AndroidHealthClinic

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Ik ga sowieso Sheiko blijven volgen t/m de DRC cup omdat ik nu niet variatie erin wil gooien. Wellicht dat ik daarna t/m NK (junioren) een ander schema wil proberen.

Las het toevallig bij @EigenWereld dat Mike in NL woont!
Als ik zo vluchtig kijk zie ik op de RTS website alleen coaching en niet dat je los een schema kan laten fabriceren voor bijvoorbeeld 12-16 weken. Dat eerste vind ik niet nodig, omdat ik graag zelf nog de touwtjes in handen heb.
Sowieso Sheiko blijven draaien tot de DRC, nog zo laat iets anders draaien zou ik nooit aanraden als je goed wil pieken daar.

Wat guided programming inhoudt is dat jij aangeeft hoe je wilt trainen en met welke oefeningen. Je moet sowieso aangeven welke dingen je hebt qua barbells, bands, etc. En je kunt oefeningen blacklisten die je per de niet wilt. Wat Mike T bij mij doet is mijn programma per week schrijven en aanpassen. Je kunt wel vooruit kijken wat je moet gaan doen en met hem hierover discussiëren maar ik zou het sowieso in het begin op zijn manier doen aangezien daar een goede reden achter zit. Wel is het heel erg wennen op rpe based te liften en kan niet iedereen er tegen. Ik moet me mentaal ook nog focussen op de lifts ipv het rpe. Je moet dit wel tijd geven en ook de.lifter ervoor zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.502
Waarom zou je de oefeningen al aan willen passen? :p Dat is echt niet nodig, maar is zeker mogelijk. De 4 day strength template is overigens puur powerlifting gericht, ondanks het OHP werk.

Frontsquats zijn optioneel in de hypertrofie template, maar mag je ook vervangen door andere varianten. Overhead presses vind ik (en vele anderen) een belangrijke algemene krachtbouwer, ook als je je voornamelijk focused op bench. Met de strength template bench je 3x per week en OHP je 2x per week. Bij de press template is er meer focus op de OHP.

Kettlebellspul voeg ik zelf toe, maar ik beperk het tegenwoordig wel. Al zijn kettlebells wel heel handig voor bijvoorbeeld rows.

Goed om te horen dat de frontsquats optioneel zijn, dat vind ik gewoon echt zonde wbt specificiteit.
OHP deed ik vroeger tijdens starting strength, en heeft om meerdere redenen nu geen voorkeur voor mij. Aan de andere kant moet ik het misschien maar een kans geven, want wat jij zegt, zou het een goede krachtbouwer moeten zijn.

Zal me op het moment dat ik eventueel zou willen switchen eens inlezen. Hij staat op m'n lijstje :)

Sowieso Sheiko blijven draaien tot de DRC, nog zo laat iets anders draaien zou ik nooit aanraden als je goed wil pieken daar.

Wat guided programming inhoudt is dat jij aangeeft hoe je wilt trainen en met welke oefeningen. Je moet sowieso aangeven welke dingen je hebt qua barbells, bands, etc. En je kunt oefeningen blacklisten die je per de niet wilt. Wat Mike T bij mij doet is mijn programma per week schrijven en aanpassen. Je kunt wel vooruit kijken wat je moet gaan doen en met hem hierover discussiëren maar ik zou het sowieso in het begin op zijn manier doen aangezien daar een goede reden achter zit. Wel is het heel erg wennen op rpe based te liften en kan niet iedereen er tegen. Ik moet me mentaal ook nog focussen op de lifts ipv het rpe. Je moet dit wel tijd geven en ook de.lifter ervoor zijn.

Precies!

Ahh duidelijk. RPE-gericht trainen lijkt me niet eens zo'n heel gek idee. Sowieso moet je zoiets te tijd geven om te kijken of het werkt en om te wennen aan de RPE's.

Als ik zo vluchtig kijk zie ik op de RTS website alleen coaching en niet dat je los een schema kan laten fabriceren voor bijvoorbeeld 12-16 weken. Dat eerste vind ik niet nodig, omdat ik graag zelf nog de touwtjes in handen heb.
Mike T heeft in 2017 project momentum georganiseerd dat programma is vrij beschikbaar.

• #3.504
Mike T heeft in 2017 project momentum georganiseerd dat programma is vrij beschikbaar.

Opgeschreven bij m'n lijstje.
Vrij beschikbasr klinkt goed, al is het alleen al om er inspiratie uit te halen :)

4/10/2018 - week 2, dag 4 (prep cycle III)
Deadlift up to knees

1x3 75 kg
1x3 90 kg
1x3 105 kg
Vanaf hier HG.
1x3 112.5 kg
1x3 112.5 kg
1x3 112.5 kg
1x3 112.5 kg

BP paused
1x5 35 kg
1x5 42.5 kg
1x8 45 kg
1x8 45 kg
1x8 45 kg
1x8 45 kg

Deadlift from boxes
1x4 90 kg
1x4 105 kg
Vanaf hier straps.
1x4 120 kg (4s hold)
1x4 120 kg (4s hold)
1x4 122.5 kg (4s hold) (ipv 120) (VPR)
1x4 122.5 kg (4s hold) (ipv 120) (VPR)*
Gingen zo t*ring hard. Zelfs de laatste set leek opwarmgewicht.

Assistance naar zaterdag verplaatst omdat ik al veelste lang bezig was (tgv socializen) en nog wat voor m'n werkgroep van morgen moet doen.

Trainingstijd: 150 min

---

Voorafgaand aan de training naar de fysio geweest. Linker pectoralis/schouder doen bijna wat ze moeten doen, maar dr rest nog een klein beetje limitering van schouderexorotatie (tov rechts).
Fysio heeft de pectoralis minor gestretcht. Iets wat zelf vrij lastig is om zelfstandig te doen zonder dat de major het overneemt.
Daarna heeft ze m'n bovenrug getaped in de vorm van een "rugzakje" zoals ze noemde. Merkte meteen dat m'n houding meer is zoals het zou moeten; schouderbladen meer retracted en schouders meer geëxoroteerd. Dat blijft er 3 dagen opzitten.
Nog een aantal oefeningen gekregen die gericht zijn op verkrampte borstspieren. De vorige oefeningen waren met name voor verkorte borstspieren.
Nu 4 weken kijken of dit het laatste beetje oplost :)

• #3.505
6/10/2018 - week 1, dag 1 (prep cycle III)
Squat

1x5 67.5 kg
1x4 80 kg
1x3 92.5 kg
1x2 105 kg
1x2 105 kg*
1x2 105 kg (VPR)

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 50 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
1x3 55 kg
Laatste set het lekkerste.

Squat 2-3 sec paused
1x3 60 kg
1x3 75 kg
1x3 85 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg
1x2 92.5 kg

Hip thrust
4x10 70 kg
Glutes knalde bijna uit elkaar.

Goodmorning
5x5 40 kg

Unilateral lat pulldown
4x6 18 kg per kant

High step up
1x12 bw per kant
1x10 bw per kant

Trainingstijd: 130 min

Voor het eerst ooit preworkout genomen. Had een sample Blast! van XXL nutrition.
Merkte dat ik sneller door zou kunnen gaan met m'n oefeningen; heb tussendoor ook nog lopen kletsen en best veel gedaan vandaag.
Verder niet enorm bijzonder.

---

Vanavond live cooking teppanyaki en morgen dagje Snowworld voor m'n vaders verjaardag, zin in!

Ik neem alleen voor de ochtend trainingen een pwo. Ik merk dat de trainingsmotivatie dan net wat hoger ligt.

Goede training trouwens:)

• #3.507
Ik neem alleen voor de ochtend trainingen een pwo. Ik merk dat de trainingsmotivatie dan net wat hoger ligt.

Goede training trouwens:)

Dat had ik misschien ook wel een beetje, maar vraag me toch zeer af of het niet gewoon een placebo-effect was.

Pittige training weer, waarvan 2e squat 2 tot 3 sec paused :eek:

• #3.510
Ik ben ook zo grappig :grinny:
Thanks meisss. Jij bent ook laatst gaan trainen met @hoxyz las ik, goed bezig.
klopt, sinds 1 september lid :angstig: ben welgeteld pas 5 keer geweest nu denk ik :roflol: dus ben niet zo consistent als zou moeten maar m’n plan is sowieso maar 2x pw fb (dus niet echt logwaardig :emo:) en vanuit daar verder kijken. :)

• #3.512
klopt, sinds 1 september lid :angstig: ben welgeteld pas 5 keer geweest nu denk ik :roflol: dus ben niet zo consistent als zou moeten maar m’n plan is sowieso maar 2x pw fb (dus niet echt logwaardig :emo:) en vanuit daar verder kijken. :)

Iets is altijd beter dan niets. En zeker met FB is in het begin 2x per week voldoende.
Moet je wel 2x per week gaan... :P

Log kan misschien wel een goede stok achter de deur zijn? Of moet @hoxyz je gewoon meer achter je broek aanzitten?

Iets is altijd beter dan niets. En zeker met FB is in het begin 2x per week voldoende.
Moet je wel 2x per week gaan... :P

Log kan misschien wel een goede stok achter de deur zijn? Of moet @hoxyz je gewoon meer achter je broek aanzitten?
haha ik doe mijn best. heb gewoon echt een drukke periode (4 vakken op de uni ipv de gebruikelijke 2) en was een tijdje ziek geweest + tentamens helaas. nog een maand en dan is dat over, dus dan kan ik mss wel vaker gaan en vooral onderhouden hahah.

daar dacht ik idd ook aan maar ik doe eigk elke keer hetzelfde dus best saai :roflol: hou het nu bij in een sheet. wellicht denk ik er na een paar keer trainen wel anders over.
@hoxyz doet dat echt al voordat ik uberhaupt eraan ben begonnen dus dat heeft niet zoveel impact :emo: trainen is nog niet echt mijn prioriteit ofzo, wat ook wel positief is ergens want ben wel blij met hoe ik eruit zie :p

• #3.514
haha ik doe mijn best. heb gewoon echt een drukke periode (4 vakken op de uni ipv de gebruikelijke 2) en was een tijdje ziek geweest + tentamens helaas. nog een maand en dan is dat over, dus dan kan ik mss wel vaker gaan en vooral onderhouden hahah.

daar dacht ik idd ook aan maar ik doe eigk elke keer hetzelfde dus best saai :roflol: hou het nu bij in een sheet. wellicht denk ik er na een paar keer trainen wel anders over.
@hoxyz doet dat echt al voordat ik uberhaupt eraan ben begonnen dus dat heeft niet zoveel impact :emo: trainen is nog niet echt mijn prioriteit ofzo, wat ook wel positief is ergens want ben wel blij met hoe ik eruit zie :p

Drukke tijden sucken altijd. Maar als je die eenmaal door bent gekomen weet je wel goed hoe het ook anders kon en heb je ineens zeeën van tijd.

Hou dat erin, dat je blij bent met hoe je eruit ziet :D
Start van het festivalseizoen duurt toch nog langer dan een half jaar hehe

Een fastingseizoen voor het festivalseizoen.

• #3.519
8/10/2018 - week 1, dag 4 (prep cycle III)
Incline BP

1x5 30 kg (extra)
1x4 40 kg
5x3 45 kg

Deadlift paused 5-7 above knees
1x3 75 kg
1x3 90 kg
1x3 105 kg
Vanaf hier HG.
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg*
1x2 112.5 kg
1x2 112.5 kg

Unilateral seated row
4x6 29 kg per kant

Hip thrust
4x6 70 kg

Dead hang
2x15 sec rechts - links

Trainingstijd: 70 min

Zieke training wel. Dit waren de laatste DL's voor zaterdag. Nog één training te gaan.

---

Gelukkig weinig spierpijn van het skieën. Het was super leuk. En het eten bij Ai Uchi Hilversum teppanyaki zaterdag was ook top.
Wel bij m'n vader thuis op een vreselijk bed geslapen en vandaag in de oba om een nog vreselijkere bank gezeten dus rug voelt vrij naar... Zal vast snel weg zijn.

M'n vader had tevens een pizza-oven voor z'n verjaardag gekregen. Hij heeft zondag gelijk 5 pizza's gemaakt met deeg van de Italiaan uit het dorp. Met italiaanse kazen.
Zie hier het resultaat van een vd pizza's :heart:

IMG_20181007_130419.jpg

Succes met de laatste loodjes deze week:)
De aankomende zaterdag is een werkdag hier helaas, maar ik denk dat ik vanuit thuis ga werken. Kan ik stiekom de live stream bekijken:D (als ie er is natuurlijk)

Terug
Naar boven