AndroidHealthClinic

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

Heel veel succes morgen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.382
Veel succes morgenochtend! Ben benieuwd :)

Dankjulliewel voor het succes wensen :)

6/3/2020 - week 1, dag 3 (CB.P)
Squat

1x5 75 kg
1x4 90 kg
1x3 105 kg
1x1 117.5 kg
1x2 107.5 kg
1x2 107.5 kg
1x2 107.5 kg
Knee sleeves vergeten dus best wel onwennig.
Maar was met anderen dus cba om naar huis te gaan.

BP paused
1x5 40 kg
1x4 50 kg
1x2 60 kg
1x1 65 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg
1x2 60 kg

Sumo deadlift
1x5 80 kg
1x4 105 kg
1x2 125 kg
1x1 132.5 kg
1x2 122.5 kg

Trainingstijd: ?

Wel leuk want de drie mensen met wie ik was gingen deadlift maxen!

---

Gewicht vanmorgen: 71.5 kg :)

• #5.386
Ik vind dit mooi! Maar was jij tevreden, of zat er meer in?

• #5.389
8/3/2020 - NK powerliften junioren 2020
Best wel goed geslapen en uitgerust, hoewel ik de zaterdag nog wel wat spierpijn heb gehad. Heb dat vaak als ik taper.
Kon gelukkig gebracht worden met de auto dus kon om 8 uur van huis weg.
Thuis op 71.5kg gewogen; in Oudkarspel op 71.9kg.
Na de weging lekker eten en daarna beginnen met opwarmen. Lichamelijk voelde alles goed.

Squat
Eerste: 130 kg X
Diepte.
Tweede: 130 kg X
Nog minder diepte...
Derde: 130 V
Nog één rood gekregen maar vergeten te kijken met welke kaart, zou echt niet weten waarvoor.

Potverdikkeme wat maakte ik het nog spannend. Echt niet chill ook. En werk aan de winkel uiteraard.
Flink kut gehad met squatten en denk verkeerd erin gesleten en niet voldoende actie ondernomen om aan diepte te werken nav filmen.

Bench
Eerste: 72.5 kg V
Ging helemaal prima.
Tweede: 77.5 kg V (+2.5 meet en all time PR)
Bijna rip want linker voet gleed weg (had snel onderuit kunnen gaan) en daardoor kont geloof ik zelfs van bankje, gelukkig maar één rood.
Derde: 80 kg X
Net te zwaar want bar viel al stil onder het punt vanaf waar ik door zou kunnen pushen.

Vond het overall lange pauzes bij de bench. Erg blij met het resultaat!

Deadlift
Eerste: 162.5 V (+2.5 meet PR)
Ging goed. Iets langzamer dan gehoopt en verwacht wel.
Tweede: 167.5 X
Verloor m'n hook grip, dus bar rolde gewoon weg.
Derde: 167.5 V (+7.5 meet PR)
Voor het eerst sinds anderhalf jaar en voor het eerst uberhaupt bij sumo maar besloten deze mixed grip te pullen :o
Coach approved want als ik al een beetje gripverlies zou hebben zou ik deze ook niet doorkomen.

Blij met de deadlift PRs, had wel meer in kunnen zitten.

Totaal = 375 kg (+7.5 meet PR)

Dit was genoeg voor de derde prijs in de -72 klasse & voor het laatst dat ik mee mocht doen als junior :heart:
Tweede plek had dr sowieso niet ingezeten ivm de competitie.
Met 375kg totaal ook NK senioren kwalificatie binnen, maar die ga ik niet doen (is over twee weken)!

Gelukkig alles pijnvrij kunnen doen en dat is het belangrijkste!

IMG_20200308_165221.jpg

Laatst bewerkt:
  • #5.391
Zojusit naar de sportschool gegaan want gezellig en gewoon wel zin want anders komt het dr nooit van deze week.
Uiteraard weer zonder schema, zoals altijd in de week na een wedstrijd, en vandaag lekker licht wat billen getraind.
Met dank aan de "DBB meisjes groepsapp" voor de oefeningskeuze
:peachy:

Spierpijn valt me goed mee.
Gisteren direct na wedstrijd voelde ik quads wel wat maar nog best veel gelopen daarna, wat goed was voor herstel.

9/3/2020 - random (dag 1)
Unilateral dumbbell row

2x10 14 kg

Hammer grip pullup
1x4 BW
Hierna rip rear delt / tricep overgangsgebied. Wat je voelt als je je schouders in positie brengt voor bench setup.
Blijkbaar hier toch wel spierpijn wat hierdoor opkwam :emo:

Leg press
1x10 75 kg
3x8 115 kg
Quad focussed.

Cable staggered RDL
2x8 ? kg

Cable pullthrough
2x12 ? kg

Cable kickback
2x15 ? kg

Hyperextension
1x15 BW

Elevated weighted frog pump
1x8 10 kg plate
1x20 8 kg medicine ball
1x30 8 kg medicine ball

---

What to do
Heb besloten de powerliftwedstrijden even te laten voor wat het is.
Vond dit, laatste NK junioren, een mooie afsluiter voor nu!
Zie even geen meerwaarde in preps grinden voor PRs die ik zelf ook (onofficieel) kan gaan zetten zonder de mentale en fysieke zooi die erbij komt kijken.
Ook wel leuk om een wat langere tijd wat meer powerbuilding te doen om qua fysiek hier en daar beter te kunnen tweaken :)

Welk schema ik ga doen weet ik nog niet.
Denk dat ik wel een opzet van iets pak en dan ga sleutelen.
Vond het zelf schema's maken leuk maar nu even geen prioriteit in qua tijdsbesteding ivm studie.

Laatst bewerkt:
Als ik het goed zag, pakte je de bar bij deadlift alleen op het gladde? Lijkt me überhaupt lastig om grip te houden dan. Ik denk dat je met wat aanpassingen in je sumo makkelijk 10-15 kg meer kunt pullen.
Verder gefeliciteerd natuurlijk!

Netjes die derde plek!! Mooie prestatie.

Trots.

O ik heb de wedstrijd gemist helaas, is er een heruitzending ergens?

Proficiat met je 3de plaats! Netjes hoor, zal wel veel stress gegeven hebben die squat vermoed ik :p Mooi deadlift Pr ook :)

:3e: mooi resultaat, als jij tevreden bent, ben ik het ook :D

• #5.398
Volgens mij heb jij gelijk, gefeliciteerd.
Maar het scheelt niet veel:p
:) dankjewel!

Als ik het goed zag, pakte je de bar bij deadlift alleen op het gladde? Lijkt me überhaupt lastig om grip te houden dan. Ik denk dat je met wat aanpassingen in je sumo makkelijk 10-15 kg meer kunt pullen.
Verder gefeliciteerd natuurlijk!
Klopt, alleen bij het gladde... Valt nog veel te verbeteren en dat zal ik ook zeker gaan doen. Ook naast de grip.
Dankjewel! :D

Netjes die derde plek!! Mooie prestatie.

Trots.
Dank, dank :D

O ik heb de wedstrijd gemist helaas, is er een heruitzending ergens?

Ik lift bijvoorbeeld op 3:04:35 m'n laatste deadlift.
Andere time stamps moet je zelf even zoeken of wachten tot wanneer ik daar zin in heb :P

Proficiat met je 3de plaats! Netjes hoor, zal wel veel stress gegeven hebben die squat vermoed ik :p Mooi deadlift Pr ook :)
Ja, dat kun je wel stellen... Ook best wat ontlading na die derde beurt :roflol:
Heel erg bedankt!

:3e: mooi resultaat, als jij tevreden bent, ben ik het ook :D
Danku, danku! :)

Thanks! Die toelichting had ik nodig om het wat te laten leven. Zonde van de squat, daar zat dus meer in en daar zal je ook veel energie hebben verloren. Maar dan 2 mooie PR's erachteraan, proficiat :thumb:
Ik ben gechocked door het niveau bij vrouwen junior -72 kg, en je zegt dat het verschil met nummer 2 (en 1) nog eens niet te overbruggen was :eek: durf bijna niet te kijken wat de andere klasses doen....

Klopt, alleen bij het gladde... Valt nog veel te verbeteren en dat zal ik ook zeker gaan doen. Ook naast de grip.
Dankjewel! :D

Als je de bar een stuk wijder pakt (iig op de knurling) dan kun je veel beter je lats/bovenrug inzetten. Verder kun je makkelijk je benen nog een stuk wijder doen, je bent zo te zien flexibel genoeg en sterk zat in je heupen ook om daar geen rproblemen mee te hebben. Het lijkt nu een beetje op een conventional pull met je benen wijder.

Terug
Naar boven