- Waardering
- 16.020
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 19%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan neem je je vriend toch mee?
Of dan nog alsnog stress?
Het is makkelijk als je iemand hebt die helpt met van alles tijdens wedstrijd dag zoals opwarmen/magnesium/kleding enz

Heb dat ook hoor. Ik heb die nacht van de DRC nulll slaap.gehad waardoor ik daar als een zombie rond liep de hele dag..
Ik kan altijd maar moeilijk slapen ergens anders, helemaal als t bed ook nog zo bagger is :/

Een hulpje is wel noodzaak ...is gezellig en minder stress![]()

In ieder geval dat volgende sessie omdat het nu too much is. Eerst goed evalueren waar die onderrug verkramping vandaan komt... Dan sla ik aankomende deadliftsessie maar even over denk ik. Lichaam heeft wel prioriteit.
Heel veel atleten hebben ook hun muziek in om te ontspannen.
Of juist opfokken, net je keuze.
Als je dan iemand hebt die oplet wanneer je weer podium op moet kan je gewoon lekker in je eigen wereld blijven met je muziek in je oren.
Wel zo fijn.

s'ochtends onderrug stijf als in lower back pomp? Moeite met bukken e.d.?
Ik zou niet nog een keer gaan maxen.
Vraagt veel van je lichaam.
Ga verder met je schema, ook al is het zonder DL.
Of wellicht DL heel licht, 50% bijvoorbeeld als het weer goed voelt.
Niks gaan verneuken/overbelasten.
Dan gewoon op de SBD wel all out gaan en dan zie je wel hoe het voelt![]()

Lekker rustig aan doen tot aan de sbd toch. Wellicht als deadliften niet mag lekker gaan squatten die dag
Wat doe je als assist werk voor rug?
Wel klote al die klachten. Hopenlijk wel wat beter voor sbd.
Wel balen van je rug. Maar beter even verstand voor laten gaan dan je rug verneuken..
Snap dat het kut is voor de SBD... Maar wie weet een volgende keer dan des te beter!
Hoop wel dat het snel een beetje beter wordt allemaal. Ik duim in ieder geval hard voor je.![]()

8/9/2017 - Fysio
Nieuwe fysio, alleen nog voor m'n rug. Is via het USC. Ellebogen zijn lekker ontspannen gebleven door die massages. Had een overdracht meegekregen van vorige fysio, dus daar heeft deze ook wat info uitgehaald. Voor de rest rug geheel nagelopen op plekken waar ik last had etc. Mobiliteit bleek erg goed te zijn overal en wervels waren gezond.
Rechter scapula: komt van m'n lichaam af als langzaam roteer, snel niet. Zei dat ik ook voel dat m'n linker schouder minder "flexibel aanvoelt". Infraspinatus is wat zwak en kort (geloof ik) aan die kant. Daarvoor een stretch meegekregen.
Hiervoor ga ik closegrip pulldowns doen en rows 3x per week, dus gewoon in de sportschool, 3x12 zwaar (niet tot failure, wel goed zwaar). Facepulls ga ik lager zetten dan dat ik ze nu doe, om meer onderkant traps te trainen ipv achterkant schouders. En tricep stretchen moet ik toevoegen aan m'n warming-up routine.
Onderrug links: zit (nog steeds) een verkramping. Gaf aan dat ik meestal tijdens m'n 2e blok van de deadlift-dag last krijg hiervan en dan weinig spanning erop kan houden. Volgende sessie gaan we m'n deadlift techniek bekijken.
En dan dit: ik mag dus eigenlijk niet meer deadliftenIn ieder geval dat volgende sessie omdat het nu too much is. Eerst goed evalueren waar die onderrug verkramping vandaan komt... Dan sla ik aankomende deadliftsessie maar even over denk ik. Lichaam heeft wel prioriteit.
Stijve rug (onder met name) 's ochtends: wat oefeningen meegekregen voor in bed die ik kan doen als ik wakker wordt. Gebaseerd op het goed doorbloeden van m'n heupen en bovenrug. Niks zwaars, gewoon ontspannend.
8/9/2017 - week 1, dag 2 (#32)
Squat
1x10 stang
1x3 55 kg
1x3 65 kg
1x3 65 kg
1x2 75 kg
1x2 75 kg
1x2 85 kg
1x1 95 kg opener
1x1 102.5 kg tweede
1x1 105 (PR evenaring)
Op de wedstrijd moet 105 er sowieso in zitten!
BP paused
1x10 stang
1x3 30 kg
1x3 37.5 kg
1x2 45 kg
1x2 45 kg
1x2 50 kg
1x1 57.5 kg opener
1x1 62.5 kg fail
1x1 62.5 fail
Ga denk ik wel 62.5 als tweede pakken als het verder goed aanvoelt. Dit bankje is zó glad dat ik amper kan legdriven omdat ik dan wegglij. Klinkt nu als een slap excuus, is het niet.
Deadlift
1x3 65 kg
1x2 75 kg
1x2 90 kg
1x1 100 kg
1x1 110 kg
1x1 117.5 kg opener
1x1 125 kg fail
1x1 122.5 fail
Kwam erachter dat ik bij de 125 en 122.5 aan een kant. 2.5 teveel had zitten... Had beide pogingen zelfs 2x geprobeerd. Beetje voor mezelf verneukt dit. Sowieso ging deadliften afgelopen blok hard ruk. Deadliften voelt gewoon weak aan.
1x1 110 (6s hold)
Close grip pulldown (ivm fysio)
3x12 32 kg
Trainingstijd: 135 min
Ik was echt down hierna
Zit er over na te denken de bench misschien in de herhaling te gooien bij de basic fit zondag. Maar dan heb ik weer geen spotter. Misschien moet ik het maar gewoon laten?
Ben bang dat de SBD kut wordt...
Afgelopen periode ook niet de meest ideale omstandigheden gehad, wat niet meewerkt: verhuizen, 2x vakantie, sinds afgelopen week alleen maar zittend werk, fysio, elleboog die raar deed.
Ik was echt down hierna
Zit er over na te denken de bench misschien in de herhaling te gooien bij de basic fit zondag. Maar dan heb ik weer geen spotter. Misschien moet ik het maar gewoon laten?
Ben bang dat de SBD kut wordt...

Naast dat er misschien een prijs te winnen valt is het ook een dag met een hoop toffe mensen die dezelfde passie delen, wat natuurlijk ontzettend gaaf is
Ik doe altijd drie warmup setjes met de lege stang voordat ik begin met squatten. Maar als ik in de ochtend train, wat ik al probeer te vermijden. Mag ik voor m'n gevoel wel tien setjes met stang doen voordat m'n rug enigszins normaal voelt en ik diepte kan halen.

Vervelend zeg! Ik snap goed hoe je je voelt en hoe zo'n blessure je kan nekken en dat je daar mentaal ook wel een klap van kan krijgen. Met al die tegenslagen heb je gewoon icm je pijntjes een rotdag achter de rug. Je hebt nog 3,5 week om wat te herstellen. En een week deadliften is niet ideaal natuurlijk, maar zal je niet zo in de weg zitten. Beter inderdaad dat je herstelt!
Je hebt in iedergeval ook stretches meegekregen, dus hoop dat die helpen. Wat ik zelf erg prettig vond is om met je kont tegen de muur aan te liggen en dan je benen omhoog. Voelt heel ontspannen aan voor mijn onderrug. En ook regelmatig inspuiten met spierverwarmers (ben ff de naam kwijt).

Komt goed pp! Vergis je niet dat de omstandigheden nou ook niet echt ideaal te noemen zijn! Komt zeker weer.
je hebt gelijkHeb jaren lang in orkesten meegetoeterd en daar zeiden we altijd: Een slechte generale betekent een goed concert
Hoewel ik jouw generale zo slecht nog niet vond, vergeet vooral niet dat je squat dikke prima ging toch!
En kijk vooral uit naar de SBD cup!Naast dat er misschien een prijs te winnen valt is het ook een dag met een hoop toffe mensen die dezelfde passie delen, wat natuurlijk ontzettend gaaf is
![]()

Passie delen is leuk, kwalificeren voor nk is nog leuker natuurlijk
(Want dan ziet ze mij in het echt en komt haar droom uit)

Exactly. Het is gewoon rot als je doelen hebt en ineens kom je daar niet aan, misschien wat voorbarig, maar een harde 132.5 deadlift zie ik nou niet gebeuren bijvoorbeeld.
Lichaam op orde hebben heeft nu wel prioriteit, als ik reëel nadenk.
Ik hoop het ook! Ik doe oa onderstaande stretches. Die rechter voel ik echt goed in lowerback en links meer in glutes, maar de fysio gaf ook aan dat m'n glutes medius stijf is, dus dat dat goed kan kloppen bij deze stretch.
![]()
![]()
Spierverwarmers, ga daar eens even op googlen, thanks![]()
Daarna zit je toch in een deload dus kan je meteen kijken hoe het aanvoelt.