Fitness Seller

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Strong bulk is strong haha. Niet echt optimale foto's zo om je progressie te gaan vergelijken. Beter maak je even wat foto's waarin je poses doet zoals front en back double biceps, en goede foto van je benen. Er blijft vast wel aardig wat massa over. Foto met die schijf voor je buik is wel grappig trouwens :p

• Topic Starter Topic Starter
Strong bulk is strong haha. Niet echt optimale foto's zo om je progressie te gaan vergelijken. Beter maak je even wat foto's waarin je poses doet zoals front en back double biceps, en goede foto van je benen. Er blijft vast wel aardig wat massa over. Foto met die schijf voor je buik is wel grappig trouwens :p

Dat is wel zichtbaar ja :roflol: nee dat is zo, ik heb wel foto's van front en back double biceps gemaakt en ook een foto dat ik relaxed sta, maar die durf ik niet eens te posten. Lijkt wel of ik het bier dieet volg en dus gewoon helemaal niet train. Mijn heupen zijn trouwens nog breder dan mijn lats.. Love handles :o en benen komen met flitser nooit goed tot zijn recht.. Ik durf het pas te posten als ik foto's kan maken met een gezond vetpercentage (rond de 15%) dan is het een mooie vergelijking. Zonder die schijf durf ik geen foto te maken, die buik is echt rond :p

Kan ik enigszins wel begrijpen dan, maakt ook niet uit natuurlijk. Er maar even goed voor gaan en dan over een paar maand maar eens vergelijken.

Want zoals het nu is is het horror :p Komt goed, ik ben wel gemotiveerd om nu te cutten. Vooral wanneer er resultaat zichtbaar is!

Ja kan ik me voorstellen. Veel succes. Misschien moet je ook maar met de Dbb contest meedoen ter motivatie.

Dankjewel man! Ik heb er over nagedacht, maar dan moet je ook al foto's van nu posten.. Zie ik niet zitten, lokt veel negatieve reacties uit. :p En je moet ook je log tijdelijk sluiten en tijdelijk een nieuwe gebruiken.. Vind ik ook best wel irritant.

Hoe gaat het nu met jou stronglifts vorderingen?

Volgens mij kun je gewoon 1 of 2 foto's posten als begin en daarna updaten. Ook is iedereen volgens mij zeer positief over mensen die eraan meedoen dus ik zou me niet zoveel zorgen maken om die negatieve reacties. Maakt natuurlijk ook niet uit, je kunt ook gewoon hier blijven loggen.

Rippetoe deed ik, en ben ik nu mee gestopt. Ik ben overgestapt naar Madcow wat ook wordt aangeraden als vervolg op Stronglifts. http://stronglifts.com/madcow/5x5_Program/Linear_5x5.htm dit doe ik nu.

Op dit moment zit ik in de 2e week en ik had de gewichten een beetje omlaag gedaan, vanaf volgende week kom ik weer bij de PR's dus ik ben benieuwd of het helpt. Het verschil is dat ik nu een Medium, Light en Heavy dag heb en gewicht per week verhoog. Ook werk ik nu met ramped sets ipv 3x een topset. Ik heb er wel vertrouwen in maar het blijft toch afwachten.

In dat geval ga ik er nog even over nadenken.. Maar ik wil ook weer niet te gehaast cutten, anders is de kans op spierverlies wel aanwezig.

Oke nice, ziet er wel goed uit. En die assistance doe jij ook? Is hyperextension niet klote? Ziet er voor de rest goed uit! Dat is weer afwachten, ik ben ook benieuwd. Hou me maar op de hoogte. Medium, light en heavy lijkt mij ook wel lekker trainen, zit je ook niet zo gauw tegen failure aan denk ik. Wat houd ramped sets precies in?

Nee je moet sowieso niet te snel willen cutten inderdaad, ik weet nog hoelang die wedstrijd duurt. Assistance doe ik er ook bij ja, vorige keer al spierpijn van 3 setjes barbell curls haha. Hyperextension voelt echt heerlijk voor de onderrug, en dat zeg ik met een hernia verleden. Ramped houdt in dat je 1 topset hebt. Dus stel je topset met benchen is 75kg, dan doe je 5 ramped sets met als topset 75kg: 35-45-55-65-75kg, ieder 5 reps. Bij Rippetoe zou je dan dus 3 sets van 75kg moeten doen. Op de vrijdag (heavy) doe je vervolgens een zwaarder gewicht maar dan voor 3 reps, dan ziet het er dus als volgt uit: 35-45-55-65 ieder 5 reps, en dan 3 reps 77,5kg. Vervolgens nog 1 set van 8 reps met 55kg. De maandag erop doe je weer ramped en dan tot 77,5kg en die dus 5 reps. Vrijdag erop weer 3 reps met zwaarder gewicht enz.

Vandaag 72,5kg gebenched en voelde enigszins wel zwaar aan terwijl ik met Rippetoe al 3x5x72,5kg heb gedaan. Vrijdag dus 75kg 3reps en dan volgende week eens zien of ik die 5 reps haal, wat nog nooit is gelukt.

Nee je moet sowieso niet te snel willen cutten inderdaad, ik weet nog hoelang die wedstrijd duurt. Assistance doe ik er ook bij ja, vorige keer al spierpijn van 3 setjes barbell curls haha. Hyperextension voelt echt heerlijk voor de onderrug, en dat zeg ik met een hernia verleden. Ramped houdt in dat je 1 topset hebt. Dus stel je topset met benchen is 75kg, dan doe je 5 ramped sets met als topset 75kg: 35-45-55-65-75kg, ieder 5 reps. Bij Rippetoe zou je dan dus 3 sets van 75kg moeten doen. Op de vrijdag (heavy) doe je vervolgens een zwaarder gewicht maar dan voor 3 reps, dan ziet het er dus als volgt uit: 35-45-55-65 ieder 5 reps, en dan 3 reps 77,5kg. Vervolgens nog 1 set van 8 reps met 55kg. De maandag erop doe je weer ramped en dan tot 77,5kg en die dus 5 reps. Vrijdag erop weer 3 reps met zwaarder gewicht enz.

Vandaag 72,5kg gebenched en voelde enigszins wel zwaar aan terwijl ik met Rippetoe al 3x5x72,5kg heb gedaan. Vrijdag dus 75kg 3reps en dan volgende week eens zien of ik die 5 reps haal, wat nog nooit is gelukt.

Nee precies, vooral van 21%.. Begin gaat dacht ik wel sneller maar later nogal traag.
Haha, had ik toen ook in het begin. Je lichaam is niks meer gewend, squats voel je dan amper en barbell curls geeft je helse spierpijn :p Oh oke duidelijk ik denk dat je daarmee wel makkelijker je doel bereikt omdat het meer in kleinere stappen is waardoor de kans op vastlopen niet snel aanwezig is. Wel wennen na rippetoe lijkt mij, wil je per ongeluk weer 3x5 doen haha. Ik ben benieuwd hoever je komt.

Oei, spannend! Zou wel vet zijn, geeft je dan ook weer een boost om verder te gaan. Ik loop met bench al vast met 55 kg, triceps lijken wel onder ontwikkeld.. ??? Mijn armen gaan namelijk helemaal trillen dan.

Loopband is nu ook binnen.. Trainen ben ik niet aan toegekomen.. Morgen word dat. :o Was nog wel redelijk lomp om zo loopband van 100 kg door het trappengat te wurmen..

20uztye.jpg

Vorige week vrijdag tijdens de training wel een foutje gemaakt kwa sets/reps maar overkomt me nu niet weer.
Wat cardio betreft en je loopband, zou ik je wel aanraden om HIIT te gaan doen ipv low intensity cardio.

Haha, ik was met stronglifts wel eens de tel kwijt met setjes.. En dan dacht ik altijd maar het laagste en dan heb ik vast wel eens een setje meer gepakt :p kan best vervelend zijn.

Ik ga eerst beginnen met cardio op nuchtere maag in de ochtend.. Eerst rustig opbouwen, mijn conditie is echt ruk.En het is wennen om te lopen op een loopband als je dat nooit eerder hebt gedaan, conditie opbouwen is eerst mijn doel. Dan misschien uitbreiden met ook buiten in het bos joggen. En HIIT na mijn trainingen pakken.

Morgen word het half benen half borst/biceps/triceps.. Vrijdag kan ik niet trainen.. :rolleyes: volgende week dan maar vol gas.

Training Donderdag 16-05-13

Squat
6x40
5x55
5x70 nu al een hartslag van 120.. ****
3x80 voelt niet goed ??? duizelig en shit
5x60
5x60
5x60

Romanian DL
8x60
8x60
8x60

Bench Press
6x30
5x40
5x45
5x50
3x55 was zwaar :o ik ben duidelijk geen superdude..
8x45
5x45
8x40

Incline Bench Press
8x35
8x35
8x35

Skullcrushers superset BB Curl
8x20 15x20
8x20 12x20 buuuurrn

15 min interval op loopband 9 km vs. 3/6 km

Ging lekker, achteraf een beste pomp

sy4knn.jpg

Beste armen zo te zien haha. Wel heel apart van je lage bench man, maak de volgende keer ff een video en plaats die hier. Ook zwaar balen van je squat, maar dat heb je soms.

Ik had vandaag dus een lesje van een ''PT''. De squat, bench, deadlift, mp en bor laten nakijken. Over het algemeen voer ik ze vrij goed uit, maar wel aardig wat puntjes te horen gekregen welke ik wel zo goed als direct kon toepassen. Vanaf nu zal mijn techniek nog een stuk beter zijn dus en als t goed is zal dit ook te zien moeten zijn in de kracht.

Die pomp maakte ze groter haha, anders is mijn vp% de b*ch die het verkloot. Dus meer massa en minder vet, dan zou het perfect voor volgende zomer zijn :p Ja is wel goed, doe ik wel van een licht setje wat ik met gemak doe, en een setje wat met moeite gaat, kan je het verschil beoordelen.. Ik ben namelijk ook wel benieuwd, bench loopt flink achter. Squat is idd balen, heb er maar wat volume tegen aan geknalt.

Nice man, dan kan je daar de volgende keer gelijk rekening mee houden. Ik ben wel benieuwd of je nu ook aanzienlijk zwaarder zou kunnen liften door die verbeter puntjes op je techniek.

De squat wordt sowieso afwachten omdat ik eerst lower back squat powerlift style deed, en nu voor de higher back olympische style ga. Daarnaast nog wat kritiek puntjes meegekregen en mobiliteitsoefeningen en dan eens zien of we minstens naar de 90kg kunnen knallen.

Bench was het voornaamste dat ik de stang veel lager moest laten zakken op mijn borst, dus meer richting de buik. Dit vooral omdat ik van die enorm lange armen heb :p

Bor ga ik voortaan vanaf de grond doen en zo horizontaal mogelijk, dit was eerst ook totaal anders, ik stond eerder in een 45gr hoek.

Deadlift moest ik iets hoger beginnen met mijn heupen omdat ik zo lang ben maar verder was die gewoon in orde.

We zullen zien :)

Oh oke, ik deed eerder ook low bar maar ik faal elke keer door pijn en druk op rear deltoids.. Nu ook weer high bar, voelt toch wat beter. Zou niet verkeerd zijn als je de 90 kg gauw bereikt. Ik snap er niks meer van dat ik 5x5 82,5 kg squatte en nu al moeite heb met 5x80..

Haha oke, ik laat ook meer richting onderkant zakken. Ellebogen dus wat naar binnen wijzend. En voelt dat voor jou ook beter dan, want je triceps moeten wel flink werken lijkt mij.

Ik pak ook horizontaal BOR, voelt veel beter alleen moet denk ik weer deloaden.. want de belasting op je onderrug word wel wat groter.
Goed teken dat voor de rest alles wel redelijk goed zit, des te minder moeite je hebt met die omschakeling. Moet vast wel goed komen :)

Lowbar voelde opzich wel fijner maar denk dat het zo wel goedkomt.

Voelt voor mij zeker beter ja. Ik pak hem ook wat nauwer waardoor je ook al meer de triceps betrekt, maar zo heb je wel meer overgang naar andere oefeningen.

BOR ging opzich direct wel goed en hoef denk ik ook niet te deloaden. Ik begin iedere rep nu vanaf de grond om zo de explosiviteit te trainen.

Mijn rug vond lowbar ook fijner, maar mijn ik krijg met geen mogelijkheid die bar goed in positie.

Hmm oke, ik denk dat bij mij de triceps onder ontwikkeld zijn, maar het kan ook gewoon aan mijn techniek liggen. Filmpje volgende week wijst wel waar het probleem zit.

Ja dat doe ik ook, alleen ik deed afgelopen keren BOR na DL.. Daardoor was horizontaal boven de 40 kg onmogelijk.. Volgende keer begin ik DL en eindig ik met BOR.. Hopen dat ik dan zwaarder kan gaan.

Pff, weer de mist in gegaan vandaag.

Zo hoort het:
First 4 sets are the same as Monday's, the triple is 2.5% above your Monday top set of 5, use the weight from the 3rd set for a final set of 8

Vergeet ik die set van 8 weer, vorige week ook al haha

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven