XXL Nutrition

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Misschien moet ik ook maar eens doelen voor dit jaar stellen, maar ik vind het zo lastig in te schatten. Als je volgens het schema zou verhogen zou je zieke stats hebben na een jaar en dat kan uiteraard niet. Tot nu toe doe ik gewoon elke keer maar weer mijn best en zie ik wel hoe hard het gaat, maar een doel stellen en dan eind van het jaar kunnen zeggen ik heb het gehaald is ook wel tof natuurlijk. Al denk ik dat jij je doelen wel wat hoger kunt stellen hoor, je moet wel een uitdaging hebben he.

Gewoon doen! Het motiveert je denk ik net iets beter, ik vind het ook lastig in te schatten.. Niet te hoge doelen stellen, des te eerder je het bereikt! :D Nee dat lijkt mij ook sterk, je loopt zeker wel een keer vast. Ik ga vanaf maandag ook weer mijn best doen en weer knallen. Die doelen die ik heb gesteld zijn al heftig hoor, en dat word al een hele uitdaging. Kracht gaat bij mij heel traag..

Johan ik wil niet zeuren hoor, maar why the hell zou je gaan deloaden als je gewoon je setjes haalt? pas als je het 3 x niet haalt moet je deloaden . No pain no game! ;)

En met 5x5 stronglift is het normaal dat je bijna geen spierpijn hebt en zoals Marcel al zei heeft spierpijn inderdaad niks te maken met spier groei. Je hebt bij 5x5 inderdaad niet de pompdie je bij meer reps wel hebt. Maar ik wil gewoon eerst sterk zijn voor ik uberhaupt begin aan BB en high reps. Heb je veel meer aan, maar dat is mijn mening :p

Keep it up bro en niet gaan slacken!

ik had gister ook geen tijd voor mijn workout btw, maar ik ga em zo dadelijk doen... no excuses!

Je hebt gelijk Sem.. Ik haal de setjes nog gewoon, maar mijn form lijd er wel onder ben ik bang voor.. Ik zal net als jou morgen nieuwe filmpjes maken van squat zodat anderen ook kunnen beoordelen of het allemaal nog goed gaat :)

Dat wist ik eerder niet, ik trainde benen met zelfde volume/reprange en normaliter kreeg ik wel spierpijn, ik weet dat het geen indicatie is voor groei, maar het gaf wel voldoening haha. Kan ik wel bij inkomen, ik was nooit sterk maar heb wel redelijk wat massa gepakt in die tijd. Nu is alleen de definitie weg door mijn vet, vandaar nu eerst stronglifts en daarna cutten tot 13% zodat ik dan weer schoon verder kan bouwen.

Thanks bro, dit is het mooie van een log en de stronglifts volgers.. Het motiveert enorm!

Dat is de mentaliteit zoals het hoort! Morgen ga ik ook weer knallen en geen excuses meer!! :D

Ga een maand geen benen trainen, doe dan weer 5x5 met het gewicht dat je nu doet en je hebt weer spierpijn. 3-4x per week squatten zorgt gewoon voor gewenning waardoor je niet meer zoveel spierpijn ervaart.

Ga een maand geen benen trainen, doe dan weer 5x5 met het gewicht dat je nu doet en je hebt weer spierpijn. 3-4x per week squatten zorgt gewoon voor gewenning waardoor je niet meer zoveel spierpijn ervaart.

Dat kan wel kloppen ja, zelfde als ik nu biceps zou trainen dan zou ik ontzettende spierpijn krijgen omdat ik het niet meer gewend ben :p Ik heb nu wel weer zin om te trainen, alleen ik vind stronglifts vrij saai omdat het helemaal geen voldoening geeft.. Ik ben aan het eind van de training nog niet kapot en wil dan graag door trainen :o

Het is ook vrij saai natuurlijk, maar als je eindelijk je pr doorbreekt op een grote lift geeft dat wel voldoening hoor.

Dat is wel zo, ik ga deadlift ook gewoon verhogen met 10 kg de eerst volgende training. En ik ga voor de 5x5 70 squat, als ik dat haal ben ik blij en dan ga ik richting de 5x5 80 squat. :)

cutten zie ik ook al niet zitten, ik lijk wel een ****ing lid van de obesitas vreet club, ben bang als ik klaar ben met cut er totaal geen massa onder weg komt en een uber ecto ben.. Echt ik ben er klaar mee

Je moet nooit opgeven, dan zul je altijd lid blijven van de 'obesitas vreet club'. Geduld, geduld, geduld, blijven trainen en op je voeding letten, geduld.

Misschien is dit een leuke motivatie voor je :D:

http://www.youtube.com/watch?v=7WNc0lhS3ss

Training Maandag 08-04-13

Stronglifts week 6, training 13.

Squat

5x20
5x40
5x50

5x65
5x65
5x65
5x65
5x65

BP

5x20
5x25
5x35

5x45
5x45
5x45
5x45
5x45

BOR

5x30
5x30
5x40

5x50
5x50
5x50
5x50
5x50

onderhands

5x50
5x50
5x50

Filmpjes squat / BP / BOR

Ik heb het gehaald! :P Filmpjes zijn wel wat wazig, valt mij trouwens nog mee de form van mijn squat.. Had het minder verwacht, ging ook nog wel redelijk diep in het begin. BOR ging nu ook veel makkelijker.. Kcal opschroeven heeft gewerkt! :D

Squat: Je blijft zitten onderin, waarom? Gewoon naar beneden en weer omhoog komen. Ook heb je vrij veel last van buttwink onderin je squat. Span je je buik goed aan? Zelf doe ik nog rek oefeningen om de buttwink tegen te gaan. Diepte en hipdrive zien er goed uit in ieder geval.

BOR: Hier mag je hem volgens mij wel vasthouden bovenin, of er in ieder geval voor zorgen dat je je spieren goed aanspant in het bovenste gedeelte. Verder ziet je vorm er goed uit, lukt mij niet om zo horizontaal te staan.

Squat: Je blijft zitten onderin, waarom? Gewoon naar beneden en weer omhoog komen. Ook heb je vrij veel last van buttwink onderin je squat. Span je je buik goed aan? Zelf doe ik nog rek oefeningen om de buttwink tegen te gaan. Diepte en hipdrive zien er goed uit in ieder geval.

BOR: Hier mag je hem volgens mij wel vasthouden bovenin, of er in ieder geval voor zorgen dat je je spieren goed aanspant in het bovenste gedeelte. Verder ziet je vorm er goed uit, lukt mij niet om zo horizontaal te staan.

Het kost me echt veel energie om weer omhoog te komen, ik span buik nooit aan. Als ik dat doe lijd mijn squat er alleen maar onder (verkeerde ademhaling en duizelig worden). En nu had ik ook al de hele dag diarree, dat maakte het ook pittiger :o Wat voor oefeningen doel je hier op? Gelukkig, diep gaan is geen probleem hipdrive gaat me steeeds beter af.

Ik squeeze wel mijn lats wanneer ik boven ben, maar zal hier ook eens aandachtig naar kijken. Gelukkig, het heeft mij ook wel tijd gekost om zo horizontaal te staan.. Mijn hamstrings zijn gelukkig redelijk soepel. :)

Probeer dan x buik aan te spannen, voelde bij mij wel beter

Goede training bro, netjes dat je bor ook nog onderhands pakt, heeft bij mij goed gewerkt

---------- Post toegevoegd 8 April 2013 om 19:56 ----------

en mijn bor form is crap vergeleken met die van jou :roflol:

Probeer dan x buik aan te spannen, voelde bij mij wel beter

Bij mij is buik aan spannen adem inhouden en buik inhouden en druk er op zetten.. Is er ook nog een andere methode? :o Want dit werkt voor mij gewoon niet, dan word ik gauw duizelig.

---------- Post toegevoegd 8 April 2013 om 20:01 ----------

Goede training bro, netjes dat je bor ook nog onderhands pakt, heeft bij mij goed gewerkt

---------- Post toegevoegd 8 April 2013 om 19:56 ----------

en mijn bor form is crap vergeleken met die van jou :roflol:

Thanks bro! Ja ik had er zin in, er zat nog meer in dus dan maar paar setjes extra BOR :p alleen onderhands is wel minder horizontaal

Kijk jou BOR gewicht en die van mij, dan kan ik het mij wel voorstellen dat die van jou niet zo zuiver is :roflol:

Mm ja ik heb zelf ook moeite met mijn buik actief aanspannen maar het zou wel moeten helpen tegen die buttwink onderin.

Ik heb maar 1 oefening voor het rekken maar is nogal lastig uit te leggen, wordt er niet echt duidelijk van. Maar je geeft aan soepele hamstrings te hebben dus dan is dat sowieso niet nodig aangezien ik het doe omdat ik korte hamstrings heb.

Diarree + squatten of deadliften is inderdaad geen fijne situatie haha

Het is lastig, en hetzelfde met DL.. het zijn oefeningen waar je veel moet opletten met wat je doet, dan schiet het ene er nog wel eens bij in. Ik ga het woensdag proberen met aangespannen abs.

Haha oke, dan moet je het ook niet doen als het zo lastige is! Ja wanneer ik wat wijder sta zijn mijn hams wel goed soepen, heel smal staan lukt me niet (wat ik ook niet nodig vind).

Nee zeker niet, maar voor de training nog even gauw het laatste eruit persen en je kan gaan! No excuses anymore :D

edit:

Ik maak woensdag ook nog filmpje van DL / MP.

Laatst bewerkt:
Training Woensdag 10-04-13

Stronglifts week 6, training 14.

Squats

5x20
5x40
5x50

5x67,5
5x67,5
5x67,5
5x67,5
5x67,5

MP

5x20
5x20
5x20

5x40
5x40
5x40
5x40
3x40 fail

DL

5x55
5x75
5x85

5x105
1x120 PR (mixed grip)

Squat ging eerst slecht.. Laatste setje dacht ik er pas aan om core aan te spannen. Dus borst groot maken, al het lucht uit mijn lichaam persen en naar beneden.. En dan omhoog en uit ademen. En wtf? Het ging nu veel makkelijker :o

MP, ging wel goed. Laatste setje werd push press en ging gewoon failen. Jammer, maar volgende week weer proberen.

DL, ging wel lekker. Ik had alleen maar 5x85 volgens schema zullen doen.. Maar deed 5x105 en wou kijken wat ik kon liften. 1x120 redde ik nog wel, maar 130 werd te veel :D Rug had trouwens ook wel beter gekunt met 120 kg.. Ging nogal bol.

Ook filmpjes van MP / DL:

lol @ DL RAW

Je ziet bij je deadlift heel duidelijk dat je eerst helemaal met je heupen omhoog komt, en dan je rug gaat strekken. Probeer hier meer 1 vloeiende beweging van te maken.
Je Military Press gebruik je iedere rep al de beweging uit je benen of niet?

Lekker bezig met die deadlift Johan!
Ik vond die vandaag opeens pokke zwaar met 100 kilo, viel bijna uit men handen haha. Zal ook eens die mixed grip proberen volgende keer, scheelt dat veel?

Zag trouwens in je filmpje dat je bij overhead door je knieen gaat en dan omhoog komt, offcieel mag dit volgens mij niet ;) Proberen benen gestrekt (locked) houden, althans zo doe ik het! :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven