XXL Nutrition

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Vandaag weer Squat, bench en deadlift gedaan.

Squat 5 of 6 setjes van 60kg gedaan ging gewoon goed.
Bench eerste setje 5reps 75kg gehaald wat wel een PR is na 3 maar nog niet 3x5 kunnen doen na 3 trainingen.
Deadlift kreeg ik commentaar dat mijn rug wat bol ging dus iets lichter gepakt voor de laatste 2 reps. Ik kijk het nog een tijdje aan maar als ik overal blijf stallen moet ik toch eens kijken wat er fout gaat.

Ik dacht dat het bij een upper body lower body schema de bedoeling was om iedere upper body training alles te trainen, dus borst + rug + bi + tri + schouders, en dit door middel van compounds. Ik zie dat jij het alsnog split, dus eigenlijk heb je gewoon een splitschema met borst + tri + bi, benen en rug + schouders. Dan vind ik dit wel een rare split, en zou ik persoonlijk je deadlift bij je rug doen.

• Topic Starter Topic Starter
Netjes man, knap die PR op bench. Hoe zwaar ben je op deadlift gegaan dan? Als de techniek wel zuiver is, dan is het probleem moeilijk vast te stellen..

Volgens mij gaat het er juist om dat je de oefeningen voor je bovenlichaam van je onderlichaam scheid. Als je wel van alles pakt is het meer fullbody, ik had namelijk wat schema's bekeken en je kan alles splitten naar eigen keus. Deadlift valt onder lowerbody dacht ik, tenminste zo zag ik het in alle schema's die ik tegen kwam hier op DBB. :p

Deadlift deed ik 135kg voor de 3e training op rij omdat ik hem nog niet helemaal zuiver vond de vorige keren. Maar ik denk dat ik meer door de heupen moet gaan om met een rechte / holle rug te liften aangezien ik vrij lang ben. Commentaar was dat bij de start mijn rug bol was. Ik ga volgende keer gewoon 125 doen en als dat goed gaat 130 en dan weer 135. Ik denk dat dat ook wel goed is aangezien elke keer maxen op deadlift vast zwaar zal zijn voor je lichaam, dus zo kan het een beetje herstellen en ga ik op naar de 150 :D

Ja je split je upper en lower body ja. Je pakt dus van alles behalve je benen :p Ik heb het ook een tijdje gedaan en deed toen ook deadlift bij benen dag, en begon dan de ene keer met squat en de andere keer met deadlift maar vond dat toch niet zo fijn. Maar goed je zult je research wel hebben gedaan dus het kan zo ook wel kloppen.

Wat mijzelf betreft, wellicht gaat het allemaal wat langzamer bij mij en moet ik wat meer geduld hebben, opzich ben ik nog wel een vrij stuk sterker geworden overall. Dat ik niet meer iedere training kan verhogen zal ook wel logisch zijn, maar ze laten het altijd lijken alsof je met Rippetoe en Stronglifts zomaar even dikke gewichten kunt gaan tillen.

Ik wou dat ik zo zwaar kon gaan met deadlift, mijn core is volgens mij te zwak omdat ik nooit core aanspande met squats, nu hoop ik verder te komen met deadlift. Maar jij bent idd erg lang, lijkt mij ook wel moeilijker omdat je een grotere ROM hebt.. Ja dat is ook zo, deadlift vraagt veel herstel, dan is het zeker niet erg om weer iets lager te gaan in gewicht. Jij haalt die 150 dit jaar nog wel, zou bij mij wel volgend jaar worden :D

Zo heb ik het nog nooit bekeken, ik ben nu van plan net als met stronglifts squat als eerste te pakken en deadlift later zodat rug even kan bijkomen, en ik ga ook niet totaal op mijn max in de cut, denk dat ik dat ook niet kan hoewel krachtverlies ook niet mijn doel is.. Ik blijf natuurlijk vol gas gaan. Ik heb wel redelijk wat research gedaan, maar deze werd wel vaker gedaan in de cut.. Misschien zit daar het verschil tegenover de bulk.

Je hebt wel flink progressie gemaakt, ik zou nog 1 keer proberen en dan een ander schema volgen.. Iets als Madcow ofzo. Ja dat vind ik dus ook, ze laten je bijna geloven dat je een gevorderde lifter overstijgt.. Terwijl ik zat gasten zie loggen hier @DBB die al 2 jaar trainen en nu ook nog op de 100 kg squat zitten.

Ik kon voor ik met Rippetoe begon ook al rond de 100kg deadliften dus daardoor kon ik redelijk makkelijk richting de 130kg gaan denk ik. Komt bij jou ook vanzelf wel als je gewoon door blijft gaan, en anders maar na de cut. Hebben geen haast he :)

En mijn core is echt waardeloos volgens mij, kan mijn buik gewoon totaal niet aanspannen tijdens squat. Ik zal dus even kijken voor een extra oefening voor de buik.

En Madcow was ik inderdaad van plan na Rippetoe te doen, alleen dacht ik dat dat wel even zou gaan duren, bijvoorbeeld pas bij stats als 90kg bench, 120kg squat en 150kg deadlift ofzo. Maar zoals je zegt, ik probeer het zo nog een tijdje en anders maar vast overstappen. Ik verhoog mijn voeding wel weer iets. Was eigenlijk bang teveel vet aan te zetten maar neem nu wel het zekere voor het onzekere zodat ik sowieso voldoende voeding binnenkrijg. Ik hou je wel op de hoogte ;)

Ik kan ook al een hele tijd 100 kg deadliften, ik denk al iets langer dan een halfjaar, 5x105 lukt me nog.. En daarna is mijn rug kapot en wil niet meer, terwijl mijn grip nog goed is. Ik dacht dat ik backpumps had, maar ook taurine loste het probleem niet op, dus toch een zwakke core. Ik kan bij de deadlift dus niet mijn core aanspannen, lukt gewoon niet ??? Ja komt wel, heeft zeker geen haast.

Hmm, vaag. Ik ben er ook geen ster in, maar ik red het wel. Een oefening daarnaast is misschien wel goed inderdaad. Goodmornings met laag gewicht legt volgens mij ook goed de focus op je core.

Ik ken iemand die nu niet meer echt actief is 'kukipushup' hij deed eerder stronglifts en daarna madcow en hij heeft best gegaint. Hij was iets van 60 kg en squatte op het laatst dik 90 kg. Zelf dacht ik ook grotere sprongen te maken met een schema als Rippetoe/Stronglifts, maar dat verschilt ook weer per persoon denk ik. Precies, nog niet opgeven! Voeding iets omhoog, hoog het per week met 100 kcal op en kijk hoe je er op reageerd. Ik neem het nu ook voor lief, dan maar iets vetter.. Kracht moet omhoog! Is goed, ik hoor het nog van je!

Ik heb gefaalt.. Ik voelde mij al slap, en was nogal moe maar ik moest gewoon trainen. Warming up ging goed, en eerste werksetje ook, toen 2e werksetje faalde ik bij de 5e rep, en 3e setje lukte me maar 1 rep.. Toen ben ik maar gestopt met de training, ik voelde me steeds zwakker worden. Ik ben nu ook echt moe.. Maandag weer 5x5 77,5kg proberen..

Iedereen heeft wel eens een ****ed up dag, is helemaal niet erg. Waarschijnlijk kom je er nog sterker uit ook, want je hebt 2 dagen extra rust. Dus aankomende training pak je dat gewicht gewoon appeltje eitje! ;)

Cmon bro, go make some gainz!!

Iedereen heeft wel eens een ****ed up dag, is helemaal niet erg. Waarschijnlijk kom je er nog sterker uit ook, want je hebt 2 dagen extra rust. Dus aankomende training pak je dat gewicht gewoon appeltje eitje! ;)

Ja precies, kan gebeuren. Ik had ook al wat pijn aan mijn knieën en scheenbeen. Ja komt goed, ik ga de komende dagen ook flink wat eten voor de training van maandag! :) ik wil sowieso de 80 kg halen, en als ik hoger kom ben ik echt tevreden!

Alleen gek dat het vorige keer goed ging en ik nu al klem liep op tweede setje. ???

---------- Post toegevoegd 19 April 2013 om 18:32 ----------

Cmon bro, go make some gainz!!

Dat komt goed! Maandag herpak ik deze faal weer en dan zal ik mezelf wel zo pushen dat het MOET lukken. :cool:

Maandag probeer ik nog 1 keer 5x5 77,5kg squat, en anders stop ik ook met stronglifts. Ik begin dit schema zat te worden, als ik mezelf nu in de spiegel zie en vergelijk met een paar maanden terug dan sta ik er nu alleen maar slechter bij, ik ben zelfs massa kwijt lijkt het wel. Mijn schouders stonden echt goed rond en nu lijk ik wel een ecto die nog nooit in zijn leven heeft getraind. :mad:

Kracht interesseert mij ook niks meer, ik ben liever zwak en buff dan sterk en ecto. Na mijn cut kan ik weer beginnen met een ecto lichaam.. **** this shit!! :mad:

Kracht correleert positief met massa..

Je squat is wel snel omhoog gegaan :-p

Dat is wel zo, alleen merk ik dat mijn biceps / schouders helemaal leeg zijn alsof ik helemaal niet meer train.

Squat heeft zeker wel een boost gekregen van 5x60 met belt naar 5x5 75 zonder belt. :p

Tsja, je doet het toch ook om meer kracht te krijgen waarmee je straks meer massa kunt gainen? Zo zie ik het in ieder geval. Daarnaast sluit ik ook niet uit dat ik ooit de powerlifting kant op wil gaan gewoon voor de ervaring, maar in eerste instantie was de intentie toch om met meer kracht straks meer massa te pakken. Volgens mij gain je nog goed kwa kracht en het lijkt mij dan ook zonde er nu ineens mee te stoppen.

PS: Soms verlang ik ook wel naar de ouderwetse split haha, lekker die pomp in je biceps of je borst :p

Ja dat is wel zo, maar toen ik met p*ssy weights lifte had ik toch redelijk wat massa gepakt, en nu lijkt het wel allemaal verdwenen.. :P powerlifting leek mij ook wel leuk, maar ik zie me dat niet doen.. wel lijkt het me leuk om later als ik op mezelf zou wonen meer richting de strongman oefeningen te gaan. Dat lijkt me echt bruut! Opzich gain ik nog wel ja, maar ik begin me slapper te voelen lijkt het wel?!? Vrijdag kwam er echt helemaal niks uit, knieën waren ook wat vernaggelt..

Ja dat mis ik dus ook, of met lage gewichten je schouders goed oppompen en dan die mega burn!! :p maar ik ga gewoon door met stronglifts tot ik wel vast loop, daarna cutten, en dan iets massa gericht trainen.

Ja precies. Ik ben het gewoon zat om met p*ssy weights te trainen en wil nu gewoon sterk worden haha. Daarnaast heb je genoeg foto's van powerlifters gezien die een erg tof fysiek hebben, dan green bijvoorbeeld. Zoiets spreekt me wel aan uiteraard, erg sterk zijn en er goed uitzien:p wie wil dat nou niet. Lijkt me toch dat het begint bij erg sterk worden. Maar is wel een goed plan om nog even door te gaan en als je vastloopt te switchrn, je moet er uiteindelijk ook plezier in houden.

Ja dat kan ik me ook wel voorstellen! Dat is wel zo inderdaad, er zitten wel powerlifters bij die een beesten fysiek hebben.. Maar ik zou mezelf nooit powerlifter durven te noemen gezien ik eind dit jaar de 140kg deadlift nog niet eens zou halen. Sterk en er goed uitzien spreekt mij ook wel aan, maar is voor mij niet mogelijk.. Ik heb al moeite met 110 deadlift.. :p ja precies, mocht ik vastlopen ga ik eerst 3x5 proberen! Maar ik vind het raar dat ik vrijdag niet eens 2x5 kon halen, terwijl ik de training ervoor alles netjes deed.. ???

Mwah, het jaar duurt nog lang en als je goed doorgaat zul je aan het eind vasst wel wat meer deadliften. En ik noem mezelf niks en ik hoef ook geen abnormale gewichten te tillen ofzo. Het is toch een strijd tegen jezelf en zo sterk mogelijk worden is to h wel vet. Maar we hebben allebei nog genoeg jaren om verschillende dingen te proberen en dan zien we wrl waar we eindigen toch. Ik zou bijvoorbeeld ook niet weten wat een beetje normale periode is voor je bijvoorbeeld 200kg deadlift ofzo, jij wel?

Dat is zo, ik hoop minstens de 130 te kunnen pakken, maar er zit een bepaalde zwakte in mijn deadlift die ik maar niet sterker krijg.. dat is zeker de waarheid, het is een strijd met jezelf aangaan! Er zijn altijd mensen die sterker zijn, maar de strijd tegen jezelf bied pas de echte tegenstand. :) je hebt gelijk, we hebben nog heel wat jaartjes, en als de techniek er niet onder lijd dan weten we zeker dat we die jaren ook gaan halen! :D ik zou het ook zo niet weten, ik zie gasten die binnen een jaar 200 kg liften, en gasten die er jaren over doen.. de 100 kg ging snel bij mij, maar ik liep daarna ook heel gauw vast. ???

Mischien ligt het toch aan je uitvoering van je deadlift? Had je al eens een filmpje gepost vanaf de zijkant van je deadlift?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven