XXL Nutrition

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Training Maandag 08-07-13

Deadlift
5x60
5x80
5x100
2x120
1x120
1x120
1x125 'lift off fail :mad:

BOR Pendlay
8x30
8x40
8x50
6x60 :mad:

Chin Ups Assisted With Bands
6x
6x

T-Bar Row
8x40
8x50
8x60
6x70

Reverse Flyes
6x10
8x7
10x5

Shrugs vs. Haney Shrugs + STRAPS
20x70 15x80
10x90 5x105

Skullcrushers vs. CGBP
10x20
10x25
4x30 pfff.. kapot

Deadlift blijft echt k*t, ik werd ****ing pissed off tijdens mijn training. Door mijn eczeem aan de hand moest ik magnesium gebruiken, ging beter.. alleen de lift off is gewoon ****ed up, hier zuig ik echt enorm in!! :mad: Hamstrings kunnen niet het probleem zijn lijkt mij, gezien ik ook wel Romanian DL met 100kg doe..

Maar die hele ****ing lift off daar zuig ik in. Vooral spanning zetten, ik denk soms ook wel dat het door mijn dikke pens komt.. Maar dan zouden PL'ers dat ook moeten hebben. (No offence naar alle PL'ers) :p En wanneer ik core probeer aan te spannen houd het ademhalen ook op waardoor ik dus wel eens heel beroerd word.

Training Woensdag 10-07-13

Squat
8x15
8x30
8x40
8x50
8x60
5x70
2x80 ...

Zercher Squat
5x40
2x50 ... :mad:

Romanian DL
8x60
8x70
6x80 pff kramp in rug door pomp

Donkey Calf Raise
20x20
20x30
15x40
15x50

EZ Curl
10x20
10x25
8x30
8x35

10 min. cooling down loopband incline

Pff,, PWO genomen (Swollen) Werd na 10 min ****ing misselijk. Dat ging wel gelukkig gauw over, maar toen kwam die epic pomp. Mijn poten voelden gelijk t*fus zwaar, traps die nogal verzuurd waren stonden ook vol, en tijdens de training mijn rug ook. Wat dus echt voor een k*t training zorgde. :(

Energie had ik amper, voelde me echt zwak worden. Volgende keer train ik weer zonder die zooi! :mad:

Training Zaterdag 13-07-13

Bench Press
10x15
10x30
8x40
5x50
1x60
1x60
1x60
1x60
1x60
1x65 fail

Db Flyes
8x10
8x10
8x10

Military Press
5x20
5x30
5x40 GVD pijnlijke nek ???

Lateral Side Raise
8x7
8x7

Upright Row
10x25
8x30
8x30
8x30
12x20

Ging opzich wel goed, alleen tijdens MP setje ging er iets verkeerd in mijn nek.. Ik kan nu al de hele dag niet naar rechts of omhoog kijken. Hopelijk maandag weer over. :o

Gson, lang niet gezien, ook lang niet geweest hier.

heb ik ook gehad man met die pwo's, ik hou et lekker bij dexa, niet direct een pwo, maar werkt voor mij prima.

wel jammer dat je zo ver weg woont man, zou wel is samen willen trainen!

Haha nee man, kan gebeuren! Ik volg de laatste tijd ook niet meer zo actief logjes, een cut richt je pijlen volledig op jezelf. In de bulk voel je je vaak wat beter. (tenminste ik wel) :p

Ja ik reageerde nooit op PWO's dus nam weer eens de moeite om het te proberen, maar nu dus echt een lichte crash. Dexa vind ik ook wel fijn, maar vanwege het vocht afdrijvende gebeuren neem ik het alleen op rustdagen, overmatig zweten leid teveel af onder het trainen.

Ja is idd jammer bro, ik train dan wel thuis wat soms nog wel ruimtegebrek lijd. Maar in de toekomst lijkt mij een training met jou zeker wel chill! Moet eerst buff worden :D

Pijntjes in de nek heb ik ook wel eens met military press, laat maar weer zien hoe goed je op je vorm moet letten.

Ja zeker weten Marcel, ik keek volgens mij naar links een korte moment.. En met je spieren aangespannen op dat moment wil het denk ik wel eens mis gaan haha. Gaat vast wel weer over, maandag weer deadlift. Ik heb er zin in, ik weet eindelijk waar mijn fout zit!

Deadlift blijft echt k*t, ik werd ****ing pissed off tijdens mijn training. Door mijn eczeem aan de hand moest ik magnesium gebruiken, ging beter.. alleen de lift off is gewoon ****ed up, hier zuig ik echt enorm in!! :mad: Hamstrings kunnen niet het probleem zijn lijkt mij, gezien ik ook wel Romanian DL met 100kg doe..

Maar die hele ****ing lift off daar zuig ik in. Vooral spanning zetten, ik denk soms ook wel dat het door mijn dikke pens komt.. Maar dan zouden PL'ers dat ook moeten hebben. (No offence naar alle PL'ers) :p En wanneer ik core probeer aan te spannen houd het ademhalen ook op waardoor ik dus wel eens heel beroerd word.

Ik weet niet of je nog lift zoals in je laatste deadlift filmpje, maar hier een paar tips waar je hopelijk iets aan hebt:
  1. Tenen bijna recht vooruit zetten
  2. Doe deficit deadlifts!

De eerste tip zorgt voor mer hamstring activatie en zou moeten helpen bij lockout. Alhoewel dat het probleem niet is :)

De 2e tips gaat er zeker voor zorgen dat je beter wordt in je liftoff. 100% gegarandeerd. Ga zelf eens op 2 matten staan en zie wat er gebeurt :D

Ik weet niet of je nog lift zoals in je laatste deadlift filmpje, maar hier een paar tips waar je hopelijk iets aan hebt:
  1. Tenen bijna recht vooruit zetten
  2. Doe deficit deadlifts!

De eerste tip zorgt voor mer hamstring activatie en zou moeten helpen bij lockout. Alhoewel dat het probleem niet is :)

De 2e tips gaat er zeker voor zorgen dat je beter wordt in je liftoff. 100% gegarandeerd. Ga zelf eens op 2 matten staan en zie wat er gebeurt :D

Ja volgens mij is er nog niks veranderd. Ik heb vandaag nog 2 filmpjes met 70 kg gemaakt, die post ik straks wel.

Bedankt voor je tips man! Ik las het vlak voor de training en had me nog niet echt goed ingelezen. Maar ik heb het geprobeerd, ging wel goed maar na de 100 kg dacht ik wel een reguliere deadlift te kunnen pakken. Helaas, 120 kreeg ik niet eens van de grond. Is het de bedoeling dat ik een periode alleen maar deficit deadlifts ga doen? En welke rep range lijkt jou het beste om sterker te worden?

Misschien weer deloaden en opbouwen met 5x5 op alleen (deficit) deadlift? En ik stond op 2 rubberen tegels, voelde wel goed! Maar nadat mijn deadlifts faalde was gelijk mijn hele motivatie brak, dus geen deftige training. Ik post 'm zometeen! :D

Training Maandag 15-07-13

Deficit Deadlift
5x60
5x80
5x100

Deadlift
1x120 fail :(

BOR
5x40
5x50
5x60

Chin Ups Assisted With Bands
6x
6x

Shrugs (kin op de borst, legt accent meer op achterkant)
15x70
15x70
15x70
10x70

Beroerde k*t training. :( Als deadlift faalt, valt mijn hele mindset ook weg waardoor de hele training niet meer wil. Ik wil weer PR's pakken op DL :o Mijn oude PR's haal ik al niet eens meer, gaat steeds slechter met DL.

Filmpje voor form check, lift off is nog steeds bagger (zelfs met dat lage gewicht) p.s. andere filmpje wil niet uploaden, dus heb er maar 1.
http://www.youtube.com/watch?v=HNmxMLT7ZAI&feature=youtu.be

Laatst bewerkt:
Iedere keer failen op deadlift gaat je deadlift niet vooruit helpen he. Bouw het dan even een tijdje weer op met gewichten die je sowieso haalt. Dus stop gewoon bij 100kg, volgende training 105, dan 110 enz. Iedere keer tot falen ga je alleen maar van achteruit.

idd man, niet elke keer failen

probeer progressie te boeken, zonder te failen

5x5 volgen oid

Het lijkt erop dat je nog steeds eerst met je heupen omhoog schiet voor je lift off. Probeer dit tegelijk te doen. Daarnaast is je uitvoering beter te beoordelen met zwaarder gewicht, dan zie je eerder waar het fout gaat.

Filmpje deadlift 1x120, ik sta te breed en lift al gelijk vanuit mijn rug.. (en let vooral niet op mijn tanktop, maar vanwege de hitte kon ik niet anders) :roflol:

Bedankt mannen! Lift off is gewoon helemaal slecht. Vorig jaar was mijn deadlift wel met een zuivere techniek, maar het lijkt wel dat het steeds slechter gaat. En ik zal niet meer zoveel failen :p maar telkens denk ik dat er nog makkelijk 120 in zit, en bij de poging krijg ik het gewicht amper van de vloer..

Filmpje wat ik quote is zwaarder gewicht, wel slecht te beoordelen vanaf de voorkant..

Maar welke rep range is het beste om kracht te ontwikkelen? Meerdere sets met zelfde gewicht, of in opbouwende fase tot ongeveer 80% van 1RM?

Aangezien je het moeilijk hebt met je deadlift zou ik gaan voor 1 topset, dus opbouwend in gewicht en dan gaan voor 5 reps. Dus bouw de volgende training op naar 105kg 5 reps, dus bijvoorbeeld 5x60, 5x80, 5x105. De training daarop doe je dan 5x60,5x80,5x100,5x110. Vervolgens maak je er 60,80,100,115 van. Zoiets zou ik doen denk ik. Merk je dat je je topset nog maar net haalt kun je ook met 2,5kg verhogen.

Ik begin trouwens de compounds ook steeds k*tter gaan.. Ik maak amper progressie, krijg pijn door slechte techniek.. Techniek wil maar niet verbeteren, zelfs niet met licht gewicht. Soms denk ik er wel eens over na om deadlift gewoon te schrappen, ik doe het steeds meer met tegenzin. Heb ook geen zin om mijn rug de vernieling in te helpen..

---------- Post toegevoegd 15 July 2013 om 21:05 ----------

Ja oke is goed Marcel, maar mijn techniek blijft gewoon k*t.. Dus ik ben bang dat ik na de 110 kg weer vast loop. Zo gaat het 't laatste halfjaar al. Maar ik zal het proberen door in kleinere stapjes te verhogen.. 5kg per training, en later met 2,5 denk ik.

Tsja, als je het niet wil doen doe je het niet ;) Maar ik zou het nog even een kans geven met de tips die je nu hebt gekregen. Je uitvoering is niet heel slecht ofzo, het kan gewoon altijd beter. Ik denk als je weer even een stapje terug doet je wel weer vooruitgang zult boeken.

---------- Post toegevoegd 15 July 2013 om 21:06 ----------

Ik begon trouwens vrij snel ook met 2,5kg te verhogen op alle oefeningen, vind ik een stuk prettiger.

Je hebt gelijk, ik geef het nog een kans. Dan maar lichte gewichten, iedereen is laag begonnen. Ik vind mijn uitvoering dus wel heel slecht, als ik filmpjes kijk lijkt het zo makkelijk, maar in de praktijk is het moeilijker terwijl je zelf denkt dat je het goed doet. :o Als ik weer lichter ga lijd de rest van mijn training er ook vast niet zo onder.

Je kan beter je techniek behouden met 2,5kg verhogen lijkt mij.

Ja, en je faalt gewoon minder snel wat logisch is. Dus dan liever langer progressie boeken door met 2,5 te verhogen ipv steeds vastlopen omdat je te snel wilt verhogen.

Helemaal mee eens, het lijkt langer te duren.. Maar ik denk dat je daarmee eerder je doel bereikt dan dat je steeds met grote stappen verhoogd. Bedankt voor je advies!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven