Fitness Seller

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Neen, begrijp me niet verkeerd, maar je moet niet je deadlift aanpassen naar wat ik zeg. Ik ben geen trainer en kan bovendien de oefening zelf niet goed. Zoek hoe het echt moet en moet voelen aan de hand van filmpjes en text

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
Ik begrijp het, maar wat jij zegt komt wel overeen met de tips die mij al zijn gegeven en wat ik in filmpjes heb gezien. Maar telkens boven een bepaald gewicht dreigt het mis te gaan. Grip kan het makkelijk aan, hamstrings die begeven het vaak, waardoor alles op de rug aankomt en die het ook laat afweten. Gewoon weer met laag gewicht beginnen dus..

Stang moet je zo dicht mogelijk bij je lichaam houden ja, vandaar dat ik mijn schenen zo'n beetje iedere training raak. Wat me bij jouw deadlift vooral opviel was dat je eerst je heupen omhoog gooit en vervolgens het gewicht pas omhoog brengt. Dit heb je echter al vaker te horen gekregen en is ook lastig om zomaar even aan te passen. Waar ik het wel mee eens ben is dat je niet te vaak je 1Rep max moet gaan opzoeken met deadliften, komt je krachtgains juist niet ten goede.

---------- Post added at 22:37 ---------- Previous post was at 22:29 ----------

Ik heb ook geprobeerd om mij erin te verdiepen.. Weet al redelijk wat, maar de soorten roids en wat het doet kan ik nergens vinden. Ik zou wel niet goed zoeken :p Voor ik begin wil ik ook natty al redelijke krachtstats halen, maar dat gaat nog wel even duren. Ja dat had ik ook gelezen, test only of test-e met een oral als winny. Ik ben ook nog lange niet zover, ik zou ook niet eens weten waar ik die spuit in moet jagen :p Een ader raken is het laatste wat je wilt haha.

http://wiki.dutchbodybuilding.com/Categorie:Doping

En kuurlogs lezen leer je veel van.

• #1.024
Dan gaat het daar idd mis, ik kom nooit echt in de buurt van mijn schenen. Klopt, mijn heupen schieten als eerste omhoog, ik heb nog een oud filmpje van maandje terug geloof ik. Die zal ik eens bekijken, daar ging het beter dacht ik. Ja klopt wel, maar ik wil te graag. :o Ik ben al bijna een jaar aan het kloten op hetzelfde gewicht, en ik kom er maar niet overheen. Dat werkt mij ook echt op de zenuwen + ik wil kans maken op die 5x150kg wie die als eerst pakt.. :p Moet toch maar even wachten dan..

Ah! Daar heb ik meer aan, zat dus bij hele andere info te zoeken waar alleen basis informatie staat. Thanks man, ga mij er in verdiepen :D

Ik deed vandaag weer 5x130 en kreeg als commentator dat mijn rug bol ging, een heel klein beetje. Mijn broer was nogal vaag in hoe fout ik het nou deed dus zal het volgende week eens filmen, voor mijn gevoel ging het vrij netjes.

Straks tegelijk kuren? Haha.

• #1.026
Als je het filmt en zelf eens terug bekijkt zie je al gauw wat je verkeerd doet. Is vaak makkelijker dan dat je het van een ander moet horen. 5x130 is niet mis man, kan je trots op zijn. Pronated grip?

Hahaha ja is goed! :roflol: kuur is alleen ook nog wel prijzig, mag ik wel eerst een heist doen.

130 zit ik ook al tijden op he, weet eigenlijk niet waarom ik er niet meer opgooide :p maar gewoon standaard grip, heb nog nooit anders geprobeerd.
Geen idee eigenlijk wat zon test e + winny kuur kost, geen vermogen volgens mij. Maarja duurt ook nog wel ff :)

Hook me up voor de heist dan :o
Wat bij mij met deadlift helpt is de bar juist verder naar het lichaam halen door een mat + schijf onder de barbell te leggen (weet niet of wij hetzelfde probleem hebben met deadlift, maar zeg het toch maar even). Eigenlijk het tegenovergestelde van de deficit deadlift die je doet.
Daarnaast vind ik sumo deadlift ook erg nice sinds vandaag, heb je die wel eens geprobeerd? Geloof dat je rug daarbij niet snel bol komt te staan.

Edit: zie net berichtje in me log. Sumo is meer vanuit de benen en zie aardig wat klachten erover, alhoewel er ook genoeg tevreden over zijn.
Sumo deadlift: Sumo deadlifts shift some of the emphasis to glutes, hamstrings, quads, hips and upper traps.
Conventional deadlifts place more emphasis on the back and spinal erectors (posterior chain). If you have a very strong lower back there is a good chance that you will be able to deadlift more using a conventional stance.

Sumo is dus inderdaad meer benen. Ga hem zelf wel even proberen (of semi-sumo) omdat die voor mij veel fijner aanvoelt, maar that's personal :)

Laatst bewerkt:
  • #1.029
Hahaha, ik begin alvast met plannen :P
Hmm, dat zou ik wel eens kunnen proberen man, je hams nemen dan minder het werk over doordat je de ROM verkleind. En dan elke keer een mat verwijderen ofzo zodat je hams niet gelijk in een keer al het werk op zich hoeven te nemen. Ook ga ik zeker eens sumo deadlift proberen, heb ik ook nog nooit gedaan. Kijken of ik met kleine stapjes richting de perfecte deadlift kom wat techniek betreft.

Thanks voor je info bro, hier kan ik zeker wat mee! Wat houd semi sumo eigenlijk in? En sws doen wat goed voor je voelt. :)

De barbell verhogen dan krijg je gewoon een soort rack pulls. Als je nog steeds deficit deadlifts doet kun je eerst weer eens beginnen met normale deadlifts.

• #1.031
Daar zit wat in.. Maar gewone deadlifts gaan ook niet best, tenzij ik altijd door blijf gaan met laag gewicht :o

Dan moet je kijken waar je zwakke punt ligt. Je hebt nu een tijd deficits gedaan wat je liftoff ten goede moet komen lijkt me? Dus een tijdje rackpulls doen voor de lockout wil misschien helpen.

• #1.033
Ja klopt, ongeveer 2,5 maand deficit deadlifts gedaan. Geen gek idee, kan wel gewone deadlift én rackpull combineren denk ik. Niet tegen failure aan zitten en 5 reps maken. En elke week verhogen met 5kg of minder/meer.

Ja klopt, ongeveer 2,5 maand deficit deadlifts gedaan. Geen gek idee, kan wel gewone deadlift én rackpull combineren denk ik. Niet tegen failure aan zitten en 5 reps maken. En elke week verhogen met 5kg of minder/meer.

Semi sumo is met voeten tussen sumo en normaal in, zelf niet geprobeerd maar wel gelezen.
Zie het zelf ook als een afwisseling omdat ik voorheen alleen conventional deadlifts heb gedaan, dat ik nu een tijdje sumo ga doen en later misschien weer terug naar conventional :)
Die mat + schijf heb ik er zelf onderliggen omdat ik problemen heb om in de juiste houding te komen (krijg me kont niet ver genoeg naar beneden), dus haal ik de barbell wat naar me toe.
Zwakke hams zou ook de oorzaak kunnen zijn voor problemen met lift off dus daar ga ik me ook op focussen (mede door de sumo deadlift, dus dat komt goed uit!).

Ja, ik zou als ik jou was even gaan zoeken hoe anderen dit doen. Ik ga ook eens kijken hoe anderen dit doen, wil opzich ook wel rackpulls toevoegen voor de afwisseling en lekker zware gewichten tillen.

• #1.036
Semi sumo is met voeten tussen sumo en normaal in, zelf niet geprobeerd maar wel gelezen.
Zie het zelf ook als een afwisseling omdat ik voorheen alleen conventional deadlifts heb gedaan, dat ik nu een tijdje sumo ga doen en later misschien weer terug naar conventional :)
Die mat + schijf heb ik er zelf onderliggen omdat ik problemen heb om in de juiste houding te komen (krijg me kont niet ver genoeg naar beneden), dus haal ik de barbell wat naar me toe.
Zwakke hams zou ook de oorzaak kunnen zijn voor problemen met lift off dus daar ga ik me ook op focussen (mede door de sumo deadlift, dus dat komt goed uit!).

Oke man, zal het eens proberen die semi sumo. Precies, als afwisseling kan het best lekker zijn en wie weet helpt het wel bij bij de convential deadlift.
Ja daar heb ik eigenlijk ook last van, als ik mijn kont te ver naar beneden houd voelt het niet stabiel. Ik ga deze ook proberen, want bij mij ligt het grootste probleem ook bij de lift off. Als het niet goed vind kan ik altijd nog iets anders proberen, zijn meerdere varianten van deadlifts. :) Thanks man!

---------- Toegevoegd om 20:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Ja, ik zou als ik jou was even gaan zoeken hoe anderen dit doen. Ik ga ook eens kijken hoe anderen dit doen, wil opzich ook wel rackpulls toevoegen voor de afwisseling en lekker zware gewichten tillen.

Is goed, kom vooral uit bij deficit deadlifts bij problemen met lift off.. Maar dat heb ik nu al een behoorlijke tijd gedaan, ik kijk nog wel even naar andere opties. Rack pulls vind ik ook wel lekker, en dat voel je ook goed bij de lock out. Zie soms door de bomen het bos niet meer :o Zijn redelijk veel opties die ik kan doen.. Maar de praktijk moet het uitwijzen, dus kan het wel een kans geven.

is dit de nieuwe slowchat? ;p

• #1.038
Begint er wel op te lijken :roflol:

Komende week word deload, week erop bulk en dan weer gas erop!

• #1.039
Training Zaterdag 23-11-13

Bench Press
5x30
5x40
5x50
5x50
5x50
5x50
5x50

Incline Bench Press
5x40
5x45
5x50

Db Flyes
8x10
8x10
8x10

Reverse Flyes
6x10
8x7
10x5

T-Bar Row
5x50
5x60
5x70

BOR
5x70
5x70
5x70

Chin Ups Assisted With Bands
10x
10x
10x
10x

BP ging iets te makkelijk.. BOR vond ik nogal pittig, nieuwe barbell en het voelt ineens heel anders. Komende week op alles deloaden. Ik merk ook wel dat mijn lichaam het zat is, dan kan ik die week daarop extra hard knallen in de bulk. :)

Lekker volume man :thumbs:
Benieuwd naar je bulk

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven