- Waardering
- 3.030
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is goor veel volume op paused DL zeg!
Kan ik wel inkomen dat je aardig wat rust wil nemen tussen zulke sets.

Heb je nooit herstel problemen?
Tel nu sinds vrijdag ong 55 werkreps deadlift en 56 werkreps squats, ik zou dat echt niet trekken.

ik ook ...ik kan alleen afremmen met de ski's in "pizzapunt" modusSchool gaat voor. En waar ga je op wintersport?
Ben zelf 1 hele keer op wintersport geweest, ik vond het eten en drinken veel interessanter dan dat hele skiën. Ik kan het eeecht gewoon. helemaal. niet.

ik ook ...ik kan alleen afremmen met de ski's in "pizzapunt" modus![]()
Haha herkenbaar. Alhoewel ik daar nu niet echt last meer van heb, maar de eerste jaren ging het hard waardoor ik steeds opnieuw moest shoppen.Ja he
Gelukkig heb ik alles kunnen doen zoals ik het wilde binnen de beschikbare tijd.
Weet niet uit m'n hoofd hoeveel het dr zijn, maar je hebt vast wel ongeveer goed geteld.
Afgelopen week dus wel last van herstel gehad. Was ook wel icm te weinig goede slaap en srudiestress. Daarbij is misschien de combi van rpe, gewicht, reps, sets wel wat te veel ja
Is een leerproces voor mezelf om te zien wat optimaal is. Wil het ook graag zelf uitvogelen.
---
Blijk wel erg lekker te gaan wat de gains betreft. Zo goed dat ik enorm veel shirts (lange en korte mouw), een zwarte overcoat & m'n winterjas die ik vorig jaar nog aankon (inmiddels al 3 maanden een nieuwe dus) heb moeten wegdoen
Allemaal te krap bij schouders en/of lats...
Edit: maak daar ook maar m'n tweede tussenjas van, die ik afgelopen herfst nog aankon. Dure grap deze sport.
Haha herkenbaar. Alhoewel ik daar nu niet echt last meer van heb, maar de eerste jaren ging het hard waardoor ik steeds opnieuw moest shoppen.
Kleding met een goede pasvorm blijft een ding. Ik zoek al eeuwen een leren jasje, maar het zit of te strak bij de lats/schouders of ik lijk er zwanger in. Met broeken is dat net zo, mijn taille is veel te smal voor mijn heupen en dijen. Dacht even dat freddy de uitkomst was, maar 3 kapotte verder en de zoektocht begint opnieuw.
Lekker veel volume trouwens, ik ga daar zelf ook goed op alleen moet ik dan vaker deloaden.
Welk schema volg je nu? Ben het vergeten![]()
ja ik ga echt als een trein atm. Meest effectieve bulkcycle tot nu toe sinds oud en nieuw icm licht boven onderhoud eten.

RPE: Rate of Perceived ExertionStevige training weer!
Even een noob vraag... Waar staan die @cijfer dingen voor?
6 reps spoto press? En dan staan je knieën in de fik?20/2/2019 - week 4, dag 3 (H2)
Squat
1x8 60 kg (ipv 65 foutje)
1x8 80 kg
1x8 95 kg
1x8 107.5 kg (@9) (VPR)*
1x8 100 kg (@8 ipv 9)*
1x8 100 kg (@8 ipv 9)
1x8 97.5 kg (@7.5 ipv 9)
1x8 97.5 kg (@8ish ipv 9)
Projected max is momenteel 136kg, dat komt boven m'n gelifte 130kg van december
Ervoor gekozen de sets na de eerste @9 wat lager te pakken en niet alles @9 door te puffen. Hierdoor kon ik mooi m'n geplande volume draaien.
Spoto press
1x6 35 kg
1x6 42.5 kg
Knietjes in de fik qua temperatuur.
1x6 50 kg (@7.5 ipv 8)
1x6 50 kg (@8)
1x6 50 kg (@7.5 ipv 8) (VPR)
1x6 50 kg (@8)
RPE fluctuation.
Hip thrust ss rolling tricep extension
1x10 90 kg (PR) -- 1x15 9 kg per kant
2x8 90 kg -- 3x15 9 kg per kant (VPR)
Wat een KUToefening blijft het die hip thrust. Echt weer de neiging om dit niet te doen maar wil peachy buns...
Medium step up
2x15 BW +12 kg (ipv 3x12-15)
Sportschool dicht.
Trainingstijd: 115 min
Stevige training weer!
Even een noob vraag... Waar staan die @cijfer dingen voor?
RPE: Rate of Perceived Exertion
Een score die je aan de intensiteit van de set geeft.
Op de websites van Reactive Training Systems en Barbell Medicine kan je er de nodige info over vinden. (er zijn nog een hoop meer bronnen hoor)

6 reps spoto press? En dan staan je knieën in de fik?
Ik zou verwachten dat je chest in de fik staat van het remmen van de barbell bij elke rep.
... nu ik er over nadenkt ... dat remmen zou best wel eens door kunnen werken tot en met de leg-drive.
Ik hou mijn knee sleeves aan tijdens het benchen. Da's zaling voor mijn ouwe knieën.![]()
Dat zijn strakke knee sleeves zeg!Deed dat eerst ook, omdat ik anders wat ladt kreeg van m'n rechter knie. Nu heb ik een maatje waarbij dat zorgt voor tintelende tenen bij het benchen, dus doe ik ze uit.
Sindsdien ook nooit meer last gehad van m'n knie(ën).
Ik krijg een M niet over mijn kuiten.