Ik ga sowieso Sheiko blijven volgen t/m de DRC cup omdat ik nu niet variatie erin wil gooien. Wellicht dat ik daarna t/m NK (junioren) een ander schema wil proberen.
Met RTS ben je good2go, genoeg mensen met ervaring hiermee die je kunnen helpen. Funfact: de godfather van RTS woont tegenwoordig in Nederland.
Las het toevallig bij
@EigenWereld dat Mike in NL woont!
Als ik zo vluchtig kijk zie ik op de RTS website alleen coaching en niet dat je los een schema kan laten fabriceren voor bijvoorbeeld 12-16 weken. Dat eerste vind ik niet nodig, omdat ik graag zelf nog de touwtjes in handen heb.
Ik kan de 4 Day Strength Template in combinatie met de Hypertrophy Template van Barbell Medicine aanbevelen. Daar heb ik tot nu toe de beste progressie op gemaakt. Niet gratis, maar kost zeker ook geen rib uit je lijf. Zal je wel met RPE moeten gaan werken, maar dat is veel minder ingewikkeld dan het aanvankelijk lijkt.
Zijn dat schema's waarin de oefeningen goed aan te passen zijn?
Ik zie in jouw log namelijk best vaak oefeningen voorbij komen die niet mijn voorkeur hebben (frontsquat, ohp, kettlebell stuff).
Ben heel benieuwd hoe een ander schema zou bevallen!
Ik zou dezelfde voorkeuren hebben ongeveer. Misschien zelf een schema fabriceren

?
Zelf maken is ook altijd nog een optie ja! Wel pittig en ben toch een beetje bang dat ik dingen over het hoofd ga zien als ik écht alles zelf ga vormgeven (met inspiratie van andere schema's alsnog uiteraard).
2/10/2018 - week 2, dag 3 (prep cycle III)
Squat 2-3 sec paused
1x5 60 kg
1x4 75 kg
Vanaf hier pas paused. Had deze dag verkeerd overgenomen uit excel.
1x3 85 kg
1x2 92.5 kg (PR)
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
Fucking easy reps. Hoop dat dit een voorbode is voor een mooi squat PR.
BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x3 52.5 kg
1x3 52.5 kg
1x3 52.5 kg
1x3 52.5 kg
1x3 52.5 kg
Dit was wat ik dus verkeerd had overgenomen. Maar vond het wel een goed idee dit "foute" blok te doen ipv 5x6. Even wennen aan wat meer competition style.
Best makkelijke reps. Was de laatste tijd best wel aan over- tucken, dus doe het nu wat minder. Gelijk minder belasting voor triceps wat positief is.
Squat
1x5 60 kg
1x5 75 kg
1x7 85 kg
1x7 85 kg
2x7 85 kg geskipt
Sportschool ging bijna dicht en positionering (en daardoor techniek) was wat shit. Rechter hand en arm gingen daardoor niet lekker. Dus liever wat kwalitatieve flys.
Cable chest fly ss
rear delt fly
3x10 5.7 kg -- 3x10 3.4 kg
2x10 5.7 kg -- 2x8 3.4 kg
Dead hang
3x15 sec rechts - links - beide
Ab rollouts (thuis)
4x8 bw
Trainingstijd: 105 min
Edit: gisteren uit eten gegaan bij la cubanita. Was eigenlijk best shit want duurde vreselijk lang telkens. Ga daar niet meer eten. Wel lekkere vochtgains gemaakt vanochtend.