AndroidHealthClinic

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ja was wel weer nodig man, gauw die cut er doorheen jagen zodat ik weer mag clean bulken!

Incline voelde ook wel goed, alleen de flat bench heb ik ook wel eens zwaarder gepakt.. Volgende keer beter! :D

Zometeen een lichte training, ik heb echt ****ing erge spierpijn.. Alsof ik nog nooit eerder heb getraind, die scherpe spierpijn in borst en schouders. Ik ga nu wekelijks wel weer de gewichten verhogen met 2,5 kg of hoger. :)

Training Woensdag 14-08-13

Squat
8x30
8x40
8x50
8x50
8x50
8x50
8x50

Deficit Romanian DL
8x50
8x60
8x70

Goodmornings
8x30
8x40

Donkey Calf Raise
20x20
20x40
20x40

EZ Incline Triceps Extension
8x20
8x20
8x20

20 min. helling lopen op de loopband

Zoals ik al zei ging ik rustig aan doen, en dat was maar goed ook. Mijn quads verzuurden super snel, al bij 2e setje van 50kg.. Dit wil ik nu met de week opbouwen. Ook train ik een week op volume (zoals deze week) en de andere week op kracht.

Mijn gewicht was zondag 88.2 kg, ik stond vanochtend op 87.6 kg dat gaat dus allemaal goed. Vetpercentage is gek genoeg nog steeds hetzelfde, snap er de ballen van.. ???

En die spierpijn is echt heftig, ik kan amper lopen / op een stoel zitten en eraf komen.. Laat staan traplopen :o Morgen hopelijk beter, want anders gaat het deadliften fink k*t met die verzuurde hamstrings.

Ik weet niet of het wat uitmaakt maar vp van 10% bij 100kg is natuurlijk meer dan 10% bij 90kg.

Mijn gewicht was zondag 88.2 kg, ik stond vanochtend op 87.6 kg dat gaat dus allemaal goed. Vetpercentage is gek genoeg nog steeds hetzelfde, snap er de ballen van.. ???

En die spierpijn is echt heftig, ik kan amper lopen / op een stoel zitten en eraf komen.. Laat staan traplopen :o Morgen hopelijk beter, want anders gaat het deadliften fink k*t met die verzuurde hamstrings.

Waarschijnijk is het vocht van je refeed die er nu deels uit is. :)

Ik weet niet of het wat uitmaakt maar vp van 10% bij 100kg is natuurlijk meer dan 10% bij 90kg.

Dat zou ik ook niet weten hoe dat zo zit, maar zou best kunnen.

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 20:25 ----------

Waarschijnijk is het vocht van je refeed die er nu deels uit is. :)

Dat denk ik ook nu je dat zo zegt, maar ik snap niet dat toen ik begon op 93 kg mijn vetpercentage 21% was. En nu ik op 88.6 kg sta ben ik nog steeds 21%.

Ik ga binnekort maar beginnen met fasted cardio op een lichte intensiteit.. kijken of mijn vp% dan naar beneden wil.

Wie zegt dat je je vp helemaal goed berekend? Wat zegt de spiegel? Heb je toevallig begin pics en pics van hoe je er nu bijstaat?

Mijn gym is maandag pas weer open, maar gelukkig ga ik morgen weer bij een maat in de kelder trainen en dan vanaf maandag weer 100% dedicated.

Ja daar twijfel ik dus ook aan, vind zo meting ook nogal klote omdat je veel vel/vetrollen kan pakken. Maar ook een dun laagje :P Ik zal binnenkort wel weer foto's maken in ontspannen modus. Ik zie wel verschil in mijn heupen/buik. Buik is nog steeds wel rond, maar niet meer zo erg.

Nice man, je gaat het echt voelen na zoveel tijd niet trainen haha, ik verga van de spierpijn na 3 weken niet trainen :roflol:

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 23:14 ----------

Die ene foto in foto galerij is enige vergelijkings materiaal. Maar daar span ik abs wel aan..

Ja lijkt me ook k*t. Als je weer nieuwe foto's maakt zul je het verschil vast wel goed kunnen zien en dan weet je of je goed bezig bent.

Voordat ik op vakantie ging had ik ook nog bij mijn maat getraind maar toen werd ik 's ochtends al wakker met rugpijn en na de training voelde het alsof mijn rug helemaal kapot was. Gelukkig ging dit na een paar dagen wel weer over. Spierpijn vind ik altijd wel lekker, vooral aangezien ik het bijna nooit heb behalve na een totaal andere training als normaal. Ik word dan ook wel eens moe van mensen die nog steeds denken dat spierpijn voor een goeie training staat en als je geen spierpijn hebt je niet goed traint.

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 23:20 ----------

Die foto's had ik gezien inderdaad en al commentaar gegeven. Ik zou wel proberen foto's van dezelfde afstand enz. te maken zodat je beter kunt vergelijken.

Is goed, zondag ochtend op nuchtere maag doe ik dat wel + wegen. En goed idee van zelfde afstand, ik zal foto's precies op zelfde plek maken en de afstand ook gelijk houden.

Haha ja dat is wel een lekker gevoel, maar soms kan het ook je volgende workout totaal verprutsen.. Dan is het minder lekker. Spierpijn is ook totaal geen indicatie voor spiergroei, ik heb het liever niet dan wel. Borst heb ik het wel altijd, is ook éen van mijn zwakste spiergroepen misschien dat het daar door komt. Maar als je benen totaal zijn verzuurd ben je blij als het over is :P

---------- Post toegevoegd 15 August 2013 om 23:31 ----------

Ga je trouwens weer madcow doen?

Ik heb als ik mijn eigen schema volg echt nooit last van spierpijn gelukkig. Maakte ik me in het begin wel zorgen om maar weet nu dat het niks zegt. Ik ga indd gewoon verder met madcow. Beviel me goed en daar kan ik nog wel flink wat krachtgains mee maken als ik weer consequent eet en train.

Ik normaal gesproken ook niet, omdat ik weinig verander in mijn schema. Ja ik maakte mij in het begin daar ook druk om haha, maar gelukkig blijf je leren. Oke mooi zolang er maar progressie is. Ik ga wel weer verder met een split maar ga straks in mijn bulk de grote lifts puur voor kracht, en 4 dagen trainen.

Word alleen wel moeilijk gezien gta 5 volgende maand uitkomt, maarja. Gains gaan voor :)

Haha heb ik ook ja :p Mijn broer (waar ik mee train) zei vandaag nog van '' als gta er is ga ik niet meer trainen'' de grapjas. Trainen kost je ongeveer 1,5uur ofzo, genoeg tijd om te gamen.

Weet je al hoe je schema eruit gaat zien met 4 dagen voor kracht?

Hahaha, ja die tijden heb ik ook wel gehad. Vond ik gamen veel belangrijker haha, maar nu alles voor de gains! :D

Mijn schema word dus:
dag 1: achterkant romp
dag 2: voorkant romp
dag 3: rust
dag 4: benen
dag 5: armen

Dus minder assists omdat die op een aparte dag gaat. Meer focus op kracht waardoor ik beter kan combineren met volume.

Mm ok. Doe je dan alles 5reps of anders? Achterkant romp is toch gewoon rug en achterkant schouders, en voorkant romp borst en voorkant schouders en miss midden schouders? Dit doet me denken aan push pull benen. Klinkt interessant maar is gewoon borst triceps, rug biceps en benen maar vanuit een andere gedachtegang bedacht.

De grote lifts pak ik met 5 reps, alle assistance met 10 reps behalve kuiten en traps. Ja klopt, borst en voorkant schouders en rug met achterkant schouder + traps. Het is ongeveer net zoals push en pull idd. Schijnt wel een goed schema te wezen, daarna lichtjes cutten en dan ga ik daarna puur voor kracht.

Ja precies, dacht ik al. Wat kracht betreft kun je denk ik meer vooruitgang boeken met iets als madcow aangezien je nu alsnog alleen de compounds op kracht traint en nu minder vaak per week als met madcow. Maar je zult er wel over na hebben gedacht ;)

Ja daar moet ik je gelijk in geven. Een doelgericht schema voor kracht zal voor meer vooruitgang zorgen, maar ik wil eerst nog wat massa er op zien te plakken. Ben nu namelijk niet echt tevreden met mijn fysiek :o

Ik ben wel van plan om volgende zomer weer te gaan bulken en dan die cut al te hebben gehad. Zodat ik dan wel een schema kan volgen die puur op kracht is gericht. Als het net zo zomer als nu word ga ik ook hardcore buiten trainen :D

Tsja ik ben ook niet tevreden met mijn fysiek maar ook niet met mijn krachtstats :p Je moet toch wat he.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven