XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Goed dat je hand pijnloos blijft. :)

Ligt er een beetje aan hoe smal je staat. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met wat smaller gaan staan. Ik sta tegenwoordig een stukje smaller dan wat je in mijn profiel foto kan zien. Je grip breder nemen zou je ROM ietsje vergroten. Dat is eerder een nadeel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.702
Goed dat je hand pijnloos blijft. :)

Ligt er een beetje aan hoe smal je staat. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met wat smaller gaan staan. Ik sta tegenwoordig een stukje smaller dan wat je in mijn profiel foto kan zien. Je grip breder nemen zou je ROM ietsje vergroten. Dat is eerder een nadeel.

Ben er erg blij mee ja :)

Zoals jij nu staat sta ik normaal gesproken ook. Echt net iets buiten schouderwijdte of net gelijk. Ik dacht precies hetzelfde qua compensatie, voelt tijdens het liften ook niet heel anders om smaller te gaan staan.

Nu ik smaller sta heb ik minder het gevoel dat ik het gewicht squat. Ik kan beter spanning zetten op de posterior chain voor de lift-off.

• #2.704
Nu ik smaller sta heb ik minder het gevoel dat ik het gewicht squat. Ik kan beter spanning zetten op de posterior chain voor de lift-off.

Hmm ik heb nooit het gevoel dat ik het gewicht moet squatten.
Ik merk, met het nu thuis naast de computer even oefenen, dat bij een smallere stance m'n onderrug beter in positie komt en blijft :) Dus beter voor posterior chain inderdaad.
In mijn geval is het ook alleen een aanpassing die nodig is om de mixed grip lekker uit te kunnen voeren.

Hmm ik heb nooit het gevoel dat ik het gewicht moet squatten.
Ik merk, met het nu thuis naast de computer even oefenen, dat bij een smallere stance m'n onderrug beter in positie komt en blijft :) Dus beter voor posterior chain inderdaad.
In mijn geval is het ook alleen een aanpassing die nodig is om de mixed grip lekker uit te kunnen voeren.
Tijdens de lift voelde ik het ook niet als een squat. Maar als ik het nadien bekijk op film dan ziet het wel eerder zo uit. En als ik nu het gevoel vergelijk tijdens de lift moet ik het ook zo omschrijven. Hoewel het nog steeds als een DL voelde hoor. Maar er zaten meer eigenschappen van een squat in dan nu, met de smallere stand.
Mixed grip lukt idd beter als je iets smaller staat. Je krijgt volgens mij ook minder het helicopter effect.
Soms is enkele cm's al genoeg. Ik zou niet in 1 keer 10cm smaller gaan staan. Dat maakt de lift plots een heel stuk anders en doet het misschien slecht aanvoelen, terwijl het dat dan misschien toch niet is.
Beetje met kleine stapjes proberen, tot je merkt dat nog verder corrigeren echt wel te ver zou gaan.

Heb zelf altijd het Rippetoe-trucje gebruikt om de wijdte van mijn stance te bepalen: vanuit stilstand een sprongetje maken. Je neemt dan meestal de positie aan, die je de meeste kracht oplevert. En dat is idd vrij smal. Wellicht dat je daar wat aan hebt.

• #2.707
Tijdens de lift voelde ik het ook niet als een squat. Maar als ik het nadien bekijk op film dan ziet het wel eerder zo uit. En als ik nu het gevoel vergelijk tijdens de lift moet ik het ook zo omschrijven. Hoewel het nog steeds als een DL voelde hoor. Maar er zaten meer eigenschappen van een squat in dan nu, met de smallere stand.
Mixed grip lukt idd beter als je iets smaller staat. Je krijgt volgens mij ook minder het helicopter effect.
Soms is enkele cm's al genoeg. Ik zou niet in 1 keer 10cm smaller gaan staan. Dat maakt de lift plots een heel stuk anders en doet het misschien slecht aanvoelen, terwijl het dat dan misschien toch niet is.
Beetje met kleine stapjes proberen, tot je merkt dat nog verder corrigeren echt wel te ver zou gaan.

Ik begrijp wat je bedoelt. Dan is een smallere stand inderdaad een stuk effectiever.
Helicopter effect tot op heden niet bewust meegemaakt. Maar beter nu al een juiste houding aanleren voordat zoiets op een wedstrijd wel gebeurt.
Hoef maar enkele cm's aan te passen denk ik, elke dag 1 cm en ik ben na 3 sessies al klaar denk ik!

Heb zelf altijd het Rippetoe-trucje gebruikt om de wijdte van mijn stance te bepalen: vanuit stilstand een sprongetje maken. Je neemt dan meestal de positie aan, die je de meeste kracht oplevert. En dat is idd vrij smal. Wellicht dat je daar wat aan hebt.

Dat is precies de breedte die ik op had gemeten in m'n vorige post door wat smaller dan normaal te gaan staan. Kende het trucje helemaal niet, thanks :)

• #2.708
16/3/2018 - week 2, dag 3 (prep cycle II)
Squat

1x5 65 kg
1x4 80 kg (ipv 77.5 makkelijker laden)
1x3 90 kg
1x2 102.5 kg
1x2 102.5 kg
1x2 102.5 kg (VPR)
1x2 102.5 kg

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg

Dumbell bench press
5x6 16 kg

Squat
1x3 60 kg
1x3 72.5 kg
1x3 85 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg*
Hier wat vaart gemaakt omdat ik tussendoor telkens had lopen kletsen & eerste squatblok met twee anderen en bench met iemand deed (lange rust).

Pronated wrist curls slow negatief
3x10 sec per kant met 2 kg
Met de opwaartse beweging help ik met m'n andere hand de dumbell omhoog te brengen.

Glute bridges
Naar morgen verplaatst, sportschool dicht

Trainingstijd: 120 min

---

Gisteren bij de fysio geweest omdat ik weer last begin te krijgen van stijve spiertjes rondom m'n elleboog (handkant).
Fysio weet welke spier het is en die is wat overbelast en verkort geraakt. Heb twee oefeningen meegekregen, waaronder die wrist curls van hierboven. Volgende week ga ik weer langs.
Mag het losmasseren. Maandag even de bench squeezes skippen en side raises en dumbell presses ook even met wrist wraps doen.
Edit: volgens mij kwam de irritatie vlakbij m'n pols hier ook vandaan, maar ben het even vergeten.

Laatst bewerkt:
Het kan goed zijn dat je pols moeilijk deed omwille van de elleboog.
Ik verdenk in jouw geval die bench squeezes. Bovenop al het andere werk (bench, DL, eventuele rows, ...)is dat misschien wat veel stress op je onderarm spieren.

• #2.710
Het kan goed zijn dat je pols moeilijk deed omwille van de elleboog.
Ik verdenk in jouw geval die bench squeezes. Bovenop al het andere werk (bench, DL, eventuele rows, ...)is dat misschien wat veel stress op je onderarm spieren.

Ja die bench squeezes en het waarschijnlijk niet altijd voldoende mobiliseren van de pols noemde de fysio ook.
Wellicht verwijder ik ze wle uit m'n schema, even kijken wat de fysio daarop voor aanbevelingen geeft de volgende keer.

17/3/2018 - week 2, dag 4 (prep cycle II)
Deadlift met pauze 5-7 cm boven én onder knieën

1x3 65 kg
1x3 80 kg
1x3 92.5 kg
1x2 100 kg*
Lockout mag iets meer gestrekt zag ik op film.
Rug blijft wel rechter met smallere stance volgens mij. En/of vanwege de gecontroleerde pauzes. Heb direct de stance volledig aangepast, was nirt onwennig en heupen voelde fijn.
1x2 100 kg*
Stukke beter de lockout. Wel het gevoel dat m'n eten omhoog kwam.
1x2 100 kg
1x2 100 kg

GCBP
5x5 42.5 kg

Pendlay row
5x6 50 kg
Laatste rep borst niet aan kunnen raken, rug een beetje op.

Incline BP
5x3 47.5 kg

Glute bridges ss pronated wrist curl slow negatief
3x8 100 kg -- 2x10 2 kg per kant
1x8 100 kg -- 1x10 3 kg per kant
Gisteren tevens elleboogspieren losgemasseerd en merkte nu al veel minder verkorting/pijn tijdens de curls.

Trainingstijd: 100 min

Laatst bewerkt:
  • #2.711
19/3/2018 - week 3, dag 1 (prep cycle II)
20 min wachten op bench

BP paused
1x5 40 kg
1x4 45 kg
1x3 52.5 kg
1x3 60 kg (VPR)
1x3 60 kg (ipv 3x2)
1x2 60 kg
Duurde me te lang met twee mensen erbij, daarom repjes meer. Wel mooi VPR erdoor.

Squat
1x5 60 kg
1x4 72.5 kg (ipv 1x5)
1x3 85 kg
Had al 95 geladen op automatische piloot. Even mentaal omschakelen naar dit...
1x7 85 kg
1x4 85 kg
1x8 85 kg
1x2 85 kg
1x6 85 kg

BP paused
1x3 35 kg
1x3 42.5 kg
1x3 50 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg

RDL
5x5 72.5 kg
Onderrug beetje dood icm de squats. Merkte dat ik daardoor juist meer onderrug gefocust, ipv hams, ging RDL'en.

Dumbell bench press
1x6 18 kg (PR)
3x6 18 kg

Trainingstijd: 120 min

Zijn weer mooie lifts! Sterk hoor!

Mooie training.
Da's een sterke RDL zeg.

• #2.715
Ieder nadeel heeft z'n voordeel:thumb: Ziet er uit als een fijne treen weer!

Zo dacht ik dr ook over :grinny:
Heb heerlijk getraind inderdaad. Had aan het einde nog zin om wat te doen haha...

Zijn weer mooie lifts! Sterk hoor!

Thanks!
De squats gingen ook verrassend lekker.

Mooie training.
Da's een sterke RDL zeg.

Danku :)
Vind zelf de RDL wel meevallen in verhouding met m'n deadlifts maar voer hem dan ook redelijk gecontroleerd uit en wil niet all out gaan bij een dergelijke oefening.

Danku :)
Vind zelf de RDL wel meevallen in verhouding met m'n deadlifts maar voer hem dan ook redelijk gecontroleerd uit en wil niet all out gaan bij een dergelijke oefening.
Misschien is mijn RDL dan gewoon zwak t.o.v. mijn DL.:D
Blijft een mooi gewicht om 5 x 5 mee te doen.

• #2.718
20/3/2018 - week 3, dag 2 (prep cycle II)
Deficit deadlift

1x3 65 kg
1x3 80 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
In 20 min klaar. Vind dit vrij easy.

BP paused
1x6 35 kg
1x5 42.5 kg
1x4 50 kg
1x3 52.5 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg

Deadlift from boxes
1x4 80 kg
1x4 92.5 kg
1x4 105 kg (4s hold)
1x4 105 kg (4s hold)
1x4 107.5 kg (4s hold) (ipv 105) (VPR)
1x4 107.5 kg (4s hold) (ipv 105)
Dacht laat ik eens gek doen.

Tricep pushdown
5x6 ? kg

Ab rollouts (thuis)
Verplaatst naar volgende training, zie hieronder.

Trainingstijd: 95 min

Beetje suf en futloos tijdens de training en nu (ruim een uur later) nog steeds. Leek alsof tijdens de tricep extension hetlicht letterlijk feller was gezet, maar was denk ik dus niet zo.
Vandaar de ab rollouts naar volgende training verplaatst. Deadlifts en houding goed houden in het algemeen ging ondanks bovenstaande verrassend goed.

Laatst bewerkt:
  • #2.719
Wrist curl slow negatief gisteren (en maandag geloof ik) vergeten, whoeps. Heb ze net gedaan met 4 kg omdat ik met 3 kg niet genoeg spanning voelde. Stretches welke elke dag gedaan.
Ga morgen weer naar de fysio. Voel al veel verbetering in een week. Alleen nog lichte drukpijn in de spier, maar zeker 75% minder tov vorige week. En in rust vrijwel geen last meer.

Vanochtend weer eens gewogen en gemeten:
21/3/2018 - op onderhoud
Gewicht: 70.5 kg
Taille: 71.0 cm
Heup: 88.0 cm

Tussendoor twee dagen ayce (waarschijnlijk iets vet erbij) gehad en gestopt met de pil (iets vocht eraf). Tussen de 71.7 en 69.9 gezeten.

8/1/2018 - laatste dag bulk
Gewicht: 72.1 kg
Taille: 72.5 cm
Heup: 89.5 cm

Ben sinds het stoppen met de pil echt veranderd in positieve zin.
M'n fysiek is beter, in gedachte nemende dat ik op onderhoud eet. Zal wel door vochtverlies komen. Volgens m'n vriend voelt zelfs m'n huid zachter aan ???
Voel me wat vrolijker, omdat ik meer zin heb om dingen te doen. Niet in hele extreme mate maar wel merkbaar.
Libido is through the roof.
Minder eetlust (alleen maar handig want met bulk had zelfs ik altijd honger), eetlust is wel weer wat gestegen tov de twee weken na het stoppen.

Terug
Naar boven