MuscleMeat

Hulp nodig - Conflict geluidsoverlast bovenburen

Zouden eigenlijk in samenwerking met de bovenbuur moeten meten hoe hard van alles klinkt; lopen, muziek, hard praten, kastjes dichtgooien, etc.

Bovenbuur als in de overlast veroorzaker? Je moet bewijs hebben dat ze te veel lawaai maken. Dus zonder dat ze het weten. Maar op magische wijze zou het net die dag wel eens heel stil kunnen zijn.

Bovenbuur als in de overlast veroorzaker? Je moet bewijs hebben dat ze te veel lawaai maken. Dus zonder dat ze het weten. Maar op magische wijze zou het net die dag wel eens heel stil kunnen zijn.
Ligt er denk ik aan of er moet worden bewezen dat de overlast opzettelijk is of dat er overlast is en de verhuurder er dus iets aan moet doen. Opzet wordt moeilijk te bewijzen, de huurwet doen naleven lijkt me makkelijker.

Als ze alleen even een momentopname decibels komen meten schiet het met een beetje pech ook niet op inderdaad. Dat is meer geschikt voor omgevingsgeluid of als je last hebt van een uitgaansgelegenheid ofzo.

Ligt er denk ik aan of er moet worden bewezen dat de overlast opzettelijk is of dat er overlast is en de verhuurder er dus iets aan moet doen. Opzet wordt moeilijk te bewijzen, de huurwet doen naleven lijkt me makkelijker.

Als je met je metertje bij hun binnen staat en de muziek staat niet aan en de kinderen zijn stil. Wat bewijs je dan?

Zij kunnen beweren dat ze altijd zo stil zijn en dat TS alles verzind.

De overlast moet niet opzettelijk zijn,maar er moet wel bewezen worden dat er overlast is.En dat doe je niet door met je metertje naast hun te gaan staan. Want dan zijn ze natuurlijk stil.

En dat doe je niet door met je metertje naast hun te gaan staan.
Waarschijnlijk krijgt TS meetapparatuur in zijn woning. Want daar moet de overlast gemeten worden. Normaliter wordt dan een periode gemeten, tenzij er andere redenen zijn om dat niet te doen (bijvoorbeeld tussen 06.00 en 07.00 piek qua overlast dan hoeft er geen dag gemeten te worden). Aan de hand van de metingen kunnen eventuele verdere stappen genomen worden. Denk qua praktische zaken aan een extra isolatie onder de vloer van buren, isolerende voeten onder muziekboxen en dergelijke.

Waarschijnlijk krijgt TS meetapparatuur in zijn woning. Want daar moet de overlast gemeten worden. Normaliter wordt dan een periode gemeten, tenzij er andere redenen zijn om dat niet te doen (bijvoorbeeld tussen 06.00 en 07.00 piek qua overlast dan hoeft er geen dag gemeten te worden). Aan de hand van de metingen kunnen eventuele verdere stappen genomen worden. Denk qua praktische zaken aan een extra isolatie onder de vloer van buren, isolerende voeten onder muziekboxen en dergelijke.

Ik hoop dat het over een periode is. Zou logisch zijn anders heb je een momentopname. Maar hoe weten ze dat het geluid van de buren is en TS er niet met een drumtoestel gaat naast zitten? :D

• Like
Waarderingen: mat
In Duindorp hadden de bakstenen al meerdere malen door je bovenbuurman zijn ramen gegaan.

Verwarde mensen hoor je tegenwoordig wel vaak.

Krijg jij een tijdelijke bushalte in je straat?

Toch voelde ik meer sympathie voor die man die hardhandig werd opgepakt dan voor de overmacht die dat deed; misschien omdat de woordvoerder zijn gezicht niet echt mee heeft?

Toch voelde ik meer sympathie voor die man die hardhandig werd opgepakt dan voor de overmacht die dat deed; misschien omdat de woordvoerder zijn gezicht niet echt mee heeft?
Had hij ook maar 150 kilo bicep curls kunnen doen wou je claimen?
nee inderdaad wat een t*fus lijers wordt die auto nu zo maar out of the blue weggehaald zeg??

Gelijk TBS geven zo iets. Racist?

Had hij ook maar 150 kilo bicep curls kunnen doen wou je claimen?
nee inderdaad wat een t*fus lijers wordt die auto nu zo maar out of the blue weggehaald zeg??

O, toen zag ik nog niet jij bent racist nu mag hij gelijk even zn kop afgetrokken wordn

Gelijk TBS geven zo iets. Racist?

Verwarde mensen hoor je tegenwoordig wel vaak.

Waar doel je op?

Terug
Naar boven