Fitness Seller

Jeppe's Q&A Topic

• Topic Starter Topic Starter
Ik drink het niet maar neem wel groene thee extract. Ik hoeverre het een aanzienlijke bijdrage heeft hmm moeilijk te zeggen...voor de prijs zou ik het niet laten :)

Hey Jeppe

Heb jij al geëxperimenteerd met het Palumbo dieet of een gelijkaardig dieet?
Wat is je mening hieromtrent?

in je cut,had je bij je maaltijden ook groenten of helemaal niks

Dat ik het begot niet weet! Mijn kuiten lijken nergens op te reageren...ik sta dus open voor suggesties :D

Probeer het eens op de Doggcrap wijze, mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.

CALVES: my weak body part that I couldn?t get up too par until 2 years ago when I finally thought it out and figured out how to make them grow (with only one set twice a week too) I don?t need to stretch calves after because when I do calves I explode on the positive and take 5 seconds to get back to full stretch and then 15 seconds at the very bottom "one one thousand, two one thousand, three one thousand etc" --15 seconds stretching at the bottom thinking and trying to flex my toes toward my shin--it is absolutely unbearable and you will most likely be shaking and want to give up at about 7 reps (I always go for 12reps with maximum weights)--do this on a hack squat or a leg press--my calves have finally taken off due to this.

Leuk initiatief! Ik heb drie vragen betreffende je voeding.

1. Zelf ben ik nogal een langzame eter en ben op een dag toch wel zo een 2 uur kwijt aan het verorberen van 4 grote maaltijden. Als ik hierbij de voorbereiding van het eten optel kom ik toch al gauw op 2,5 uur uit. Hoeveel uur ben jij kwijt aan eten + voorbereiden op een dag?
  2. Let je als je op vakantie bent veel op je voeding (en trainingen) of laat je het allemaal voor wat het is en geniet je gewoon van je vakantie?
  3. Als je je eten meeneemt doe je dit dan in van die tupperware bakjes met mes, lepel of vork. Of verpak je alles en eet je het vervolgens zonder bestek op? (beetje rare vraag dit bedenk ik me nu :p)

Leuk initiatief! Ik heb drie vragen betreffende je voeding.

1. Zelf ben ik nogal een langzame eter en ben op een dag toch wel zo een 2 uur kwijt aan het verorberen van 4 grote maaltijden. Als ik hierbij de voorbereiding van het eten optel kom ik toch al gauw op 2,5 uur uit. Hoeveel uur ben jij kwijt aan eten + voorbereiden op een dag?
  2. Let je als je op vakantie bent veel op je voeding (en trainingen) of laat je het allemaal voor wat het is en geniet je gewoon van je vakantie?
  3. Als je je eten meeneemt doe je dit dan in van die tupperware bakjes met mes, lepel of vork. Of verpak je alles en eet je het vervolgens zonder bestek op? (beetje rare vraag dit bedenk ik me nu :p)

- ik ben een snelle eter haha, aan preparatie pff geen idee, sta er niet bij stil hoelang ik sta te koken, misschien best ook :D Krijg ook wel een beetje hulp hoor ;)
-op vakantie : komt niet zo vaak voor, en als et dan toch zo is eet ik gewoon wat goed is ginder voor mij, zoveel eten heb je niet nodig want je doet amper iets ( athans ik ) en trainen doe ik dan ook niet..
-yep tupperware bakje met lepel! ;) probeer vlees etc op voorhand te snijden, dan vlam ik het tegen een snel tempo binnen :D

Probeer het eens op de Doggcrap wijze, mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.

thx ga ik zeker is doen!

nee eerder snel een verzuurd gevoel, en een kramperig gevoel in men voeten..

Al eens kuiten geprobeert meerdere keren (2-3) per week aan te pakken? Met een hoog aantal reps? En met hoog bedoel ik niet 12-16, maar 3 setjes van 50-30 waarbij je de reps in een behoorlijk tempo doorloopt.

je krijgt nog hulp?
leuk, dan woon je mss nog thuis?

klopt stanske.

GFG, zoiets in de aard wel ja maar minder extreem, ik ga weten wat doen :p

Bij mij werkt het iig zeer goed...doe ze btw ook gewoon thuis. Gewoon staand ergens aan vastpakken en hup, 50 keer je met je teentjes omhoog duwen :D Daarna bv 40 keer en dan nog eens 25 dan zitten ze mega vol. Maargoed zoals je weet is ieder lichaam anders dus wat voor de een werkt hoeft voor de ander nog niet te werken.

Leuk initiatief Jeppe!

Goed dat je al die kennis wilt delen, en niet voor jezelf houdt.

Ben geen BB-er, maar wat me wel bevalt is je motto "big weights, big muscles" en dat je toch grote compounds betrekt in je training:) Zie zoveel BB-ers in mijn sportschool van die p*ssy-isolatie-oefeningen doen:D

Hoe kijkt je omgeving tegen je bodybuilding carriere aan Jeppe?

Krijg je alleen maar positieve reacties, of hoor je ook vaak dat het gekkenwerk is waar je mee bezig bent, dat het niet mooi meer is, en niet te vergeten het anabolen-praatje.?

Weinig last van negatieve reacties eigenlijk. Zeker niet in de nabije vriendenkring, familie etc. Je moet er ook normaal mee om kunnen gaan en niet de 'typische bodybuilder' zijn qua uitstraling en gedrag ( de typische 'bodybuilder' volgens onze maatschappij dan...en zo zijn er wel wat) Ja tuurlijk zeggen ze allemaal wel dat het nu genoeg is enzo maar jah... En kwestie van mensen op straat of op bij het op stap gaan ook weinig problemen mee. Ik ben eerlijk gezegd ook niet iemand die er zo mee te koop loopt, mij ga je nooit zien in een spannend shirtje, laat staan een tank top ofzo(ik train zelf altijd in een groot shirt haha :D). En trouwens zo huge ben ik dan ook totaal niet...misschien zwaar in de bulk ofzo maar dan denken sommige mensen gewoon dat ik een fatso ben :D Sommige mensen hebben zelfs niet door dat ik aan bodybuilding doe :p

Ik ben iemand die de sport gewoon graag doet en ervoor leef, dus respect komt wel van de andere kant....bij de ene duurt het wat langer als de andere...en sommigen snappen het gewoon nooit ;)

Laatst bewerkt:
Hee Jeppe, nog even een vraagje over de cardio tijdens je wedstrijdvoorbereiding: jij doet dus op niet verschrikkelijk hoge intensiteit (hartslag op ongeveer 120 bpm) cardio. Hoe ben jij dan tijdens die cardio bezig qua ademhaling en zo? Is het dan ook echt zo dat je wel merkt dat je er energie in moet steken, of kan je gewoon een compleet lulgesprek met iemand ophangen bij wijze van spreken zonder ook maar één keer naar adem te hoeven happen? Want in dat laatste geval heb ik altijd het idee dat ik eigenlijk niets aan het doen ben en het dus niet echt efficiënt is waar ik mee bezig ben. Tenzij het dat natuurlijk wel zo is, want jij hebt op die manier natuurlijk een ultra droge shape behaald... :D

Wat zijn je stats eigelijk Jeppe ? dan bedoel ik lengte gewicht bf arm/ onderarm omtrek borstomtrek benen kuiten ;)
ben benieuwd ! verder een super interessant topic toppie

Hee Jeppe, nog even een vraagje over de cardio tijdens je wedstrijdvoorbereiding: jij doet dus op niet verschrikkelijk hoge intensiteit (hartslag op ongeveer 120 bpm) cardio. Hoe ben jij dan tijdens die cardio bezig qua ademhaling en zo? Is het dan ook echt zo dat je wel merkt dat je er energie in moet steken, of kan je gewoon een compleet lulgesprek met iemand ophangen bij wijze van spreken zonder ook maar één keer naar adem te hoeven happen? Want in dat laatste geval heb ik altijd het idee dat ik eigenlijk niets aan het doen ben en het dus niet echt efficiënt is waar ik mee bezig ben. Tenzij het dat natuurlijk wel zo is, want jij hebt op die manier natuurlijk een ultra droge shape behaald... :D

Praten gaat wel maar aangenaam is het niet, zeker niet op de fiets, wandelen op de loopband gaat dan beter. Ik voel weldegelijk dat ik iets bezig ben :)

Wat zijn je stats eigelijk Jeppe ? dan bedoel ik lengte gewicht bf arm/ onderarm omtrek borstomtrek benen kuiten ;)
ben benieuwd ! verder een super interessant topic toppie

Euh ik meet niet echt alles zo, maar om een idee te geven ( van de zaken die ik weet )

Momenteel : 96.5 kg nuchter gewogen / bf : 6% ofzo / borstomtrek was iets van 127 cm denk ik / taille : 74 contest shape, nu paar cm'ers meer :D / benen zitten rond de 70 cm, contest shape paar cm minder / onderarmen 39 cm dacht ik ... meer weet ik niet :)

Jeppe. Ik heb het hele topic door gelezen en meteen een abbonement gepakt hierop! Toppie kerel!

-Wat voor oefeningen hanteer je voor je armen? Deze lopen bij mij erg achter. En welke reprange houd je hierbij aan?

-Wat vind je van een suikerdrankje tijdens training? (ik bedoel bijvoorbeeld extran/AA drink of andere dextrose drank) Ik pak altijd na training 0,5ltr Extran en nog 30gram dextrose met isolate. Maar kan ik die extran niet beter tijdens het trainen nemen... wat is jou mening daarover? (1,5 uur voor training neem ik altijd nog 150 gram havermout met whey instant)

Voor biceps : barbell curls, incline dumbbell curls en hammer curls, preacher curls
Triceps : skullcrushers, pushdowns met rope of baar, dips, close grip bench

Dat zijn de meest voorkomende. Mijn armen groeien ook niet zo super snel...heb dus al veel zitten zoeken naar verschillende methodes. De beste voor mij is niet teveel sets doen 8-10 per spiergroep en reprange basis tussen de 8 en 12. Armen samen op een aparte dag is een goede keuze, maar is niet zo makkelijk om de rest van je schema daaraan aan te passen.

Suikerdrank tijdens de training heb ik ook al met momenten gedaan. Dextrose of vitargo was dat met dan wel BCAA's bij. Of het echt nodig is ik weet het niet...ik krijg er wel een mega pomp van maar soms ook een zwaar gevoel aan de maag. Dit zou komen omdat je bloed naar je spieren gaat en je vertering niet zo goed meer werkt...weet het niet juist meer hoe het ineen zat :p.. ohja je organen hebben ook bloed nodig voor optimale vertering en die krijgen er niet genoeg dan, zo was het denk ik... ik zou het enkel doen in de bulk, cut zowiezo niet.
Is wel is leuk als afwisseling.

Meestal is het bij mij gewoon water en EAS + recovery samen gemengd in een grote fles, daar lijk ik me toch nog het beste bij te voelen.

Jeppe, neem jij voor je training ook nog eiwitten, of heb je genoeg aan een goede maaltijd ervoor? Ik neem nu namelijk alleen eiwitten direct na mijn training.

Terug
Naar boven