Fitness Seller

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Training Maandag 15-04-13

Stronglifts week 7, training 16.

Squat

5x30
5x40
5x50

5x72,5
5x72,5
5x72,5
5x72,5
5x72,5

Millitary Press

5x20
5x30
5x35

5x40
5x40
5x40

DL

5x55 Fatgripz
5x70 Fatgripz
5x75

5x90

Pull Ups Assisted with bands

5x
5x
5x

Barbell curl with fatgripz

8x25
6x30

Barbell holds

15sec x70
20sec x60
30sec x55

Squat ging wel lekker, ik kan wel merken dat het zwaarder word maar nu ik spanning op mijn core houd gaat het echt veel beter. MP kwam echt niks meer uit, dus maar 3x5 gedaan, en dit werd al overdreven push press, terwijl ik 37,5 makkelijk kon.. Nu met opwarm setje van 5x35 had ik het ook al zwaar.. :mad: Was er ook niet met mijn kop bij, eerste setje dook ik er al onder om weer te gaan squatten :p

DL ging wel goed, maar was wel pokke zwaar met fatgripz, en dat merkte ik ook wel met de setjes die ik zonder fatgripz deed. Alleen was afgeleid en ging i.p.v. 5x80 5x75 doen.. :rolleyes:

Assists erbij gepakt, ging wel goed. Alleen het is wel harder werken met fatgripz te trainen, terwijl mijn grip al best sterk was.

Laatst bewerkt:
Lekkere training. Ik heb veel moeite met het aanspannen van mijn core. Heb je nog handige tips om de buikspieren beter aan te spannen?

Lekkere training. Ik heb veel moeite met het aanspannen van mijn core. Heb je nog handige tips om de buikspieren beter aan te spannen?

Dankje! :D Ik vind het ook lastig, maar ik maak mijn borst groot waardoor de lucht uit je buik gaat en ga dan de buikspieren goed 'drukken'... Adem hou ik gedurende lift in. DL vind ik echt helemaal moeilijk om core aan te spannen. Ik upload morgen wel filmpjes waar het wel te zien is hoe ik het doe. ;)

Pas aanspannen als je weer omhoog gaat en ze gebruiken om uit te ademen en vervolgens zorgen dat je druk houd je mond bijna helemaal dicht houden :p

Geen idee of t goed is maar t werkt prima voor mij

Pas aanspannen als je weer omhoog gaat en ze gebruiken om uit te ademen en vervolgens zorgen dat je druk houd je mond bijna helemaal dicht houden :p

Ik doe ook met naar beneden gaan.. En houd gedurende lift mijn adem in. En dan eenmaal omhoog lijk ik wel een vis :p wel beste druk stijgt er in mijn kop, maar het werkt wel. :o

Pas aanspannen bij het omhoog gaan lijkt me alleen maar lastiger? Begin positie spanning op je lichaam en deze spanning zo houden. Lijkt mij het beste althans, heb er zelf veel moeite mee.

Dat lijkt mij ook.. Morgen komen filmpjes online (van vorige training en van vandaag). Kan jij dan ook form check doen Marcel? :D

Ik check je log altijd dat weet je nu toch wel :p

Ja dat is zo haha :p maar mooi man, vind het wel fijn om feedback te krijgen! Squat van vandaag was het setje dat ik filmde wel slecht, laatste setje ging nog het allerbeste omdat ik me eerst goed ging opfokken. :p

Ja dat is zo haha :p maar mooi man, vind het wel fijn om feedback te krijgen! Squat van vandaag was het setje dat ik filmde wel slecht, laatste setje ging nog het allerbeste omdat ik me eerst goed ging opfokken. :p

Opfokken van te voren works wonders! :p

Dankje! :D Ik vind het ook lastig, maar ik maak mijn borst groot waardoor de lucht uit je buik gaat en ga dan de buikspieren goed 'drukken'... Adem hou ik gedurende lift in. DL vind ik echt helemaal moeilijk om core aan te spannen. Ik upload morgen wel filmpjes waar het wel te zien is hoe ik het doe. ;)

Ik doe ook met naar beneden gaan.. En houd gedurende lift mijn adem in. En dan eenmaal omhoog lijk ik wel een vis :p wel beste druk stijgt er in mijn kop, maar het werkt wel. :o

Pas aanspannen bij het omhoog gaan lijkt me alleen maar lastiger? Begin positie spanning op je lichaam en deze spanning zo houden. Lijkt mij het beste althans, heb er zelf veel moeite mee.

Bedankt voor jullie tips. Het aanspannen van de buikspieren ging vandaag al een stuk beter, nu blijven oefenen en perfectioneren.

Training Woensdag 17-04-13

Stronglifts week 7, training 17.

Squat

5x30
5x45
5x60

5x75
5x75
5x75
5x75
5x75

BP

5x20
5x30
5x40

5x50
5x50
5x50
5x50
5x50

BOR

5x30
5x30
5x45

5x55
5x55
5x55
5x55
5x55

Chin ups Assisted with bands

5x
5x
5x

Squat ging met de opwarm setjes lastig.. Ik dacht echt dat ik zou falen, want ik had echt pijn in mijn rechter knie.. maar naarmate ik de 75 erop had ging het prima, ik had nergens meer last van. De setjes gingen met pijn en moeite, was toch wel redelijk zwaar. Maar ik bleef mezelf pushen! :) BP + BOR worden zwaarder, dat voel ik wel.. maar ze gaan nog goed mee. Dit keer gingen Chin Ups ook lekker, voelde mijn lats goed branden achteraf! :)

Push it to the limit!

Filmpje Squat (form is niet zuiver, zat er toen niet goed in.. De diepte was niet constant goed, raakte ook nog eens de spotterbar tussendoor) :o

Foto van lats, er is eindelijk te zien dat mijn lats wijder worden.. Eerst waren ze niet eens zichtbaar, en heb ze nu nog niet eens volledig gespannen op deze foto.
264rf2v.jpg

Je squat ziet er opzich prima uit, verbeterpunten zul je zelf ook wel zien. Soms komen je heupen nog iets sneller omhoog (wat goed is) alleen gaat je borst niet direct mee waardoor je rug horizontaal gaat. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, het goodmorning idee. Maar dit is maar in kleine mate dus zou me er niet te druk om maken. Daarnaast heb je helemaal onderin nog steeds die buttwink waar ik het de vorige keer ook over had, heb ik zelf ook volgens mij. Weet niet wat je er nog aan kunt doen aangezien je al goed spanning op je buik houdt als het goed is.

PS: Ik heb gister zelf ondervonden dat ik veel prettiger squat met een minder wijde stand en voeten vrij recht vooruit. Ik had altijd een erg wijde stand en kreeg erg last van binnenkant en achterkant benen, adductoren en hamstrings volgens mij. Niet dat dit voor jou iets uitmaakt als je nergens last van hebt, was alleen een hele uitkomst voor mij gister waar ik blij van werd. Squatten daarentegen gaat nog steeds heel slecht, de 77,5kg lukte niet eens terwijl ik al weken rond de 80kg aan het squatten ben. Nu ga ik terug naar 60kg en hoop dat ik het nu rustig kan opbouwen richting de 90kg.

Je foto ziet er goed uit maar wel wat vettig he, maar las dat je binnenkort wou gaan cutten dus dat komt vast goed! Ik zal morgen ook ff pic van mijn lats maken, ben wel benieuwd hoe ze er bij staan haha.

Blij om te horen dat mijn squat wel redelijk goed is! Dus als ik het goed begrijp moet ik borst ook omhoog houden gedurende lift? Hier heb ik volgens mij wel het meeste moeite mee. Ja dat viel me zelf ook al eens op dat sommige reps net goodmornings lijken. Buttwink is toch dat je je kont naar achter steekt om op diepte te komen? Daar kan ik wel bij in komen, gaat ook onbewust. Ja buik span ik nu goed aan wat ik nu de volgende dag ook wel goed kan voelen, de eerste keer dat ik het deed had ik lichte buikpijn ervan. :p

Ik zal dat Vrijdag eens proberen met mijn warming up setjes. Ik heb wel eens smaller geprobeerd, maar dan had ik de neiging om achterover te vallen. Ik heb wel vaak dat ik ook last / spierpijn heb aan de binnenkant, volgens mij ook adductoren. En soms ook wel eens bij mijn heupen dat ik het voel. Nee precies, maar ik zal het eens proberen.. Wie weet is dit ook een uitkomst voor mij. Vreemd, je zou denken dat het dan wel moet lukken, heb je ook al eens 3x5 geprobeerd? Dan kan je altijd nog wel deloaden en overstappen op 5x5.

Ja het oogt en is inderdaad wat vettig, cut is in de planning wanneer stronglifts erop zit. Dat moet dus wel goed komen! In de spiegel zie je het vaak niet zo goed, wel met front lat spread maar achterkant is beter te zien. :p

Buttwink is het bollen van je onderrug wanneer je op diepte komt, zie je echt heel duidelijk in je filmpjes. Dit zou eigenlijk niet mogen maar iedereen heeft een bepaalde diepte waar het sowieso gebeurd, maar dit zou bij parallel nog niet zo mogen zijn. Even snel gegoogled en kwam dit oude topic tegen erover. http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/buttwink-squatten-282442/

Ik doe Rippetoe, dat is altijd al 3x5 haha. Ik zat echt te balen gister niet normaal. Ik mezelf weer oppompen en zeggen nu doe ik het gewoon, 3e rep zit ik onderin gewoon weer vast en kan niet meer omhoog komen. Ik ga nu du met 60kg verder en dan gewoon 5x5, moet nu nog wel lukken ;)

Nu je het zegt is het wel duidelijk te zien inderdaad, ik zal er eens aandachtig naar kijken. Heb me hier nooit in verdiep, en ook nooit opgelet tijdens het squatten. Dat topic staan wel handige weetjes in, ik zal met mijn warming up setjes kijken of het dan nog steeds het geval is.

Ohja is ook zo haha! Dat kan ik mij voorstellen, ik zat laatst al te janken toen ik het zwaar had met 62,5 :p Maar je hebt het netjes gedaan toch, je hoeft je niet te schamen. Ga gewoon deloaden naar 60 kg, en dan 5x5 inderdaad! Ik denk dat het je dan wel moet lukken, ook al is het maar 5 kg wat je wint, dan ben je toch over dat dode punt heen. ;)

Ja ging opzich wel goed allemaal, maar merk dat ik de laatste tijd overal wel heel veel moeite mee heb en ik dacht dat het bij Rippetoe juist hard omhoog zou gaan allemaal. Als je keer op keer moet deloaden of 3x over een gewicht moet doen is er toch iets mis lijkt me. Maarja ik probeer het nu eerst zo en hopelijk gaan mijn andere oefeningen wel nog een stuk omhoog.

Er werd mij laatst ook verteld dat ik met Rippetoe mijn squat wel tot de 135kg zou kunnen brengen maar dat betwijfel ik toch sterk haha.

Ja dat is wel erg raar dat je na een aantal pogingen/deloads steeds weer faalt. Gewoon doorgaan, als je techniek goed is word je vast wel sterker en kan je het wel overbruggen. Haha daar geloof ik ook niks van, zeker niet voor een beginner.. Ik mag blij zijn als ik de 80 haal, en hopelijk de 90 :D

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 15:40 ----------

Dit word waarschijnlijk mijn schema voor de cut;

kvmma.jpg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven