lekker gelift?
je bent IIG onofficieel uitgeroepen tot meest well dressed lifter
@Pleurklaat.
Jazeker! Dit laat me dit alleen maar vaker willen. Was zeker een goede eerste ervaring met wedstrijden draaien.
Lol wut?
Goede wedstrijd gedraaid, ik heb nog filmpje van je laatste bench gemaakt.
Dankjewel! Als je die vd week door zou willen sturen zou ik daar erg blij mee zijn.
Wilde je op het einde bedanken voor het helpen en zeggen dat alles goed geregeld was, maar kon je niet meer vinden zo snel. Bij deze
Thanks
Foxgym meet 5/3
Ik had heerlijk geslapen en werd lekker goed wakker, helemaal mooi. Eten de dag van te voren al gemaakt. Hier moest ik wel even goed over nadenken omdat ik echt snel misselijk wordt als ik kort op trainingen eet. Ontbijt om 10:30 gegeten (warmup begon 12:30) en in de middag simpele tonijn en mie; heb dit in 2 delen gegeten. Voor DL nog een snickers gegeten. Om iets van 11:15 ingewogen op 68.7 kg, met kleding aan en ontbijt achter de kiezen. Gewicht thuis zonder kleding en ontbijt was 67.7.
Ik zat in de 1e liftgroep en mocht om 12:30 op gaan warmen voor de squats. Het wachten tussen 11:15 en 12:30 vond ik vervelend, gezonde zenuwen begonnen best op te spelen en wilde het liefste meteen beginnen. Merkte bij het opwarmen bij de squats al dat iedereen erg meedenkend is en elkaar goed helpt; erg fijn!
Squat (previous pr: 95)
1x10 20 kg + rekken en strekken
1x3 45 kg
1x3 55 kg
1x2 70 kg (geloof ik)
1x1 80 kg (geloof ik)
Tijd begon een beetje te dringen dus wu ging wat anders dan in gepland had.
Beurt 1: [Link niet meer beschikbaar](slechte brace vanwege zenuwen)
Beurt 2: [Link niet meer beschikbaar] (ging iets minder snel dan gehoopt maar wel goed)
Beurt 3: [Link niet meer beschikbaar] (helaas geen 100 maar hartstikke blij hiermee)
@Beowulf keek met me mee, ook vaak bij andere lifts, om te kijken wat realistisch was om te verhogen.
Bench (previous pr: 52.5)
1x10 20 kg
1x3 27.5 kg
1x3 32.5 kg
1x2 37.5 kg
1x1 42.5 kg
Beurt 1: [Link niet meer beschikbaar](heerlijk vlot, voelde lichter aan dan verwacht)
Beurt 2: [Link niet meer beschikbaar](ook vlot)
Beurt 3: 57.5 (bam! Super blij hiermee. Presste wel zodanig dat het voelde alsof ik m'n lower lats / iets mid back behoorlijk verrekt had...)
Half uurtje pauze. Gelukkig trok dat van m'n rug snel weg, thankgod.
Deadlift (previous pr: 115)
1x3 65 kg
1x2 75 kg
1x2 87.5 kg
1x1 95 kg (wilde 97.5 maar werd veel gedoe met plates wisselen; liever minder dan meer gewicht dan)
Beurt 1: 107.5 kg (iets zwaarder dan verwacht, maar ging helemaal goed)
Beurt 2: [Link niet meer beschikbaar] (ging goed)
Beurt 3: [Link niet meer beschikbaar] (hold bovenin moest niet veel langer duren want bar werd wel zwaar, maar lift ging erg lekker)
Ben niet meteen de 2e beurt voor 115 gegaan en daarna 120 omdat ik zeker wilde weten dat ik in ieder geval boven die 115 uit zo komen. Vond het dan logisch om de 2e beurt niet meteen 115 te doen omdat ik bang was dan te snel 120 zou willen, terwijl het misschien te zwaar zou zijn geweest.
Zoals ik al typte; dit was een super goede eerste ervaring met een wedstrijd/meet. Alles voelde goed, het was leuk en de mensen waren aardig. Kijk nu al uit naar de beginnerswedstrijd in juni en hopelijk SBD in september. Motivatie om lekker sterker te worden zit er ook goed in.
Ga denk ik aankomende week een weekje trainen zonder schema; even weer wat andere oefeningen doen waar ik zin in heb. Daarna lekker 12 weken Sheiko, waarmee ik 2 weken speling overhou tot de beginnerswedstrijd. Kijk tzt wel hoe ik dat doe, maar een beetje ruimte lijkt me niet verkeerd.
Heb trouwens vrijwel geen spierpijn. Alleen gisteren behoorlijk in hams en glutes net na de wedstrijd en quads en kuiten 's avonds. Heerlijk