XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.541
Snelheid genoeg vanuit de bodem, zag ik op NSK. Nog meer en je lanceert jezelf in een baan om de aarde. Probleem is kracht verlies op een specifiek punt in je lift.
Just my cheapy 2 cents

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat speed squats met een lege bar je ineens sneller gaan laten liften. Het is vooral gewoon weer sterker worden op je squat. Schaden zal het waarschijnlijk niet gezien het gewicht, maar echt bijdragen ook niet.

Ik was bezig met een reactie typen die dezelfde strekking had als deze reactie dus maar laten gaan.

Dank mannen! Dergelijke feedback had ik even nodig.
Ik denk dat ik qua bracing en tightness een hoop hierop kan winnen. Ik kan momenteel niet m'n heupen onder de bar krijgen als ik op m'n sticking point kom.

Squat zag er netjes uit:)
Deadlift is ook flink vooruit gegaan:D

Miss zou je boxsquat kunnen doen ipv speed squat (en dan op jou sticking point)

Helpt namelijk ook heel erg qua bracen.. helemaal als je heel langzaam zakt, spanning probeert te houden en dan zo explosief als mogelijk weer omhoog

Heb zelf altijd het idee gehad dat je de problemen die je geadresseerd hebt goed kan aanpakken met de volgende vorm squat:

Dit op de plek van de paused down squats i je programmering.

Lijkt me opzich een goede oefening, alleen vind ik het maar apart om jezelf een ander patroon (pause) aan te leren voor je comp squat. Persoonlijk zou ik het als accesorie doen na mijn comp sets.

• #3.545
Squat zag er netjes uit:)
Deadlift is ook flink vooruit gegaan:D

Miss zou je boxsquat kunnen doen ipv speed squat (en dan op jou sticking point)

Helpt namelijk ook heel erg qua bracen.. helemaal als je heel langzaam zakt, spanning probeert te houden en dan zo explosief als mogelijk weer omhoog

Dankjewel :) DL is inderdaad erg lekker gegaan de laatste maanden.

Heb niet het idee dat op je sticking point pauzeren veel gaat uithalen om er voorbij te komen. Niet als je geen gehele rom erbij doet in ieder geval.
Waarschijnlijk leer ik daarmee beter bracen op de sticking point, maar het moet al daarvoor goed zitten.

Heb zelf altijd het idee gehad dat je de problemen die je geadresseerd hebt goed kan aanpakken met de volgende vorm squat:

Dit op de plek van de paused down squats i je programmering.

Zag deze ook voorbij komen en heb ernaar zitten kijken. Met name de omschrijving van "makes you stronger in this position and in general" zijn wel op mij van toepassing. Geen gek idee dus.

Lijkt me opzich een goede oefening, alleen vind ik het maar apart om jezelf een ander patroon (pause) aan te leren voor je comp squat. Persoonlijk zou ik het als accesorie doen na mijn comp sets.

Wat @lloydatoni zei is die vervangen voor waar ik nu paused squats doe. Ik doe momenteel paused squats op het moment dat ik 2 squatblokken heb op een dag.
Sheiko geeft ook aan om het tweede blok te laten verschillen in reps en/of variatie vd oefening.
Dus dit zou wel in dat straatje passen.

Het maakt je in ieder geval een stuk bewuster van je houding op dat punt van de squat en heb er zelf een hoop uit kunnen halen door op mijn sticking point te pauzeren en af te wegen wat daar fout gaat en hoe dat te verbeteren. Na het squatvolume wat je verder draait op sheiko heb ik geen moment gedacht om op een wedstrijd een pauze in te lassen op dat punt overigens :p.
Staat vooral voorgeschreven tijdens de 1e 2 blokken in een normale programmering

Ah, duidelijk.

Goed getild!

Vanwaar de keuze 152.5 naar 160kg? Aangezien je 152.5 ook al een 2.5 kg pr was?

Squat moet zeker wel goedkomen tzt. Je weet waar je aan moet werken.

Succes:)

• #3.549
Goed getild!

Vanwaar de keuze 152.5 naar 160kg? Aangezien je 152.5 ook al een 2.5 kg pr was?

Squat moet zeker wel goedkomen tzt. Je weet waar je aan moet werken.

Succes:)

Dankjewel :)

Wilde kijken of ik 160 op dit moment al kon pullen, als meetmoment voor de DRC. Had er op dat moment goede vertrouwen in.
Op de DRC of junioren NK zou zo'n beslissing niet gemaakt zijn.
Ik zag deze wedstrijd meer als meetmoment en voor de fun. Dat vond ik qua sfeer van de hele wedstrijd trouwens ook zo meer overkomen dan op een SBD oid.

Ja het wordt tijd dat die even flink omhoog gaat!
Ondanks dat ik dichtbij de DRC kom wil ik wel wat plek gaan zoeken voor squatvariatie met pauze.
Deze week (of volgende) langs bij iemand voor het bracen.

• #3.550
17/10/2018 - week 3, dag 2 (prep cycle III)
Deadlift up to knees

1x4 77.5 kg
1x4 92.5 kg
1x4 110 kg (VPR)
1x4 110 kg
1x4 110 kg
1x4 110 kg

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 45 kg (ipv 50 per ongeluk)
1x3 55 kg
1x3 55 kg
Hier gestopt.

Wrist curl slow negative
3x10 4 kg per kant

Paar keer stretchen nog.

Trainingstijd: ?

Had zodanig last van m'n ellebogen, met name aanhechting van onderarmspier, dat ik maar ben gestopt. M'n handen trilde voor m'n gevoel en kon bijna niet knijpen / kracht zetten m'n onderarmen.
Nu (een uur later) heb ik 0 last ervan.

Als het vrijdag nog aanwezig is ga ik zo min mogelijk armbelastend trainen en goed stretchen.

Hopelijk herstelt je elleboog snel!

Hmm Squat je met wrist wraps? Ik heb sinds ik met wrist wraps squat en hammer curls doe gezonde ellebogen gekregen en behouden.

• #3.553
Hmm Squat je met wrist wraps? Ik heb sinds ik met wrist wraps squat en hammer curls doe gezonde ellebogen gekregen en behouden.

Nee nooit gedaan.
Geldt dit voor je pees- en spieraanhechtingen een je elleboog? Dat is waar ik last van heb. Die raken verkort.
Gewrichten zijn bijvoorbeeld niet het probleem.

Nee nooit gedaan.
Geldt dit voor je pees- en spieraanhechtingen een je elleboog? Dat is waar ik last van heb. Die raken verkort.
Gewrichten zijn bijvoorbeeld niet het probleem.
Ja die spieren train je met hammer curls en door wrist wraps blijft je pols beter in positie waardoor je minder last gaat krijgen van je elleboog.

De hammer curl tip heb ik ooit ergens gelezen maar kan de bron niet vinden. De wrist wrap merk ik nu nog steeds, want als ik ze niet om doe dan heb ik meestal na het Squaten wat last omdat mijn elleboog het gewicht gaat pakken.

https://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-wrist-wraps/

That is unless you suffer from elbow tendonitis. This is often a product of carrying the bar wrong. Many people lack the flexibility to carry it correctly with thumbs over the bar. However, bent wrists, with wrist wraps, can allow the wraps to absorb the load instead of your elbows. This may help cure your tendonitis.

• Like
Waarderingen: Pren
  • #3.555
Ja die spieren train je met hammer curls en door wrist wraps blijft je pols beter in positie waardoor je minder last gaat krijgen van je elleboog.

De hammer curl tip heb ik ooit ergens gelezen maar kan de bron niet vinden. De wrist wrap merk ik nu nog steeds, want als ik ze niet om doe dan heb ik meestal na het Squaten wat last omdat mijn elleboog het gewicht gaat pakken.

https://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-wrist-wraps/

That is unless you suffer from elbow tendonitis. This is often a product of carrying the bar wrong. Many people lack the flexibility to carry it correctly with thumbs over the bar. However, bent wrists, with wrist wraps, can allow the wraps to absorb the load instead of your elbows. This may help cure your tendonitis.

Dat klinkt goed. Ik ga dat eens de volgende squatsessie proberen. Dankjewel :)

De hammer curl tip heb ik ooit ergens gelezen maar kan de bron niet vinden.

Die kerel van powerliftingtowin heeft dat in z'n schema's staan. Het is op zich wel de moeite waard om te proberen.

• #3.557
Adidas powerlift 3.1 white gold uurtje voor trainen geleverd gekregen. Voor het eerst ooit op gewichthefschoenen getraind zonet.

19/10/2018 - week 3, dag 3 (prep cycle III)
Squat

1x5 60 kg
1x5 75 kg
1x10 80 kg (VPR)
1x7 80 kg
1x10 80 kg*
1x7 80 kg
1x10 80 kg
1x7 80 kg
Paar reps (over hele blok misschien 4-5) had ik wat voorover lean tgv de schoenen.
Tevens met wrist wraps voor de werksets zoals @EigenWereld als tip gaf en voelde goed. Of het verschil maakt durf ik niet te zeggen aangezien het elleboog ongemak voor 70% al weg was.

Voelde me net een equipped lifter met wrist wraps, gewichthefschoenen en belt.
Heb volgens mij nog nooit 10-reppers squat gedaan... RIP

BP paused
1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 45 kg
1x5 50 kg
1x5 50 kg
1x5 50 kg
1x5 50 kg*
1x5 50 kg
Wat met setup spelen. Heb het idee dat ik niet efficiënt lig met upper back. Vandaag niet voor elkaar gekregen om een betere setup te krijgen.
Had tussen een-na- en laatste set behoorlijk wat rust gehouden. Ineens lukte het de laatste set om veel meer richting het rek uit te duwen. Resultaat was betere barpath en véél minder stress op de triceps en ellebogen :)

Plyometric pushup
Geskipt ivm ellebogen nog een beetje ontlasten.

Cable chest fly
4x6 7.9 kg

Hip thrust
1x12 72.5 kg (VPR)
3x12 72.5 kg

Trainingstijd: 105 min

Voelde heerlijk om weer normaal te kunnen trainen.

---

Afgelopen nacht naar ADE feest in de melkweg, was leuk! Om half 5 richting huis gegaan en rond half 6 in bed.
Vandaag wel collegedag in principe van 9-16u. Vind de stof erg pittig nu en wilde alles ervoor opbrengen om van 10-12:45u bij werkgroep te zijn. Blij dat ik gegaan ben, heb veel aan de werkgroepen.
Vannacht 3,5 uur geslapen en vanmiddag nog ruim 2. Normaal gemiddeld 7-7,5 per nacht. Resulteerde in een pittig training, met name het einde :o

Wow! Zie dat je inmiddels boven de 150 trekt! Echt geweldig!! Weet nog hoe blij je was met je eerst keer 100, mag je heel heel trots op zijn pizza ;)

• #3.559
Wow! Zie dat je inmiddels boven de 150 trekt! Echt geweldig!! Weet nog hoe blij je was met je eerst keer 100, mag je heel heel trots op zijn pizza ;)

Dankjewel :D
Ik weet het ook nog heel goed, die 100 kg! Leek toen wel haast onmogelijk om nog heel hard omhoog te gaan.
Na die 100 heb ik nog zo'n deadliftblok van jou gevolgd.

• #3.560
Aan het twijfelen om wel of niet te gaan trainen.
Sinds gister bij het opstaan behoorlijk kies-/kaakpijn met hoofdpijn. Geen idee wat de oorzaak is.
Voor het slapen gisteren twee ibu's genomen. Voelt in ieder geval erg naar en vermoeiend, morgen tandarts bellen...

Terug
Naar boven