AndroidHealthClinic

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Oke nice, gaat goedkomen! Ook met squatten gaan we gelijk op :p

• Topic Starter Topic Starter
Gaat zeker wel goed komen! Ben op dit moment echt gedreven om PR's neer te zetten. Haha nog wel, ik denk dat mijn squat niet veel progressie meer gaat maken. Ga nu denk ik meer 3 reppers pakken om die 85kg te doorbreken.

Ik heb heel lang geleden ook al rond de 85kg gesquat, en zit nu weer op 5x87,5kg dus denk niet dat ik nu ineens doorschiet naar de 100kg. Maar we gaan er in ieder geval alles voor doen he!

Gek is dat he, ik heb destijds met stronglifts ook 5x5 82.5kg gesquat, maar toen kreeg ik last aan mijn onderrug en faalde ik keer op keer op mijn techniek. Dat zeker wel, het is een lange weg maar niks is onmogelijk!

Dat kan ook wel deels mentaal zijn, dat je op een gegeven moment jezelf gaat wijsmaken dat 85kg je grens is ofzo. Als je dat in je achterhoofd hebt zitten zou t mij niet verbazen dat t ook je gains tegen kan werken.

Dat idee heb ik dus ook.. De 82.5 ging de vorige keer goed, en de 1x90 was al echt een hel. Je zou denken dat er dan meer in moet zitten. Zo zat het bij mij ook bij die 120 deadlift, ik zat de vorige keer mij niet druk te maken om het gewicht en deed alsof ik nog een setje van 110 pakte, en dat werkte wel. :o

Gewoon iedere keer doen alsof je 60kg squat dus :D

Leuk om dit te lezen, denk dat ik ook maar eens higher reps ga squatten morgen :D

Gewoon iedere keer doen alsof je 60kg squat dus :D

Hahaha als het op die manier werkt door jezelf keer op keer voor te liegen dan vind ik het prima :p

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

Leuk om dit te lezen, denk dat ik ook maar eens higher reps ga squatten morgen :D

Ik denk dat het voor een deload wel lekker is. En je hebt niet het idee dat je heel laag in gewicht zit omdat volume ook killing is :D

Training Woensdag 13-11-13

Deficit Deadlift
5x60
3x85
1x100
1x110
1x120
1x125 PR
1x130 PR

Haney Shrugs
10x70
10x85
10x100

Military Press
5x35
2x47,5 PR
1x45 :mad:
5x40

Upright Row
8x30
8x30
8x30

Barbell Curl
8x30
8x30
8x30

Hanging Knee Raises
x6
x6
x6

Deadlift viel mij nog mee, had alleen nog echt ****ing verzuurde hamstrings.. Daardoor ging met 60kg de lift off al k*t :o MP zat echt geen kracht in, wel een PR eruit gebeukt maar die paar reps stellen geen ruk voor.

Filmpje Deficit Deadlift 130kg (Brakke techniek)

Nette pr's :thumb:

En waarom sta je eigenlijk op een opstapje bij deadlift?

Thanks Jay! Dat is het principe van een deficit deadlift, je lift van een verhoging om aan je lift off te werken. Lift off was alleen bagger deze hele training. Schema wat ik doe is niet erg handig, hamstring krijgen eerst al op de klote bij benen. En paar dagen erna weer met deadlift.

Volgende week wel gewone deadlift, de bedoeling is 140kg. We zullen het zien!

Nu weet ik gelijk wat die deadlifts zijn :D
In principe is dat toch hetzelfde als dat je de bar op een matje legt en zelf gewoon op de grond blijft staan?
Ga ze vrijdag eens proberen :)
Goede training, toch weer pr's :thumbs:

Als je de bar op een matje legt dan komt de bar hoger te liggen waardoor de ROM kleiner word. Dan krijg je als het ware een Block Pull. Als je zelf op een verhoging staat (kan ook gewoon op een 20kg schijf) dan vergroot je de ROM doordat je dieper moet zakken. ;)
En thanks man! Die PR's blijven leuk :p

En mijn log titel is veranderd, zonder mij daarvan op de hoogte te brengen. Dafuq is this shit.. :mad:

Haha die titel veranderen heeft wel lang geduurd. Eerst was het je ****ing cut log toch?

Ja vond ik ook al haha, was idd eerst Johan's F#cking Cut Log. Blijkbaar vonden ze dat niet zo netjes :dunno:

Ach ja, wordt tijd dat de titel wordt verandert naar Johan's bulk log

Nog 2 weekjes k*tten! Bulk begint in December, probeer nu nog zoveel mogelijk spek eraf te raggen. Sta nu op 19%, is nog vrij hoog maar als ik niet te diep ga moet ik wel redelijke gains kunnen maken en volgende cut beneden de 15% komen.

Heb trouwens vanochtend nieuw materiaal binnen gekregen, oly barbell, swiss bar, triceps bar, halterstandaard, Lock jaw sluiters, 2x20 kg schijven, 16x 5kg schijfjes en kan nu dumbells maken tot 50kg. :D Maak straks wel een paar foto's

Damn jaloers! Ik wil ook homegym man, jammer dat ik in een appartement woon. Al zou het met benchen, squatten, mil. pressen enz wel kunnen alleen dat deadliften geeft wel een lawaai ben ik bang.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven