AndroidHealthClinic

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Bezoekers in dit topic

Hoe ga je dat doen als je ooit 40 uur per week moet werken? ;)
lijkt me serieus een stuk makkelijker, na een 9-17 baan hoef je verder niks te doen en weekenden heb je vrij :dunno:
 
lijkt me serieus een stuk makkelijker, na een 9-17 baan hoef je verder niks te doen en weekenden heb je vrij :dunno:

Eens. Fulltime werken kost veel minder energie en je zit makkelijker in een ritme :)
 
Absoluut niet mee eens. Als student ben je ongelofelijk flexibel in je tijd en dan kun je je tijd veel efficienter indelen. Nu heb je werk van 9-17 en daar komt dan nog reistijd en eventueel overwerken bij. Veel werkgevers zijn ook niet flexibel dus je kan niet zomaar even eerder weg. Dan kun je een hoop dingen gewoon alleen maar in het weekend doen.
 
Niet naief zijn.
Als je gaat werken heb je meer verplichtingen.
En als je niet meer thuis woont moet je al die zaken die mammie en pappie nu regelen zelf doen.
Daarnaast kan je fluiten naar de gigantische hoeveelheid vakantie die je tijdens je studietijd hebt.

... en toch verkies ik dit boven studeren ...:D
 
Ik woon in ieder geval anderhalf jaar niet meer thuis. Als ik nu fulltime zou werken bij de baan waar ik werk zou ik zeker veel meer vrije tijd hebben.
Een beetje context: ik doe werk waarin ik ben afgestudeerd op het hbo. Doe nu een universitaire premaster (belasting ~24-28 uur), volgend jaar master. Dus ik werk wel een "normale" baan.
Volgens cao is fulltime bij mij 36 uur, maar ook al zou dit 40 zijn is dat nog veel beter te doen. Zeker als ik kijk naar m'n eerste twee periodes.
 
Full time is bij mij ook "maar" 38 uur. Maar in realiteit zal ik gemiddeld wel boven de 40 uren op het werk zijn. Er zijn periodes dat ik met 40 uren bijlange na niet toekom.
En toch is het te doen om de trainingen er in te passen.
Maar dat je na een 9-17 niks meer te doen hebt is de realiteit toch wel echt geweld aandoen.
 
Niet naief zijn.
Als je gaat werken heb je meer verplichtingen.
En als je niet meer thuis woont moet je al die zaken die mammie en pappie nu regelen zelf doen.
Daarnaast kan je fluiten naar de gigantische hoeveelheid vakantie die je tijdens je studietijd hebt.

... en toch verkies ik dit boven studeren ...:D
1. Ik woon al 3 jaar uit huis, doe al 4-5 jaar alles zelf. Als er iemand wel zelfstandig is dan ben ik het wel :emo: Wat dat betreft heb ik srs nooit hulp gekregen van m’n ouders en heb ik alles zelf moeten uitvogelen
2. Enige “gigantische hoeveelheid vakantie” die ik heb is 6 weken zomervakantie. Zelfs in de kerstvakantie moet ik leren voor tentamens die altijd op 3 en 4 januari gehouden worden. Daarnaast heb ik nooit officieel vakantie.

Ik denk dat het ook wel ligt aan welke studie je doet. Ik ken mensen die maar 5-10 contacturen hebben, terwijl ik soms in een week al 20 uur aan practica heb + ook nog werkcolleges heb. Daarbij niet te vergeten te tijd die ik moet investeren om alles voor te kunnen bereiden.
Tuurlijk ben je wat flexibeler als student, maar dat je na 17 uur klaar bent met werk is ook gewoon een feit. Tenzij je eigen baas bent, dan kan ik me voorstellen dat je het meeneemt naar huis.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je vergeet wat voor tax de tentamenweken, scriptie schrijven, leren, leren, leren, leren, stress e.d. op je leven hebben.

Toen ik nog studeerde had ik geen auto, had ik 30u per week contacturen op school, 2u heen, 2u terug met OV en moest ik daarnaast nog al m'n werk buiten school doen.
certificeringstrajecten (Prince2, ITIL, Agile, MCSA, MCSE, CCNA, CCNP, VCA, VCP etc) en alle andere dingen.

Daarnaast ook nog ~15 uur per week een bijbaantje.
Ik was dus al 9.5 uur per dag bezig zonder überhaupt begonnen te zijn aan huiswerk, projecten, certificeringen etc.
Natuurlijk kon ik in de trein wel het e.e.a. doornemen maar erg gefocust ben je dan niet.

Het werkleven is, afhankelijk van je baan écht wel rustgevender dan het studentenleven. Is heus niet voor iedereen lang leven de lol als ze nog student zijn.
Ik werk nu bijvoorbeeld ~36u per week, buiten werk wel bereikbaar voor noodgevallen maar je bent niet dag-in-dag-uit keihard aan het leren.
Je blijft altijd wel leren natuurlijk maar niet dermate extreem dat je vaak mentaal uitgeput bent.

Ik snap dat 't naast het studeren lastig kan zijn om hard te sporten.
In een werkleven waar je toch veel meer routine en stabiliteit hebt is het in mijn opzicht veel makkelijker vol te houden.

^ Is een van de redenen (excuus? wellicht) waardoor ik in eerste instantie zo'n papzak was geworden en uiteindelijk hier terecht ben gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik voor mezelf spreek; na werk (overuren of niet, wat bij mij sowieso niet van toepassing is) ben je klaar met werk. Zowel mentaal als fysiek.
Deadlines, studeren inplannen, naslagwerken bestuderen en alles wat hiervoor al genoemd is kost extra tijd. Zeker met de stress en gedachtes daarover, wat ik met mijn werk niet heb. Klaar is klaar daarbij op enkele uitzonderlijke dagen na.
 
15/2/2019 - week 3, dag 3 (H2)
Squat

1x8 65 kg
1x8 80 kg (ipv 77.5)
1x8 90 kg
1x8 100 kg (@8ish)*
1x8 100 kg (@8)
Weet al waarom m'n linker hand tintelt; ik ondersteun de bar ineens met m'n hand en dan ook nog eens in een nare hoek. Rechter onderarm verkeampte ool nogal hierna.
1x8 90 kg (@7 ipv 8)
2x8 ... kg (@8) geskipt
Even wat rust nemen hiervoor lijkt me in dit geval verstandiger dan gewicht droppen en sets afmaken ( Rik76 ).
Plus was echt slecht hersteld; trillende benen en minder controle over m'n lichaam. Terwijl gewicht niet zwaar aanvoelde.

Spoto press
1x6 35 kg
1x6 42.5 kg
1x6 47.5 kg (@7 ipv 8)
Even aftasten wat met onderarm ging.
1x6 50 kg (@8) (PR)
1x6 50 kg (@8)*

Hip thrust ss rolling tricep extension
1x8 87.5 kg (PR) -- 1x15 9 kg (VPR)
1x8 87.5 kg -- 1x15 9 kg
1x8 87.5 kg -- 1x15 9 kg
-- 1x13 9 kg
Hip thrusts wat gehaast omdat ik spierpijn had in de hams van woensdag.

Medium step up
1x15 BW+12 kg (PR)
2x15 BW+12 kg
Voelde wat ongemak in de linker glute, maar niet belemmerend.

Trainingstijd: 85 min

Vannacht veelste kort geslapen. En dat terwijl ik dus tentamen had, whoeps. Lag volledig aan mezelf hoor. Even weer op orde krijgen om wat consequenter te zijn met naar bed gaan. Dan zal herstel beted gaan.

---

In het kader van time management... Aankomende week 4 dagen werken en vrijdagavond richting m'n vader om de volgende ochtend op wintersport te gaan :D
Geen idee hoe vaak ik kan gaan trainen aangezien ik maandagavond deadline voor concept groepsproduct heb en vrijdag ook nog groepspresentatie.
#studentlife
 
Laatst bewerkt:
School gaat voor:o. En waar ga je op wintersport?
Ben zelf 1 hele keer op wintersport geweest, ik vond het eten en drinken veel interessanter dan dat hele skiën:D. Ik kan het eeecht gewoon. helemaal. niet.
 
School gaat voor:o. En waar ga je op wintersport?
Ben zelf 1 hele keer op wintersport geweest, ik vond het eten en drinken veel interessanter dan dat hele skiën:D. Ik kan het eeecht gewoon. helemaal. niet.

Uiteraard gaat dat voor! :)
Ik ga naar Aussois, Frankrijk. Ben heel er benieuwd! Eten en drinkem zal ook interessant zijn voor mij gok ik...
We krijgen wel iedere ochtend les dus ik hoop dat ik netjes de piste af kan aan het einde vam de week :o
 
16/2/2019 - week 3, dag 4 (H2)
Deadlift wih frontal band

1x4 75 kg
1x4 92.5 kg
1x4 105 kg (@7)
1x4 105 kg (@7)*
1x4 105 kg (@7)
1x4 102.5 kg (@7)
1x4 102.5 kg (@7)

BP paused
1x8 35 kg
1x8 42.5 kg
1x8 48.5 kg (@8)
1x8 48.5 kg (@8)

Seated dumbell shoulder press
2x10 14 kg

Deadlift
1x4 105 kg
1x4 120 kg (@8.5 ipv 8)
3x4 ... kg (@8) geskipt
Voelde weer flink wat fatique opkomen. Dus even conservatief.

Incline dumbell row
1x10 18 kg (VPR)
1x10 18 kg
1x8 18 kg
Voor het eerst met straps gedaan. Beter want heb nu echt een veel betere mmc met rug.

Hyperextension (extra)
3x10 BW +15 kg
Had hier even zin in. En wat compenseren voor de DL.

Unilateral plateloaded pulldown (extra)
4x12 30 kg per kant (ipv 3x12) (VPR)
Van woensdag.

Trainingstijd: 110 min

Aankomende week wordt de zwaarste week tot nu toe qua volume. Wilde m'n lichaam even wat rust geven van de compounds.
Wel mooi wat rug nog geïsoleerd. Voel het ook flink in de lower traps, lekker :D
 
Laatst bewerkt:
Hmm waarom dan niet de deadlift sets met 5-10% minder doen? Of is het gewoonweg teveel volume op deze dag?
 
Minder slaap en meer stress hakken er wel in. Dan kan je soms wel plots leeg zijn als je DL volume aan het maken bent.
 
Hmm waarom dan niet de deadlift sets met 5-10% minder doen? Of is het gewoonweg teveel volume op deze dag?

Minder slaap en meer stress hakken er wel in. Dan kan je soms wel plots leeg zijn als je DL volume aan het maken bent.

Wat Rik76 zegt inderdaad. M'n MRV is gebaseerd op hoe het 80% van de tijd is. Deze weken waren qua slaap en stress (drukte) gewoon shit.
Even opletten aankomende week dat ik dit in check houd en dan komt dat hopelijk goed.
 
18/2/2019 - week 4, dag 1 (H2)
Squat 2 sec paused halfway up

1x6 65 kg
1x6 77.5 kg
1x6 90 kg (@7.5 ipv 8)
1x6 90 kg (@7.5 ipv 8
1x6 90 kg (@8) (VPR)
1x6 90 kg (@8)
Eerste twee werksets niet zo kunnen focussen op pauzelengte door wat darmproblematiek. Daarna sowieso solide pauzes.
Lichte tinteling in rechter hand maar geen naar gevoel meer, gaat de goede kant op dus.

Leg press
1x10 100 kg
1x10 120 kg
1x12 140 kg (@8) (PR)
1x12 140 kg (@8)
1x12 140 kg (@7.5)
Waren ook wel iets langzamere eccentrics. Puur omdat ik helemaal kapot was in de quads.
1x10 140 kg (@8)

Incline BP
1x10 30 kg
1x12 40 kg (@8) (VPR)
1x12 40 kg (@8.5 ipv 8)
1x10 40 kg (@8)
1x10 40 kg (@8)
Niceeee :D

Unilateral cable front raise with hold ss cable rear delt fly
1x12 4.5 kg (VPR) -- 1x10 3.4 kg
2x10 4.5 kg -- 2x10 3.4 kg
Armen helemaal naar de getver.

Dead hang
3x20 sec - rechts - links

Plank (thuis)
40 sec
Saai zeg.

Ab rollouts (thuis)
2x12 BW

Trainingstijd: 105 min

Energie was goed en alles ging smooth.
 
Laatst bewerkt:
19/2/2019 - week 4, dag 2 (H2)
BP paused

1x8 35 kg
1x8 45 kg
1x8 53.5 kg (@8.5 ipv 9) (VPR) :)
1x8 53.5 kg (@9)
1x8 52.5 kg (@9)
1x9 51 kg (@9) (ipv 1x8)

Deadlift paused 5cm above floor
1x5 75 kg
1x5 90 kg
1x5 100 kg
1x5 112.5 kg (@8)*
1x5 107.5 kg (@8)*
1x5 105 kg (@8)
1x5 105 kg (@8)
1x5 100 kg (@7.5 ipv 8)
Leek alsof ik hier pas voor het eerst in m'n DL-carriere met m'n lats kon roeien bij lockout, terwijl borst open ging. Maak sinds enkele weken die beweging "droog" bij setup. Zal het werken?
1x5 100 kg (@8)
Dikke PL rusttijden. Wilde elke keer wachten tot m'n rugpomp weg was en ik volledig klaar was voor de volgende set.
Laatste werkset was de lower backpomp wel heel nasty :barf:

GCBP
1x8 40 kg
1x8 46 kg (@6.5)*
1x8 46 kg (@6.5)*
1x8 46 kg (@7)
1x8 46 kg (@7) (VPR)
Toch verstandiger om Sheiko-style het tweede blok van dezelfde oefening na een andere oefening te doen.
RPE was daardoor een flink pak lager en veel aangenamer voor de ellebogen en bicepsen. Logisch ook eigenlijk...

Walking lunges
2x20 BW per kant (ipv 4x8-10 BW+16 kg per kant)
Dus tweemaal 40 stappen.

Plateloaded pulldown
Geskipt ivm sportschool dicht

Trainingstijd: 120 min

---

Erg blij met hoe 50% van deze workoutweek is gegaan! Hoigste volume tot nu toe deze week en hoop de andere twee trainingen net zo door te komen.
Mits het twee trainingen worden; dat zou dan donderdagavond en vrijdagochtend zijn. Niet heel lekker voor herstel.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven