Fitness Seller

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Kracht wordt al iets beter :o

Krijg je geen last van je rear delts met back shrugs?

• Topic Starter Topic Starter
Kracht wordt al iets beter :o

Krijg je geen last van je rear delts met back shrugs?

Het begint al ergens op te lijken :roflol: zit gelukkig nog lange niet op mijn max dus kan hopelijk nog wel wat kracht winnen :D

Had ik nooit, doe 'm nu weer na een lange tijd niet te hebben gedaan. Morgen zal ik wel meer voelen.

Training Woensdag 20-03-13

Stronglifts week 3, training 7.

Squat

5x47,5
5x47,5
5x47,5
5x47,5
5x47,5

BP

5x35
5x35
5x35
5x35
5x35

BOR

5x40
5x40
5x40
5x40
5x40

Assistance

EZ Bicep Curls

8x25
8x25
8x25

Incline bicep Curl

12x7

Nu voor de verandering wat biceps werk er tegen aan gegooit.. Vond dit keer 25 kg al zwaar :o kon altijd makkelijk 35 kg halen. Bicep curls was te licht, en had ook geen zin meer. De training ging verder wel lekker.

abbo

Lekker volume weer!

Weet niet of ik al gevraagd had, maar tel je het gewicht van de barbell wel mee?

Die gewichten gaan echt rap omhoog dus dat komt wel goed. Gewoon consistent blijven en je komt er wel.

Dat is wel zo ja, alleen in het begin lijkt het echt traag te gaan. Ik doe nu weer wekelijks verhogen i.p.v elke training, anders zit ik te snel op plateau.

10 kg per maand, en op de deadlift 20 kg per maand.

Oh, ja als je wekelijks gaat verhogen gaat het een stuk langzamer. Het hele idee is toch juist iedere training te verhogen, vooral als je net begint? Ga je dan 3 trainingen hetzelfde gewicht squatten terwijl je wel meer kunt?

Oh, ja als je wekelijks gaat verhogen gaat het een stuk langzamer. Het hele idee is toch juist iedere training te verhogen, vooral als je net begint? Ga je dan 3 trainingen hetzelfde gewicht squatten terwijl je wel meer kunt?

Ja precies, dus jij raad het gewoon aan om weer elke training te verhogen? Dat maakt het wel weer wat leuker, want net wat jij zegt.. 3 keer in de week hetzelfde gewicht squatten terwijl je meer kunt is best wel vervelend :p

Mijn stats waren daarentegen wel erg laag. Sq 1x80 / Dl 1x115 / BP 1x60 / MP 1x50, en BOR was met hele slechte techniek. :o

Nouja, ik liep bijvoorbeeld met squatten vast bij de 3x5 82,5kg. Ben terug gegaan naar 70kg en vervolgens weer iedere keer verhoogt en als het goed is ga ik nu gewoon voorbij de 82,5kg en dit duurt dan 1-2weken. Het idee is toch ook dat als je vastloopt de volgende 2x hetzelfde gewicht te proberen en als het dan niet lukt bijvoorbeeld 10kg lichter te pakken en weer iedere keer te verhogen.

Als je de snelle verhogingen echt niet goed bij kunt houden zou ik er voor kiezen om iedere training met minder te verhogen, bijvoorbeeld 1kg ipv 2,5kg of 2,5kg ipv 5kg. Zo hou je toch die progressieve overload wat het hele idee achter stronglifts en rippetoe is en maakt de trainingen ook leuker. Vooral bij MP zou ik met 1kg willen verhogen maar wij hebben geen 0,5kg schijven, misschien er toch maar eens achteraan gaan.

Zo heb ik het nooit bekeken, ik dacht dat je op ongeveer 50 / 60% van je RM moest zitten en gewoon telkens wekelijks gewicht toevoegen. Maar als het ook elke training kan doe ik dat gewoon, scheelt me weer een aantal weken.

Dat kan ik helaas niet, 1 kg schijfjes zijn moeilijk te krijgen voor 50 mm barbells. Maar minder toevoegen met DL kan wel, en bijvoorbeeld met squat 2 trainingen op zelfde gewicht en dan pas toevoegen met 2,5 kg. MP is wel een lastige wanneer je met 2,5 verhoogt als je al aardig op je max zit. 0,5 kg schijfjes zijn lastig te vinden volgens mij..

Zijn er wel gewoon hoor: http://www.fitness-seller.nl/gietijzeren-olympische-halterschijven/

Maar je bedoelt 50% van je 5RM? Dat kan sowieso niet he als je iedere training moet verhogen, vroeg of laat kom je dan gewoon op je max dat je failed. Het is in ieder geval dus de bedoeling iedere training te verhogen, in ieder geval bij Rippetoe en volgens mij bij Stronglifts ook gewoon. Wekelijks verhogen komt volgens mij bij Madcow, wat over het algemeen gezien wordt als het vervolg op Rippetoe.

Dus toch wel, nooit geweten. Moet ik die ook maar eens bestellen!

Volgens mij was het 50% van je 1RM, dus de helft en dat weer opbouwen. Dat weet ik zo niet, mij was verteld dat stronglifts wekelijks is. Dan kom je niet te gauw op plateau en zodra dat niet meer lukt ga je over op 3x5.. Maar ik kan het ook mis hebben hoor.

Ik zou zeggen verhoog gewoon iedere training, je gaat anders echt veel tijd verspillen,vooral met squat. Je merkt wel wanneer het echt teveel wordt en dan kun je het voor die bepaalde oefening wat gaan bijstellen. Dat je begint met 50% kan ik wel inkomen, dit heb ik zelf ook gedaan bij Rippetoe. Ik stall nu alleen door blessures en een zwakke rug maar verder gaat het iedere training verhogen nog prima.

Stats zijn nu:
Sq 82,50
DL 125
BP 72,5
MP 47,5
BOR 60

Hopelijk heb je er wat aan.

Ja mee eens, dan ga ik dat gewoon doen. Ik kan altijd nog terug gaan op wekelijks als ik vast loop. En dan pas 3x5.. Ik heb alleen vandaag niet meer er bij gedaa, de vorige trainingen wel. Vrijdag ga ik dan gewoon weer gewicht toevoegen. Ja precies, dat is ook zo. Ik voel me nu ook net een beginner met mijn trainingen. Oke mooi, dan hoop ik dat het voor mij ook zo uitpakt, rugklachten heb ik ook wel eens, maar vooral pomp was voor mij echt een struikelblok bij de deadlift, taurine is hierbij een must have.

Mooie stats, ik hoop dat ook te bereiken! Heeft even zijn tijd nodig, maar als ik elke training gewicht toevoeg kom ik al een heel eind :)

Stats stellen eigenlijk nog helemaal niks voor, en het gaat echt rap met Rippetoe als je gewoon goed eet :) Ik ga nu pitten, succes ermee!

Toch al veel sterker dan mij toen ik op mijn max zat. Ja precies, ik ga nu niet te diep bulken aangezien ik al 22% sta :o Ik ga nu ook mn nest in, dankjewel! :)

Volg! :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven