AndroidHealthClinic

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Goed idee van dat unracken met zwaarder gewicht. Ik deed nog wel eens lichte setjes na mijn werksets, en dan ging het veel soepeler. Heef dat voor jou wel geholpen?

Nice dat het je is gelukt! Lachwekkend of niet, ik vind het een prestatie want mijn bench is weer om te janken. Squat ook wel maar bench is helemaal zwak. Ik post straks die filmpjes ook.

Training van vandaag ging k*t.. Deadlift, shrugs en military press deels gedaan.. Niet eens af kunnen maken want die backpump maakte alles onmogelijk. Volgende keer met rug training toch maar weer taurine nemen.

Training Maandag 27-05-13

Deadlift
6x55
5x70
5x85
5x100
3x115 k*t, volgende keer toch maar weer taurine nemen. :(

Shrugs vs. Haney Shrugs
20x70 15x70

Military Press
15x20
5x30

Dit was mijn super training.. :rolleyes: ****ing k*t zooi, mijn rug voelde echt niet goed. Zonder taurine komt er niks uit. :mad:

En filmpjes doen het niet... Youtube en tinypic.com willen allebei niet die filmpjes laden. ???

Wat doet dat taurine dan?

Ik heb dat unracken vandaag niet gedaan, maar zal het binnenkort wel eens doen gewoon om te ervaren wat voor werking het heeft. Voor nu staat vrijdag 80kg 3reps op het programma voor bench en squat en dan maandag 5reps. Ben opzich wel blij met deze manier van trainen. Het is mentaal ook fijn om bv vandaag 5x77,5kg te doen en dan vrijdag 3x80kg, voor je gevoel moet dat makkelijk lukken. En zodra je die 3 reps hebt gedaan heb je de volgende training wel weer het idee dat je er 5 kunt haha.

Ik ben zelf ook erg blij met mijn bench hoor, tot voor kort bleef ik altijd rond de 55kg namelijk. Met Rippetoe kwam ik tot de 75kg waar ik volgens mij de eerste set dan 3 reps mee haalde. Nu met dit schema heb ik redelijk makkelijk 5x77,5kg gedaan dus ik ben benieuwd waar ik deze keer ga eindigen :)

K*t van die filmpjes. Als je ze op je pc of telefoon hebt kun je ze ook wel naar me mailen, ik zal mijn email wel ff pmen.

Taurine remt melkzuur in de spieren wat pomp tegen gaat. Ik heb altijd al redelijk last van backpumps gehad, zelfs met 5 reps. Wanneer ik taurine neem is het veel minder.

Oke, dan is het toch netjes dat het je zo is gelukt! Ja ik ben er benieuwd naar hoe dat aanvoelt, ik zal het de volgende keer ook eens proberen. Dat wil ik wel geloven, lijkt mij ook wel fijn om zo te gaan trainen. Voor een PR te knallen vind ik 3 reps ook wel fijn, dan kan je de volgende training vaak wel een stukje verder komen. Denk je dat je die 80 kg gaat halen op squat en bench? Zou wel bruut zijn, vooral met bench.

Ik zit al heel wat maanden vast op 55 kg bench, 5 reps red ik niet eens. Dat is weer afwachten, zou mooi zijn als je richting de 90 komt. :D

Is goed, ik stuur je vanavond wel die filmpjes via mail.

Ja 80kg 3 reps moet vrijdag op beide wel lukken! 90kg voor 5 reps klinkt wel heel wat haha :D Zal nog wel even duren, ik denk niet dat ik nu iedere week kan blijven verhogen. Mocht dit wel het geval zijn zit ik over 4 weekjes op de 90kg :)

Oke mooi haha. Ja precies, dat is wel een hele stap voor je dat pakt. Gewoon rustig verhogen, het heeft ook geen haast als je dicht tegen fail zit. Maar als er meer in zit gewoon verhogen natuurlijk :D 4 weekjes zijn zo voorbij, we zullen zien!

Doe je aan stronglifts?

Via mail wil niet, bestanden zijn te groot.

En nu pakt youtube ze dus wel..

8x40 kg:

2x55 kg:

---------- Post toegevoegd 29 May 2013 om 01:19 ----------

Ik deed hiervoor aan stronglifts, ik doe nu ook weer een split en weer cutten :D
Mijn squat eindige op 5x5 82,5 kg.. En nu heb ik al moeite met 3x80... gaat dus niet zo best :o

Pff lastig commentaar te geven op je bench. Probeer je benen goed op spanning te brengen ook, je hele lichaam staat strak tijdens de bench. Dit betekent je hakken in de grond duwen, je schouderbladen in het bankje duwen, je buik aanspannen en in de bar knijpen. Ik zal er morgen nog eens naar kijken wanneer ik nuchter ben ;)

Hmm okee, benen en buik op spanning brengen deed ik nooit. Lats wel, maar dan bleef nog steeds het gewicht hetzelfde. Vanmiddag is het borst dag, dus ik zal deze tips zeker gebruiken en kijken of het veel uithaalt. :) Ben je nu niet nuchter dan haha?

Ik had gister de verjaardag van mijn moeder gevierd, vandaar :p Hoe zit het met je ademhaling? Ik vind het prettig om als de stang bovenaan is goed in te ademen, en dan pas bij het laatste gedeelte van de opwaartse beweging uit te ademen. Vreemd dat je niet boven de 55kg uitkomt iig.

Ik had gister de verjaardag van mijn moeder gevierd, vandaar :p Hoe zit het met je ademhaling? Ik vind het prettig om als de stang bovenaan is goed in te ademen, en dan pas bij het laatste gedeelte van de opwaartse beweging uit te ademen. Vreemd dat je niet boven de 55kg uitkomt iig.

Oh vandaar haha, nog gefeliciteerd man! :) Mijn ademhaling lette ik nooit echt op, ik heb dit nu ook gedaan + de andere tips die je gaf. Het ging wel iets beter, maar nog steeds geen dikke presses :(

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 18:30 ----------

Training Donderdag 30-05-13

Bench Press
20x15
10x30
8x40
8x45
6x50
4x55
3x55
1x60 PR :o ging wel zwaar en moeizaam
5x50
8x45

Incline Bench Press
8x30
8x35
5x40 pff

Db Flyes
8x10
8x10
8x10

EZ CGBP
8x20
5x30 next time barbell as usual :rolleyes:

Skullcrushers
8x20
5x22,5

EZ Curl
12x20
10x25
8x30

Db Incline Curl
8x10
8x10

Bedankt. Was ook niet te verwachten dat je direct 10kg erbij zou drukken maar hopelijk helpt het je wel weer pogrrssie te maken.

Hmm ik druk net zo veel als jou op de bench :p

Dat moet beter kunnen Johan

Astje! Nee precies, dat is ook zo. Ik heb wel 1x60 gedrukt, en toch met minder moeite dan de vorige keer ik bij de 55 failde. :D

Vergeet je niet de stang mee te rekenen ofzo Johan? Die schijven lijken namelijk net 20kg schijven haha

Hmm ik druk net zo veel als jou op de bench :p

Dat moet beter kunnen Johan

Hahaha :roflol: maar jij zit aan de roids, dat is het verschil tussen jou en mij :trollface:

Bench is echt een t*fus zwakte bij mij, en waar het aan ligt? ???

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 18:35 ----------

Vergeet je niet de stang mee te rekenen ofzo Johan? Die schijven lijken namelijk net 20kg schijven haha

Nee, stang is 15 kg.. :p en de schijven zijn rubber coated haha, en behoorlijk dikker dan dat je bijv. van die gekleurde schijven hebt. Was het maar waar dat ik de stang niet mee rekende :p

Hahaha :roflol: maar jij zit aan de roids, dat is het verschil tussen jou en mij :trollface:

Bench is echt een t*fus zwakte bij mij, en waar het aan ligt? ???

---------- Post toegevoegd 30 May 2013 om 18:35 ----------

Nee, stang is 15 kg.. :p en de schijven zijn rubber coated haha, en behoorlijk dikker dan dat je bijv. van die gekleurde schijven hebt. Was het maar waar dat ik de stang niet mee rekende :p

Ben al tijden off, zit nu op 72/73 kilo (paar kilootjes terug gevallen door ziekte) en benchte vanmiddag 11x53.5 :cool:

Ben al tijden off, zit nu op 72/73 kilo (paar kilootjes terug gevallen door ziekte) en benchte vanmiddag 11x53.5 :cool:

Haha wist ik wel, maar blijft leuk om je mee te confronteren. :D Ai dat is ****ed up, gewoon wat meer chocomel drinken dan zit je zo weer op je oude gewicht. Dat doe ik je niet na helaas :( met 53.5 zou ik al failen bij de 5e rep denk ik :o

Haha wist ik wel, maar blijft leuk om je mee te confronteren. :D Ai dat is ****ed up, gewoon wat meer chocomel drinken dan zit je zo weer op je oude gewicht. Dat doe ik je niet na helaas :( met 53.5 zou ik al failen bij de 5e rep denk ik :o

Dan word ik dik denk ik :roflol:

Probeer vet beetje in toom te houden, vanaf 80 kilo cut ik wel terug naar 10% en dan vast proberen te houden :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven