XXL Nutrition

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
Eens als ik hem weer bekijk, leuk detail: de dagwinnaar had ook een soft lockout imo met 307.5.. dan mag het wel :)

Moet er gewoon aan gaan werken. Denk dat ik het in training consequent fout heb gedaan en heb 95% vd tijd alleen van opzij gefilmt :(

Vind ik lastig te beoordelen aangezien dat ook nog eens sumo is, en ik daar niet in thuis ben.

Pjotr had hem wel goed gelockt hoor. Hoofdscheids twijfelde alleen over de schouders.

• #1.804
Heb besloten dat ik m'n weg voorlopig ga vervolgen in de junioren, met m'n net twintig jaar. De gewichten die daar getrokken worden liggen een stuk lager. Waardoor ik meer kans maak binnen een competitie en daar nog drie jaar lang alles uit kan halen wat erin zit. (mocht ik zolang daarin door willen gaan, maar dat zie ik dan wel)

NK junioren vindt eind april 2018 plaats. Daar zit geen kwalificatienorm aan vast dus daar ga ik lekker aan meedoen. In de tussentijd hard werken aan de gewichten én techniek. Ben benieuwd wat deze weg me zal brengen :)

• #1.806
4/10/2017 - week 1, dag 2 (#37)
Deadlift
1x5 65 kg
1x5 75 kg
1x5 75 kg
1x4 90 kg
1x4 90 kg
1x3 95 kg
1x3 95 kg*
1x3 95 kg*
1x3 95 kg
Proberen te focussen om knieën goed te locken.

Incline BP
6x4 40 kg (VPR)
Voelde alsnog niet heel zwaar aan maar wilde geen 42.5 proberen omdat ik geen spotter had.

GCBP
1x5 40 kg (PR)
4x5 40 kg

15 min bezig geweest met het bedenken van een constructie voor boxes.

Deadlift from boxes
1x5 65 kg
1x4 75 kg
Bij rep 4 donderde de bar van de opstelling. Vet geïrriteerd door alle (onnodige) tijd wat dit innam.

Rackpulls (vervolg)
1x5 75 kg
1x4 90 kg
1x4 90 kg
1x3 100 kg (4s hold)
1x4 100 kg (4s hold) (ipv 1x3)
Eerste x rackpulls. Rom was als een kinderarmpje. Bar was thv mid knieschijf, doe normaal gesproken mid shin.
Oefening beviel me wel, rug voel ik veel beter tov een lagere boxed DL (logisch).
Denk bij nader inzien dat ik dit gewoon ga doen ipv boxed (aangezien dat sowieso lastig wordt). En ik kan vanuit deze positie niet compenseren met een soort van shrug (die neiging is er nu bijna soms weer bij boxed DL's) en de oefening voelt goed.

Walking lunges
5x5 14 kg per kant (VPR)

Fysio oefeningen
3x8 scapula pushup houding bosubal opdrukken
3x10 post delt naar achter
3x10 sec scapula pushup ster maken
3x10 post delt opzij

Seated row (ipv facepull/row)
3x8 29 kg
Ga deze doen ipv facepull/row. Kan meer focussen op mid en lower traps. En upper traps nemen het niet over.

Ab rollouts (thuis)
3x6 bw

Trainingstijd: 150 min

Heerlijk getraind moet ik zeggen!

• #1.808
6/10/2017 - week 1, dag 3 (#37)
BP paused
1x7 30 kg
1x6 37.5 kg (moest 35 zijn)
1x5 37.5 kg
1x4 40 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x2 50 kg
1x2 50 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x4 40 kg
1x6 37.5 kg
1x8 35 kg
1x10 30 kg

Squat
1x5 55 kg
1x4 65 kg
1x4 65 kg
1x3 75 kg
1x3 75 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
Voelde als deep tissue massage voor m'n traps :emo:
Alles beltless gedaan, moet maar een gaatje bijmaken want m'n darminhoud is duidelijk meer.
Gingen lekker vlot, zelfs met de spierpijn.

Pendlay row
5x5 45 kg

Glute bridges
3x8 90 kg

Rolling tricep extension ss bench squeeze
5x10 8 kg (VPR) -- 3x15 sec

Hyperextension
1x5 bw+10 kg (PR)
4x5 bw+10 kg
Glutes lekker dood.

Fysio oefeningen
3x10 post delt naar achter bewegen
3x? scapula pushup houding uitstappen
3x10 post delt opzij bewegen
3x8 scapula pushup bosubal

Trainingstijd: 110 min

• #1.809
8/10/2017 - week 2, dag 1 (#37)
Squat

1x5 55 kg
1x4 65 kg
1x4 65 kg
1x3 75 kg
1x3 75 kg
1x2 85 kg
1x2 85 kg
1x2 85 kg
1x2 85 kg
1x2 85 kg

BP paused
1x5 30 kg
1x4 40 kg
1x6 45 kg (ipv 2x3)
1x4 50 kg (ipv 2x2)
1x4 50 kg (ipv 2x2)
1x4 50 kg (ipv 2x2)
Met een beetje veel mensen aan het benchen dus dit was makkelijker. Voelde goed aan en zeker niet dichtbij failure.

Deadlift
Meerdere reps met 70 kg, om techniek te laten controleren.

Stang hing boven kniehoogte veelste ver naar voren, van m'n benen af dus. Had afgelopen cycle geprobeerd op te letten om de bar dichter bij me te houden, denk dat dat alleen gelukt is onder de knieën. Daarom ben ik denk ik al sneller geworden van de grond. Nu suckt de rest nog dus daar aan werken.

Met @lloydatoni en anderen wezen trainen bij de nieuwe Fox Gym. Was gezellig en materiaal was over het algemeen fijn!

---

Ik doe morgen de rest vd training want ik heb een groot deel niet af kunnen maken. Dan train ik deze week dinsdag en donderdag en volgende week weer zo-di-do ivm ADE.

• #1.810
2/10 > 9/10 - Bulk week 1
Gewicht: 68.3 > 69.4 kg (+1.1)
Taille: 69.0 > 70.0 cm (+1.0)
Heup: 87.5 > 89.0 cm (+1.5)
Kcals: 2800

Gewicht was 5/10 t/m 8/10 69.1 kg. Vanochtend stond m'n onderbuik goed bol, dus zal wel wat meer vasthouden atm.

Overige cm's (glutes, been, bicep) meet ik ongeveer 1x per maand.

9/10/2017 - week 2, dag 1 (#37) Deel 2
Squat

1x3 60 kg
1x3 70 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg
1x3 80 kg

Pushups
5x10 bw

RDL
1x8 62.5 kg (PR)
2x8 62.5 kg

Incline db row ss bench squeeze
3x8 14 kg -- 3x15 sec

Fysio oefeningen
3x10 post delt naar achteren bewegen
2x? scapula pushup houding uitstappen
3x10 post delt opzij bewegen
2x15 sec scapula pushup houding ster maken

Trainingstijd: 55 min

Training van gisteren afgemaakt. Morgenavond lekker deadlifts oefenen!

merk je al een verschil met die fysio oefeningen?

Heb zelf het idee dat schouder drukken een stuk stabieler gaat nu, maar geen idee of die fysio oefeningen daarbij hebben geholpen of adaptatie van de oefening an sich aangezien ik deze zeer recent in mijn schema heb.

Aan de andere kant zal het ook geen kwaad kunnen dus blijf het voor nu gewoon braaf doen. Volgens de fysio (helemaal in verhouding tot de rest) zijn mijn rotatorcuffs niet sterk genoeg. Hij verwacht in de toekomst (los van blessure preventie) ook een sterkere bench hierdoor. Ben benieuwd!

Ik doe trouwens een 4 tal oefeningen (naar binnen, naar buiten, naar voren, schuin naar boven)

• #1.814
merk je al een verschil met die fysio oefeningen?

Heb zelf het idee dat schouder drukken een stuk stabieler gaat nu, maar geen idee of die fysio oefeningen daarbij hebben geholpen of adaptatie van de oefening an sich aangezien ik deze zeer recent in mijn schema heb.

Aan de andere kant zal het ook geen kwaad kunnen dus blijf het voor nu gewoon braaf doen. Volgens de fysio (helemaal in verhouding tot de rest) zijn mijn rotatorcuffs niet sterk genoeg. Hij verwacht in de toekomst (los van blessure preventie) ook een sterkere bench hierdoor. Ben benieuwd!

Ik doe trouwens een 4 tal oefeningen (naar binnen, naar buiten, naar voren, schuin naar boven)

Ik merk zeker een verschil :D

Probleem 1 is/was m'n schouderblad die van m'n torso afkwam icm bovenkant rug in z'n algemeenheid.
Daarbij merk ik tijdens training dat ik m'n bovenkant rug gecontroleerder kan bewegen.
En ik voel de spiertjes van m'n mid en lower traps en daaromheen veel beter. Zelfs als ik niet train "voel ik ze".

M'n post delt ben ik nu bijna anderhalve week mee bezig en merk met squatten al dat ik minder rek op die gehele schouder voel.
Ik pak redelijk smal de bar bij squats, en heb/had altijd het gevoel dat ik rechts nog wel paar cm smaller zou kunnen pakken en dat links écht op de max zit. Nu al een stuk minder.
Kan alleen nog niet op m'n linkerschouder slapen...

Ik denk ook zeker dat als de rotatorcuff spiertjes sterker worden dat benchen een stuk beter kan gaan.
Het zijn niet voor niks belangrijke stabilizers!
Die vier oefeningen, bedoel je dan side, front raises en post delt dingen? Of zie ik het verkeerd :p

• #1.815
Vanochtend 68.9 :roflol:
Ben blij dat ik onderhand weet dat gewichtsverlies of -stijging niet lineair verloopt.

Voeding is meestal trouwens als volgt, niet in een vaste volgorde want ontbijt is soms het een en dan het ander:
- 100gr havermout, 30gr whey, soms stukje chocolade/pindakaas erin
- 300-500gr kwark, 2 bananen
- 5-6 boterhammen, pindakaas en jam óf kaas/ham (soms wat anders zoals eieren of appelstroop)
- 110gr pasta/rijst of ~400gr aardappel of wraps oid, 100-200gr vlees/vis, >200gr groente, 1el olijfolie, saus
- als er nog ruimte is een beetje kruidnoten, chips, oid

Oeei kruidnootjes, die zou ik nu ook wel lustendrool:. Ik heb ooit eens een kilo chocoladekruidnoten met tiramisu-smaak bij de jamin gewonnen:o

Hoeveel kcal is dat?

Ik merk zeker een verschil :D

Probleem 1 is/was m'n schouderblad die van m'n torso afkwam icm bovenkant rug in z'n algemeenheid.
Daarbij merk ik tijdens training dat ik m'n bovenkant rug gecontroleerder kan bewegen.
En ik voel de spiertjes van m'n mid en lower traps en daaromheen veel beter. Zelfs als ik niet train "voel ik ze".

M'n post delt ben ik nu bijna anderhalve week mee bezig en merk met squatten al dat ik minder rek op die gehele schouder voel.
Ik pak redelijk smal de bar bij squats, en heb/had altijd het gevoel dat ik rechts nog wel paar cm smaller zou kunnen pakken en dat links écht op de max zit. Nu al een stuk minder.
Kan alleen nog niet op m'n linkerschouder slapen...

Ik denk ook zeker dat als de rotatorcuff spiertjes sterker worden dat benchen een stuk beter kan gaan.
Het zijn niet voor niks belangrijke stabilizers!
Die vier oefeningen, bedoel je dan side, front raises en post delt dingen? Of zie ik het verkeerd :p
Hehe weet de namen niet:p

Wel de meest basic rotatorcuff oefeningen (elleboog in de zij en dan naar buiten, zelfde maar dan naar binnen, front cable raise en nog 1 die je schuin naar boven beweegt tot je als je bijv rechts bent met gestrekte arm naast je hoofd zit zoals in een high 5.. zoek het nog wel op lol:p)

• #1.820
Oeei kruidnootjes, die zou ik nu ook wel lustendrool:. Ik heb ooit eens een kilo chocoladekruidnoten met tiramisu-smaak bij de jamin gewonnen:o

Ohmy wat lijkt me dat lekker! Ik heb wel eens van de pepernotenfabriek de smaak speculaas en cappuchino geloof ik op, zooo lekker.

Kruidnoten zijn Gods geschenk aan de mensheid! drool:

Met name choco als je het mij vraagt :D

Ik zorg dat ik elke dag op 2800 kom. Het is iets van:
- ontbijt 400-500
- lunch 600-700
- avondeten 700-900
- voor slapen de rest

En trouwens 1x per week pizza natuurlijk, moet m'n naam wel eer aan blijven doen :) verder lust ik geen friet of chinees en als ik een keer mcdonalds eet is dat ook maar 1x in de 2 maanden ofzo.

Hehe weet de namen niet:p

Wel de meest basic rotatorcuff oefeningen (elleboog in de zij en dan naar buiten, zelfde maar dan naar binnen, front cable raise en nog 1 die je schuin naar boven beweegt tot je als je bijv rechts bent met gestrekte arm naast je hoofd zit zoals in een high 5.. zoek het nog wel op lol:p)

Ja die elleboog in zij en naar buiten deed ik ook, maar heb hem nu eruit gedaan omdat ik hem maar naar vond :o

Terug
Naar boven