Fitness Seller

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Blijft lang hangen dan haha.

---------- Post toegevoegd 17 October 2013 om 19:49 ----------

Je traint thuis zo te zien?

Vaak de hele winter lang, ik blijf vaak wel mijn kleurtje houden.. Alleen had ik altijd een shirt aan, volgend jaar ga ik voor die volledige tan!

Ik train idd thuis, moet alleen volgende maand nog wat gewichten bestellen voor dumbells, daar train ik nu amper mee. En nog wat 20kg plates.

Training Zaterdag 19-10-13

Deficit Deadlift
5x60
3x85
5x95
5x95
5x95

Haney Shrugs
10x70
10x85
10x100

Military Press
3x30
5x40
5x40
5x40

Upright Row
8x30
8x32,5
8x35

Barbell Curl
8x30
8x32,5
8x35

Hanging Knee Raises
x6
x6
x6

Het was de bedoeling om meer setjes deadlifts te doen, minstens 5x5 95. Maar had echt last van backpumps, kan best nog wel eens van de ephedrine komen. Misschien dan toch maar taurine nemen. Voor de rest een goede training, was op het eind echt leeg. Was btw ook een fasted training :)

Netjes die Haney Shrugs. Ik heb ze donderdag ook voor de eerste keer geprobeerd op aanraden van een beest bij mij in de gym. Volgens hem is het DE enige oefening die goed werkt voor de traps. Wat vind jij daar van? Voor mij voelde het heel onnatuurlijk en ongemakkelijk om het te doen maar het was dan ook de eerste keer.

Goed bezig! Wat zijn deficit deadlifts en haney shrugs trouwens?

Haney shrugs zijn met de barbell achter je langs ipv voor langs (?)
Weet niet hoor Tatt, ik voel normale shrugs beter dan haney shrugs, maar vind ze wel lekker om af en toe te doen. Dikke reet zit wel in de weg erbij :D
Traps groeien als kolen met alleen dumbell shrugs momenteel, dus deel zijn uitspraak zeker niet dat het de enige oefening is die goed werkt voor traps ;)

Netjes die Haney Shrugs. Ik heb ze donderdag ook voor de eerste keer geprobeerd op aanraden van een beest bij mij in de gym. Volgens hem is het DE enige oefening die goed werkt voor de traps. Wat vind jij daar van? Voor mij voelde het heel onnatuurlijk en ongemakkelijk om het te doen maar het was dan ook de eerste keer.

Ik weet dat de vraag niet voor mij bedoeld was, maar ga er toch antwoord op geven
:trollface:

Traps train je met vrij veel oefeningen al indirect mee dus isoleren is niet per se nodig. Met rear delt flyes, side raises, mp/dbsp en ook met rows namelijk. Want ik zie in jouw logje dat je bijv ook shrugs doet bij ub terwijl je dan denk ik beter side raises of mp ofzo kunt doen want daarmee pak je ook traps. Weliswaar minder goed maar zoals ik zei pak je shrugs al genoeg met andere oefeningen.

Verder vind ik seated db shrugs wel het fijnst. Staand ga ik meer cheaten merk ik zelf. En dan zegmaar kin op borst zodat je meer achterkant traps aanspreekt.

En ik heb weleens haney shrugs in smith gedaan maar dan wordt het gewicht al vrij snel zwaar voor mn onderarmen. Maar op zich is shrugs ook een oefening die je niet heel zwaar hoeft te doen om die goed te voelen. Vandaar dat ik ze nu lekker strikt doe met dumbbells en gewoon niet te zwaar zegmaar.

Laatst bewerkt:

Ja die gingen erg lekker! Ik ben het daar wel mee eens, had ze vorig jaar ook in mijn schema. Die periode had ik monster traps opgebouwd. Dat was later iets minder bij gewone barbell shrugs. Mijn traps groeien ook best wel goed mee, alleen komen ze pas tot hun recht met een most muscular pose.. Wel voel ik haney shrugs ook erg in mijn onderrug, zou er ook wel mee te maken hebben dat ik ze na deadlift doe.

---------- Post toegevoegd 19 October 2013 om 21:20 ----------

Goed bezig! Wat zijn deficit deadlifts en haney shrugs trouwens?

Dankje man! Deficit deadlifts zijn deadlifts van een hoogte. Hierbij activeer je de hamstring meer waardoor je dieper moet zakken, aan te raden wanneer je te vroeg met je heupen omhoog schiet.

Haney shrugs worden ook wel behind the back shrugs genoemd. Achter je lichaam dus :D

---------- Post toegevoegd 19 October 2013 om 21:23 ----------

Haney shrugs zijn met de barbell achter je langs ipv voor langs (?)
Weet niet hoor Tatt, ik voel normale shrugs beter dan haney shrugs, maar vind ze wel lekker om af en toe te doen. Dikke reet zit wel in de weg erbij :D
Traps groeien als kolen met alleen dumbell shrugs momenteel, dus deel zijn uitspraak zeker niet dat het de enige oefening is die goed werkt voor traps ;)

Correct! :D

Ik vond ze wel erg lekker, kan met haney shrugs beter mijn traps squeezen dan met gewone shrugs. Ik zal in mijn volgende schema ook dumbell shrugs proberen, kijken wat lekkerder werkt!

Gaat lekker!

Alleen deadlift moet toch wel hoger kunnen? :p

Gaat lekker!

Alleen deadlift moet toch wel hoger kunnen? :p

Het gaat wel weer goed, maak overal wel aardig progressie op behalve deadlift, squat en bench. :o

Vorige week had ik een PR van 125 op deadlift, maar werk nu weer vanuit lagere gewichten richting een nieuwe PR. Straks in de bulk ga ik mij wel weer focussen op PR's :p

Training Maandag 21-10-13

Squat
5x40
5x40
5x60
5x70
3x77,5
3x80
1x82,5
1x85

Front Squat
8x35
8x40
8x42,5

Romanian Deadlift
5x75
5x75
5x75

Goodmornings
5x40
5x45
5x50

Donkey Calf Raise
15x50
15x50
15x50

Bench Dips
x10 bw
x10 bw+10
x10 bw+20

Training Woensdag 23-10-13

Incline Bench Press
5x30
5x40
5x50

Bench Press
3x40
3x50
3x55
3x60 VPR
1x62,5 PR

Db Flyes
8x10
8x10
8x10

Reverse Flyes
6x10
8x7
10x5

T-Bar Row / Deload
5x50
5x65
5x65
5x65

BOR / Deload
5x55
5x65
5x65
5x65

Chin Ups Assisted With Bands
6x
6x
6x
6x

15 min. interval loopband

Was wel een lekkere training, die VPR op bench vond ik wel erg lekker. Die andere PR heb ik al eens eerder gehaald, maar is al een hele poos geleden.. Komt eindelijk weer wat progressie in. Deload op BOR was ook geen ramp, voelde hem nog goed.. En heb hierbij ook goed op mijn form gelet.

De planning is om een week op onderhoud te eten, ik val namelijk niks meer af. Ben ook al ruim 6 maanden aan het cutten. Hoop na die week op onderhoud weer wat kilo's eraf te krijgen.

Lekker bezig man! Hoe diep is je deload? (hoeveel kg minder dan voorheen?)
Benieuwd naar weekje op onderhoud eten en het gevolg ervan als je weer verder cut daarna :) Doe je momenteel refeeds?

Lekker bezig man! Hoe diep is je deload? (hoeveel kg minder dan voorheen?)
Benieuwd naar weekje op onderhoud eten en het gevolg ervan als je weer verder cut daarna :) Doe je momenteel refeeds?

Thanks man! Niet heel erg diep, mijn max was 5x85. Dus een deload van 20 kg lijkt mij wel voldoende. Ja daar ben ik ook benieuwd naar man, ik heb wel altijd refeeds gedaan. Maar ook dat haalt niks uit, Ik kom niet meer onder de 85kg.. Aantal weken al niet :(

Know that feel bro :(
Let je ook op high/low carbs of meer op kcal in vs kcal out?

Know that feel bro :(
Let je ook op high/low carbs of meer op kcal in vs kcal out?

Ik let meer op kcal in vs. kcal out.. Heb low carb wel eens geprobeerd, maar dat is echt niet haalbaar man. Ik bepaal namelijk het avond eten niet zelf :p

Maar hier komen we wel weer overheen! Na die week zien wel het wel weer. Ga nu ook sws voortaan 3 maanden bulken en daarna 3 maanden cutten. :)

Lekkere (v)pr man! En sterke bor en t-bars voor een deload :thumbs:

Training Maandag 28-10-13

Deficit Deadlift
5x60
3x85
3x100
3x110
3x110
3x110

Haney Shrugs
10x70
10x85
10x100

Military Press
3x30
5x42,5
3x42,5
3x42,5

Upright Row
8x30
8x32,5
8x35
20x25

Barbell Curl
8x30
8x32,5
8x35
15x25

Hanging Knee Raises
x6
x6
x6

Deze training zou zaterdag hebben plaatsgevonden, maar heb ik overgeslagen want voelde mij toen echt heel erg slap.
MP was echt k*t, is en blijft echt een k*t oefening. Presses liggen mij sowieso al niet. Maar ik kreeg dus last aan mijn rug, laatste setje was echt een b*ch. Voor de rest wel leuke training, bij die barbell curl kreeg ik alleen zo ****ing vervelende pomp in mijn onderarmen dat ik die 20 reps nooit kon halen...

Mooie training Johan!
Zit er volgens jou een verschil in hanging knee raises en hanging leg raises? Kom er zelf niet zo goed uit maar ze voelen toch wat anders aan voor mij

Mooie training Johan!
Zit er volgens jou een verschil in hanging knee raises en hanging leg raises? Kom er zelf niet zo goed uit maar ze voelen toch wat anders aan voor mij

Thanks kerel!
Het verschil zit hem in dat hanging leg raises zwaarder zijn, hierbij krijgen je abs het zwaarder te voorduren. Maar ik doe hanging knee raises omdat leg raises voor geen mogelijkheid lukken. :p

Moet ook nog van die ab straps kopen, ik krijg altijd last van grip problemen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven