MuscleMeat

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zo gaat dat bij mij ook hoor, ik heb wel wat massa maar tevreden ben ik niet gauw, ik sta straks er toch weer bij als een ecto. :p Nee precies, als het teveel word kan je daar altijd op in spelen met je voeding. Als je kracht weer goed gaat kan je per week wel verlagen met 100 kcal ofzo. :)

Haha, bij mij deels door vet en spier. Je litteken op de rug komt toch door operatie van hernia? Het word vanzelf wel mooi man, litteken word wel lichter van kleur en een pak massa erop en je staat er goed bij zomer 2014 :D

Nee op mijn borst niet, het is bij de oksels zo beetje en daar zit bij mij de meeste massa van de borst. Schouders gelukkig niet, maar heupen wel dat komt echt door het snelle vet worden haha

Ik kan wel eens gaan kijken inderdaad wat er gebeurd als ik langzaam mijn voeding wat omlaag schroef. Eerste week augustus op vakantie dus wil ook niet een te dikke buik hebben haha.

Litteken indd van hernia operatie, maar is maar heel klein dus boeit ook niet zoveel. striae wordt ook wel minder zichtbaar na verloop van tijd. En met een pak massa erop lijkt alles beter haha :D

Haha nee precies, wat word de bestemming van je vakantie? Als ik weer terug ga bulken ga ik eerst rustig richting onderhoud en daarna pas weer verhogen naar een overschot. :)

Je hebt geen last meer van hernia nu? Ook geen kleine scherpe pijntjes af en toe? Positief blijven haha, dat streef fysiek komt wel! :D

Training Woensdag 05-06-13

Squat
8x30
8x40
8x50
8x60
5x65
1x80 wtf dacht dat ik er 70 op had. :p
8x60

Romanian DL
8x60
8x60
8x60
8x60

Barbell Glute Bridge
8x35
8x35

Donkey Calf Raise
20x20
15x30
15x30
12x40 BUUURN :eek:

EZ Curl
12x20
10x25
8x30
6x35

Db Incline Curl
8x10
8x10
10x7

10 min cooling down loopband - 3 tot 4,5 kmh / incline 4% tot 16%

Benen waren echt opgepompt... 8 reps werkt toch wel lekker, nadien kan je amper lopen. :P

Haha inderdaad. Volume op squat is echt killing!

Bestemming is het Gardameer in Italie. Mijn rug is niet 100% en heb dan ook nog wel pijn inderdaad maar echt lang zo erg niet meer als dat het was. Het zijn inderdaad gewoon pijntjes, bijvoorbeeld als je een tijdje niet in de goeie houding hebt gezeten of als je een paar minuten moet bukken ofzo.

Dacht je bij die 80kg squat niet van dit is 70kg waardoor je het gewoon kon drukken? Was wel mooi geweest in ieder geval :D

Ik merk op de vrijdag waar ik na de heavy triple set nog een ''licht'' setje van 8 reps moet doen dat dat een stuk vermoeiender is. Was wel een lekkere training zo te zien.

Bestemming is het Gardameer in Italie. Mijn rug is niet 100% en heb dan ook nog wel pijn inderdaad maar echt lang zo erg niet meer als dat het was. Het zijn inderdaad gewoon pijntjes, bijvoorbeeld als je een tijdje niet in de goeie houding hebt gezeten of als je een paar minuten moet bukken ofzo.

Dacht je bij die 80kg squat niet van dit is 70kg waardoor je het gewoon kon drukken? Was wel mooi geweest in ieder geval :D

Ik merk op de vrijdag waar ik na de heavy triple set nog een ''licht'' setje van 8 reps moet doen dat dat een stuk vermoeiender is. Was wel een lekkere training zo te zien.

Nice nice nice!! :D Dat is een mooi vooruitzicht voor je, alleen hoelang blijf je daar? Trainen word het niet, maar met voeding wel gewoon je macro's halen ofniet? Oke gelukkig man, dan is het voor jou al een hele prestatie dat je zo zwaar deadlift! Ik ken die pijn haha, langdurig staan en langzaam door de stad slenteren, dan kan je me opvegen, ik ga binnenkort een foam roller kopen, ik hoor daar veel positieve dingen over.

Ja dat had ik achteraf wel verwacht, maar dat mocht helaas niet blijken. Vooral mijn rug vond dat niet zo fijn.

Ja dat hakt er wel in 8 reps achter elkaar eruit knallen, je benen zijn dan wel behoorlijk gauw leeg. Ik ben wel tevreden met mijn training, voelde erg goed! :)

Ja ik heb er zin in! Een week ga ik, hopelijk wat toffe dingen doen als mountainbiken door de bergen daar met mooie uitzichten en ik wil paragliden of parachutespringen :D Trainen gaat hem inderdaad niet worden nee, maar een weekje boeit niet echt. En volgens mij kunnen die Italianen wel koken dus ik denk wel dat ik aan mijn kcal ga komen ;)

En inderdaad, ik dacht dat ik nooit meer zou kunnen squatten of deadliften en dat gaat toch nog vrij goed. Heb tijdens het trainen helemaal geen last behalve als mijn uitvoering k*t is, maar dat moet ook niet natuurlijk. Tijdens concerten bijvoorbeeld verga ik wel van de pijn na een tijdje staan ben ik laatst achtergekomen, dus voortaan maar een zitplek fixen.

Vandaag trouwens 5x135kg en 5x140kg gedeadlift, laatste rep was vorm wel k*t. Misschien werkt de preworkout toch wel haha

Ff vraagje over dat cutten. Stel mijn onderhoud is 4000kcal, dan kan ik eerst toch gewoon op 3800 gaan zitten door wat kh uit mijn voedingsschema te schrappen en that's it? Of komt er nog wat meer bij kijken. Er staan altijd zoveel schema's en vragen over cutten in de voedingssectie terwijl t toch zo simpel is?

Ff vraagje over dat cutten. Stel mijn onderhoud is 4000kcal, dan kan ik eerst toch gewoon op 3800 gaan zitten door wat kh uit mijn voedingsschema te schrappen en that's it? Of komt er nog wat meer bij kijken. Er staan altijd zoveel schema's en vragen over cutten in de voedingssectie terwijl t toch zo simpel is?

500 kcal onder onderhoud en ik schrap vooral mijn kh en dat werkt voor mij prima, nu is alleen mijn onderhoud echt super laag op de een of andere rare manier. dus ik zit echt maar op 1700-1800 kcal ofzo.+- 90k/65v/180 eiwit doe ik momenteel.

Wow 1700-1800kcal, wel heel laag zeg. Ik ga nu eerst op 3700kcal zitten en kijken hoe dat gaat. Morgenochtend even middel omvang meten om progressie bij te houden. Er hoeft gelukkig niet veel af dus denk vrij snel weer klaar te zijn. M

Wow 1700-1800kcal, wel heel laag zeg. Ik ga nu eerst op 3700kcal zitten en kijken hoe dat gaat. Morgenochtend even middel omvang meten om progressie bij te houden. Er hoeft gelukkig niet veel af dus denk vrij snel weer klaar te zijn. M

Als ik 3700 kcal zou doen zou ik in een week echt 10 kg aankomen denk ik, vet, geen spieren :p

Ja ik heb er zin in! Een week ga ik, hopelijk wat toffe dingen doen als mountainbiken door de bergen daar met mooie uitzichten en ik wil paragliden of parachutespringen :D Trainen gaat hem inderdaad niet worden nee, maar een weekje boeit niet echt. En volgens mij kunnen die Italianen wel koken dus ik denk wel dat ik aan mijn kcal ga komen ;)

En inderdaad, ik dacht dat ik nooit meer zou kunnen squatten of deadliften en dat gaat toch nog vrij goed. Heb tijdens het trainen helemaal geen last behalve als mijn uitvoering k*t is, maar dat moet ook niet natuurlijk. Tijdens concerten bijvoorbeeld verga ik wel van de pijn na een tijdje staan ben ik laatst achtergekomen, dus voortaan maar een zitplek fixen.

Vandaag trouwens 5x135kg en 5x140kg gedeadlift, laatste rep was vorm wel k*t. Misschien werkt de preworkout toch wel haha

Mooizo man! Even een weekje er tussen uit en totaal ontspannen en leuke activiteiten doen :D niks voor mij parachute springen en paragliden met mijn hoogtevrees haha. Een weekje rust kan zelfs wel goed zijn voor je herstel etc. als je je voeding niet gaat verwaarlozen komt het wel goed, die italianen weten wel hoe ze moeten koken ja haha.

Diep respect daarvoor, mooi dat je het allemaal kan doen zonder pijn. Ik heb ook pijn met een ruk techniek, daarom komt bij mij techniek op de eerste plaats, gewicht komt wel. Ik vind langdurig staan ook echt vertyft. Een zit plek is dan het beste ja, je word toch al een dagje ouder he :D

Damn nice! Dat gewicht krijg ik niet van de grond haha, misschien dat die pre workout toch wel zijn werk doet inderdaad :P

En als je gaat cutten je kcal langzaam afbouwen, misschien eerst een weekje op onderhoud en dan weer afbouwen, een verandering van 1000 kcal is wel iets dat je moet op en afbouwen.

Ik cut nu op ongeveer 2100 kcal. Verschilt ook wel per dag trouwens, maar ik ga nog wel goed zo.

Ik schijt hem waarschijnlijk ook wel hoor met die activiteiten maar het lijkt me wel supervet om te doen. En die krachtgains raak je niet zo snel kwijt volgens mij, hooguit moet je even een weekje inkomen weer.

Toen ik met een hernia rondliep voelde ik me echt een oude pake, kon niet normaal opstaan, kon mijn eigen sokken niet aandoen en geen veters strikken enz. Die tijd is nu gelukkig voorbij :)

Wat de pre workout betreft, ik had al eerder 135kg gedeadlift, echter met k*t vorm maar dat was ook alweer een paar weken geleden. Misschien was het een extra zetje, fysiek of mentaal, waardoor het nu wel lukte. Ik wil niet iedere training preworkout gaan nemen dus morgen even zonder trainen en dan zien hoe ik me maandag voel. Voel ik me goed dan ga ik gewoon zonder trainen. Waarschijnlijk is het bij mij toch gewoon mentaal allemaal :p

Ik zal wel langzaam af gaan bouwen dan. 3700-3800 kcal is maar iets onder onderhoud dus dat moet wel kunnen. 2100kcal is ook ****ing weinig man, hoe krijg je het voor mekaar.

Haha als je die kans krijgt moet je het toch aanpakken. Lijkt mij ook niet hoor, kracht verneem je weinig van. Eerste weekje voel je het wel maar dat went ook gauw. Als je maar goed blijft eten :D

Dat lijkt mij ook geen pretje, was die hernia aangeboren? Zit het in de familie ofzo?

Je lichaam raakt ook gewend aan die pre workout wanneer je het te vaak neemt, en dan word de werking dus ook minder. Gewoon op dagen nemen dat je motivatie iets minder is. Bij mij ligt het probleem ook vaak bij het mentale gedeelte haha :P

Ja gewoon rustig afbouwen, dan gaat het allemaal wel goed komen. Ik heb een trage metabolisme, dus weinig eten anders groei ik echt uit de voegen.

Nee niet aangeboren denk ik. Mijn vader had wel een hernia maar dat kwam volgens mij door het werk. Ik weet niet wat nou de oorzaak is geweest, maar volgens mij was ik de week voor ik last kreeg met boksen op de grond gevallen, echt er had ik daarvoor geloof ik ook eens gedeadlift met te zwaar gewicht omdat ik zonodig moest blijven verhogen volgens het Rippetoe schema :p Maar dan kwam de hernia wel veel later pas opzetten. Daarnaast schijnt het ook zo te zijn dat veel mensen met een hernia rondlopen zonder het te weten, aangezien het ook net langs de zenuw kan gaan en dan voel je het niet natuurlijk. Maakt nu verder ook niet meer uit, ben er wel wat bewuster door geworden met trainen.

Morgen gewoon 82,5kg tripples doen zonder preworkout, LIGHTWEIGHT BABY!

Oh oke man, hoor je ook nog wel eens dat het in de familie zit. Het kan van alles zijn, dan is het lastig om je ego de baas te zijn he met zo rippetoe schema :p Maar mooi dat het nu wel over is! Jij bent ook een mooie, anderen een beetje bang praten dat ze wel een hernia kunnen hebben zonder het te weten haha. Uitvoering is voor jou natuurlijk nog belangrijker omdat je weet hoe het ook kan gaan.

Zijn je tripples gelukt? Ik heb niet kunnen trainen vrijdag, dus zou eerst zaterdag ochtend maar ik ben paar dagen over vermoeid geweest, had een lui oog ervan gekregen. Het weekend heb ik best wel zitten k*tten, dus deze week moet ik me keihard herpakken! Ik heb nu wel zin om te gaan trainen, verheug me er nu alweer op. Vooral de temperatuur is nu gunstiger om te trainen.

Gister ochtend woog ik 91 precies, vanochtend precies 92. Zal wel vocht zijn van de carbs die ik vasthoud, dus deze week weer low carb. :D

Haha, dat is wat doktoren en anderen tegen mij zeiden dus ja. Maar als je het niet weet heb je er geen last van en meestal hersteld het zichzelf wel.

Tripples gingen weer goed ja :) Training van morgen verplaatst naar dinsdag wegens omstandigheden, maar een extra rustdag kan vast geen kwaad dus we gaan zien of ik dinsdag 5 reps haal.

Gewicht schommelt sowieso natuurlijk. Ik zal mij deze week ook strikt aan mijn schema houden, kijken of ik weer onder de 93kg kom.

Dan zal het ook vast wel zo zijn haha, pas als je rug een flinke opdonder krijgt komt er pas echte pijn optreden denk ik. Dat wist ik niet dat een hernia ook uit zich zelf kan herstellen.

Oke mooi! Nee dat moet geen problemen vormen, een training overslaan (wat ik dus deed) vind ik dan weer erger, vooral in de cut. :o Maar als je lichaam op is komt er toch niks van terecht. Ik ben benieuwd of het je dinsdag is gelukt, ik hoor het wel van je. :)

Eet jij nu ook al onder je onderhoud dan? Dus al van start gegaan met de cut? Ik hoop met 2 weken onder de 90 te staan, of net op 90 vind ik ook nog wel prima. Ik moet nu mijn kwark missen, dinsdag toch maar weer kopen.. Nu kan ik wel mijn oude caseine shakes opmaken :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven