XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Dat is niet eens de helft haha. Die deficits zijn geprogrammeerd op 10+ cm (dat is ongeveer 2 x 20 kg plates of meer, en ja, dat is echt hoog) Logisch dat dit licht is nu. Winst op startkracht is nooit verspild trouwens.
Meer dan 10cm deficit?!
Why?
Hier snap ik het nut echt niet van.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.045
Dat hoop ik ook.

12-13 mm denk ik. Een 12 - 13cm deficit is wel heel extreem. ;)

Dat is niet eens de helft haha. Die deficits zijn geprogrammeerd op 10+ cm (dat is ongeveer 2 x 20 kg plates of meer, en ja, dat is echt hoog) Logisch dat dit licht is nu. Winst op startkracht is nooit verspild trouwens.

Heb even een instagram filmpje van mezelf opgezocht waarbij ik de 20 kg plate en 15 kg plate tegelijk gebruik.
Als de sleeves van de barbells van de campus gym 5 cm in doorsnede zijn, lijkt het erop dat de deficit ~7 cm is. Zou dus wat groter kunnen, met de volgende een 10 kg schijf als basis.
Heb ook nog maar één keer de deficits bij USC gedaan.

Sheiko heeft me deze laten doen :roflol: dat was dus bovenkant voet tegen de bar

:angstig:

Misschien regelt hij de hoogte wel een beetje adhv de lengte van de lifter. (in verhouding met de normale ROM)

Zou kunnen bij de persoonlijk geprogrammeerde schema's. Maar denk dat het verschil dan alsnog weinig uitmaakt omdat een rom van +8 cm of +10 cm weinig verschil maakt als je het relatief maakt aan de rom die daarna nog komt totaan bovenin de lift. Daarom als advies 10 cm.

Ik heb ooit ergens gelezen dat een deficit van meer dan 2 a 3 cm weinig nut heeft. (ik onthoudt meestal de dingen die ik op betrouwbare sites lees :p) Als je dieper gaat dan is de vorm zo verschillend van je normale DL dat de overdracht snel vermindert. Je lift-off is dan gewoon uit een heel verschillende positie. Het wordt meer een squat. Bij een DL sta je helemaal anders.

Misschien regelt hij de hoogte wel een beetje adhv de lengte van de lifter. (in verhouding met de normale ROM)

Nee, hij laat al z'n ervaren lifters van 10+ cm trekken.

Ik heb ooit ergens gelezen dat een deficit van meer dan 2 a 3 cm weinig nut heeft. (ik onthoudt meestal de dingen die ik op betrouwbare sites lees :p) Als je dieper gaat dan is de vorm zo verschillend van je normale DL dat de overdracht snel vermindert. Je lift-off is dan gewoon uit een heel verschillende positie. Het wordt meer een squat. Bij een DL sta je helemaal anders.

Beginnende lifters raad hij af vanaf 10 cm te trekken, omdat die nog geen goed aangeleerde techniek hebben en er dus 'motor confusion' zou kunnen optreden. Voor wat meer ervaren lifters zou dit geen probleem moeten zijn. Hoewel je meer benen gebruikt dan vanaf een normale hoogte is het zeker meer een deadlift dan een squat en de overdracht zou goed moeten zijn.

• #3.048
Beginnende lifters raad hij af vanaf 10 cm te trekken, omdat die nog geen goed aangeleerde techniek hebben en er dus 'motor confusion' zou kunnen optreden. Voor wat meer ervaren lifters zou dit geen probleem moeten zijn. Hoewel je meer benen gebruikt dan vanaf een normale hoogte is het zeker meer een deadlift dan een squat en de overdracht zou goed moeten zijn.

Denk inderdaad dat dit geen probleem zou moeten zijn, te weinig overdracht hebben. Je gebruikt inderdaad zeker meer benen bij een grote deficit, maar wel in een houding die meer op je DL lijkt dan je squat. En na 10 cm vervolg je je deadlift zoals altijd.

Denk inderdaad dat dit geen probleem zou moeten zijn, te weinig overdracht hebben. Je gebruikt inderdaad zeker meer benen bij een grote deficit, maar wel in een houding die meer op je DL lijkt dan je squat. En na 10 cm vervolg je je deadlift zoals altijd.

Anders zag je laatst een andere deadlift variant voor meer beenoverdracht haha

• #3.054
Ga zaterdag om 11 uur naar het klimbos. Ga dr naartoe fietsen op de mtb en terug ook waarschijnlijk. Dat is 31 km per ritje, ruim anderhalf uur fietsen dus. Zal iets van 1500 kcal verbranden.
Zondag ga ik naar lepeltje lepeltje (food festival) en zal daar dan meteen m'n "refeed" van maken waar ik eet/drink waar ik zin in heb :)

Weet niet of ik het dan fysiek nog trek om zaterdagmiddag of -avond m'n DL-training te doen. Wellicht skip ik hem dus.

OK.
Ik blijf het raar vinden, maar het zal dus zijn nut wel hebben. Sheiko heeft ruimervaring genoeg om de juiste oefeningen aan te bevelen.

Oftewel hack squats, daar zit wel heel veel quads in.
Die zijn erg quad dominant. Erg fijn om te doen.

• #3.056
18/5/2018 - week 5, dag 3 (prep cycle III)
Squat

1x5 60 kg
1x4 72.5 kg
1x3 85 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg*

BP paused
1x6 35 kg
1x6 42.5 kg
De gast die tijdens m'n set een plate van m'n bench afhaalde vriendelijk verzocht dat niet meer te doen. Behoorijk afleidend...
1x6 50 kg
1x6 50 kg
1x6 50 kg
1x6 50 kg
1x6 50 kg
Viel me zwaar dit, met name voor lats en triceps. Langer rust nodig dan bij gebruikelijke sets.

Squat
1x3 65 kg
1x3 77.5 kg (ipv 72.5 per ongeluk)
1x3 80 kg (extra)
1x3 90 kg
1x3 90 kg
1x3 90 kg
1x3 90 kg

Lat pulldown
5x6 47.3 kg (VPR)

Chest fly
5x6 7.9 kg

Side plank
3x15 sec per kant

Dead hang
60 sec bw
Vond dit al zwaar, laat staan met 17 kg extra eraan voor de challenge.

Trainingstijd: 115 min

Nog geen één mindere training gehad met dat vele eten voorafgaand aan het trainen. Vandaag was heerlijk, liefde voor brood is groot!

Capture+_2018-05-18-21-53-24.png

18/5/2018 - week 5, dag 3 (prep cycle III)
Squat

1x5 60 kg
1x4 72.5 kg
1x3 85 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg*

BP paused
1x6 35 kg
1x6 42.5 kg
De gast die tijdens m'n set een plate van m'n bench afhaalde vriendelijk verzocht dat niet meer te doen. Behoorijk afleidend...
1x6 50 kg
1x6 50 kg
1x6 50 kg
1x6 50 kg
1x6 50 kg
Viel me zwaar dit, met name voor lats en triceps. Langer rust nodig dan bij gebruikelijke sets.

Squat
1x3 65 kg
1x3 77.5 kg (ipv 72.5 per ongeluk)
1x3 80 kg (extra)
1x3 90 kg
1x3 90 kg
1x3 90 kg
1x3 90 kg

Lat pulldown
5x6 47.3 kg (VPR)

Chest fly
5x6 7.9 kg

Side plank
3x15 sec per kant

Dead hang
60 sec bw
Vond dit al zwaar, laat staan met 17 kg extra eraan voor de challenge.

Trainingstijd: 115 min

Nog geen één mindere training gehad met dat vele eten voorafgaand aan het trainen. Vandaag was heerlijk, liefde voor brood is groot!

Capture+_2018-05-18-21-53-24.png
Netjes hoor. Vanwaar dat je Squat, dan bencht en dan weer Squat?

• #3.058
Netjes hoor. Vanwaar dat je Squat, dan bencht en dan weer Squat?

Dankje :)

Ik volg een 4-daags schema van Sheiko. In zijn schema's is een opstelling als deze erg gebruikelijk: A - B - A qua oefeningen.
Tijdens de (in dit geval) bench kunnen je spieren die je met squatten gebruikt "rusten". Daarna begin je weer fris aan je squats.
Het totale volume per training kan hierdoor lekker hoog gegooid worden; iets waar Sheiko bekend om staat (hoog volume).

• Like
Waarderingen: BB_
Dankje :)

Ik volg een 4-daags schema van Sheiko. In zijn schema's is een opstelling als deze erg gebruikelijk: A - B - A qua oefeningen.
Tijdens de (in dit geval) bench kunnen je spieren die je met squatten gebruikt "rusten". Daarna begin je weer fris aan je squats.
Het totale volume per training kan hierdoor lekker hoog gegooid worden; iets waar Sheiko bekend om staat (hoog volume).

Betekent dus minder gewicht en meer herhalingen? Ik merk dat ik dat ook prettiger vindt worden de laatste maanden.

Terug
Naar boven