XXL Nutrition

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Goed bezig.

• Topic Starter Topic Starter
Thx man, jij vandaag ook getraind met die hitte?

Lekker bezig goos! Gewoon gaan, skeit aan die hitte!

Ja wel getraind. Tijdens squatten last van onderrug gekregen en laatste set niet gedaan. Training verder wel afgemaakt maar rest vd dag pijn in de rug. Ibuprofen genomen maar helpt niet echt, hopen dat het morgen over is. Verder kan ik de komende 2-3 weken helemaal niet trainen omdat ik aan een onderzoek mee ga doen (medicijnen testen), wat redelijk ****ed is. Ga er vanuit dat ik daarna binnen 2 weken wel weer op het oude niveau zit.

Lekker bezig goos! Gewoon gaan, skeit aan die hitte!

Thx kerel! Ja precies haha, elke training weer knallen en dan staan we volgend jaar met die hitte ripped te knallen! :D

---------- Post toegevoegd 19 June 2013 om 20:54 ----------

Ja wel getraind. Tijdens squatten last van onderrug gekregen en laatste set niet gedaan. Training verder wel afgemaakt maar rest vd dag pijn in de rug. Ibuprofen genomen maar helpt niet echt, hopen dat het morgen over is. Verder kan ik de komende 2-3 weken helemaal niet trainen omdat ik aan een onderzoek mee ga doen (medicijnen testen), wat redelijk ****ed is. Ga er vanuit dat ik daarna binnen 2 weken wel weer op het oude niveau zit.

Oke mooi man, misschien sta je wel iets te smal? Nu ik de goede voetenstand heb gevonden heb ik helemaal geen pijn meer in mijn onderrug. Hopen dat het morgen weer weg is inderdaad, lage rugpijn is echt ****ing vervelend. Damn dat is wel klote man, van de andere kant wel mooi dat je daar aan deelneemt. Voeding goed houden (misschien op onderhoud?) Dan valt de schade ook wel mee, met 2 weken herpak je je weer snel. :)

Laatst bewerkt:
Ik sta zoals ik altijd sta, niet erg smal. Zal waarschijnlijk door mijn hernia verleden komen maar ik heb gelukkig geen uitstraling dus het is plaatselijk in de rug. Wel ga ik eens kijken naar zo'n powerlift belt voor de laatste set bij squats, de rest van de oefeningen wel gewoon zonder belt blijven doen.

Hoe het met de voeding daar zit weet ik niet, ik weet alleen dat het ontbijt en diner vaststaan met wat je precies op moet eten. Als ik genoeg eiwitten binnenkrijg zal het met spierverlies wel meevallen en ik maak me dan ook geen zorgen.

@Marcel, wel goed idd om gewoon zoveel mogelijk zonder belt te blijven doen. Denk dat het negatief uit zou pakken als je bij alles die belt om blijft houden, straks kan je niet meer zonder xd.

Uiteraard. Ik ben er eigenlijk ook helemaal geen voorstander van maar heb toch wel goeie dingen gelezen. Als het mij wat extra bescherming voor de onderrug biedt tijdens het squatten lijkt het mij een slimme zet. Ik squat tenslotte voor mijn benen en niet voor mijn rug.

Erg klote man, een powerlifting belt is wel een goede. Gewoon op je max setjes pakken, het lichtere werk uiteraard zonder.
Daar hoef je je ook geen zorgen over te maken, spierverlies treed ook ook niet zo heel erg snel op. Als je maar blijft eten en wat eiwitjes binnen krijgt.

Ik squatte in het begin altijd met belt.. Het word een automatisme, waardoor je bijna niet meer zonder kan omdat je vergeet spanning te zetten zonder belt. Maar als je op je topsetjes gebruikt is er niks aan de hand.

Training Vrijdag 21-06-13

Bench Press
20x15
10x30
8x40
7x50 8e rep was fail.
2x55
3x55
1x55

Incline Bench Press
10x30
8x40
8x40
5x45

Db Flyes
8x10
8x10
8x10

Military Press
5x20
5x25
5x30
3x35

Front Plate Raise
8x15
8x15

Leaning Lateral Side Raise
8x7
8x7
8x10
12x5

Upright Row
10x25
8x30
8x30
8x30
12x20

Borst ging slecht, schouders verzuurden nogal gauw. Daar kwam mijn MP ook onder te lijden. Rest van schouders ging wel lekker. :)

Voor de training loop ik altijd met de hond door het bos, ik was al ****ing moe. Niet vooruit te branden. Nou toch maar proberen te gaan trainen, rug + triceps op programma. Voor ik begon al ziekelijke rugpijn die op kwam zetten.. Gewichten op barbell doen ging al k*t..

DL:
5x60
5x80
5x100
1x120 FAIL rug was echt naarde t*ring.

BOR:
8x30
8x40
8x50
8x60 VPR. ... :rolleyes:

Bent over side raises:
8x5
8x5

Ik moest wel stoppen, mijn rug en alles was op. Ik voelde me steeds slapper worden.
Toen maar 15 min HIIT gedaan, kreeg kramp in mn kuiten op het laatst.. Echt een ****ing brakke poging tot trainen.

:(

Training Woensdag 26-06-13

Squat
10x15
8x30
8x40
8x50
8x60
5x70
2x80 knieën zeiden knak? maar gestopt voor de zekerheid :(

Plates Lunges
8x10 (x2)
8x10 (x2)

Romanian DL
8x60
8x70
8x80

Goodmornings
8x30
8x40

Donkey Calf Raise
20x20
15x30
15x30
12x40

EZ Curl
12x20
10x25
8x30
6x35

Geen hele beste training, ben de laatste tijd echt moe. Geen idee hoe het komt, ik vermoed de weersverandering. :mad: Volgende week hopelijk wel weer knallen met rug en benen training!

Ik had ook een Golds Gym Stringer Tanktop besteld, en inmiddels ontvangen.. Ik train er nu wel in, maar **** ik moet echt massief worden wil ik er breed in lijken. Ik lijk echt een uber grote ecto daar in :o

2iaxteb.jpg

Training Maandag 01-07-13

Deadlift
5x60
5x80
5x100
3x120
1x130 fail.. :mad:

BOR Pendlay
8x30
8x40
8x50
8x60

Chin Ups Assisted With Bands
6x
6x

T-Bar Row
8x40
8x50
8x60
6x70

Reverse Flyes
6x10
8x7
10x5

Shrugs vs. Haney Shrugs + STRAPS
20x70 15x80
10x90 5x105

Skullcrushers vs. CGBP
10x20
10x22,5
10x25

20 min. loopband interval training

Ik maak helemaal geen progressie meer op DL, ik zou graag alles geven.. maar dan weet ik dat ik kans maak op blessures. Zoals ik altijd mijn onderrug voel is niet gezond lijkt mij, ik snap er echt de balle van. Het kan ook gewoon een mentaal probleem zijn.. Ik DL tenslotte met een kleine barbell (185cm / 15kg) en heb maar 2 schijven van 20 kg, waardoor ik al gauw een hele barbell vol gewicht heb zitten. :o Binnenkort nieuwe gear bestellen!

Voor de rest ging het wel rustig, die PR's komt in mijn bulk wel. Ik sta nu op het moment op 89.7 kg alleen mijn buik omtrek is nog steeds hetzelfde gebleven als wanneer ik begon. Dus deze week extra cardio! Ik oog nog wel echt vet, en dan ben ik al 5,5 kg kwijt. :p

Training Woensdag 03-07-13

Squat
5x15
5x30
5x30
5x60
5x70
5x80
1x90 PR
1x90 PR traps/rug verzuurden daarna

Zercher Squat
5x40
5x50
3x60 pfff slopend voor je onderarmen

Plates Lunges
8x10 (x2)
8x10 (x2)

Romanian DL
8x60
8x70
8x80

Goodmornings
8x30
8x40

Barbell Glute Bridge
8x40
8x40

Donkey Calf Raise
20x20
15x30
15x40
12x50

Barbell Curl + fatgripz
8x25
8x30
6x35
4x40
4x40

15 min cooling down loopband - 4,5 kmh / incline 4% tot 20%

Wel weer een lekkere training, ik ga nu de ene week mijn benen met kracht aanpakken, en de andere met volume.. Ging toch best wel lekker na een faalweek! Alleen volgende keer RDL ook op 5 reps pakken en zwaarder :)

Laatst bewerkt:
Nice die squat! Bb curls zijn ook nice, zeker met die fatgripz.

Ooit front squats geprobeerd? Zercher squats zijn idd k*t voor onderarmen :(

Wat zijn donkey calf raises precies, want als ik thuis train kom ik niet verder dan standing calf raises op de trap :(

Thanks bro! Ja af en toe BB curls met fatgripz zijn wel lekker, dan pak je ook aardig zwaarder dan dat je strict doet met EZ curl.

Frontsquats vind ik ook k*t, altijd glijd de barbell van mijn front delts ??? En dan worden het alsnog Zercher squats maar dan nog pijnlijker omdat hij van je schouders glijd..

Donkey calf raises zijn echt ****ing beestachtig om je kuiten te trainen:

http://www.youtube.com/watch?v=dEhnvJzPVIA

Alleen kreun ik niet zo hehe, en ik doe het gewoon in het rack. Barbell op navel hoogte ongeveer.. 2 rubbere tuintegels op elkaar en dan je dipbelt dus om met gewicht. Vervolgens met je tenen op die rubberen tuintegels staan en dan op die barbell leunen en je kuiten naar de klote werken! :D

Hoe gaat het hier? Na 2 weekjes afwezig ben ik eindelijk weer thuis, maar mag eigenlijk nog niet hard training voor de nakeuring donderdag, dus denk even 2x licht trainen voor die tijd om toch weer wat te doen.

Ik kreeg wel te horen van mede proefpersonen dat ik er aan het begin van de proef een stuk buffer uitzag als op het einde :( Ben zo'n 1,5-2kg verloren en nog even vet volgens mij.

Het gaat hier wel goed, alleen heb nu al voor de 2e week op rij borst/schouders overgeslagen.. Gisteren geen tijd, vanochtend verslapen en echt de hele dag al moe.. Verkeerd gelegen ook nog, kan mijn kop niet eens naar links draaien. :p

Licht gaan trainen moet kunnen, kan je lichaam er ook weer aan wennen. Oef, dat is minder man.. Ik oog ook al steeds smaller omdat ik al wat vet verlies. Maar was dus van plan tot óf tot en met september te cutten.. Maar zelfs dan ben ik nog niet genoeg kwijt ben ik bang voor.. Ik wil wel weer bulken haha. Ook spier verloren dan?

Geen idee eigenlijk, het kan ook gewoon vocht zijn wellicht. Je verliest toch geen 2kg spier in 2 weken lijkt me doordat je minder eet. Ik denk dat ik rond de 2500kcal ofzo zat, maar wel veel suiker en dergelijke. Vanaf morgen maar weer goed eten en gaan knallen, sixpack wordt hem toch niet voor mijn vakantie dus dan maar bulken tot volgende zomer haha.

Ja dat kan best zo zijn, 2kg aan spier lijkt mij ook sterk.. Bestaat gewoon niet, of je moet wel heeeeel katabool bezig zijn geweest :p Zo is het man! Ik hoef er ook niet ripped bij te staan, als ik maar weer wat droger ben om weer goed te kunnen clean bulken.

Planning is na mijn cut een 4 daagse split te doen. En in Feb. misschien cutten zodat ik in de zomer weer kan gainen. Combo van strongman/bodybuilding.. En dan echt voor de krachtprogressie gaan, massa moet dan al wel redelijk zijn na die 4 daagse split.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven