AndroidHealthClinic

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja maar wat voor tymboo werkt hoeft niet perse voor een ander ook te werken. En misschien dat die reverse pyramide voor Johan ook niet werkt. Maar het valt allicht te proberen. Ik heb ook verschillende dingen geprobeerd en voor mij werkt het wel. Er zijn er ook die 5 x 5 heilig verklaren maar dat werkt ook niet voor een ieder.

ik heb het meer over dat stukje dat je op je bankje gaat zitten denken, dat dat volgens jou het belangrijkste is, dat lijkt me dus niet.

wat voor trainingsmethode voor een persoon het beste is, is voor iedereen verschillend, dat lijkt me duidelijk

t ging mij meer om dat denken + bankje

• Topic Starter Topic Starter
Eindelijk vooruitgang met de bench, mooi man!

Jazeker! Het werd ook wel eens tijd, liep altijd maar vast. Merk dat als ik afwissel tussen 5 / 3 & 1 reps het beste een plateau doorbreek!

nog beter zou het natuurlijk zijn als je bench eerst pakt, als t je voornamelijk om gewicht gaat ;p

lekker bezig

Ja goed idee, mijn incline bench is sws al redelijk goed. Ondervind daar nooit problemen mee. Ik zal kijken wat ik er uit kan halen als ik bench als eerste pak.

Thanks man!

Johan, ik weet hoe moeilijk die bench is. Ik zit ook nog maar op 65 kg. Ik vind zelf reverse pyramide lekker. Dan begin je zwaar en naarmate het gewicht lichter wordt steeds meer herhalingen.

Verder is de mind focus het allerbelangrijkste voordat je bencht. Als je op het bankje zit concentreren en je inbeelden in je hoofd dat je die reps al aan het maken bent.

Ja het is echt moeilijk, een plateau doorbreken is echt lastig. Ik ben juist bang dat ik iets forceer als ik begin met zwaardere gewichten. Mijn polsen zijn namelijk ook niet zo heel sterk, voor jaren terug kneuzing gehad. Maar als mijn polsen het toelaten ga ik het zeker eens proberen man!

Wat je zegt klopt wel redelijk, ik merk dat ik het eerder haal als ik er positiever in sta. Als ik denk 'laat ik het maar proberen, maar het word toch niks' dan wil het ook niet lukken. Als ik mij focus, en goed op mijn techniek let dan gaat het veel makkelijker. :)

hey johan het gaat gewoon lekker, niet naar die haterz luisteren doe je eigen ding

Hee bro, thanks man! Mag niet klagen, gaat gelukkig al steeds beter. Nu ik mij niet meer echt focus op de gewichten gaat het allemaal veel makkelijker.

die haterz willen gewoon keiharde fissa hier mang. ekte hossel hiero aight

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:08 ----------

Training Maandag 04-11-13

Squat
5x40
5x50
5x60
3x70
1x75
1x80
1x85
1x90 PR

Romanian Deadlift
5x75
5x75
5x75

Goodmornings
5x45
5x45
5x45

Donkey Calf Raise
15x50
15x50
15x50

Bench Dips
x15 bw
x10 bw+10
x10 bw+10
x10 bw+20
x10 bw+20
x12 bw

20 min interval loopband

Squat ging lekker, hoewel de diepte volgens mij wel minder was bij de 90kg. Maar die had ik weer even nodig voor mijn ego, volgende keer zal ik mijn 3RM op de proef stellen. Alles ging wel goed, triceps stonden ook flink in de fik na die bench dips. :)

Daar is de 90kg! :thumbs:
Goede training weer

Lekkere training weer man. Zelf train ik ook met 5 en 3 reps. Vrijdags het gewicht verhogen en dan 3 reps maken om de maandag erop dat gewicht met 5 reps te doen. Vervolgens gewicht weer verhogen op vrijdag voor 3 reps enz. Werkt erg lekker.

Lekkere training weer man. Zelf train ik ook met 5 en 3 reps. Vrijdags het gewicht verhogen en dan 3 reps maken om de maandag erop dat gewicht met 5 reps te doen. Vervolgens gewicht weer verhogen op vrijdag voor 3 reps enz. Werkt erg lekker.

Dankje man! Ja dat werkt goed, vind ik beter werken dan constant op 5 reps te zitten. Zoals jij het doet wil ik het ook toepassen, maar dan per training. Welk schema volg je nu? En ga je er ook lekker op?

Ik volg nog steeds hetzelfde schema als een tijd terug echter heb ik een tijd niet consequent getraind vanwege 2x medische proef, vakantie en gedoe in de gym met verhuizing. Nu weer een tijdje goed bezig en ga weer richting mijn oude gewichten. Squat vandaag weer 5x85kg en bench 5x75kg. Bench zat op 85 maar gaat vrij snel achteruit als ik een tijd niet train.

Dit schema: http://stronglifts.com/madcow/5x5_Program/Linear_5x5.htm

Laatst bewerkt:
Johan gaat als een komeet. Merk je ook spiergroei?

Lekker die pr op squat man! En goed om te horen dat je bench ook beter gaat ;)

Ik volg nog steeds hetzelfde schema als een tijd terug echter heb ik een tijd niet consequent getraind vanwege 2x medische proef, vakantie en gedoe in de gym met verhuizing. Nu weer een tijdje goed bezig en ga weer richting mijn oude gewichten. Squat vandaag weer 5x85kg en bench 5x75kg. Bench zat op 85 maar gaat vrij snel achteruit als ik een tijd niet train.

Dit schema: http://stronglifts.com/madcow/5x5_Program/Linear_5x5.htm

Dat schema ziet er goed uit, en vervelend man dat je er een tijd uit hebt gelegen. Een kleine tijd niet trainen kan al best veel verschil maken. Mooi dat je weer richting je oude gewichten gaat, 5x85 squat is niet verkeerd. Bench is wel flink gezakt maar dat bouw je wel weer op, als ik die een tijdje niet zou pakken presteer ik ook veel minder.

Johan gaat als een komeet. Merk je ook spiergroei?

Haha dankjewel man, mooi compliment! :P Nah niet echt spiergroei, ben al dik een half jaar aan het cutten. Maar toch zie ik wel meer defintie. Komt ook doordat er echt een heel pak vet af is. Ik ben alsnog een vetz*k, maar ik geef niks om vetpercentage. Ik ga in December met clean bulk beginnen, en dan ongeveer in Maart / April weer te cutten richting 15%.

Lekker die pr op squat man! En goed om te horen dat je bench ook beter gaat ;)

Ja thanks ging goed dit keer! Bench gaat langzaam ook al steeds beter, ik kom er wel!

Ach ja, grotendeels mijn eigen schuld dat ik er 2 periodes een aantal week uit was. Dat de gym ging verhuizen wat veel gezeik met zich meebracht was wel klote maar begint er op te lijken. Staan nu 2 squatracks, hopelijk houdt ie deze ook en verkoopt ie ze niet zoals ie zovaak doet met materiaal. Ik verhoog alles gewoon 2,5kg iedere week, lijkt weinig maar dan gaat het toch vrij rap allemaal.

Heb ik ook gehad hoor, heb een periode 3 weken 'vakantie genomen'.. Dus tijd verknoeid, en in die 3 weken ook flink afgezwakt. Mooizo, een verhuizing duurt altijd zo lang.. maar als het er op vooruit gaat is het beter. Zou beetje jammer zijn als hij een squatrack verkoopt idd. 2,5 lijkt altijd weinig maar kan op een zware lift al heel veel verschil maken. Als je daarop blijft presteren is het alleen maar goed!

Training Woensdag 06-11-13

Deficit Deadlift
5x60
3x85
3x100
3x110
3x120 PR

Haney Shrugs
10x70
10x85
10x100

Military Press
5x35
3x45 PR
3x45
3x45

Upright Row
8x30
8x30
8x30

Barbell Curl
8x30
8x30
8x30

Hanging Knee Raises
x6
x6
x6

20 min. loopband

Deadlifts gingen lekker, had ook helemaal geen moeite met die 120, grip bleef ook goed. MP ook nog eens PR op geknalt, gaat al beter. Had graag HIIT willen doen op loopband, maar mijn kuiten waren echt naar de t*fus. :(

Gefeliciteerd met je pr's bro!! :D:D

Wedstrijd wie het eerst 5x150kg deadlift doen? Loop ik wel iets voor, nu 3x130kg.

Wedstrijd wie het eerst 5x150kg deadlift doen? Loop ik wel iets voor, nu 3x130kg.

IN! Lijkt mij een leuke uitdaging, en het geeft je net dat zetje om er voor te gaan :D

Die 3x120 was wel deficit, zit nog wel meer in. Denk dat gewone deadlift ook wel 3x130kg lukt.

Nice, dan gaan we gelijk op :D

Ik verhoog ook maar met 2,5kg per week als het lukt en met deadlift is dat echt niet iedere week, dus gaat wel wat tijd overheen ja. Maar wel een leuke mijlpaal om naartoe te werken. Ik weet nog hoe blij ik was toen ik 100kg deadlifte :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven