- Waardering
- 16.020
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 19%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik ga kijken als ik de gelegenheid heb op het werk.,

Heb overigens al nagedacht over wat ik ga doen na zaterdag
Ten eerste weer bulken. Denk dat er nog een hoop kracht te winnen valt door boven onderhoud te eten. Wordt dan 2400 + 400 kcal = 2800.
Vetpercentage weet ik niet, maar voor mezelf vind ik dit goed genoeg om te beginnen met bulken.
Aantal keer per week wegen en taille en heupen meten, moet nog wel even een meetlint kopen.
Ten tweede weer lekker verder met Sheiko! Twee dingen wil ik aanpassen:
- Blockpulls ga ik vervangen voor deficit deadlifts. Ik faal een deadlift altijd vanaf de grond.
Ik heb wat rondgelezen op het Sheiko forum wat betreft de gewichten die ik daarvoor moet kiezen.
De RPE moet hetzelfde zijn bij de deficits als bij blockpulls van die dag. Heb namelijk nog maar 2x deficits gedaan, dus weinig ervaring ermee.
Ga beginnen op -20% van de voorgeschreven blockpulls en kijken of ze zwaar genoeg voelen.
- Rug ga ik meer aanpakken buiten de main lifts om.
Op DL-dag (woe) doe ik facepulls op maagstreek-hoogte, soort van verkapte row dus. (3x8)
Op maandag doe ik een row naar keuze; zal meestal T-bar of incline db rows zijn, ook afhankelijk van of ik m'n lower back wil ontlasten (dan db row). (3x8-10)
En op vrijdag doe ik pendlay rows. (5x5)
Wat ga je zo voor de wedstrijd nog precies doen bij de fysio?![]()

Mooie plannen!
Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet denken van de assistance voor de rug. Het is an sich een prima idee, maar ik zou consistent zijn qua oefeningen. Dus maandag bijv Seal row, woensdag face pull en vrijdag pendlay row.
Als je steeds switcht tussen oefeningen wordt het lastig om progressie te maken.

Heb overigens al nagedacht over wat ik ga doen na zaterdag
Ten eerste weer bulken. Denk dat er nog een hoop kracht te winnen valt door boven onderhoud te eten. Wordt dan 2400 + 400 kcal = 2800.
Vetpercentage weet ik niet, maar voor mezelf vind ik dit goed genoeg om te beginnen met bulken.
Aantal keer per week wegen en taille en heupen meten, moet nog wel even een meetlint kopen.
Ten tweede weer lekker verder met Sheiko! Twee dingen wil ik aanpassen:
- Blockpulls ga ik vervangen voor deficit deadlifts. Ik faal een deadlift altijd vanaf de grond.
Ik heb wat rondgelezen op het Sheiko forum wat betreft de gewichten die ik daarvoor moet kiezen.
De RPE moet hetzelfde zijn bij de deficits als bij blockpulls van die dag. Heb namelijk nog maar 2x deficits gedaan, dus weinig ervaring ermee.
Ga beginnen op -20% van de voorgeschreven blockpulls en kijken of ze zwaar genoeg voelen.
- Rug ga ik meer aanpakken buiten de main lifts om.
Op DL-dag (woe) doe ik facepulls op maagstreek-hoogte, soort van verkapte row dus. (3x8)
Op maandag doe ik een row naar keuze; zal meestal T-bar of incline db rows zijn, ook afhankelijk van of ik m'n lower back wil ontlasten (dan db row). (3x8-10)
En op vrijdag doe ik pendlay rows. (5x5)

Zie hieronder voor update
Ik heb de oefening niet zozeer nodig om progressie te boeken op een oefening, dan zou meerdere herhaling vd oefening logisch zijn.
Het is met name dat m'n bovenrug voldoende aangepakt kan worden, waardoor dat (naar mijn idee) met veel oefeningen kan. Waarbij ik beperk tot T-bar en Incline db row als afwisseling op de maandag.
But correct me if I'm wrong!
28/9/2017 - Fysio-update
Meteen goed nieuws in de eerste paar minuten; m'n scapula links komt niet meer van m'n torso af!
Wonderbaarlijk wat 2 weken oefeningen doen al met je lichaam kan doen... Fysio was er zelf ook wel onder de indruk van kreeg ik het idee.
Blijf wel de oefeningen hiervoor doen, sowieso nog 2 weken om het nog verder aan te sterken.
Ik gaf aan dat ik nog wel soms pijn ervaar rondom m'n linkerschouder. En kan daar al, zo lang als ik me kan herinneren, niet op slapen omdat dat pijn gaat doen.
Schouder komt dus naar voren, met name als ik m'n arm in een squatpositie hou (waar ik ook merk dat links minder flexibel is dan rechts).
Oefeningen gedaan waarbij ik met m'n posterior delt haar vinger moest "wegduwen" in verschillende posities. Man, wat was dat lastig. Ging wel goed maar koste veel concentratie.
Als ik niet oplet heb ik de neiging om m'n trap en/of pec (deze nog sneller) aan te spannen. Daar dus goed op letten.
Drie oefeningen meegekregen voor m'n delt, om te trainen dat ik die op positie houd. Ik reageer volgens haar dus goed op oefeningen dus over 2wk (laatste sessie) kijken of dit voldoende werkt.
Daarbij mag ik weer zwaar deadliften
Alleen geen flys doen (sowieso tot volgende sessie) omdat ik die beweging eigenlijk niet kan, zonder m'n linker delt weer in verkeerde positie te brengen.
Klinkt als een goed plan als je Sheiko blijft volgen. Het blijft een beetje cookie-cutter, dus zelf een beetje sleutelen aan bepaalde dingen kan in mijn ogen geen kwaad tenzij de basis hetzelfde blijft. Maar zeker rows doen ja, ga je lekker stevig van deadliften en benchen![]()
Livestream ligt er bij mij de helft vd tijd uitHeb je niet kunnen zien, zag wel dat je alle 3 je sq beurten hebt gehaald
![]()

geen geluid en geen namen in beeld
geen idee wie jij bent lol![]()
slecht he