-verlagend effect kan wel wat psychische effecten veroorzaken (manisch-depressief gedrag, moeite om met stress om te gaan etc).
Misschien ook nog aan het lijstje toe te voegen : T3. Ook notoir voor zen effect op het cardiovasculair stelsel.
Dat klopt inderdaad. Testen op een androgeencel en een gistcel met een androgeenreceptor vertellen al iets meer. Maar nog altijd niet voloende gezien je rekening moet houden met metabole omzettingen.
Ook mogelijke interactie met andere receptoren voegen toe aan de androgene avtiviteit van aas. Dus uiteindelijk zit je met een geheel andere androgene waarde die je niet kan afleiden van prostaatgroei.
En zoal je aangeeft al zeker niet bij een rat.
Maar bij onderzoek op de gistcel met androgenreceptoren is de interactie van trenbolone bijna zo sterk als DHT. Je zou kunnen zeggen, dan neem ik minder. Maar dan kan je beter testosteron bv. zetten gezien deze minder mogelijke interacties met andere receptoren heeft.
---------- Post toegevoegd 9 July 2013 om 00:21 ----------
Nee, het is helemaal niet bewezen dat het in zijn algemeenheid geldt dat AAS een significante negatieve invloed heeft op de gezondheid. Er zijn een aantal AAS waarbij dat wel is bewezen, met name orals. Maar zelfs voor de meeste orals geldt dat wanneer je het bij een aantal weken houdt, je zeer waarschijnlijk geen schade zal oplopen. Het is een ander verhaal als je AAS veel te hoog doseert en te vaak gebruikt. Ik vind het gebruik van AAS eigenlijk vrij logisch. Het sneller toenemen van spiermassa zorgt ervoor dat je een beter uiterlijk hebt, wat allerlei voordelen met zich meebrengt. Denk aan zelfvertrouwen, aandacht van vrouwen, et cetera.
Maar wat is hoog doseren? Het dubbel van je eigen aanmaak?
Spijtig genoeg spreken we bij gangbare hoge dosisissen over minstens 10x je eigen aanmaak.
Bij orals zit het probleem bij de alkylaties, maar androgenen op zichzelf zouden ook zomaar eens toxisch kunnen zijn. Dit kan indirect zijn door vanzelfsprekende invloed op de werking van het lichaam. Bv. Inhibitie van ontgiftende enzymen, eigen antioxidanten, werking organen, enz...
De voordelen van aas gebruik die logisch lijken is in principe onzelfzekerheid van de mens en de illusie van uiterlijke standaarden.
Maar inerlijke gezondheid zou voorop moeten staan, iets wat velen leren na een val in slechte gezondheid.
Op jonge leeftijd als gezond persoon lijkt het lichaam onverwoestbaar en wordt er niet verder bij nagedacht. Het ontbreken van directe, blijvende neveneffecten geeft ook een extra stimulans om te gebruiken. Met het idee, ik doe het veilig en mij zal niets overkomen.
Het lichaam heeft voor een reden een natuurlijke balans. Sporten, gezond leven en eten zorgt voor een betere balans. Maar die balans is afhankelijk van de effecten van deze op je hormonen.
Dus gebruik van welk hormoon dan ook verstoort dit. En elk hormoon in je lichaam beinvloed een ander, enz...