Nee je moet sowieso niet te snel willen cutten inderdaad, ik weet nog hoelang die wedstrijd duurt. Assistance doe ik er ook bij ja, vorige keer al spierpijn van 3 setjes barbell curls haha. Hyperextension voelt echt heerlijk voor de onderrug, en dat zeg ik met een hernia verleden. Ramped houdt in dat je 1 topset hebt. Dus stel je topset met benchen is 75kg, dan doe je 5 ramped sets met als topset 75kg: 35-45-55-65-75kg, ieder 5 reps. Bij Rippetoe zou je dan dus 3 sets van 75kg moeten doen. Op de vrijdag (heavy) doe je vervolgens een zwaarder gewicht maar dan voor 3 reps, dan ziet het er dus als volgt uit: 35-45-55-65 ieder 5 reps, en dan 3 reps 77,5kg. Vervolgens nog 1 set van 8 reps met 55kg. De maandag erop doe je weer ramped en dan tot 77,5kg en die dus 5 reps. Vrijdag erop weer 3 reps met zwaarder gewicht enz.
Vandaag 72,5kg gebenched en voelde enigszins wel zwaar aan terwijl ik met Rippetoe al 3x5x72,5kg heb gedaan. Vrijdag dus 75kg 3reps en dan volgende week eens zien of ik die 5 reps haal, wat nog nooit is gelukt.