MuscleMeat

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.582
Gisteren niet getraind omdat ik vandaag tentamen had en daarvoor heb lopen studeren.
Wil wel proberen deze week 4x te trainen, moet lukken hoop ik.

30/10/2018 - week 5, dag 1 (prep cycle III)
BP paused

1x5 35 kg
1x4 42.5 kg
1x3 45 kg
1x5 50 kg
1x5 50 kg
1x5 50 kg
1x5 50 kg

Squat
1x5 60 kg
1x4 75 kg
1x3 85 kg
1x5 92.5 kg
1x5 92.5 kg*
1x5 92.5 kg
1x5 92.5 kg
Bracen wat ongemakkelijk want had tijdens het adem innemen in m'n buik borrelend lucht in m'n darmen...

Na de squats pomp/kramp rechts onderin m'n rug, paar cm lager dan bekkenkam. Heb dat echt nooit direct na squatten.
Zal denk ik in verband staan met de vervelend voelende rug van afgelopen week. Echt heel hinderlijk.
Wil graag de oorzaak onderzoeken. Nieuwe variabelen in training zijn de weightlifting schoenen en BP max speed, misschien heeft het daarmee te maken.

BP max speed
1x4 32.5 kg
1x4 35 kg
1x4 37.5 kg
1x4 37.5 kg
1x4 37.5 kg
1x4 37.5 kg

Goodmorning
5x5 40 kg
Voelde allemaal redelijk thight in desbetreffende gebied van de rug en een beetje bij de heup.

Dead hang
2x15 sec rechts - links
1x25 sec beide
Ditmaal aan een hammer grip gedaan en na de beide handen dead hang voor het eerst ever een hammer grip pullup, ging easy.
Leuk om eens een keer te kijken hoe vaak ik kan optrekken binnenkort.

Trainingstijd: 95 min

---

Minicut
Morgen dus de start van de minicut. Zal op 1800 kcals gaan zitten (-750 kcal onder onderhoud). Lekker low fat, tenzij ik daar geen zin in heb, om makkelijk kcals te schrappen.
Voeding zal er hetzelfde uitzien als vorige minicut:

Ontbijt: 70-85gr havermout, 30gr whey, 4gr pure chocolade
Lunch: 4 wasa volkoren crackers, 4 plakjes vleeswaren & 250 gram cherrytomaten
Avond: minder vette gerechten dan gewoonlijk en wat meer groente
Voor slapen: kwark, 2 stuks fruit & snack a jacks of iets anders waar nog ruimte voor is óf bv kipfiletnuggets van musclemeat en fruit

Train vaak 's avonds, zeker door de weeks, en dan is avondmeal de grootste met ~900 kcal.
Als ik na het ontbijt train (vaak zaterdag) zal ik ontbijt groter maken tov de rest.

Laatst bewerkt:
Succes met je minicut. Hoe lang wil je dit doen?

Trouwens probeer Wasa lichtgewicht crackers. Erg low kcal en zijn prima te doen :D

• #3.584
Succes met je minicut. Hoe lang wil je dit doen?

Trouwens probeer Wasa lichtgewicht crackers. Erg low kcal en zijn prima te doen :D

Thanks! Plan is 2,5 - 3 weken. Even kijken hoe hard het gaat. Ben er nu wel achter dat geen cut hetzelfde is.
Echt kort dus, daarna weer lekker verder bulken op +200 kcals boven onderhoud. Zit nu 11 weken in to bulk.

Niceeee die heeft net zoveel vezels zie ik! Heb nu twee pakken wasa volkoren staan, zal daarna de lichtgewicht proberen.

Thanks! Plan is 2,5 - 3 weken. Even kijken hoe hard het gaat. Ben er nu wel achter dat geen cut hetzelfde is.
Echt kort dus, daarna weer lekker verder bulken op +200 kcals boven onderhoud. Zit nu 11 weken in to bulk.

Niceeee die heeft net zoveel vezels zie ik! Heb nu twee pakken wasa volkoren staan, zal daarna de lichtgewicht proberen.
Ik leef er al maanden op. Echt lekkere snack met wat light jam oid.

• #3.586
  • #3.587
1/11/2018 - week 5, dag 2 (prep cycle III)
Deficit deadlift

1x3 77.5 kg
1x3 92.5 kg
1x3 100 kg
1x2 110 kg (PR)
1x3 110 kg (VPR)
1x3 110 kg (VPR) (ipv 3x2)
Voelde nogal licht.

BP paused
1x6 35 kg
1x6 40 kg
1x8 42.5 kg
1x8 42.5 kg
1x8 42.5 kg
1x8 42.5 kg

Deadlift from boxes
1x3 110 kg
1x3 125 kg
1x2 140 kg
1x2 140 kg*
1x1 147.5 kg*
1x1 147.5 kg*
1x1 147.5 kg
Stuk netter dan de 147.5's van vorige week.

Dumbell shoulder press
1x6 12 kg (PR)
4x6 12 kg
Al aantal weken niet gedaan. Voelde goed.

Keizer chest fly
1x10 7.? resistance
3x6 8.2 resistance

Goodmorning
Geskipt

Trainingstijd: 160 min incl kletsen

Had helemaal geen zin om te trainen, had het koud, haat aan dat het donker was, etc. Maar godver, wat een lekkere training!
Veel PR's, techniekvooruitgang op de deadlift, goede feedback en vooruitganf op brace-oefeningen én geen last van m'n onderrug (wat waarschijnlijk vanuit de glute kwam).

Lukte vandaag ineens erg goed om rug rechter te houden bij deadlifts. Techniek scheelt ook echt wel als ik op de campus train tov USC.

• #3.588
2/11/2018 - week 5, dag 3 (prep cycle III)
Squat

1x5 60 kg
1x4 75 kg
1x3 85 kg
1x5 92.5 kg
1x5 92.5 kg
1x5 92.5 kg
1x5 92.5 kg

Had knee sleeves aan op blote benen omdat ik geen schone leggings meer had. Krijg sleeves bijna niet aan als ik al gezweet heb en moet ze bij benchen uit hebben. Daarom squats after squats...

Squat 2 sec paused halfway up
1x4 82.5 kg
1x4 82.5 kg*
1x4 82.5 kg
1x4 82.5 kg
1x4 75 kg
1x4 60 kg
Kanonnen, dat geeft flinke belasting op je quads. Stond wel een beetje op m'n beentjes te trillen bij de pauses.
Quads voelde ook wel wat dood aan aan het begin van het benchblok.

BP paused
1x5 35 kg
1x4 45 kg
1x3 52.5 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
Gisteren per ongeluk het blok dat voor vandaag gepland stond gebencht. Zijn nu dus omgewisseld.

Unilateral seated row
1x6 29 kg per kant
4x6 31.3 kg per kant

Cable chest fly ss rear delt fly
5x6 7.9 kg -- 5x8 3.4 kg

Trainingstijd: 100 min

Wederom een erg lekkere training! Net zoals m'n rug heb ik geen last meer van m'n onderarm rechts bij knijpbewegingen.

Die squat versie heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me wel interessant eigenlijk.
Als je ooit 6-0-0 of 3-0-3 squats voor 8 a 10 reps/set hebt gedaan lijken van die gruwelijke variaties voor "slechts" 4 reps plots allemaal wel eens leuk om te doen. :D
Lekker zo'n quad-pump! Misschien volgende keer toch maar je bench er tussen steken. Ik verwacht dat het dan net iets beter zal gaan.;)

Fijne squats:P

• #3.591
Die squat versie heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me wel interessant eigenlijk.
Als je ooit 6-0-0 of 3-0-3 squats voor 8 a 10 reps/set hebt gedaan lijken van die gruwelijke variaties voor "slechts" 4 reps plots allemaal wel eens leuk om te doen. :D
Lekker zo'n quad-pump! Misschien volgende keer toch maar je bench er tussen steken. Ik verwacht dat het dan net iets beter zal gaan.;)

Hier is mijn uitvoering ervan. Zeker eens proberen zou ik zeggen!
Ja natuurlijk zal het iets beter gaan als ik tussendoor bench. Maar eigenlijk ging dit best wel goed na elkaar
Dit is de post van Boris erover:

Ja best awkward zijn ze qua gevoel om te doen, en dat met 82.5 kg :o
Denk wel dat het een hele goede oefening is

Hij dient dus om net mijn techniek probleem aan te pakken. Hmmm, klinkt steeds interessanter. :D

• #3.593
Vandaag eens een keer ontbijt overgeslagen om te kijken of ik dat qua hongergevoel zou redden tot aan de lunch. Met het idee iets grotere porties te kunnen eten.
Honger viel goed mee eigenlijk. Rond 13:00 uur middageten op en 19:00 uur avondeten. Dat zijn sowieso wel zo'n beetje m'n normale tijden voor die meals.
Denk dat ik dit sowieso in het weekend wil hanteren om op die manier wat vrijer te zijn in de meals die ik eet en/of wat grotere portie(s) te eten.

Voeding vandaag is dan geworden (had gisteren 50 kcals over):
Food.png

Zit trouwens niet ver van m'n shape af van de laatste minicut qua vetpercentage als ik in de spiegel kijk, daar ben ik erg blij mee.
Benen lijken in die 12 weken relatief écht flink vooruitgang te hebben gemaakt qua massa, dat viel me ook al eerder op trouwens :) Denk dat de high(er) rep squats en step ups me goed doen.

die 1 gram rucola :roflol::o

• #3.596
Had echt 0 zin om te trainen, daarom het tweede deadliftblok overgeslagen.
Nu m'n weken relatief vol zitten en het koud en donker wordt heb ik daar wat vaker last van.

4/11/2018 - week 5, dag 4 (prep cycle III)
Deadlift up to knees

1x3 77.5 kg
1x3 92.5 kg
1x3 110 kg
1x3 115 kg
1x3 115 kg
1x3 115 kg
1x3 115 kg

CGBP
1x4 35 kg
1x4 42.5 kg
1x4 50 kg (VPR)
1x4 50 kg*
1x4 50 kg
1x4 50 kg
Gingen eigenlijk erg makkelijk. Ben close grip wel echt sterker geworden merkte ik.

Deadlift from boxes
Geskipt

Plyometric pushup
1x8 (ipv 1x6 per ongeluk)
4x6 bw

Dumbell shoulder press
5x6 12 kg

High step up
1x14 bw per kant
1x10 bw per kant

Hammer grip pullup (extra)
1x3,5 bw
Eens even kijken

Trainingstijd: 95 min

Zeer herkenbaar het geen zin hebben in trainen. Heb er ook meer moeite mee wanneer t kouder en donkerder is.
Je hebt iig wel een wedstrijd om naar toe te werken en gemotiveerd te blijven.

• #3.598
Zeer herkenbaar het geen zin hebben in trainen. Heb er ook meer moeite mee wanneer t kouder en donkerder is.
Je hebt iig wel een wedstrijd om naar toe te werken en gemotiveerd te blijven.

Voorgaande jaren niet zo last van gehad als dat ik het nu heb, echt vervelend
Zal wel een kwestie van wennen zijn denk ik
En dat is zeker waar :)

---

Voeding vandaag met pizzaaaa
Alleen geen twee stuks fruit, wat ik altijd wel wil, maar wel veel groente

Food.png

Trouwens ik weet niet of je nog last van droge tong hebt. Maar ik gooi tegenwoordig overal een shit load aan (pink himalayan) zout overheen, en het lijkt gefixt.

• #3.600
Trouwens ik weet niet of je nog last van droge tong hebt. Maar ik gooi tegenwoordig overal een shit load aan (pink himalayan) zout overheen, en het lijkt gefixt.

Nice, thanks voor de tip :D
Van het weekend geen last van gehad, maar woe t/m vrij wel ja...
Kan dan goed komen omdat ik vandaag veel zout op heb (pizza, aromat bij spinazie, en zout over salade).

Terug
Naar boven