XXL Nutrition

Jack 3d getting fat and tanned

Klein beetje triggerpoints aids in mijn hamstring, krijg het er zelf niet uit. Gister 150 minuten met een balletje en een foamroller gespeeld.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het is toch wel heel herkenbaar als ik dit lees en ben na jaren zoeken erachter gekomen dat het behandelen (balletje/foamroller/dryneedling) van de triggerpoints niet helpt op de lange termijn. Ik vrees dat het net als bij mij neer komt op symptoom bestrijding. Triggerpoints die steeds weer terugkomen zijn het gevolg van een heel ander probleem (bij mij in elk geval). Kan daar woensdag wat meer over uitweiden mocht je daar behoefte aan hebben.

hallo is dit marvins chatlog

• Topic Starter Topic Starter
Goede squat, alleen je loopt uit op mij :(. Ga je morgen toevallig naar fox?

Gister fullbody vandaag wat eten bij familie zondag isolatie maandag heavy woensdag sm vrijdag light zaterdag heavy Gr

Hmm moeilijk te zeggen. Hier kom ik nog op terug.

Het is toch wel heel herkenbaar als ik dit lees en ben na jaren zoeken erachter gekomen dat het behandelen (balletje/foamroller/dryneedling) van de triggerpoints niet helpt op de lange termijn. Ik vrees dat het net als bij mij neer komt op symptoom bestrijding. Triggerpoints die steeds weer terugkomen zijn het gevolg van een heel ander probleem (bij mij in elk geval). Kan daar woensdag wat meer over uitweiden mocht je daar behoefte aan hebben.

Als je een korte samenvatting voor nu hebt graag, maandag fysio. Heeft het te maken met movement patroneren?

hallo is dit marvins chatlog

Op naar de 1000 pagina's

133x12 met een he

Preventieve straf foamrol sessies

We kunnen samen rollen, genoeg foam voor iedereen.

Squat gaat gewoon lekker, toch? Nette werksets, hoor.

Al dat gefoamrol hier

Nee, het heeft eerder te maken met een verkeerde lichaamshouding wat resulteert in 'muscular imbalance'.

Bedoel je dat mijn linkerkant minder sterk is en dat dat tijdens het squatten me in een verkeerde positie sleept?

Squat gaat gewoon lekker, toch? Nette werksets, hoor.

Van 90 naar 130 in 3 maanden, de 140 zit er ook wel in. Krijg snel aids van squatten en ben er nu wel klaar mee, loop al meer dan een jaar met hetzelfde probleem.

:grumble:

Bedoel je dat mijn linkerkant minder sterk is en dat dat tijdens het squatten me in een verkeerde positie sleept?

Ik ben verder geen expert, maar terugkerende triggerpoints zijn meestal een symptoom van een verkeerde algemene lichaamshouding. Ik doel dus niet persee op jouw squat houding.

Moest vandaag oorspronkelijk tot 4 uur werken, maar dat is uiteindelijk 9 uur geworden. Wel een gratis maaltijd:heart:. Wel weinig tijd om te trainen en over 4 uur gaat de wekker alweer, even een kleine training met een duveltje op.

Squat
tot 70x5x5

Deadlift hex bar deficit
tot 113x6x2

Morgen strongjongen, donderdag beetje volume en zaterdag Fox.

Ik ben verder geen expert, maar terugkerende triggerpoints zijn meestal een symptoom van een verkeerde algemene lichaamshouding. Ik doel dus niet persee op jouw squat houding.

Het zijn niet eens terugkerende triggerpoints, gewoon triggerpoints die nooit weg zijn gegaan. Cliffs van oktober 2014 tot heden.

-Na apparaten maar gaan squatten, wel met verkeerde techniek.
-Tot de 90 gekomen, ging daar maxen en mijn rechterbeen deed het meeste werk.
-Gekantelde bekken, tijdje mee rondgelopen. Kon uiteindelijk niet eens 50 kg deadliften.
-Gekante bekken opgelost met isolatie van de hamstring/core en stretchen.
-Triggerpoint (wist niet waar de pijn vandaan kwam, huisarts dus ook niet).
-Huisarts stuurt mij naar mensendieck, heeft de fysio uit mijn hoofd gepraat.
-Flexibiliteit van de linkerbeen is echt ver te zoeken voor de komende maanden.
-Fysio 2 maanden later.
-Triggerpoint is niet weggegaan of teruggekomen.
-Voor de vakantie full Basmca gegaan en 8 uur in 36 uur getraind, liep een week later eens mank.
-Fysio heeft dat verholpen.
-Triggerpoints nog aanwezig, kon niet slapen van de pijn, fysio 2 heeft dit flink verminderd.
-Paar weken lang 2,5 kg per week kunnen toevoegen op de squat, soms last van hip shift.
-Ontslagen bij de fysio, triggerpoints zijn teruggekomen, zijn nu bijna weg.
-Techniek is nu goed (hoofd mag neutraler).

Krijg in 2016 33 sessies vergoedt, train zonder belt, ga wat hypertoffee doen met minder gewicht en 4 keer per week om de techniek in mn kop te stampen. Mijn rug hoor je ook flink kraken na een dry needling sessie of foamroll sessie, ik heb al meer dan een jaar gewoon een triggerpoint dat iets in mijn been verkort. Mijn rechterbeen is altijd pijnvrij geweest. Linkerheup staat nog aardig vast, al een tijdje geen yoga meer gedaan.

Moet dus blijven rollen, prikken, stretchen met yoga tot de mobiliteit gelijk is en wat voorzichtiger gaan trainen.

Training @ phd, frisjes.

Farmers walk
60x 30meter
80x 30meter x 3
90x 30meter lekker

Wou eigenlijk 120 gaan doen, maar een tijdje weinig aan mijn rug gegaan. Zou een beetje jammer zijn als iets scheurt.

Yoke
110x 30meter x3
110x 80meter doei
140x 30meter x2

Boh goeie core train

Geen last van iets dus ik geef deze training

acljf.jpg
2cn9gya.gif
2cn9gya.gif
2cn9gya.gif
2cn9gya.gif

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je de yoke met 140 deed (2 schijven van 15 erop).

Farmer walks zijn zo ontzettend dodelijk saai :(

Terug
Naar boven