MuscleMeat

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Ik lees je logje niet zo heel aandachtelijk meer, my bad. Maar wat is je doel precies dan? Voor glut gains iig hiptrust en rdl > squat

DL (varianten) zijn redelijk voor glutes, al ben ik meer fan van de hip-thrust omdat die carry-over heeft naar SQ/DL lock-out.

Het maakt je ook meer bewuster van de lock-out bij SQ/DL.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.404
Ik lees je logje niet zo heel aandachtelijk meer, my bad. Maar wat is je doel precies dan? Voor glut gains iig hiptrust en rdl > squat

No problem!

Gewoon doorgaan met het powerliften en een 360 totaal halen op de DRC in december voor NK classic kwalificatie. Daar heb ik zo m'n subdoelen voor.

Nu dus net een week begonnen met bulken. Fysiek gezien ligt aandacht bij glutes en quads (vastus lateralis). Daarvoor heb ik nu staan:
- hip thrust 4x8 (ipv hypers van sheiko)
- high step up 2x10 (extra volume)
- walking lunges 4x8 (ipv reverse hypers van sheiko)

Edit: squatvolume ga ik ivm powerliften niet in knippen om ruimte te maken voor glute spec. volume

DL (varianten) zijn redelijk voor glutes, al ben ik meer fan van de hip-thrust omdat die carry-over heeft naar SQ/DL lock-out.

Het maakt je ook meer bewuster van de lock-out bij SQ/DL.

Met name DL lockout vind ik ja. Nu is de lockout wel een van m'n sterkere punten en het driven van de glutes. Dit onderhouden doe ik dan ook graag :)

Prima I guess. Al lijkt mij hiptrust wel een pak zwaarder dan hypers qua herstel.

• #3.406
Prima I guess. Al lijkt mij hiptrust wel een pak zwaarder dan hypers qua herstel.

Is het ook zeker. Thrusts zijn toch wel superieur aan hypers voor glutes (ik deed ze zelfs al met glute focus). Tot nu toe gaat het goed qua herstel.

Hoop gebeurd zo hier van het weekend:0

Ook nog even van mij: gecondoleerd met je opa:(

Nog gecondoleerd :(

• #3.410

Dankjewel :)

27/8/2018 - week 2, dag 1 (prep cycle II)
BP paused

1x5 32.5 kg
1x4 40 kg
1x3 45 kg
1x5 47.5 kg
1x5 47.5 kg
1x5 47.5 kg
1x5 47.5 kg

Squat
1x5 60 kg
1x4 75 kg
1x3 85 kg
1x5 92.5 kg
1x5 92.5 kg*
1x5 92.5 kg*
1x5 92.5 kg

BP paused with bands
1x4 32.5 kg
1x4 40 kg
1x4 42.5 kg
1x4 42.5 kg
1x4 42.5 kg
1x4 42.5 kg
Ipv de band op het begin van de sleeves te bevestigen deed ik hem nu op de knurling. Veel beter want hierdoor heb ik geen resistance als de stang op m'n borst ligt (zoals bij chains zou horen).

Goodmorning
5x5 40 kg
Konden m'n hams wel gebruiken.

Cable fly ss dead hang
2x10 5.7 kg
3x10 5.7 kg -- 15 sec rechts, links, beide
Niet volledig handen bij elkaar aan het einde van de beweging zorgde voor veel betere contractie en squeeze.

Trainingstijd: 110 min

Laatste dag met verlaagde benchgewichten.

Ivm de uitvaart van m'n opa, een dag weg van huis donderdag en een verjaardagscadeau van m'n vriend vrij-ma kan ik deze week maar 3x trainen.
De oefeningen van training 4 heb ik verspreid over dag 2 en 3. Alleen één deadliftblok moet ik skippen omdat het anders teveel geprop wordt.

• #3.411
28/8/2018 - week 2, dag 2 (prep cycle II)
Deadlift up to knees

1x3 75 kg
1x3 85 kg (per ongeluk extra)
1x3 90 kg
1x2 105 kg
1x2 105 kg
1x2 105 kg
1x2 105 kg
Gewicht kwam ineens vet makkelijk van de grond bij deze sets. Bij de 90 kg nog even dubbel gecheckt of het gewicht wel klopte.

BP cambered bar
1x5 35 kg
1x5 42.5 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg
1x5 45 kg

Deadlift paused 5-7 cm under AND above knees
1x3 75 kg
1x3 85 kg (ipv 90 per ongeluk)
1x3 100 kg (ipv 105 ivm anders te grote sprong)
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg*
1x2 112.5 kg
Laatste set het lekkerste van de vier.

Dumbell shoulder press
4x12 8 kg (VPR)
1x12 8 kg

Plyometric pushup (van trainingsdag 4)
4x8 bw

Unilateral seated row (van trainingsdag 4)
4x10 20 kg per kant
Hierna was ik echt helemaal op.

Wrist curl slow negative
3x10 4 kg

Ab rollouts
Geskipt, tijd om naar huis te gaan

Trainingstijd: 170 min

Fysio update
Dit was de evaluatie na 4 weken na de eerste afspraak. Progressie mag ik erg trots op zijn volgens haar en vind ik zelf ook.
Merkte met name de laatste week erg veel positieve vooruitgang in bewegingsmogelijkheid bij exorotatie vanuit de elleboog en tijdens het trainen.
Een iets bredere squatgrip (2 vingers meer per kant) lijkt ook goed te werken. Zie ook hieronder de vergelijkingsfoto voor de start met fysio en een foto van gisteren (na 4wk).

[foto's]

Over 4 weken hebben we mailcontact. Mocht de rotatie nog niet in orde zijn kan ik dan nog een afspraak maken ipv op voorhand eentje die wellicht onnodig is.

Laatst bewerkt:
  • #3.412
Afgelopen zaterdag tot en met maandag moest ik vrijhouden van m'n vriend voor een verjaardagscadeau (13e jarig). Ik had totaal geen idee van wat we zouden gaan doen. In mijn hoofd was de kans groot dat we een aantal activiteiten ergens gingen doen in NL.
Ik wist dat ik zaterdagochtend om 4:30 in een Uber vervoerd zou worden. Dit moest geblindoekt en met headphones op. Stap ik uit en doe alles af... Staan we op fcking Schiphol!! Gaan we naar Rome :grinny:
Hij had zelfs nog sneaky aan me gevraagd waar ik graag nog eens naartoe wil binnen Europa na het boeken. En we hebben Angels & Demons en Inferno gekeken als hints.
Drie geweldige dagen gehad met veel lopen (een dag zelfs >40k stappen), mooie dingen bezoeken en zien, veel gezelligheid en goed eten! Was ook lekker weer en alles was top geregeld.

4/9/2018 - week 3, dag 1 (prep cycle II)
BP paused

1x5 35 kg

1x4 42.5 kg
1x3 52.5 kg
1x2 57.5 kg (ipv 60)
1x2 57.5 kg (ipv 60)
1x2 57.5 kg (ipv 60)
1x2 57.5 kg (ipv 60)
Even inkomen.

Squat
1x5 60 kg
1x5 75 kg
1x5 85 kg
1x8 85 kg
1x5 85 kg
1x8 85 kg*
1x5 85 kg*
1x8 85 kg

Goodmorning
5x5 40 kg
Merk hier ook dt naarmate de sets vorderen ik beter m'n linker elleboog naar beneden kan houden. Moet er wel erg bewust op letten om links naar beneden te trekken.

Incline BP (ipv BP cambered bar)
1x5 35 kg
1x5 40 kg
1x5 42.5 kg
1x5 42.5 kg
1x7 42.5 kg (VPR, even gek doen)
Drukke benches en moest anders lang wachten tot ik de cambered bar erop kon gaan gebruiken.

Keizer fly en dead hang
Geskipt, bus halen.

Trainingstijd: 120 min

Een week niet getraind en het ging me bijzonder goed af moet ik zeggen! Ivm dingen van opa en Rome.
Alleen de benches bewust wat lager om niet een frisse week weer te beginnen met grinden.

Dat zijn de betere verassingen :D

Lekker getraind!

Beter. Romanticus die vriend van je. En nu weer hard trainen! :o

Wat een top verrassing, het zag er allemaal helemaal toppieknal uit in de instastories:D

• #3.416
Dat zijn de betere verassingen :D

Lekker getraind!

Een verrassing was het zeker ja!
Dankjewel

Beter. Romanticus die vriend van je. En nu weer hard trainen! :o

Doetie goed he... Extrakarmapunten voor Mr proudpizza

Hard trainen moet er wel even van gaan komrn ja. In de zomervakantie met alle drukte vaak trainingen over moeten slaan. Heel misschien deze week ook nog 3 ipv 4 en daarna weer back on track.

Wat een top verrassing, het zag er allemaal helemaal toppieknal uit in de instastories:D

Nou en of :D

• #3.417
Afgelopen weken sinds het eindigen van de cut zijn belabberd geweest voor training en dat zit me best dwars.
Het gevoel dat ik niet voldoende heb kunnen doen ter voorbereiding van de aankomende wedstrijden spookt best wel door m'n hoofd.
Eigenlijk niet nodig, want ik heb qua weekvolume niet enorm veel gemist en écht onder de maat zal het ook niet zijn geweest.

Vanaf volgende week gewoon weer 4 dagen per week Sheiko volgen.
Helaas deze week nog 3 dagen. Waarbij ik trainingsdag 2 verspreid over 3 en 4 (en "maar" één deadliftblok hoef te missen).
Begin morgen met m'n nieuwe studie wat nu even prioriteit heeft qua voorbereidingen, waar ik afgelopen week niet aan toekwam.

Tijd om weer te knallen en even flink te bouwen :heart:

Wauw wat een super vet verjaardagscadeau! Mijn vriend kan zulke verassingen niet voor zich houden helaas:/

8 reppers squat zie ik.. cardio:p

• #3.419
Wauw wat een super vet verjaardagscadeau! Mijn vriend kan zulke verassingen niet voor zich houden helaas:/

8 reppers squat zie ik.. cardio:p

M'n vriend heeft het erg goed gedaan haha
Zou zelf vooral bang zijn dat ik me een keer per ongeluk verspreek...

Laatste set 8-reppers was even aanpoten maar de rest ging me (gelukkig) erg goed af!

• #3.420
7/9/2018 - week 3, dag 3 (prep cycle II)
Oefeningsvolgorde omgegooid omdat er een (langzaam) groepje aan het squatten was.
Niet helemaal optimaal; daarom ook de laatste set pulldowns geskipt omdat het anders m'n squats zou belemmeren denk ik.

BP paused with bands

1x4 35 kg
1x4 42.5 kg
1x4 45 kg
1x4 45 kg
1x4 45 kg
1x4 45 kg
1x4 45 kg
Ging vreselijk lekker. In tijden niet zo goed gebencht ???
Ben de laatste twee benchsessies m'n voetpositie gaan veranderen van breed naar smal.
Als m'n enkelmobiliteit het eenmaal toelaat om m'n voeten meer richting m'n heupen te zetten lijkt me dit de sterkste positie.

Squat 2-3 sec paused
1x5 60 kg
1x4 75 kg
1x4 85 kg
1x4 85 kg
1x4 85 kg

Unilateral lat pulldown
2x10 18 kg
2x10 iets minder (ipv 3x10)

Squat
1x4 60 kg
1x4 75 kg
1x8 80 kg
1x8 80 kg
1x8 80 kg
1x8 80 kg
Ded :emo:

Hip thrust
3x12 80 kg
1x12 60 kg
M'n hamstrings lijken wel te verkrampen. Push gewoon door m'n hielen. Blijft met diverse voetafstanden vanaf de glutes. Bij 60 kg niet.
Misschien moet ik gewoon echt laag in gewicht beginnen? Ego aan de kant gooien dan maar...

Dead hang (van trainingsdag 2)
3x15 sec rechts, links, beide

Ab rollouts (van trainingsdag 2)
3x10 bw

Trainingstijd: 110 min

Terug
Naar boven