AndroidHealthClinic

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Re: Johan's cutting mode log.

Heupen eerst omhoog bij deadlift kan een teken zijn van zwakke hamstrings. Misschien romanian deadlift en good morning toevoegen. Sumo kan ook evenals zerchers.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe je die deadlift moet fixen weet ik niet, je zou denken dat je toch echt zelf je heupen omhoog gooit en dat gewoon niet moet doen :p

Highbar squat is prima, doe / probeer ik nu zelf ook maar dan moet je het wel goed doen natuurlijk. Als je echt moeite hebt met rechtop staan kun je misschien eens proberen te frontsquatten. Bij frontsquat blijf je helemaal zo goed als rechtop dus daar kun je het goed mee oefenen.

Haha, ja daar zit een knobbel in mijn kop die het mentaal verziekt. :p Ik ga er aan werken!

Ja precies, maar het probleem met frontsquat is dat mijn schouders het gewicht al niet toelaat met 40 kg :o Ik wil het wel weer proberen, maar kans op slagen is slecht ben ik bang voor. Wat blijft de squat ook een verdomd lastige oefening haha.

---------- Post toegevoegd 11 June 2013 om 22:22 ----------

Heupen eerst omhoog bij deadlift kan een teken zijn van zwakke hamstrings. Misschien romanian deadlift en good morning toevoegen. Sumo kan ook evenals zerchers.

Oke fijn om te weten :p romanian deadlift deed ik al, maar niet super zwaar.. Ik ga die wel flink zwaar doen, en good mornings erbij doen. Good mornings bij rug of benen dag doen? Is goed, ik zal een aantal varianten op de squat proberen, kijken welke het lekkerst voelt.

Bedankt Martijn!

Re: Johan's cutting mode log.

GMs op benen dag. Licht gewicht, benen licht gebogen en dan de rek in je hams zoeken en van daaruit terug. Rug hol houden!

Training Woensdag 12-06-13

Squat
10x15
8x30
8x40
8x50
8x60 wtf, tintelingen in de armen/handen/vingers?!
6x65
5x70
2x75 :rolleyes:
8x60

Romanian DL
8x60
8x70
8x80
5x90

Goodmornings
8x30
8x40 hamstrings zijn echt naar de klote!

Barbell Glute Bridge
8x35
8x35

Donkey Calf Raise
20x20
15x30
15x30
15x40

EZ Curl
12x20
10x25
8x30
6x35 lichte cheat

Db Incline Curl
8x10
8x10

Zo erg als dit heb ik nog nooit gezweten.. :eek: was echt niet normaal, het hing hier tegen een bui aan waardoor alle hitte naar binnen kwam. :mad:
De training duurde ook anderhalf uur, voorheen deed ik dit in een uur. Pffff..

Af en toe goed zweten, goed man, geeft mij persoonlijk altijd ´t gevoel dat ik echt wel alles gegeven heb.

Op zich geen verkeerde training toch?

Af en toe goed zweten, goed man, geeft mij persoonlijk altijd ´t gevoel dat ik echt wel alles gegeven heb.

Op zich geen verkeerde training toch?

Dat is wel zo, het geeft je zeker wel het gevoel dat je een goede training hebt neer gezet! Alleen als het tijdens je setjes in je ogen druipt is het wel lastig :p

Nee zeker niet, alleen de gewichten mochten wel wat hoger met squat. Volgende keer beter! :)

Training doe ik morgen ochtend. Borst en schouders zal het worden! :D

Hier nog wat pics van mijn pootjes, ik zie echt totaal geen veranderingen. :(

28ulah1.jpg

Ik zie ook geen verschil nee, al lijken ze wel groter als die van mij :p Zegt eerder wat over mijn eigen poten ben ik bang

Haha komt ook misschien dat jij ook puur op kracht hebt getraint (ik grootste deel ook) en ik merk nu dat ik met 8 reps echt knal trainingen neerzet :D Alleen dan valt de kracht wel wat tegen, maar dat neem ik op de koop toe. Ook ben ik er achter gekomen dat ik te smal stond. Nu ik breder sta kom ik goed op diepte zonder voorover te knallen, dus ook geen pijnlijke rug.

Haha ja wie weet, ze zullen vanzelf wel een keertje groeien als ik zwaarder blijf gaan :p
En mooi dat je een goeie stand hebt gevonden.

Ja precies, dat moet wel goed komen. Jij draait met madcow toch ook een dagje 8 reps?
Ben ik nu ook wel blij mee, ik dacht altijd wel goed te staan :o

Ja morgen maar dat is maar 1 set. Morgen gaat squat als volgt:
5x20
5x45
5x55
5x65
5x75
3x85
8x65

Jij woont trouwens ook in Friesland toch? In december is er Fries kampioenschap bankdrukken, ik ga waarschijnlijk met wat lui uit de gym ook meedoen voor de fun. Niks voor jou? :p

Laatst bewerkt:
Haha oke, maar die set van 8 reps voelt wel lekker na je 5 reps setjes ofniet? :p

Ja ik woon ook in Friesland, ligt er maar net aan hoe mijn stats dan zijn.. Als ik dan nog steeds rond de 60kg hang is het echt een afgang. Ik ga mezelf ook niet meer pushen wat gewicht betreft. Ik zie iedereen maar progressie maken, en ik sta nog steeds stil. Zowel op squat, deadlift als bench press.. Maar ook MP & BOR :rolleyes:

Als ik teveel naar anderen ga kijken krijg ik steeds meer de neiging om te stoppen met deze sport. Ik gain niks in kracht, maar lever alleen maar in. ??? Dan maar slap

Misschien moet je jezelf nog wat harder pushen :D

8 reps voelt wel lekker ja, merk wel bij de 8e rep dat ik kwa uithouding niet veel meer kan, maar komt natuurlijk ook doordat die 3rep daarvoor altijd een PR is.

Je moet inderdaad wel wat fatsoenlijks kunnen drukken, maar gaat ook om de fun natuurlijk. Duurt nog een half jaar, hopelijk druk ik dan in ieder geval 1x 110kg.

Maar kracht is toch ook helemaal niet je goal nu? Logisch dat je dan niet zo hard meer vooruit gaat ermee he. En ik zie ook allemaal mensen veel harder gainen hoor, hou je altijd. Gelukkig gaan mijn broer en ik ongeveer even hard dus blijft het trainen ook leuk. Als hij veel harder vooruit zou gaan als mij zou het wel irritant zijn denk ik.

Dat zou ook nog kunnen haha, ik ga volgende keer met hitte wel een bandana om mijn kop doen, heb ik ook niet zo last van zweet in mijn ogen tijdens de setjes :p

Ja precies dan is het wel pittig, 8 reps vraagt ook wel wat van je uithoudings vermogen inderdaad.

Dat is ook weer zo, ik mag al blij zijn als ik 1x70 kan drukken.. Ik ben al een halfjaar bezig om die 50 te passeren.. :o

Nee kracht is niet mijn doel, spierbehoud en afvallen is het doel. Onder je onderhoud is het opsich wel logisch, maar zelfs in mijn bulk maakte ik geen sprongen. Deadlift is nog steeds net zo zwak als een half jaar terug. Altijd baas boven baas natuurlijk, er is altijd wel iemand die beter gaint. Ja dat denk ik ook wel, als je gelijk op gaat is het makkelijker en leuker om elkaar te blijven pushen.

Die eerste foto van je benen is meer van schuin boven af genomen ipv van voor, daardoor kun je ze niet goed vergelijken. Maar naar mijn mening is er wel degelijk verschil als je goed kijkt. Je spieren zijn voller/dikker en een diepere scheiding boven je knie :)

Te veel naar andere kijken die sneller gaan kan demotiverend zijn ja of je kunt er juist de wilskracht uithalen om er harder tegen aan te gaan in je training. Lekker boos maken in mijn hoofd helpt bij mij altijd enorm en is ook echt nodig bij mij wanneer ik omhoog ga in gewicht anders krijg ik het niet voorelkaar :p

Denk wel dat je met 8 reps sneller resultaat gaat zien in je lichaam, gewoon blijven volhouden kerel!

Wat Sem zegt klopt wel inderdaad, niet beide foto's uit dezelfde hoek genomen. Daarnaast zie ik alsnog niet echt verschil maar goed.

Ik heb net ook maar even pics gemaakt van mijn benen, valt me nog mee haha.

Die eerste foto van je benen is meer van schuin boven af genomen ipv van voor, daardoor kun je ze niet goed vergelijken. Maar naar mijn mening is er wel degelijk verschil als je goed kijkt. Je spieren zijn voller/dikker en een diepere scheiding boven je knie :)

Te veel naar andere kijken die sneller gaan kan demotiverend zijn ja of je kunt er juist de wilskracht uithalen om er harder tegen aan te gaan in je training. Lekker boos maken in mijn hoofd helpt bij mij altijd enorm en is ook echt nodig bij mij wanneer ik omhoog ga in gewicht anders krijg ik het niet voorelkaar :p

Denk wel dat je met 8 reps sneller resultaat gaat zien in je lichaam, gewoon blijven volhouden kerel!

Ja dat is zo, geeft nogal een vertekend beeld. Als je goed kijkt zie je wel dat de quads iets meer naar buiten staan dan op de eerste foto, maar mag naar mijn mening nog wel wat meer volume krijgen! :p

Dat laatste is hetgene wat ik hoor te doen! Ik zou vanochtend eerst niet trainen nadat ik me had verslapen.. Maar wil ik groot worden en mijn massa behouden, dan zal ik toch moeten trainen. Boos maken helpt bij mij ook wel, oerkreten uitslaan en gaan! Kan ik me wel in verplaatsen, jij lift ook al echt serieuze gewichten man :p

Ja ik denk het ook wel, ik moet eerst maar eens droger zien te worden, dan zal er ook al meer verschil te zien zijn. Volhouden komt wel goed, ook een minder goede training is een training!

@ Marcel, het geeft ook nogal een vertekend beeld. Kan nog wel 5x zoveel meer massa op voordat het een beetje in proportie is! :D Jou benen zien er ook ongeveer zo uit? Of nog wel wat buffer haha?

De spierpijn in mijn hamstrings voel ik nog steeds, feels good :D

---------- Post toegevoegd 15 June 2013 om 16:22 ----------

Training Zaterdag 15-06-13

Bench Press
20x15
10x30
8x40
8x50 VPR
4x55
1x55
8x45

Incline Bench Press
8x30
8x35
8x35
8x40

Db Flyes
8x10
8x10
8x10

Military Press
10x20
5x30
3x35
3x35 schouders zijn echt naar de klote

Front Plate Raise
8x15
8x15

Leaning Lateral Side Raise
8x7
8x7
6x10

Upright Row
10x25
8x30
8x35
8x30
12x20

Borst was matig, bench press ging weer moeizaam. Schouders waren goed opgepompt. Alleen MP wou maar niet lukken.

Nieuw record met benchpress? Gefeliciteerd.

Dit zijn mijn beentjes:

2s16v87.jpg

nnqwzoU.jpg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven