MuscleMeat

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ach ja, 2,5kg per week is alsnog 10kg per maand en 100kg+ per jaar haha. Progressie is progressie, hoe snel of langzaam dan ook.

• Topic Starter Topic Starter
Als je het zo bekijkt en het ook daadwerkelijk haalt die 100kg per jaar mag je toch wel tevreden zijn :P

Ja volgens mij is er nog niks veranderd. Ik heb vandaag nog 2 filmpjes met 70 kg gemaakt, die post ik straks wel.

Bedankt voor je tips man! Ik las het vlak voor de training en had me nog niet echt goed ingelezen. Maar ik heb het geprobeerd, ging wel goed maar na de 100 kg dacht ik wel een reguliere deadlift te kunnen pakken. Helaas, 120 kreeg ik niet eens van de grond. Is het de bedoeling dat ik een periode alleen maar deficit deadlifts ga doen? En welke rep range lijkt jou het beste om sterker te worden?

Misschien weer deloaden en opbouwen met 5x5 op alleen (deficit) deadlift? En ik stond op 2 rubberen tegels, voelde wel goed! Maar nadat mijn deadlifts faalde was gelijk mijn hele motivatie brak, dus geen deftige training. Ik post 'm zometeen! :D

Doe even geen gewone deadlifts, maar vervang ze door deficit deadlifts.

Met reps zou ik Prilepin's tabel gebruiken. Dan zit je altijd goed.

Rep range om sterker te worden is ergens tussen de 1 en ca. 25 reps op die oefening voor het totaal aantal sets. Dus dat kan alles zijn van 1 sets x 1 reps tot 5 x 5 ofzo. Afhankelijk van het gewicht dat je gebruikt.

Doe dit 3 weken, en zorg dat je elke week iets zwaarder gaat in gewicht en mindert in volume. Wat je kan doen is het volgende:
  • Week 1: Deficit deadlit op 2 matten: 3 sets x 5 reps @ 85kg
  • Week 2: Deficit deadlit op 2 matten: 3 sets x 3 reps @ 95kg
  • Week 3: Deficit deadlit op 2 matten: 1 sets x 3 reps @ 105kg
  • Week 4: Deficit deadlit op 2 matten: 1 set x 1 rep @ 105kg, 1 set x 1 rep @ 107.5kg, 1 set x 1 reps @ 110kg
  • Week 5: Gewone deadlift: 60kg x 5 + 80kg x 3 + 90kg x 1 + 105kg x 1 + 115kg x 1 + 125kg x 1

Op je filmpje schieten je heupen als eerste omhoog, dit is precies waarom deficit deadlifts gaan helpen.

Laatst bewerkt:
Doe even geen gewone deadlifts, maar vervang ze door deficit deadlifts.

Met reps zou ik [Link niet meer beschikbaar] gebruiken. Dan zit je altijd goed.

Rep range om sterker te worden is ergens tussen de 1 en ca. 25 reps op die oefening voor het totaal aantal sets. Dus dat kan alles zijn van 1 sets x 1 reps tot 5 x 5 ofzo. Afhankelijk van het gewicht dat je gebruikt.

Doe dit 3 weken, en zorg dat je elke week iets zwaarder gaat in gewicht en mindert in volume. Wat je kan doen is het volgende:
  • Week 1: Deficit deadlit op 2 matten: 3 sets x 5 reps @ 85kg
  • Week 2: Deficit deadlit op 2 matten: 3 sets x 3 reps @ 95kg
  • Week 3: Deficit deadlit op 2 matten: 1 sets x 3 reps @ 105kg
  • Week 4: Deficit deadlit op 2 matten: 1 set x 1 rep @ 105kg, 1 set x 1 rep @ 107.5kg, 1 set x 1 reps @ 110kg
  • Week 5: Gewone deadlift: 60kg x 5 + 80kg x 3 + 90kg x 1 + 105kg x 1 + 115kg x 1 + 125kg x 1

Op je filmpje schieten je heupen als eerste omhoog, dit is precies waarom deficit deadlifts gaan helpen.

Oke is goed, ik merk wel dat je met deficit deadlifts je benen MOET gebruiken, en daar ligt nou net mijn zwak bij de gewone deadlift.

Dan is dat ook duidelijk, zat ik altijd over te twijfelen. Ik zou die reprange gewoon aanhouden!
Dat schema voor de deadlifts die je daar hebt ziet er goed uit! Ik ben benieuwd of mijn gewone deadlift daar een flinke boost van krijgt, want dat is dus echt wat ik nodig heb.. Ik trek nu teveel vanuit mijn rug.

Dankjewel voor de tips Martijn! Hier heb ik zeker wat aan, en ga hier de komende weken gebruik van maken. Ik laat je wel weten hoe het heeft uitgepakt :)

Training van gisteren heb ik vanochtend gedaan vanwege de warmte.. Ik heb alleen squat, RDL en bicep curls gedaan :o Dit weer is geen pretje om in te trainen.. Volgende week een hittegolf op komst, dan neem ik wel een weekje rust.

Vanmiddag post ik mijn training wel.

Niet zo aanstellen

Ik had nooit last van de warmte, toen deed ik altijd nog een flink volume.. Nu ben ik echt kapot na 1 oefening. ???
Winter is de beste tijd om te trainen, dan ga ik wel lekker bulken en bouwen naar een goede basis :D

Ik post straks ook wel foto hoe ik er nu bij sta.

Gaat lekkeeer gewoon door blijven zetten man!

Training Donderdag 18-07-06

Squat
5x15
5x30
5x40
5x60
5x70
2x80
2x80
1x90 fail, gelijk op spotters en bereikte dood punt.

Romanian DL
5x70
5x80
5x90
3x100 PR

Barbell Curl + fatgripz
8x25
8x30
6x35
4x40
8x30

Door de warmte ging het niet echt lekker.. Bij warming up setjes squat maakten mijn knieën beste knakken.. ??? Heb ik de laatste tijd veel vaker, bij iets meer gewicht (+40kg) is dat niet het geval. Trainingshok van me is zelfs 's ochtends +30 graden. Dan is het echt afleggen :o

Hier nog wat foto's, ik zelf zie wel verschil. Maar er moet nog wel wat vet af. :)

33c0nro.jpg

1g1ymw.jpg

Foto linksonder lijk je aardig buff in ieder geval. Ik zou wel wat vaker zonder shirt in de zon gaan ;)

Ja er komt toch al wat massa onder weg, schouders vind ik nog het beste er uit komen.. De laatste tijd lig ik nu ook al vaak zonder shirt in de tuin, armen en nek zijn echt t*fus bruin en de rest zo wit haha :roflol:

Zit al aardig wat massa onder hoor! En verschil is zeker goed te zien! :D
Lekker bezig, blijven doorgaan!

Dankje! Altijd fijn om te horen :D Verschil is er wel, alleen heupen blijven breed.. En sta erg bloated
Ik blijf door knallen, eind van de cut hoop ik op 84kg te staan (is nu nog 89kg)

Nog steeds aan t knallen zie ik :cool:

Zeker weten! :D Jij ook nog steeds?

Training Zaterdag 20-07-13

Bench Press
10x15
5x30
5x40
5x50
3x55
1x60
1x62,5 PR
1x65 fail

Db Flyes
8x10
8x10
8x10

Military Press
5x20
5x30
4x40
2x40
1x45
1x50 fail

Front Plate Raise
8x15
8x15
8x15

Lateral Side Raise
8x7
8x7
6x10
10x5

Upright Row
10x25
8x30
8x30
8x30
20x20 goede pomp :)

Mooie training, geen last van 't weer? Zoals de vorige keren;p?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven