AndroidHealthClinic

Jeffa040 - starting from zero again

• Topic Starter Topic Starter
Training van gister: legs.

Squat
5 x 90 kg PR
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg

Hack squat
6 x 130 kg
6 x 130 kg
6 x 130 kg

Leg press
10 x 135 kg
10 x 135 kg
10 x 135 kg

god***domme druk, 5 minuten staan wachten op een barbell. Toen maar besloten om leg curls te gaan doen.

Seated leg curl
10 x 45 kg
10 x 45 kg
10 x 45 kg

Seated single leg curl
8 x 20 kg
8 x 20 kg
8 x 20 kg

Toe press
10 x 100 kg
10 x 100 kg
10 x 100 kg

Standing calf raise
10 x 90 kg
10 x 90 kg
10 x 90 kg

Hierna nog wat abs gedaan: ab roll-out en RKC plank.

Prima training, weer 5 kg erbij op de squat. Het wordt nu wel pittig om de 5x5 vol te maken. Volgende training denk ik met 2,5 kg verhogen. Voor de eerste keer weer hack squat gedaan, voelde ook goed.

Druk op vrijdagavond ja? Dat is hier wel héél anders. Ik stond met m`n trainingsmaatje letterlijk en figuurlijk alleen in het krachthonk :O

De squat gaat zo lekker vooruit man. Voor je het in de gaten hebt tik je weer de 100 aan. Sweet!

Netjes die squat;)

Lkkre legday, hier was het gisteravond ook heel druk

Squat PR gelijk omgezet in een VPR zo te zien! Gooood!:D

Druk op vrijdagavond ja? Dat is hier wel héél anders. Ik stond met m`n trainingsmaatje letterlijk en figuurlijk alleen in het krachthonk :O

De squat gaat zo lekker vooruit man. Voor je het in de gaten hebt tik je weer de 100 aan. Sweet!

Was vrijdagmiddag, maar ik train bij een universitair sportcentrum. Studenten he, die hebben al weekend om 15:00 uur ;)

Lkkre legday, hier was het gisteravond ook heel druk

Squat PR gelijk omgezet in een VPR zo te zien! Gooood!:D

Thanks! Waar staat VPR voor? :o

Voor de eerste keer gedeadlift sinds m'n knieoperatie.

Deadlift
8 x 100 kg
5 x 130 kg
5 x 130 kg
5 x 140 kg
5 x 140 kg
5 x 140 kg

Barbell row
8 x 70 kg
6 x 80 kg
6 x 80 kg
6 x 80 kg

Dumbell row
8 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg

Reversed grip pulldown
8 x 75 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg

Rear delt raise
10 x 12 kg
10 x 12 kg
10 x 12 kg
10 x 12 kg

Barbell shrugs
14 x 140 kg
12 x 140 kg
10 x 140 kg

Dumbell curl
8 x 20 kg
8 x 20 kg
8 x 18 kg
8 x 16 kg

Single arm cable curl
10 reps - paar blokjes
10 reps
10 reps

lekkere pullsessie man. goed volume op die DL.

vpr = Volume pr

PR = het zwaarste gewicht wat je lift
VPR = meerdere reps op dat gewicht

Deed bijvoorbeeld een 5x200 deadlift deze week. Dat was geen PR want qua gewicht kan ik 1x230, maar ik had nog nooit eerder zo vaak 200 gelift dus het was wel een VPR.

Toch alweer stevige deads gozer! Die rows zien er ook goed uit:D

PR = het zwaarste gewicht wat je lift
VPR = meerdere reps op dat gewicht

Deed bijvoorbeeld een 5x200 deadlift deze week. Dat was geen PR want qua gewicht kan ik 1x230, maar ik had nog nooit eerder zo vaak 200 gelift dus het was wel een VPR.

Toch alweer stevige deads gozer! Die rows zien er ook goed uit:D

Thanks mannen!

Training van vanochtend: push.

Overhead press
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg

Dumbell press
6 x 36 kg - waarvan 1 spot, voelde zwaar
6 x 34 kg
6 x 34 kg
6 x 34 kg

Incline dumbell press
6 x 26 kg
8 x 24 kg
6 x 24 kg

Incline cable fly
10 reps
10 reps
10 reps

Hanging lateral raise <> cable lateral raise
10 reps <> 10 reps
10 reps <> 10 reps
10 reps <> 10 reps

Skullcrushers
6 x 40 kg
6 x 35 kg
6 x 35 kg
6 x 35 kg

Overhead rope extension
10 reps
10 reps
10 reps

________
Comment:
Al die presses in 1 training vallen me behoorlijk zwaar. Ik moet bijv. aanzienlijk inleveren op gewicht als ik dumbell press doe na OHP. Zal wel even wennen zijn. Al met al qua gewichten een matige training maar het zal wel normaal zijn dat ik terug moet in gewicht als ik veel presses achter elkaar doe.

Al die presses in 1 training vallen me behoorlijk zwaar. Ik moet bijv. aanzienlijk inleveren op gewicht als ik dumbell press doe na OHP. Zal wel even wennen zijn. Al met al qua gewichten een matige training maar het zal wel normaal zijn dat ik terug moet in gewicht als ik veel presses achter elkaar doe.
Ik heb exact hetzelfde Jeffa. Lijkt me vrij logisch ook: OHP is schouders en triceps, vervolgens ga je (incline) benchen waar je voor een groot deel exact dezelfde spieren gaat gebruiken.

Ik vind het alsnog een hele sterke training hoor ;)

Is 3 press oefeningen ook niet iets te in een push schema?

Hier benoem je precies de reden waarom PPL mij niet beviel :p
Omdat mijn borst sowieso al enorm ver achter liep begon ik op pushdagen altijd met borst waardoor ik schouders niet meer zwaar kon doen. Hierdoor zijn deze week achter gaan lopen ofzo :o Inmiddels gelukkig alles recht getrokken :)

flink volume man. 5x5x50kg netjes

Ik heb exact hetzelfde Jeffa. Lijkt me vrij logisch ook: OHP is schouders en triceps, vervolgens ga je (incline) benchen waar je voor een groot deel exact dezelfde spieren gaat gebruiken.

Ik vind het alsnog een hele sterke training hoor ;)

Inderdaad, thanks.

Is 3 press oefeningen ook niet iets te in een push schema?

Wat zou je dan doen? 2 presses en 2 fly oefeningen?

Hier benoem je precies de reden waarom PPL mij niet beviel :p
Omdat mijn borst sowieso al enorm ver achter liep begon ik op pushdagen altijd met borst waardoor ik schouders niet meer zwaar kon doen. Hierdoor zijn deze week achter gaan lopen ofzo :o Inmiddels gelukkig alles recht getrokken :)

Klopt, ik denk dat ik OHP als eerste oefening pak tijdens m'n push trainingen aangezien m'n delts m'n zwakke spiergroep is.

flink volume man. 5x5x50kg netjes

Thanks.

Ik vind het gewoon prima zo eigenlijk! Het volume dat je hanteert is totaal afhankelijk van je week volume, maar je deed nu volgens mij 3 dagen trainen, 1 dag rust, 3 dagen trainen etc..

Dan is misschien het totale weekvolume wel vrij hoog. Persoonlijk starte ik overigens de ene pushtraining met schouders en dan de ander met borst en maakte me er niet zo druk over dat ik schouders na borst minder zwaar kon pakken en vice versa..

Ik vind het gewoon prima zo eigenlijk! Het volume dat je hanteert is totaal afhankelijk van je week volume, maar je deed nu volgens mij 3 dagen trainen, 1 dag rust, 3 dagen trainen etc..

Dan is misschien het totale weekvolume wel vrij hoog. Persoonlijk starte ik overigens de ene pushtraining met schouders en dan de ander met borst en maakte me er niet zo druk over dat ik schouders na borst minder zwaar kon pakken en vice versa..

Ik vind het ook niet echt hinderlijk. Ik start ook idd de ene push training met schouders en de ander met borst.

Training van vanochtend: legs.

Back squat
8 x 80 kg
5 x 95 kg PR
5 x 95 kg
5 x 95 kg
5 x 95 kg
5 x 95 kg

Walking dumbell lunges
10 x 22 kg
10 x 22 kg
10 x 22 kg

Leg extensions
10 reps
10 reps
10 reps

Dumbell SLDL
10 x 32 kg
10 x 36 kg
10 x 36 kg
10 x 36 kg

Leg curl
10 reps
10 reps
10 reps

Standing calf raise
14 x 90 kg
14 x 90 kg
12 x 90 kg
12 x 90 kg

Toe press
12 reps
10 reps
10 reps

________
Comment:
Weer een PR: 95 kg. 5x5 x 95 was pittig maar ging net. Volgende keer 100 kg proberen, weet alleen niet of ik daar 5x5 mee vol maak.

lkkre legday man, db sldl zijn lkkr voor de hams he.

Terug
Naar boven