XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.081
Gewoon de dagen dat je moet maxen veel carbs erin duwen en wat sportdrank 2 uur vantevoren.

Heb ik weer niet goed gekeken :roflol:
100% dagen zijn woensdag (bench en deadlift) en vrijdag (squat).
Ga gewoon t/m maandag cutten en dan inderdaad dinsdag t/m vrijdag lekker +600 kcals worthy of carbs. Lekker een blikje monster erin van tevoren en gaaaaan

Thailand, Laos en Cambodja. Ik vond vooral Cambodja erg leuk. Thailand is erg toeristisch. Waar zou jij graag heen willen?

Dit had ik vroeger ook wel hoor. Zou er nog steeds wel zo uit willen zien hoor, maar ik vind het de benodigde inzet (en gebruik van de bijbehorende middelen) niet waard.
Vetpercentage zal rond de 15% zijn. Ik ben nog steeds redelijk in shape.

Nice! Het liefst eerst een paar maanden naar Australië om wat geld te verdienen. Daarna naar Azië, welke landen precies weten we (m'n vriend en ik) nog niet.
Komende tijd gewoon info opzoeken over landen die op het eerste gezicht leuk lijken te zijn.
Komt het dat je Thailand erg toeristisch vond omdat je "teveel" bij de toeristische plekken zat, of ook daarbuiten nog?

15% is toch wel netjes voor iemand die niet tot nauwelijks traint :)

Nice! Het liefst eerst een paar maanden naar Australië om wat geld te verdienen. Daarna naar Azië, welke landen precies weten we (m'n vriend en ik) nog niet.
Komende tijd gewoon info opzoeken over landen die op het eerste gezicht leuk lijken te zijn.
Komt het dat je Thailand erg toeristisch vond omdat je "teveel" bij de toeristische plekken zat, of ook daarbuiten nog?

15% is toch wel netjes voor iemand die niet tot nauwelijks traint :)

Klinkt goed! Ik was in Thailand vooral op de toeristische locaties. Natuurlijk zijn er ook genoeg minder toeristische dingen te vinden, deze zijn echter wat lastiger te bereiken. Wat ik leuk aan Laos en Cambodja vond is dat het toerisme daar met name uit backpackers bestaat (met uitzondering van Siem Reap in Cambodja). In Thailand vind je echt het massatoerisme, met hordes Chinezen en 'gewone toeristen (families etc.)'. Gelukkig vind je ook Thailand ook plaatsjes waar alleen backpackers komen, Pai is bijvoorbeeld heel leuk.

Train toch nog wel 2-3x per week. Af en toe een weekje niet als mijn focus te veel bij stappen ligt.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #3.083
Klinkt goed! Ik was in Thailand vooral op de toeristische locaties. Natuurlijk zijn er ook genoeg minder toeristische dingen te vinden, deze zijn echter wat lastiger te bereiken. Wat ik leuk aan Laos en Cambodja vond is dat het toerisme daar met name uit backpackers bestaat (met uitzondering van Siem Reap in Cambodja). In Thailand vind je echt het massatoerisme, met hordes Chinezen en 'gewone toeristen (families etc.)'. Gelukkig vind je ook Thailand ook plaatsjes waar alleen backpackers komen, Pai is bijvoorbeeld heel leuk.

Train toch nog wel 2-3x per week. Af en toe een weekje niet als mijn focus te veel bij stappen ligt.

Laos leek me al een tijd leek om naartoe te gaan. Vroegere vriendin is daar naartoe geweest en was dr ook erg over te spreken.
Thanks voor je aanbevelingen!

Opzich is 2-3x per week prima. Maar snap dat je mbv doelen makkelijk harder wilt en kan gaan dan nu.
Focus bij teveel stappen :roflol:

• #3.084
23/5/2018 - week 1, dag 2 (comp cycle)
Deficit deadlift

1x3 70 kg
1x3 85 kg
1x3 90 kg
1x2 100 kg
1x2 100 kg
Nu met 10 kg plates ipv 15 kg en was inderdaad zwaarder. Nog wel makkelijke reps, maar wel uitdagender.

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
Geen last van linker arm (zoals vorige training).
Laatste set technisch het beste.

Deadlift from boxes
1x3 85 kg
1x3 100 kg
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg
1x1 125 kg (6s hold)
Lekker met maagzuur in m'n keelholte... Even een aantal extra minuten rust.
1x1 125 kg (6s hold)
1x1 125 kg (6s hold) geskipt
Voor m'n gevoel moest ik bijna kotsen de tweede set, vandaar de derde geskipt.

Seated row
4x6 52 kg

Wrist curl slow negatief
3x10 4 kg per kant

Ab rollouts (thuis)
Geskipt

Trainingstijd: 95 min

Training begon goed. Eenmaal bij de deadlift from boxes begon ik me niet helemaal fit te voelen. Naast de misselijkheid ook wat duf en lichte hoofdpijn. Gelukkig was het een relatief lichte training.
Loop nu nog even een blokje om voor wat frisse lucht.

Iets verkeerd gegeten?
Vervelend zo'n opstoten van maagzuur bij het DLen.

• #3.087
Ondanks dat toch een hele nette training weer neer gezet vind ik :thumbs:

Danku :)

Iets verkeerd gegeten?
Vervelend zo'n opstoten van maagzuur bij het DLen.

Niet dat ik weet. Eet vrijwel nooit bonen en at die vanmiddag, wellicht daarvan (maar lijkt me al weer te lang geleden).
Wel meer dan normaal gedronken vandaag omdat ik zo'n droge mond had/heb. Misschien heeft het daar iets mee te maken.

Inderdaad erg naar :(
Gelukkig maar één single gemist.

Edit: ook al 4x voor nummer 2 geweest vandaag. Referentie: normaal ~1x per 2 dagen tijdens cut. Hopen dat het geen buikgriep is...

Laatst bewerkt:
Die bonen zouden wel kunnen.
Als ik iets heb van die aard dan is het vaak ook van de stomste dingen. Decaf koffie b.v. ... moet ik echt niet meer proberen.

• #3.089
  • #3.090
Dubbel

Laatst bewerkt:
  • #3.092
Hoezo was dit zwaarder? ROM is hier minder toch?

De 1.25 kg is erg klein in doorsnede en de 20 kg is normale grote. Dus hoe lager het gewicht van de basisplates aan de bar, des te groter de rom.
Ik kan niet op een plate staan daar aangezien dr van die gaten/handvaten inzitten.

• #3.093
25/5/2018 - week 1, dag 3 (comp cycle)
Squat

1x5 60 kg (ipv 1x3 foutje)
1x3 72.5 kg
1x3 85 kg
1x2 95 kg
1x2 95 kg
1x1 102.5 kg
1x1 105 kg (ipv 102.5)
1x1 105 kg (ipv 102.5)
Is een lichte dag omdat het singles zijn op 85%. Maar dit was écht licht geweest als ik 102.5 had aangehouden.

BP paused
1x3 35 kg
1x3 42.5 kg
1x3 50 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
1x2 55 kg
1x2 55 kg
Benchen gata de laatste 2-3 weken ineens asymetrisch. Ik moet hier wel wat mee gaan doen want wil geen inbalans qua spieren.
Rechterarm/schouder werkt niet lekker mee, vandaar misschien ook wat last maandag van m'n linkerarm.

Cable fly
4x6 7.9 kg

Alternated tricep pushdown
4x6 7.9 kg per kant
Voorkeur gaat momenteel uit naar alternated omdat ik voel dat m'n rechterkant zwakker is.

Goodmorning
3x7 40 kg (ipv 4x5)
Makkelijker omdat iemand de bar in m'n nek deed.

Side plank
3x15 sec per kant

Trainingstijd: 105 min

Lekker getraind en gezweet :)

Hmmm, niet zo tof zo'n asymmetrische bench.
Wel raar dat het zo plots is opgekomen. Enig idee waar het vandaan komt. Dit lijkt me eigenlijk niks dat rechtstreeks met een onbalans in spierkracht te maken heeft.
Als het een lichte overbelasting is of een kleine onderliggende blessure is het niet zo verstandig om die rechterkant dan nog extra te trainen zodat ie weer zo sterk als links wordt.
Als het probleem langzaam meer uitgesproken werd en je nu op een punt komt dat het je stoort zou dat wel een oplossing kunnen zijn.

• #3.095
Hmmm, niet zo tof zo'n asymmetrische bench.
Wel raar dat het zo plots is opgekomen. Enig idee waar het vandaan komt. Dit lijkt me eigenlijk niks dat rechtstreeks met een onbalans in spierkracht te maken heeft.
Als het een lichte overbelasting is of een kleine onderliggende blessure is het niet zo verstandig om die rechterkant dan nog extra te trainen zodat ie weer zo sterk als links wordt.
Als het probleem langzaam meer uitgesproken werd en je nu op een punt komt dat het je stoort zou dat wel een oplossing kunnen zijn.

Denk dat het met probleem (en de oplossing) in m'n setup zit. Ik merk dat ik m'n rechter schouderregio niet hetzelfde gepositioneerd krijg als voorheen, en dus als links. Voor m'n gevoel doe ik niks anders en probeer ik het écht zo goed mogelijk tijdens m'n setup...
Het gevolg is natuurlijk dat links anders (minder effectief) op de bank ligt en anders moet bewegen = imbalans die ik bedoel. M'n linkerarm krijg ik ook wat minder goed geflared.

Tijdens de setup voelt het alsof ik m'n schouderblad niet kan uitsteken naar de juiste positie om goed te retracten. Snap niet hoe dit ineens kan ???

Denk dat het met probleem (en de oplossing) in m'n setup zit. Ik merk dat ik m'n rechter schouderregio niet hetzelfde gepositioneerd krijg als voorheen, en dus als links. Voor m'n gevoel doe ik niks anders en probeer ik het écht zo goed mogelijk tijdens m'n setup...
Het gevolg is natuurlijk dat links anders (minder effectief) op de bank ligt en anders moet bewegen. M'n linkerarm krijg ik ook wat minder goed geflared.

Tijdens de setup voelt het alsof ik m'n schouderblad niet kan uitsteken naar de juiste positie om goed te retracten. Snap niet hoe dit ineens kan ???
Kan een lichte overbelasting zijn of gewoon opgebouwde vermoeidheid. Je bent ook al een redelijke periode stevig aan het trainen.

• #3.097
Kan een lichte overbelasting zijn of gewoon opgebouwde vermoeidheid. Je bent ook al een redelijke periode stevig aan het trainen.

Ben zeker al lang bezig zonder echte deload(s). En voor het eerst 4-dagen per week met Sheiko.
Wel een raar idee dat ik dan niet in positie kan komen, kan dus wel denk je?

Maandag ook een relatief lichte en korte training en dan 100% draaien de twee trainingsdagen erna. Ga gewoon optijd beginnen met kcals toevoegen; denk maandag al.

26/5/2018 - week 1, dag 4 (comp cycle)
Incline BP

1x5 35 kg (extra)
5x3 45 kg
Soort van lichte migraine tussen set 4 en 5. Door m'n rechteroog kon ik amper kijken en zag flitsen.
Vanochtend wel wat minder carbs dan die 50% voor de training normaal voor het eerst sinds ik dat toepas, maar niet gek weinig.

Deadlift from boxes
1x3 77.5 kg
1x3 90 kg
1x3 105 kg
1x2 120 kg (4s hold)
1x2 120 kg (4s hold)
1x2 120 kg (4s hold)
Alles double overhand, lekker. Reps gingen echt 10x beter dan woensdag.

Egyptian lateral raise
4x6 3.4 kg

Lat pulldown
4x6 41.3 kg

Hyperextension
4x8 bw +10 kg

Rear delt ropepull
4x8 10.2 kg

Trainingstijd: 80 min

Ook de acc. oefeningen lichter gedaan.
Muv dat gekke moment tijdens de incline BP een goede training gehad.

Cut week 5 - 19/5 > 26/5
Gewicht: 69.2 > 68.6 (-0.6)
Taille: 67.5 > 67 (-0.5)
Heup: 86.25 > 85.75 (-0.5)
Kcals: 2050 (muv zondag)

Capture+_2018-05-26-10-39-54.png

Drop van gewicht naar 68.7 was dus wel afgelopen zondag en sindsdien niet echt gewicht kwijtgeraakt. Maar kcals houd ik hetzelfde.

Doe dit eigenlijk nooit hierzo, maaaaaar voor een keer een backpic. Die heeft altijd veel definitie, zowel in cut als in bulk.
Bij aanspannen in de ochtend zie ik wat lijnen in de buik, wil dr nog net wat vanaf hebben zodat je lijnen (geen blokken nee) ziet zonder aanspannen.

Laatst bewerkt:
Goeie rug en sowieso een mooie shape. Powerliften werkt prima voor kracht en fysiek!

Goede rug:flexgrin:

Wel een raar idee dat ik dan niet in positie kan komen, kan dus wel denk je?
In positie komen heeft in Vlaanderen ook een andere betekenis. Gezien je gestopt bent met de pil is de kans dus wel groter dat dat gebeurt. :p

Maar ff serieus: Als ik lang wat vaker bench heb ik soms ook dat ik de schouders een tijdje minder goed bij elkaar getrokken krijg tijdens het benchen. De eerste rep gaat meestal wel goed maar naarmate de set vordert gaat het dan snel bergaf.

Terug
Naar boven