AndroidHealthClinic

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

5/3/2018 - week 1, dag 1 (prep cycle II)
BP paused

1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
Voelde het bij m'n pols alleen na de 55 kg sets (en niet tijdens) en trok sneller weg. Denk dat het langzaam weggaat.

Dumbell bench press
4x8 14 kg
Wachten op squatrek.

Squat
1x5 60 kg
1x5 72.5 kg
1x3 85 kg
1x7 85 kg
Ademhaling standje bijna dood.
1x4 85 kg
1x8 85 kg
1x2 85 kg
1x5 85 kg

Board BP paused
1x3 42.5 kg
1x3 50 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg

Bench squeeze
4x15 sec

Ab rollouts (thuis)
3x8 bw

Trainingstijd: 95 min

Wil binnenkort naar de fysio omdat ik weer wat knopen rondom m'n ellebogen heb die ik zelf niet weggedrukt krijg. Gaf veel drukvermindering vorige keer.
Mocht m'n pols dan nog aan de orde zijn, bespreek ik dat meteen.

---

Echt een shit weekend gehad wat zorg voor m'n lichaam betreft. Slecht herstel vd training van vrijdag, door het dansen tot 05:00u. Zieke glutesspierpijn vanaf halverwege het festival.
Vrijdag dus ayce grill. Zaterdag en zondag ayce buffet in center parcs. Vrijdag en zaterdag hele dag geen kcals geteld, zondag wel gegokt.
Forlax vergeten mee te nemen. Zaterdag niet genomen dus besloten pillen van de kruidvat te nemen. Niet nagedacht en hoogste dosering genomen. Ik wist niet dat een mens zo vol kon zitten...
En maandelijks probleem. Met bovenstaand dubbel buikpijn :o

Welcome to my awesome monday gymday prep :P

Respect!

Zo zie je maar.. bagger dagen en toch een goeie train! :thumb:
je doet het mooi wel!

Hoop dat het snel beter gaat met je pols.

Haha 7 reps swuatten en meteen half dood?
Dan ben je een ekte pl-er :D

• Like
Waarderingen: Pren
Nice train!
Hoe voelde je pols/hand nar die BP squeeze?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.666

Zo zie je maar.. bagger dagen en toch een goeie train! :thumb:
je doet het mooi wel!

Hoop dat het snel beter gaat met je pols.

Dank beiden :D

Haha 7 reps swuatten en meteen half dood?
Dan ben je een ekte pl-er :D

Haha inderdaad... De 8-repper was ik wel een stuk minder buiten adem dan die van 7 en hartslag herstelde sneller.
Ben het gewoon totaal niet gewend om >5 reps te doen.

Nice train!
Hoe voelde je pols/hand nar die BP squeeze?

Dankjewel :)

Ik had hem vorige week met gebogen ellebogen gedaan, om te kijken of dat fijner was. Maar dat is eigenlijk onzin.
Ditmaal wel met gestrekte armen en geen pijntje daar waar ik het bij benchen voelde, misschien door deze aanpassing(?)

Voelde het ook wel bij de board press. Verschil met vorige week was dat ik het pas voelde vanaf het moment dat het gewicht de leggers aanraakte bij het terugleggen van de bar.

Ik had hem vorige week met gebogen ellebogen gedaan, om te kijken of dat fijner was. Maar dat is eigenlijk onzin.
Ditmaal wel met gestrekte armen en geen pijntje daar waar ik het bij benchen voelde, misschien door deze aanpassing(?)

Voelde het ook wel bij de board press. Verschil met vorige week was dat ik het pas voelde vanaf het moment dat het gewicht de leggers aanraakte bij het terugleggen van de bar.
Ja, het zou een verschil kunnen maken als je met gestrekte of geplooide ellebogen knijpt.

Weet je zeker dat je de polsen niet teveel kantelt tijdens het benchen?
Bij het knijpen zal je er waarschijnlijk goed op letten, maar bij het benchen heb je wat meer aan je hoofd en valt het misschien niet zo op als je ze kantelt (of 1 kant wel en de andere niet).

• #2.668
Ja, het zou een verschil kunnen maken als je met gestrekte of geplooide ellebogen knijpt.

Weet je zeker dat je de polsen niet teveel kantelt tijdens het benchen?
Bij het knijpen zal je er waarschijnlijk goed op letten, maar bij het benchen heb je wat meer aan je hoofd en valt het misschien niet zo op als je ze kantelt (of 1 kant wel en de andere niet).

Hmm kantelen welke kant op? Ik probeer wel m'n polsen naar binnen te draaien, een beetje zoals bij bulldog grip, om te zorgen dat m'n elleboog loodrecht op m'n onderarm staat.
Heb niet het idee dat m'n polsen naar achteren kantelen. Maar misschien moet ik m'n grip maar eens onder de loep nemen inderdaad.

Ik zou zeggen dat ik het voel zoals op onderstaand plaatje, iets meer richting de buitenkant dus. En geen puntje, maar meer als een streep.

hand.png

• #2.669
Als ik google naar mensen met soortgelijke klachten kom ik met name tegen dat andere mensen als tip geven wrist bandages te gebruiken.
Zou me wel verbazen als dat de oplossing kan zijn aangezien m'n werksets maar met 2,5 - 5 kg omhoog zijn gegaan en ik nou niet vind dat ik een bijster zware bench heb.
En veel griptraining, maar daar doe ik al aan.

Je hebt nog geen wrist wraps?
Maakt toch behoorlijk wat volume op de bench met die 4 daagse dat het weldegelijk aan te raden is.

Als ik google naar mensen met soortgelijke klachten kom ik met name tegen dat andere mensen als tip geven wrist bandages te gebruiken.
Zou me wel verbazen als dat de oplossing kan zijn aangezien m'n werksets maar met 2,5 - 5 kg omhoog zijn gegaan en ik nou niet vind dat ik een bijster zware bench heb.
En veel griptraining, maar daar doe ik al aan.
Dus jij doet ook een pols indraaien? Ik krijg dat namelijk ook niet opgelost:(

Je kan het eens een tijdje met wraps proberen.
Ik had vroeger altijd last van de pols bij het squatten en gebruikte dan altijd wraps bij zware sets. Nu geen wraps meer nodig. Dus het kan helpen om een tijdelijk probleem te verlichten.

De plaats waar je pijn hebt doet wel vermoeden dat het met het indraaien van e pols te maken heeft.
Maar misschien dat wraps daar ook kunnen helpen.

• #2.673
Je hebt nog geen wrist wraps?
Maakt toch behoorlijk wat volume op de bench met die 4 daagse dat het weldegelijk aan te raden is.

Gekke is dat number of lifts hetzelfde is als met de 3-daagse, omdat ik daar natuurlijk hoger volume per dag draaide.
Maar fair enough; ik pak nu 2,5-5 kg meer per set en doe dumbell presses erbij en dat deed ik hiervoor niet.

Heb inderdaad geen wrist wraps. Net wel een beetje ingelezen over wraps en is vrij makkelijk te begrijpen waarom ze best goed van pas kunnen komen.

Dus jij doet ook een pols indraaien? Ik krijg dat namelijk ook niet opgelost:(

Ja maar ik doe het bewust omdat m'n pols dan meer loodrecht op m'n onderarm blijft staan.
Ding is wel nu ik erover nadenk dat ik best een wijde grip heb en in de lockout m'n polsen dan weer erg geroteerd zijn naar binnen met al dat gewicht erop...
Met (un)racken zit je nog iets hoger en boven je macht, dus zou best kunnen dat daar dan de pijn (vooral) ontstaat met bovenstaande.

Je kan het eens een tijdje met wraps proberen.
Ik had vroeger altijd last van de pols bij het squatten en gebruikte dan altijd wraps bij zware sets. Nu geen wraps meer nodig. Dus het kan helpen om een tijdelijk probleem te verlichten.

De plaats waar je pijn hebt doet wel vermoeden dat het met het indraaien van e pols te maken heeft.
Maar misschien dat wraps daar ook kunnen helpen.

Ik ga ze bestellen en kijken hoe dat gaat. SBD mag me wel eens gaan sponsoren :p

Zie mijn reactie op @EigenWereld hierboven.

• #2.676
Neem aan dat dit een beetje hetzelfde verhaal is als met knee sleeves, maar toch even een check voor de zekerheid.
Kan het best flexibel pakken en wellicht een keer stijve aanschaffen voor tijdens wedstrijden?

Ik heb er van Titan. 1 setje redelijk flexibele en een setje stijve. Eerlijk gezegd heb ik die stijve nog niet echt nodig gehad. De flexibele exemplaren bieden al enorm steun als je ze redelijk vast trekt.
Dat zal wel hetzelfde zijn bij SBD.

• #2.678
Ik heb er van Titan. 1 setje redelijk flexibele en een setje stijve. Eerlijk gezegd heb ik die stijve nog niet echt nodig gehad. De flexibele exemplaren bieden al enorm steun als je ze redelijk vast trekt.
Dat zal wel hetzelfde zijn bij SBD.

Ik had je advies opgevold en gisteren meteen besteld. Zie hieronder voor de ervaring :)

7/3/2018 - week 1, dag 2 (prep cycle II)
Deficit deadlift

1x3 65 kg
1x3 80 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg

BP paused met chains
1x3 35 kg
1x3 42.5 kg
1x3 50 kg
1x2 52.5 kg
1x2 52.5 kg
1x2 52.5 kg
1x2 52.5 kg
Vanaf de 50 kg wrist wraps gehad (gisteren besteld, vandaag binnen :) ) en geen ongemak gevoeld.
Alleen met plates verwisselen voelde ik het betreffende plekje soms in de verte, maar zal wel na-irritatie zijn.

Deadlift from boxes
1x3 80 kg
1x3 92.5 kg
1x3 105 kg
1x3 105 kg
1x3 115 kg (4s hold)
1x3 115 kg (4s hold)
1x3 115 kg (VPR)
Laatste set geen hold omdat ik straps was vergeten voor de RDL's.

RDL
2x5 72.5 kg (ipv 5x5)
Vingers waren verkrampt.

Hyperextension (extra)
2x10 bw
Ivm bovenstaande.

GCBP
1x5 42.5 kg (VPR denk ik)
4x5 42.5 kg

Seated row
1x6 40 kg
4x6 47 kg

Trainingstijd: 125 min

Zag er soepel uit allemaal

Nice!! Dat was een makkelijke oplossing.
Hopelijk geraak je er zo vanaf. Dan kan je binnenkort weer zonder benchen. Hoewel je top-sets met wraps benchen ook geen schande is.

Terug
Naar boven