XXL Nutrition

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja, dat moet bij mij de oorzaak wel zijn, en mijn slaapritme wellicht. Vanavond maar eens op tijd op bed en morgen er vroeg uit en dan goed eten en zien wat voor effect dat heeft op de training.

Ik was in Heerenveen, kleine 20 minuutjes rijden voor mij. Was erg tof om hem te zien, al had ik toch een ander beeld van hem na alle filmpjes haha. Erg vriendelijke kerel in ieder geval.

• Topic Starter Topic Starter
Dat kan bij mij ook zo zijn hoor.. ik slaap de laatste tijd ook niet echt best, ik slaap laat en word ook laat wakker waardoor ik ook moeilijk vooruit te branden ben overdag.. :o Dat zal ik dan morgen doen, kijken of ik vrijdag hierdoor beter presteer.

Haha geloof ik best, ik zou ook eerst heen gaan.. maar had me weer eens verslapen tot 11 uur.. :o Ik woon ongeveer half uurtje van Heerenveen.

Ik laat morgen wel even weten of het heeft geholpen.

Is goed! :thumbs:

Niet opgeven Johan, iedereen heeft wel eens een slechte workout! Was bij mij vorige week ook het geval, had toen erg veel moeite met de 67,5 kg squat en vandaag met 75 ging relatief "makkelijk". Je heb slechte dagen en goede dagen en je gaat nog steeds met 2,5 kg per training omhoog dus dat is gewoon netjes kerel! Dont give up! :D

Denk aan de lange termijn! :cool:

Je hebt gelijk Sem! Dan is het te hopen dat het vrijdag weer beter gaat, ik ga idd nog wel steeds met 2,5 kg per keer omhoog! Komt goed, ik zal weer met volle moed er tegen aan gaan!

We gaan het over een tijdje zien! :cool:

Net terug van de training. Pre workout bende werkte in ieder geval niet, had ik wel verwacht. Ik heb ook een pot Hard! staan wat ook geen effect had behalve hartkloppingen en tintelingen. Squatten lukte niet en ga nu deloaden naar 70kg en dan rustig opbouwen. Bench ging goed, 72,5kg en ook deadlift gehaald 132,5kg. Wel tevreden over de training, en denk dat ik gewoon wat meer moeite heb met de squat maar uiteindelijk zal het ook wel goedkomen. Ik heb volgens mij nu 3 trainingen gedaan om die 72,5kg te benchen en ik heb bij deadliften ook al eens gefaald op de 120kg, wat maar laat zien dat je gewoon moet doorgaan en niet aan opgeven moet denken.

Ik reageer ook niet op PWO's, dacht wel een tijdje dat het zo was.. Maar dat was meer placebo effect :p Mooie stats al, squat is ook niet de makkelijkste oefening. Komt vast wel goed, nee je hebt gelijk bij jou is het ook goed gekomen! Maandag ga ik denk ik wel weer trainen.

Had vandaag helemaal geen zin. Ik ga ook weer wat assistance doen en meer setjes op bench press als er meer in zit.. Deadlift is nog zo licht dat ik ga proberen 5x5 of anders 3x5 te doen. En dan zien we wel weer verder..

Train je nog? En wanneer kom je keer deze kant op :D

Ik ben nog niet gestopt, was het wel even spuugzat maar daar ben ik over heen :p

Wanneer ik die kant op komt zou ik niet weten, kom maar heel weinig in heerenveen :o

kom gewoon keertje met de bus een dezer weken en combineer het met een bezoek aan je zus?

Ik zou eerder kiezen voor wat sneller verhogen als het zo licht is in plaats van meer setjes te doen. Knal er dan gewoon 5kg meer bij in plaats van 2,5kg en als je bij deadlift per 5kg doet doe dan even 2 trainingen 10kg erbij en dan gaat het al snel.

En gewoon morgen naar de sportschool man, wat is dit voor instelling?

kom gewoon keertje met de bus een dezer weken en combineer het met een bezoek aan je zus?

Zoals ik er nu bij sta ga ik echt niet meeten met dbb'ers :o laat staan dat ik mij een bb'er mag noemen :roflol:

---------- Post toegevoegd 5 April 2013 om 20:34 ----------

Ik zou eerder kiezen voor wat sneller verhogen als het zo licht is in plaats van meer setjes te doen. Knal er dan gewoon 5kg meer bij in plaats van 2,5kg en als je bij deadlift per 5kg doet doe dan even 2 trainingen 10kg erbij en dan gaat het al snel.

En gewoon morgen naar de sportschool man, wat is dit voor instelling?

Dan doe ik dat wel, want zo is het ook geen lol meer aan DL gaat veelste makkelijk nu. :D

Ik had de hele middag in de tuin gewerkt en echt voor lange tijd gehurkt en gebukt, mijn rug en benen waren echt naar de klote :o dan was ik met het eerste setje al gaan falen, en zaterdag is echt een k*t dag om te trainen. Maandag maar weer, dagje meer of minder maakt niet zo veel uit. Ik ga nu ook niet meer doelgericht voor kracht trainen, is niet mijn ding.

Oke duidelijk. Maar je geeft eerst aan dat het je te langzaam gaat, om vervolgens een aantal dagen te skippen wat natuurlijk niet zo handig is. Blijf je wel doorgaan met Stronglifts dan of dat ook niet? Veel van deze stronglifts / rippetoe logs eindigen namelijk altijd na een tijdje dat mensen het toch niks aan vinden en weer een of andere split gaan doen waar je die pomp mee krijgt.

Ik doe nu Rippetoe en hierna waarschijnlijk Madcow met het oog op de toekomst. Nu meer kracht opbouwen is straks zwaardere setjes kunnen doen met meer reps = meer massa gainen.

En ik voel me trouwens ook echt geen bb'er haha, lijk net zo'n schrale ecto die nog nooit heeft getraind en zo voel ik mij ook haha.

Ja ik weet het haha, ik mag graag klagen :o maar morgen komt het niet zo lekker uit, ik ga maandag gewoon weer herpakken en 10 kg deloaden op squat óf gewoon verder, ik zie nog wel hoe ik me dan voel. Stronglifts blijf ik eerst nog wel volgen, maar mischien nog iets er om heen.. Ik heb al moeite met 50 kg bent over row, en de volgende dag voel ik niks.. Squats hetzelfde, ik moet alles geven maar ik voel niks. Borst voel ik een beetje.

Deze week bestel ik ook bands en begin ik met assisted pull/chin ups, kan ik daar ook aan werken. Wanneer ik ga cutten word het een UB/LB schema. Met die lichte setjes heb ik ook nog wel redelijk massa gegaint, maar dat zit nu verstopt onder een dikke laag spek haha

Haha, soms voel ik mij een powerlifter zonder kracht.. En wat ik bedoelde dat ik mij niet meer teveel op kracht ga richten is dat het meer tijd nodig heeft, ik heb geen zin om mij telkens te moeten pushen.. Want ik haat squatten, echt een k*t oefening :roflol:

Mm oke, dat je de volgende dag niks voelt is volgens mij vrij normaal met dit schema. Ik voel zelf alleen wat na zware deadlifts maar daar had ik vandaag ook niet eens last van. Dit zegt niks over het groeien maar dat weet je wel neem ik aan. Ik ben ook geen grote fan van de squat, maar wil toch wel graag boven de 100kg kunnen squatten. Nouja ik blijf je hier wel gewoon volgen in ieder geval.

Mm oke, dat je de volgende dag niks voelt is volgens mij vrij normaal met dit schema. Ik voel zelf alleen wat na zware deadlifts maar daar had ik vandaag ook niet eens last van. Dit zegt niks over het groeien maar dat weet je wel neem ik aan. Ik ben ook geen grote fan van de squat, maar wil toch wel graag boven de 100kg kunnen squatten. Nouja ik blijf je hier wel gewoon volgen in ieder geval.

Dat wist ik niet, ik trainde voorheen ook de grote lifts op 5 reps en de volgende dag had ik ziekelijke spierpijn, is natuurlijk geen indicatie voor groei.. Maar toch wel een lekker gevoel :P Ik zou ook graag boven de 100 kg willen squatten, maar dat zal voor mij wel een jaren plan worden.. Eind dit jaar 80 kg squat mag ik al blij mee zijn. Leuk man, dat motiveert me wel! Als jij updates hebt en een mijlpaal hebt bereikt hoor ik het ook graag! :)

Nouja ga maar na, nu doe je 5 setjes (ik 3) benchpress, terwijl je met een split meestal 3-4 oefeningen pakt met meer reps voor alleen de borst, dus wel logisch dat je nu minder last hebt. Daarnaast is spierpijn gewoon geen indicatie voor spiergroei, maar dat wil er bij heel veel mensen gewoon niet in.

Mijn volgende echte mijlpaal zal wel zijn 100kg squat, 180kg dl of 95kg bench. Geen idee welke ik eerst haal, zal de deadlift wel worden maar zal wel een hele tijd duren haha. Ik zal af en toe wel wat dingen posten als je weer motivatie nodig hebt ;)

Nouja ga maar na, nu doe je 5 setjes (ik 3) benchpress, terwijl je met een split meestal 3-4 oefeningen pakt met meer reps voor alleen de borst, dus wel logisch dat je nu minder last hebt. Daarnaast is spierpijn gewoon geen indicatie voor spiergroei, maar dat wil er bij heel veel mensen gewoon niet in.

Mijn volgende echte mijlpaal zal wel zijn 100kg squat, 180kg dl of 95kg bench. Geen idee welke ik eerst haal, zal de deadlift wel worden maar zal wel een hele tijd duren haha. Ik zal af en toe wel wat dingen posten als je weer motivatie nodig hebt ;)

Ja dat is zo, maar aangezien ik thuis train hield ik een split ook erg basic, en was bench press + incline en soms nog wat dumbbell flyes het enige voor borst.. Maarja dan kan het idd wel kloppen :p Zo dacht ik ook altijd in het begin, tot dat de spierpijn ook minder werd haha, weg gains!

Als je dat haalt heb je echt een mooie mijlpaal te pakken, ik wil eind dit jaar; 5x90 squat, 1x150 DL en een BP van 5x80.. Werk aan de winkel dus, dat moet haalbaar zijn! Ja is goed, altijd leuk om te lezen! :D

Misschien moet ik ook maar eens doelen voor dit jaar stellen, maar ik vind het zo lastig in te schatten. Als je volgens het schema zou verhogen zou je zieke stats hebben na een jaar en dat kan uiteraard niet. Tot nu toe doe ik gewoon elke keer maar weer mijn best en zie ik wel hoe hard het gaat, maar een doel stellen en dan eind van het jaar kunnen zeggen ik heb het gehaald is ook wel tof natuurlijk. Al denk ik dat jij je doelen wel wat hoger kunt stellen hoor, je moet wel een uitdaging hebben he.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven