XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.121
Zit aan het volgende te denken qua lifts voor 17 juni. Uiteraard hangt het ook er vanaf hoe ik me die dag voel, maar dit voelt wel goed. Wordt wel spannend om zelf in te schatten welke volgende lift logisch en reëel lijkt. Gedachtes over onderstaande mogen worden gedeeld!
SQ 97.5 | 105 | ?
BP 55 | 60 | ?
DL 115 | 122.5 | 127.5

---

Na de wedstrijd wil ik dus even 6-7wk cutten totaan m'n vakantie. Ga lekker eten in de vakantie en heb hopelijk dan nog wat ruimte over om langzaam te bulken richting drc.

M'n idee is om sheiko te blijven volgen, maar dan alleen de main lifts (dus geen flys, lunges, hypers, etc) gedurende die 6-7wk. Ik weet van mezelf dat ik een vaatdoek ben tijdens de cut en vind dit een mooie compromis tussen volume draaien en me goed voelen.

De tijd die ik normaal gesproken zou stoppen in dingen als flys wil ik stoppen in 20-30 min cardio (3xpw dus). Zo hoef ik ook niet té weinig te eten.

Je goed voelen is natuurlijk het belangrijkst!:) En chill eten ook :D Ga je dan echt helemaal geen isolatiewerk meer doen die paar weken?

Wat je lifts inschatten betreft daar kan ik je als lift-noob niet echt bij helpen:o. Maar gelukkig zijn er hier een hoop mensen met kennis die meelezen natuurlijk.

• #1.123
Je goed voelen is natuurlijk het belangrijkst!:) En chill eten ook :D Ga je dan echt helemaal geen isolatiewerk meer doen die paar weken?

Wat je lifts inschatten betreft daar kan ik je als lift-noob niet echt bij helpen:o. Maar gelukkig zijn er hier een hoop mensen met kennis die meelezen natuurlijk.

Zeker! Denk het niet nee. Starting strength (3x5 op 3 compounds per dag) voelde ik me vorig jaar cut goed bij, ging ik meer doen werd het too much. Zou ik nu weer 3x5 doen kan ik niet het volume draaien wat ik nodig heb voor de sbd. Dus lijkt me dit een mooie tussenweg :D

Edit: cgbp hou ik er trouwens wel in. En de deadlift qua varianten uiteraard (to knees / from blocks).

• #1.124
31/5/2017 - week 2, dag 2 (#32)
Deadlift up to knees

1x3 60 kg
1x2 70 kg
1x2 70 kg
1x2 75 kg
1x2 75 kg
1x1 80 kg
1x1 80 kg
1x1 80 kg
Dit was echt een lachertje. Pauze hou ik nu wel aan hoor, maar singles op 68%, ookal is het paused... :p

BP paused
1x3 30 kg
1x3 35 kg
1x3 40 kg
1x3 40 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x2 50 kg
1x2 50 kg
1x2 50 kg

Deadlift
1x3 60 kg
1x3 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 95 kg (4s hold)
1x3 95 kg (4s hold)
1x3 95 kg (4s hold)
1x3 95 kg (4s hold)
1x3 95 kg (4s hold)
Soms ga ik nog de fout in m'n onderrug niet voldoende recht te houden. Maar komt steeds minder vaak voor.

Dumbell fly ss dragon flags (oefenen)
5x10 9 kg -- 3x4 bw

Trainingstijd: 90 min

Zijn er mensen die toevallig hun mening willen geven over drie posts terug? :D

Het hangt van je vorm van die dag af.

3e beurt ga je altijd voor een pr is mij verteld (als je je goed voelt)

Zeker! Denk het niet nee. Starting strength (3x5 op 3 compounds per dag) voelde ik me vorig jaar cut goed bij, ging ik meer doen werd het too much. Zou ik nu weer 3x5 doen kan ik niet het volume draaien wat ik nodig heb voor de sbd. Dus lijkt me dit een mooie tussenweg :D

Edit: cgbp hou ik er trouwens wel in. En de deadlift qua varianten uiteraard (to knees / from blocks).

Goed doordacht:) Je hebt helemaal gelijk, waarom iets anders doen als het goed beviel de vorige ronde:)

Zit aan het volgende te denken qua lifts voor 17 juni. Uiteraard hangt het ook er vanaf hoe ik me die dag voel, maar dit voelt wel goed. Wordt wel spannend om zelf in te schatten welke volgende lift logisch en reëel lijkt. Gedachtes over onderstaande mogen worden gedeeld!
SQ 97.5 | 105 | ?
BP 55 | 60 | ?
DL 115 | 122.5 | 127.5

---

Na de wedstrijd wil ik dus even 6-7wk cutten totaan m'n vakantie. Ga lekker eten in de vakantie en heb hopelijk dan nog wat ruimte over om langzaam te bulken richting drc.

M'n idee is om sheiko te blijven volgen, maar dan alleen de main lifts (dus geen flys, lunges, hypers, etc) gedurende die 6-7wk. Ik weet van mezelf dat ik een vaatdoek ben tijdens de cut en vind dit een mooie compromis tussen volume draaien en me goed voelen.

De tijd die ik normaal gesproken zou stoppen in dingen als flys wil ik stoppen in 20-30 min cardio (3xpw dus). Zo hoef ik ook niet té weinig te eten.

Ik zou een Sheiko schema kiezen met een lagere load dan je nu doet en wel gewoon assistance doen. Ik zou zeker niet stoppen met dingen als flyes.

Overigens zou je naar mijn mening ook nooit moeten cutten met jouw lengte en gewicht met PL ambities.

Ik zou een Sheiko schema kiezen met een lagere load dan je nu doet en wel gewoon assistance doen. Ik zou zeker niet stoppen met dingen als flyes.

Vind je dan dat flyes nuttig zijn als assistance voor powerlifters? Ben daar wel benieuwd naar.

• #1.129
Het hangt van je vorm van die dag af.

3e beurt ga je altijd voor een pr is mij verteld (als je je goed voelt)

Zeker, dit blijft onder voorbehoud. In dat geval denk ik dat deze opzet reëel is. Tweefe beurten zijn nu de pr's van vorige week namelijk.

Goed doordacht:) Je hebt helemaal gelijk, waarom iets anders doen als het goed beviel de vorige ronde:)

Dankjewel :)

Overigens zou je naar mijn mening ook nooit moeten cutten met jouw lengte en gewicht met PL ambities.

Aan een lagere load had ik nog geens eens gedacht. Ik zal eens in de templates (heb ze geloof ik allemaal) speuren of me dat wat lijkt. Dat is inderdaad waarschijnlijk nog een betere tussenweg voor die anderhalve maand.

De reden vh cutten komt nu ook deels voort uit hoe ik er fysiek uit wil zien. Het cutten laat ik dus wel doorgaan.

Vind je dan dat flyes nuttig zijn als assistance voor powerlifters? Ben daar wel benieuwd naar.

Flyes doe ik nu 3x pw, dus na elke sessie. Het is lastig om te zeggen of die flyes ervoor hebben gezorgd dat m'n bench lekker omhoog gegaan is, omdat sinds sheiko een hoop dingen anders zijn gegaan. Maar denk toch wel dat de combi flyes en 3x pw benchen veel goeds doet.

Wat ik ga doen is easy openen met circa 88-89% van mijn 1rm. Daarna 7-8% erbij voor een 2e attempt... daarna 3e op 98-102% (dat laatste ligt even aan de 2e attempt).

Cutten heeft weer als voordeel dat je daarna weer kan bulken:D

Cutten heeft als voordeel dat je erna 'schoon' kan bouwen.

Hoe hoger je vp, hoe (relatief) je meer vet aanzet als je gaat bulken dan wanneer je bulkt op laag vp.

• #1.132
@Chreiz heb een intermediate medium load gevonden van 37v2 en 31. Deze zou ik wellicht kunnen doen. Zitten nog steeds laddertjes in, maar totaal scheelt het een hoop.

Wat ik ga doen is easy openen met circa 88-89% van mijn 1rm. Daarna 7-8% erbij voor een 2e attempt... daarna 3e op 98-102% (dat laatste ligt even aan de 2e attempt).

Cutten heeft weer als voordeel dat je daarna weer kan bulken:D

Hmm dat klinkt ook niet verkeerd, die aanpak. In ieder geval voor de eerste beurt zijn dat wel lekkere %'s om mee te openen.

Dat klopt helemaal :rolleyes:
Bulken "kan" natuurlijk altijd wel maar ik laat liever m'n vet% niet te hoog oplopen.

Cutten heeft als voordeel dat je erna 'schoon' kan bouwen.

Hoe hoger je vp, hoe (relatief) je meer vet aanzet als je gaat bulken dan wanneer je bulkt op laag vp.

Dat is ook zo. Ik hoef zowel niet echt lean als vettig te zijn dus dat blijf zo wel in orde.

SQ 97.5 | 105 | ?
BP 55 | 60 | ?
DL 115 | 122.5 | 127.5

Lijkt me een goed plan trouwens, 3e beurten gewoon kijken aan de hand van hoe de 2e gaan (en als je openers echt kut voelen 2e ook verlagen).

Ik hecht zelf wel veel waarde aan de assistance oefeningen. Flyes doe ik nooit heel zwaar en met focus op stretch onderin. Heb het idee dat door dit soort dingen m'n schouders het bench volume beter trekken. Overigens stretch ik nauwelijks na de training.
Ttriceps assistance zijn voor mij ook belangrijk voor bench. ' Vroeger' toen ik geen assistance deed voor bench ging het allemaal een stuk minder goed. Had ook 0 massa in upper body.

@Chreiz heb een intermediate medium load gevonden van 37v2 en 31. Deze zou ik wellicht kunnen doen. Zitten nog steeds laddertjes in, maar totaal scheelt het een hoop.

Je had eerst 3 dagen per week large load dan? Dan is dit wel een goede oplossing ja. Of 4 dagen per week small load als je daar de tijd voor kunt vinden, 4 dagen is imo superieur en je niveau is goed genoeg daarvoor.

• Like
Waarderingen: Pren
Anders staan ze ook in de sheiko app. Staan de 3 dagen en 4 dagen met small medium en high load in. 4 dagen small load is goed te doen in de cut imo.

• #1.135
Lijkt me een goed plan trouwens, 3e beurten gewoon kijken aan de hand van hoe de 2e gaan (en als je openers echt kut voelen 2e ook verlagen).

Thanks dat je ook daar even naar wilde kijken. Hou gewoon dit plan aan en pas inderdaad eventueel aan adhv hoe ik me op de wedstrijd voel.

Je had eerst 3 dagen per week large load dan? Dan is dit wel een goede oplossing ja. Of 4 dagen per week small load als je daar de tijd voor kunt vinden, 4 dagen is imo superieur en je niveau is goed genoeg daarvoor.

Ja klopt. De 37,30,32 voor lifters under 80kg en dat is high load.

Qua herstel kan ik 4 dagen wel aan ja. Maar zit ook met stage en vind het nu erg fijn dat ik 2 dagen in de werkweek even thuis kan eten en chillen.
Is het zo dat ik (theoretisch) qua energie per dag dan lekkerder zou zitten met 4xpw? En de low load dan compenseer met 4 dagen als het ware?

Anders staan ze ook in de sheiko app. Staan de 3 dagen en 4 dagen met small medium en high load in. 4 dagen small load is goed te doen in de cut imo.

Vond het wat zonde om €12 te betalen fus had laatst gezocht op een .apk voor de app, maar kon er geen vinden die het deed. Misschien toch maar even betalen want is wel handig ja...

Per training is small load minder inderdaad, maar wel dus een extra dag.

Ja, je log gevonden!! IN! beter laat dan nooit ;)

• #1.140
2/6/2017 - week 2, dag 3 (#32)
BP paused

1x3 30 kg
1x3 35 kg
1x3 40 kg
1x3 40 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg

Squat
1x3 50 kg
1x3 60 kg
1x3 60 kg
1x3 70 kg
1x3 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
3x3x80 overgeslagen omdat lies gevoel terugkwam... Niet pijnlijk maargoed. Wil niet dat dat nu weer op gaat spelen. Misschien toch even terug naar de huisarts?

Glute bridges
Laat ik even achterwege tot na de wedstrijd.

RDL
3x8 60 kg
Voelde m'n glutes zoveel meer nu ik m'n grip een aantal cm kleiner maakte. Dat blijven doen dus!

1 hammercurl
Moest aan m'n kin krabben met 9kg.

Dumbell fly
5x10 9 kg

BP paused
1x4 30 kg
1x4 35 kg
1x4 40 kg
1x4 40 kg
1x4 40 kg
1x4 40 kg

Dead hang
15 sec rechts - 15 sec links - 15 sec beide

Trainingstijd: 95 min

Was een kuttraining. Squatten ging dus niet chill. Bij bench had ik wat last van m'n pols, al bij het goed vastpakken van de bar. Deed niks anders dan anders. Na een hoop gekraak ging de allerlaatste set zonder naar gevoel. Voelde me zwak, mede door stopweek I guess. Niet chill dus. Benches gingen wel hard.

Heb afgelopen week 7,5 uur/dag achter de computer gezeten op stage. Had ineens ook spierpijn in m'n benen woensdag, denk van al dat zitten. En voel me helemaal gaar... Was geluklig maar een weekje.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven