MuscleMeat

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Bij mijn hernia was er sprake van een vlies dat was gescheurd bij de tussenwervelschijf in mijn rug. Hieruit liep een vloeistof welke begon te stollen en een zenuw raakte. Mocht de zenuw niet geraakt worden zou ik geen last hebben gehad. Uiteindelijk zou het vliesje vanzelf weer dicht kunnen groeien echter duurder het bij mij zolang dat de chirurg aanraadde te gaan opereren. Had ik achteraf liever niet gedaan maar goed.

Ik was wel van plan al met de cut te beginnen, echter ging ik toen bbq'en en bier drinken :p Ik heb wel onder onderhoud gegeten maar natuurlijk niet zoals het hoort. Door de alcohol schommelt het gewicht ook dus weet ik niet hoe ik er nu echt voorsta maar volgens mij rond de 93 - 93,4kg ofzo. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel kg ik zou moeten verliezen om een strakke buik te krijgen maar ik denk dat als het goed gaat ik gewoon 2 maandjes ga cutten ofzo tot vakantie :p

• Topic Starter Topic Starter
****ed up is dat, het mooiste was als het vliesje weer dicht groeide. Maar als ze een operatie aanbevelen is het vaak ook wel nodig.

Ja zo ging het bij mij vandaag met de BBQ haha, alleen kwam ik wel ver boven mijn onderhoud.. Jou onderhoud ligt sws ook hoger waardoor je het niet zo heel gauw overstijgt :D Ik zat vandaag op de 3000 kcal terwijl ik 2100 mag hebben... Maar ik denk dat die calorie tel app er wel wat naast zit, want veel vet gaat ook verloren bij BBQ, zo zou ik nu aan de 186 gr. vet zitten, 90 carbs en 200 eiwit..

Met dat dilemma zit ik ook, hoe diep zou ik moeten cutten? Maar ik zie het wel als het zover is, dan maar wat gewicht inleveren. Ik gok wel dat ik rond de 80 kg sta mocht ik weer wat ripped zijn. Gewoon lichtjes cutten, je ziet met de week wel welke kant het op gaat. :D

Nouja, ik had het idee dat het al steeds beter ging, echter stond de operatie toen al gepland dus ben ik er maar mee doorgegaan. Na de operatie heel lang nodig gehad om te herstellen, kon eerst alleen maar op bed liggen en niet eens lopen of opstaan. Maar goed, uiteindelijk is het toch nog vrij goed gekomen.

Ja inderdaad, ik heb nu een schema gemaakt voor 3645kcal, dus ik moet alsnog wat moeite doen om genoeg binnen te krijgen haha. Ik ben alleen bang dat zometeen blijkt dat ik amper massa heb en dan ga cutten en gewoon skinny wordt, en daar heb ik geen zin in. Maar als het gaat zoals je zegt en je ziet per week wel veranderingen dan heb je het natuurlijk zelf in de hand.

Dan is het wel erg balen, maar je hoort ook nog wel eens dat het minder word en daarna weer opspeelt. Dan is het toch wel beter dat het wel gebeurd is, kan je zorgeloos de toekomst tegemoet (mits je zelf ook je rug góed gebruikt). Gelukkig is dat achter de rug hehe :D lijkt mij ook geen pretje, lage rugpijn vind ik al erg vervelend..

Haha zo cut voor jou is mijn bulk, wat kan het ook verschillen. Daar ben ik ook erg bang voor, maar als ik ripped sta en ecto ben heb ik wel een goed frame om daar massa op te plakken. En dan ook schone massa, geen dikke overschot van kcal meer voor mij. Ja precies, ben je tevreden dan ga je weer langzaam terug bulken en dan ook echt een clean bulk. Als je tot 10% gaat als uber ecto zonder massa, dan kan je beter tot 13% met een beetje body om daar weer basis uit voort te bouwen :)

Haha nice woordspeling.

En daar heb je wel gelijk inderdaad. Gewoon nu al het overtollige vet kwijtraken en daarna heel rustig te gaan groeien.

Ik kon het niet laten haha!

Ja inderdaad, dan lijk je ook niet gelijk zo schrale kip. Met een platte buik ben ik al tevreden, maar die lovehandles duren vaak het langste, en zo heel diep wil ik ook weer niet cutten. Maar dat zien we dan wel weer.

Training Maandag 10-06-13

Deadlift
6x55
5x70
5x85
5x100
5x110
1x120 pfff **** it

BOR Pendlay
8x40
8x40
8x40
8x45
6x50

T-Bar Row
8x40
8x50
8x60
4x70

Shrugs vs. Haney Shrugs + STRAPS
20x70 15x80
10x90 5x105

Dumbbell Rear Lateral Raise
8x5
8x5
8x5

Skullcrushers
8x20
8x22,5
8x22,5

Bench Dips
x10
x10
x8

Had geen tijd meer voor cardio.. Training duurde al langer dan een uur.

Waarom doe je zoveel sets met deadliften? Al helemaal als je moeite hebt met je grip.

Doe dan iets als:
5x60kg
5x80kg
5x100kg
5x120kg

Hetzelfde geldt voor je BOR. Al die setjes met 40kg lijken gewoon warmups te zijn aangezien je wel zwaarder kon. Dan kun je beter naar 1 topset toewerken lijkt me. Dus dan krijg je iets als:

8x30kg
8x40kg
8x50kg
..x 55kg

Zoiets?

Ik zeg ook maar wat hoor maar misschien heb je er wat aan.

Grip is helaas het probleem niet met deadlift, echt de lockout faal ik gauw op waardoor ik teveel vanuit de rug trek. :o Maar zoals jij het zegt zal ik het volgende week proberen, misschien doe ik inderdaad wel teveel sets met deadlift.

BOR is bij mij wel erg slecht, ik voel geen contractie bij zwaar gewicht, maar dit kan ik volgende week ook wel proberen ipv steeds met hetzelfde gewicht te gaan rotzooien. :p

We zullen zien of ik er wat aan heb! :D Ben wel benieuwd, want dat zijn 2 lifts die ik echt graag omhoog wil zien gaan.

Tsja, het is natuurlijk wel logisch dat wanneer je eerst veel sets gaat doen met relatief gewicht waar je niet sterker door wordt maar wat je wel vermoeid dat je topset minder zal zijn. Heb je bij de deadlift dan niet dat je heupen omhoog schieten voor je begint en daardoor alles vanuit je rug moet doen? Had je al een keer een video gepost daarvan?

Daar zit zeker wel een kern van waarheid in, ik pomp mijn rug als ware teveel op voordat het echt serieus moet worden. Bij de topsets dus.
Ik post morgen een filmpje van squat en deadlift, die van de deadlift is wel duidelijk te zien waar het mis gaat. Bij de lockout vooral. Benen willen dan niet mee waardooe ik uit mijn rug trek en mijn scheenbenen ook best worden belast :o

Squat 5x82,5kg gehaald
Bench 3x82,5kg en 2reps met spotter, niet gehaald dus. Volgende week moet goedkomen.
Bor 5x80kg gehaald

Nog 2 setjes back extension en 3 setjes buik gedaan, niks aan die assistance :p

Damn gefeliciteerd man, je mag echt al dik tevreden zijn met je resultaten. Je BOR is ook lomp sterk man :eek:

Ik vind assistance ook niet altijd even prettig, gisteren had ik ook helemaal geen zin meer in triceps.. Maar nu voelen ze toch wel lekker aan :D

BOR is niet op de strikte bb manier he :p Echt puur voor kracht en voor de beweging. Probeer hem dus echt explosief uit te voeren en dan willen mijn heupen en dergelijke wel eens wat meewerken.

Mijn broer zit ook altijd te zeuren of we klaar zijn na de grote oefeningen haha, en dan moet ik hem vertellen van nee we moeten dit en dit nog. Soms wil ik dan liever alleen trainen maar het heeft ook wel zijn voordelen zo met een vaste trainingspartner. En mijn broer en ik worden er wat closer door :p Bro love

Jij gaat vanavond trainen? Wat staat er op de planning

Haha op die manier, maar dan alsnog netjes. Ik ga bij 60 kg al recht op staan, alsof ik shrugs doe :o

Ja dan ben je al serieus naar de klote, dan ben je het gauw spuugzat :roflol: dat geloof ik best, je kan elkaar motiveren. In je eentje moet je jezelf weten te motiveren. Dan kijk ik naar een foto van Justin Bieber en dan heb ik zoiets van WTF, daar wil ik niet op lijken :rolleyes:

Nee morgen trainen want ik had gisteren ook al getraind. Morgen staat benen + biceps op de planning :D

Ik dacht dat jij de bor ook iedere rep vanaf de grond deed?

Ja dat wel, maar na deadlift ben ik zo erg naar de klote dat mijn BOR's ook net deadlifts + shrugs lijken.. :p Met lichter gewicht ging dat stukken beter, zodra ik rond de 55 kg zit ga ik al raar doen met techniek.

Filmpje deadlift 1x120, ik sta te breed en lift al gelijk vanuit mijn rug.. (en let vooral niet op mijn tanktop, maar vanwege de hitte kon ik niet anders) :roflol:

Filmpje squat 8x50, techniek was hier volgens mij ook ruk. 8 reppers voelde wel goed.

Bij de deadlift ga je gewoon te vroeg met je heupen omhoog, nogal logisch dat je alles met je rug moet doen. Je gaat eerst goed in de starthouding staan om vervolgens voor je de bar optilt je heupen de lucht in te schieten.

Bij het squatten heb je de stang zo te zien hoog liggen oftewel highbar squat. Probeer dan ook meer rechtop te blijven door je borst omhoog te doen. Het lijkt alsof je nu gewoon voorover gaat leunen wat me meer doet denken aan een lowbar squat.

Je moet het zo zien, de stang moet in een rechte lijn omhoog en omlaag en boven het midden van je voet blijven. Indien je de stang in de highbar positie hebt ligt deze al vrij recht boven je voet en daar wil je hem houden, je gaat dus niet voorover leunen. Indien je de stang in de lowbar positie hebt ligt deze lager op je rug en iets meer richting de achterkant van je voet. Om deze dan in een rechte lijn op en neer te bewegen en in het midden van je voet te krijgen ga je iets naar voren. Wellicht een beetje een onduidelijk verhaal maar hoop dat je het snapt.

Ja dat zag ik ook, maar ik krijg gek genoeg niks de lucht in als ik gewoon in de starthouding sta en eerst vanuit de heupen/benen lift. Toch maar eens deloaden? En weer opbouwen met wekelijks verhogen ofzo.

Ja ik doe highbar squat, lowbar voelt echt niet goed (terwijl het wel prettiger is voor mijn rug) alleen glijd de bar zo van mijn schouders en pijnlijke schouders. Ik ga wel erg ver voor over ja, maar ik ben bang naar achter te pleuren en daardoor sta ik te ver naar voren denk ik..

Nee klinkt vrij logisch zoals je dat zegt, ik ga binnenkort eens gewoon met lege stang en de camera precies er naast zetten en kijken of ik in een rechte baan kan blijven met alle zooi aangespannen en hipdrive etc. Bedankt man :)

Hoe je die deadlift moet fixen weet ik niet, je zou denken dat je toch echt zelf je heupen omhoog gooit en dat gewoon niet moet doen :p

Highbar squat is prima, doe / probeer ik nu zelf ook maar dan moet je het wel goed doen natuurlijk. Als je echt moeite hebt met rechtop staan kun je misschien eens proberen te frontsquatten. Bij frontsquat blijf je helemaal zo goed als rechtop dus daar kun je het goed mee oefenen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven