XXL Nutrition

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik zou mixed grip zolang mogelijk uitstellen. Als je grip faalt bij 100kg moet je echt gewoon meer je grip trainen want dat moet makkelijk zonder mixed grip kunnen. Door nu mixed grip te gaan gebruiken ontwijk je je grip problemen waardoor je je grip dus ook minder goed zal trainen. Maar dit is mijn persoonlijke mening uiteraard, zo vind ik mensen die handschoenen of chalk gebruiken en maximaal 100kg tillen ook niet kunnen.

Ik zou mixed grip zolang mogelijk uitstellen. Als je grip faalt bij 100kg moet je echt gewoon meer je grip trainen want dat moet makkelijk zonder mixed grip kunnen. Door nu mixed grip te gaan gebruiken ontwijk je je grip problemen waardoor je je grip dus ook minder goed zal trainen. Maar dit is mijn persoonlijke mening uiteraard, zo vind ik mensen die handschoenen of chalk gebruiken en maximaal 100kg tillen ook niet kunnen.

Magnesium helpt alleen tegen zweethanden en is niet echt een hulpmiddel waarbij je 'grip' minder belast

Zit wat in, het was ook alleen men linkerhand, zal het proberen zo lang mogelijk normaal te houden.
Maar enough about me, het gaat hiet om Johan! ;)

Oh zo, dan kan het nog wel eens handig zijn ja. Ik veeg nu gewoon mijn handen af tussen reps bij deadliften en lukt nog wel prima.

• Topic Starter Topic Starter
lol @ DL RAW

Je ziet bij je deadlift heel duidelijk dat je eerst helemaal met je heupen omhoog komt, en dan je rug gaat strekken. Probeer hier meer 1 vloeiende beweging van te maken.
Je Military Press gebruik je iedere rep al de beweging uit je benen of niet?

Voor mij was dit al heel wat :p
Ik zal er de volgende training goed op focussen en mijn core wat beter aan te spannen. Rug was ook al zwaar naar de klote van squats (toen ik core aanspande had ik helemaal geen last van mijn rug) :)
Military Press was nu echt t*fus zwaar, ik kon niet anders dan uit mijn benen.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 17:17 ----------

Lekker bezig met die deadlift Johan!
Ik vond die vandaag opeens pokke zwaar met 100 kilo, viel bijna uit men handen haha. Zal ook eens die mixed grip proberen volgende keer, scheelt dat veel?

Zag trouwens in je filmpje dat je bij overhead door je knieen gaat en dan omhoog komt, offcieel mag dit volgens mij niet ;) Proberen benen gestrekt (locked) houden, althans zo doe ik het! :)

Dankje Sem! Bij mij is het juist dat mijn grip wel goed zit, mijn rug begeeft het sneller dan mijn grip ??? Mixed grip scheelt wel enorm vind ik, prefereer ik boven straps.

Nee klopt, maar het werd nu echt te zwaar. Ik zal wel weer moeten deloaden op overhead. ;)

En weer 2 pakketjes ontvangen.

Pakketje #1.

Dipriem van Fortius Fitness.

Pakketje #2.

Power Bands (Groen - Heavy) (Violet - Medium) (Zwart - Light/Medium)
Fatgripz
2 0,5 gietijzeren 50 mm schijfjes

Vanaf morgen chin ups op het programma. :D

Fatgripz zijn er toch voor om je grip te versterken? Hoe ga je dat toepassen? Je lichte setjes deadlift met die grips doen ofzo?

Ja klopt! Ja dat was ik van plan, de opwarm setjes (en de setjes die het toelaten). En na afloop misschien nog barbell holds doen. Eerst zwaar gewicht en dan bepaalde tijd vasthouden en dan steeds gewicht lichter en de barbell langer vasthouden.

Oke laat maar weten hoe het gaat, ik ben wel benieuwd!

Ja zal ik doen! Maandag is het weer deadlift dag :D en dan ga ik ook weer gewoon verder met 90 kg deadlift aangezien mijn form niet helemaal zuiver is. Ik zal mijn core beter moeten aanspannen met zowel deadlift als squat. Dat ik gister zwaarder ben gegaan voel ik nu wel, lats staan echt vol nu :) maar eerst techniek verbeteren.

Mijn homegym is bijna compleet. Ik wil alleen nog een loopband, 130 kg barbarian rubber coated schijven, halterstandaard voor stangen en nog wat 30 mm schijven voor dumbbells. Duur grapje :P

Training Vrijdag 12-04-13

Stronglifts week 6, training 15.

Squat

5x20
5x40
5x50

5x70
5x70
5x70
5x70
5x70

BP

5x20
5x30
5x40

5x47,5
5x47,5
5x47,5
5x47,5
5x47,5

BOR

5x30
5x30
5x40

5x52,5
5x52,5
5x52,5
5x52,5
5x52,5

onderhands

5x52,5
5x52,5
4x52,5

Assisted Chin ups with bands

5x
5x
5x

Squat ging nog wel goed, alleen zodra ik op diepte was verloor ik de spanning, wegens ademhaling issues. Wat dus weer vervelende onderrug kramp veroorzaakte. BP word al zwaarder, moet meer moeite doen met drukken. BOR ging nog wel, maar was nogal zwaar door pijn in onderrug. Onderhands ga ik niet meer doen, voelt niet meer zo fijn ???

En chin ups.. tja.. ik had 2 bands nodig (heavy & medium) wat dus inhoud dat ik daar kracht tekort kom, en dan ging het met 2 bands nog steeds moeilijk.

Re: Johan's cutting mode log.

Goede training Johan!

Lekker bezig man!

Fatgripz zijn er toch voor om je grip te versterken? Hoe ga je dat toepassen? Je lichte setjes deadlift met die grips doen ofzo?

Ik gebruik ze omdat het een stuk fijner vast houd dan de barbell zelf :p

En t maakt minder uit als je zweetklauwen hebt

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 20:30 ----------

En gaat weer goede kant op Johan :p

Dankje Martijn!

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 21:44 ----------

Dankje :) de gewichten gaan al omhoog, in mei of eind mei begin ik met cutten, dan ben ik ook wel klaar met stronglifts denk ik.

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 21:47 ----------

Ik gebruik ze omdat het een stuk fijner vast houd dan de barbell zelf :p

En t maakt minder uit als je zweetklauwen hebt

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 20:30 ----------

En gaat weer goede kant op Johan :p

Ik heb ze nog niet geprobeerd, maandag zal ik eens kijken!

Squat gaat wel weer lekker, en de andere lifts ook wel.. Concentreer me nu meer op techniek dan voorheen :)

Mensen met ervaring in cutten? Hoe snel zou ik van 22% naar 13% kunnen gaan? (ruige schatting). Ik ben dan van plan ochtend cardio toe te voegen op nuchtere maag. Maar dat houd dus in dat ik geen kcal verbrand, en ook niet extra moet eten om dat te compenseren? Lijkt mij ideaal, en het kcal overschot met overige cardio rechttrekken.

Tot ik een tekort creëer van 500 kcal. Iemand tips / uitleg?

Ongeveer 1% per 2 weken lijkt een goede maatstaaf... Verder gewoon beginnen he :)

Mikken op ongeveer halve kilo er af per week dan moet je nog aardig wat massa behouden :p

Mikken op ongeveer halve kilo er af per week dan moet je nog aardig wat massa behouden :p

Dan moet ik ongeveer 5 maanden cutten denk ik. Misschien iets korter omdat ik ook veel vocht verlies in het begin. Ja moet lukken, alleen ik kom wel als een ecto terug uit de cut denk ik :roflol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven