MuscleMeat

Ik haat cardio

Varkentje

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Beste mensen,

Ik heb een gruwelijke hekel aan cardio. Omdat ik een milde vorm van astma heb ben ik na het roeien, lopen of als ik op de crosstrainer heb gestaan helemaal kapot. Mijn warming up is maar 10 tot 15 minuten maar mij belemmert de cardio zodanig dat ik zeker 20 tot 30 minuten moet bijkomen. Ik merk het vervolgens in de krachttraining omdat mijn uithoudingsvermogen minder is, en dus minder zware oefeningen kan doen.

Ook met de krachttraining hijg ik maar dat is nog uit te houden. Nu heb ik zo'n instructeur die soms denkt dat hij bij de marine zit. Ik heb het al meerdere malen aangegeven maar als ik bijvoorbeeld aan het lopen ben, komt hij naast me staan, en begint luidkeels door de zaal te roepen dat ik op een veel te langzaam tempo loop. " ben je bang om moe te worden of zo" ? Dan sta je met een rooie kop te lopen, en soms overweeg ik hem een beuk te geven. Hij lijkt het wel amusant te vinden maar hij lijkt niet te willen begrijpen dat ik door mijn astma nou eenmaal een slechte conditie heb. Het probleem is dat ik van dat buikje wil afkomen maar volgens de instructeurs kan dit nooit zonde die 15 minuutjes cardio.

Zijn er mensen die zonder of minimale cardio toch veel hebben kunnen verbranden?

Cardio is gay

Gewoon minder eten en geen cardio doen.

Je kunt gewoon stoppen met cardio en minder gaan eten. Ik zou wel even 5 minuutjes rustig cardio doen om wat op te warmen, en daarna beginnen met je krachttraining. Je valt af als er minder calorieën binnenkomen dan dat je verbruikt. Daar kun je voor zorgen door extra cardio te doen (dan verbrand je meer), door minder te eten (dan komt er minder binnen) of een combinatie van de twee.

Die instructeur moet je negeren.

Ten eerste doe gewoon oordopjes in en muziek aan ;)
Ten tweede.....het gaat meer om je goed samengestelde voedingschema dan cardio. Misschien ga jij daar de mist in.

Vet verbanden gaat ook zonder cardio. Als ik cut, val ik ongeveer een halve kilo per week af zonder cardio. Ik ga 4 of 5 keer per week met gewichten trainen en de rest is gewoon een kwestie van voeding. Ik verminder mijn koolhydraten drastisch, eet of drink niets met toegevoegde suiker, eet veel eiwitten en groenten and that's it. Vetten, daar let ik niet op. Ik eet zelfs elke dag meer dan 100 gr cashewnoten. Mijn krachttraining bestaat hoofdzakelijk uit compound oefeningen (squat, bench, pullup's, dippen, shoulder press).

• Topic Starter Topic Starter
Ten eerste doe gewoon oordopjes in en muziek aan ;)
Ten tweede.....het gaat meer om je goed samengestelde voedingschema dan cardio. Misschien ga jij daar de mist in.

Ik eet momenteel meer eiwitten als koolhydraten. Maar ik ben een beetje astmatisch en ik denk dat daar het probleem ligt. Als kind kon ik bij de gymles ook al niet meekomen. Ik denk dat die instructeur de cardio overschat, en als ik geen cardio valt hem dat natuurlijk weer op, en krijg ik het later weer van hem te horen. Als ik over mijn astma begin doet hij alsof hij het niet hoort.

Varkentje,

Lees nu is effectief wat de mensen hier typen.
Afvallen heeft NIETS met astma te maken.

Afvallen = minder kcal opnemen dan dat je verbrand. thats it.
Of ga op regime en bereken daarvoor het nodige
Of sport meer zodoende je meer verbrand dan dat er naar binnenkomt.

sinds jezelf zegt dat astma problematisch is voor het sporten raad ik het eerste aan.

Genoeg gejankt! nu Actie!

Ik eet momenteel meer eiwitten als koolhydraten. Maar ik ben een beetje astmatisch en ik denk dat daar het probleem ligt. Als kind kon ik bij de gymles ook al niet meekomen. Ik denk dat die instructeur de cardio overschat, en als ik geen cardio valt hem dat natuurlijk weer op, en krijg ik het later weer van hem te horen. Als ik over mijn astma begin doet hij alsof hij het niet hoort.
Wat boeit jou het wat die instructeur van jou denkt? Het is waarschijnlijk een r*tard als ik het zo hoor, dus negeer hem gewoon.

Los van afvallen is cardio gewoon gezond ;)

Maar moet niet op hoog tempo. Ik doe meestal 3 dagen half uurtje crosstrainer op gemiddeld tempo.
Als je last hebt verlaag je het tempo gewoon wat meer.

Voor en na krachttraining doe ik meestal een kwartiertje op laag tempo.

Train op jezelf als je het niet leuk vind :p Moet leuk blijven natuurlijk. Even aangeven bij baas van de zaak dat hij op je zenuwen werkt.

Laatst bewerkt:
Cardio is katabool.

Lol srs? Waar haal je dat vandaan?
Hij doet een jokje en of geintje
smug.png
of niet lol.......
I love Cardio vooral HiiT :cool:

Lol srs? Waar haal je dat vandaan?
Katabolisme is de benaming voor verschillende manieren van stofwisseling in een cel, waarbij grote moleculen, zoals polysacharide, lipiden, nucleïnezuren en proteïnen worden afgebroken in kleinere moleculen (repectievelijk monosachariden, vetzuren, nucleotiden en aminozuren). Bij deze reactie komt energie vrij, waardoor de reactie een vorm is van dissimilatie, of verbranding.

Dat is precies wat er gebeurt bij cardio.

Katabolisme is de benaming voor verschillende manieren van stofwisseling in een cel, waarbij grote moleculen, zoals polysacharide, lipiden, nucleïnezuren en proteïnen worden afgebroken in kleinere moleculen (repectievelijk monosachariden, vetzuren, nucleotiden en aminozuren). Bij deze reactie komt energie vrij, waardoor de reactie een vorm is van dissimilatie, of verbranding.

Dat is precies wat er gebeurt bij cardio.

Ja :p Maar cardio is dus negatief voor je spiergroei?

Nee.

Ja :p Maar cardio is dus negatief voor je spiergroei?
Dat hangt af van de situatie. Als je, met cardio erbij gerekend, meer eet dan je verbrand, dan is het in principe niet nadelig voor spiergroei. Behalve dan dat het je spierherstel, in de meeste gevallen de benen, nogal in de weg kan zitten. Ook niet te vergeten dat je de verkeerde soort spiervezels (type I fibers) traint tijdens cardio. Nu weet ik niet of dit een significant nadeel vormt voor het bodybuilden, maar ik kan het me goed voorstellen.

Dat hangt af van de situatie. Als je, met cardio erbij gerekend, meer eet dan je verbrand, dan is het in principe niet nadelig voor spiergroei. Behalve dan dat het je spierherstel, in de meeste gevallen de benen, nogal in de weg kan zitten. Ook niet te vergeten dat je de verkeerde soort spiervezels (type I fibers) traint tijdens cardio. Nu weet ik niet of dit een significant nadeel vormt voor het bodybuilden, maar ik kan het me goed voorstellen.
type I vezels zijn dunner, maar of ze daardoor de verkeerde zijn? En je spreekt altijd eerst je type I vezels aan, ook bij bodybuilding of powertraining

Gewoon minder gaan eten, zo'n -500kcal onder je behoefte ;)
Je zal dan zeker afvallen, kijk nog niet zozeer naar e/k/v verhoudingen dat komt later wel!!
Maar hou gewoon je eiwitten op zo'n 1.5-2gr per kg lichaamsgewicht

Ben zelf in 9 maanden tijd 10kg vet verloren en heb 9kg VVM gewonnen zonder ooit structureel cardio te hebben gedaan.
Ik haat cardio zo erg dat ik het verschil liever in me dieet maak hehehe ;)

Gewoon minder gaan eten, zo'n -500kcal onder je behoefte ;)
Je zal dan zeker afvallen, kijk nog niet zozeer naar e/k/v verhoudingen dat komt later wel!!
Maar hou gewoon je eiwitten op zo'n 1.5-2gr per kg lichaamsgewicht

Ben zelf in 9 maanden tijd 10kg vet verloren en heb 9kg VVM gewonnen zonder ooit structureel cardio te hebben gedaan.
Ik haat cardio zo erg dat ik het verschil liever in me dieet maak hehehe ;)
Waarom zou je pas later naar verhoudingen kijken als je het nu ook gewoon kunt doen? ???
Je moet altijd genoeg vetten en eiwitten eten.

Inderdaad, maar dat is bij krachttraining ook. Als je niet in verhouding eet met je krachttraining kan het in het slechtste geval ook negatief zijn.

En is beiden spiervezels trainen niet beter dan 1?

Terug
Naar boven