MuscleMeat

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zo'n swissbar wil ik ook wel eens testen. Kost ook aardig wat zeker?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.242
Zo'n swissbar wil ik ook wel eens testen. Kost ook aardig wat zeker?

Swissbar is wel fijn trainen. Ja is wel een investering, 200 euro.. Had goedkoper gekunt via powercage.nl maar dan heb je geen knurling, en dat vind ik toch wel een vereiste.

lekkere volume voor een arm training man! vanwaar eigenlijk 1 schouder oefening erbij?

• #1.244
lekkere volume voor een arm training man! vanwaar eigenlijk 1 schouder oefening erbij?

Dankjewel man! Schouders gaan sowieso wel lekker, de eerste 6 weken was biceps prioriteit, nu triceps + aandacht aan onderarmen. En de laatste 6 weken (eind Feb tot half Maart) leg ik de focus op schouders en pak ik voor triceps en biceps een minder belastend volume. :D

Ziek veel curls :o
Binnenkort ga ik zelf ook eens een arm dagje doen, ziet er leuk uit :D

• #1.246
Training Dinsdag 21-01-14
week 2

Squat
5x40
5x60
5x75
3x82,5
3x82,5
2x82,5

Romanian Deadlift
10x65
10x65
10x65

Lunges
15xBW

Donkey Calfraise
20xbw
10x50
10x60
10x70
10x80

Hanging Knee Raises
10x
10x
10x

Geen lekkere training, voelde me ook niet echt goed.
Ga volgende week beginnen met box squats, light weight en we zien wel waar het schip strand.

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

Ziek veel curls :o
Binnenkort ga ik zelf ook eens een arm dagje doen, ziet er leuk uit :D

Hahaha, die pomp was ook echt ****ing klote.. :o Mijn biceps stonden in de fik :p
Aanrader man, je loopt er dan goed pumped bij!

Nog wat stats:

Laatste dag cut: 83,4 kg - 17% bf
Nu: 87,3 kg - 18% bf

Snap er niks van, of ik hou t*fus veel vocht vast (wat ik wel vermoed, gebruik nu supps met creatine erin).
Of ik word echt massief ...... :roflol:

Buffer dan ik, heb de 86kg nog steeds niet aangetikt :(
Ben een flinke eter maar zelfs met 3 big ass meals, een liter melk en een kwarkshake blijf ik afvallen :mad:

Heb je een tang voor je BF te meten? Zou me er niet te druk om maken ;)
Tbh snap ik niet dat je geen progressie kunt maken op squat terwijl je wel zwaarder wordt (no offence!), misschien iets van een routine zoeken om te verhogen? Rep ranges wisselen naar de 5 voor 2 trainingen oid en vervolgens weer 3-reppers?

• #1.248
Geduld hebben, je kan makkelijker vet aankomen dan spier. Daarom beter rustig aan doen! ;)
Haha wtf man, ik leef op 3000 kcal trainingsdag en 2600 kcal op rustdag, valt dus redelijk mee.

Ik had een tang, heb nog net mijn meting kunnen afronden tot hij knapte. Kwam op 18.1% :p
Maak mij er ook zeker niet druk om, de spiegel zegt meer. En ja dat verbaasd mij ook..
UB groeit goed, LB slecht tot niet. Daar ligt het ook aan, maar ik heb tig rep ranges geprobeerd.
Boven de 80kg zeurt mijn rug nu al.. Denk ook dat mijn adductors zwak zijn, even kijken wat ik hieraan kan doen.
Misschien volgende week starten met Sumo Deadlift + Box Squat, daar zitten mijn zwaktes volgens mij.. :dunno:

Ik zit op 3400 kcal op trainingsdagen en rustdagen 3000 (onderhoud), en mijn gewicht blijft stabiel :o
En clean eet ik niet, net de frituurpan gevuld :roflol:
Klote van je tang, zo'n B&F ding? :P

Durf het ook niet te zeggen man, ik heb voor core/stabiliteit als tip meegekregen om planks te doen, maar lijkt me niet dat 1 oefening het probleem verhelpt.
Sumo DL zou je squat volgens mij meer moeten ondersteunen dan de conventional DL, door de extra druk op je benen bij sumo DL (not sure hoor).

Maar jou onderhoud is toch veel hoger dan 2600? :eek:

• #1.250
Damn, zie nu dat je ook nog eens 5cm kleiner bent dan mij.. Jou activiteiten zullen ook wel hoger liggen dan bij mij..
Haha lekker man, ook een goede manier om te bulken :roflol:
Ja een B&F tangetje, heeft het toch nog bijna een jaar vol gehouden :p

Nee denk het ook niet, denk zelf ook dat het probleem / de oorzaak bij mij dieper ligt..
Ooit is er eens vastgesteld dat mijn ene spieren langer zijn dan de ander waardoor mijn motoriek ook niet echt zuiver is..
Ben niet echt iemand die excuses bedenkt, maar dit speelt volgens mij wel mee.. :o
Ik zal sumo gewoon proberen met light weight, we zullen zien wat het brengt!

Ik gok mijn onderhoud op 2600, volgens zo volume om het uit te rekenen is het 2800 met 5 dagen sport. Ik train 4 keer in de week.
Dus 2600 lijkt mij wel reëel. Daarbij is trainen ook de enige beweging die ik krijg.. :P

Wat echt om te janken is... Mijn rechter arm meet met pomp 42 cm, mijn rechter been met halve pomp 57 cm :o :o :o

Activiteiten zullen dan alleen vanwege het lopen van de bus naar school, hoger moeten liggen :roflol:
Ik doe ook totaal niks behalve KT aan beweging en conditie faalt ernstig :o
Deze zomer wel van plan om beetje conditie op te bouwen door buiten te joggen als het mooi weer is, waarschijnlijk op het einde van me cut om de puntjes op de i te zetten.

En omdat ik dan shredded rond kan rennen zonder shirt aan :roflol:

Flinke armen wel, mijne zitten op ~40cm zonder pomp, dus denk dat de jouwe een tikje groter zijn :rolleyes:
Benen zitten bij mij wel op 63cm, maar is ook gelijk de plek waar ik het meeste vet opsla :mad:

Snap het gehele metabolisme gebeuren sowieso niet..Ik kan dus net zoveel kcal nodig hebben als iemand van 185cm? dat is toch bizar, ik dacht dat ik juist minder nodig had en sneller aan kwam..Maar het lijkt juist het tegenover gestelde te zijn. Ik weet niet eens of ik al aankom met 3000kcal, dan wel gewoon goed de carbs en eiwitten berekend. Alleen de kcal zegt natuurlijk ook niet alles.

Maar vind het vaag, dacht zelf dat ik minder nodig had omdat ik kleiner ben en minder weeg. Dat is het dus zeker niet, metabolisme is beetje vaag en echt per persoon verschillend. Hele experiment..zou handig zijn als je precies weet waar je wel van aankom en van wat niet. Soms wou ik dat ik mezelf kon laten onderzoeken en dat er een dieet uitkomt en daar kom ik van aan, haha was het maar zo makkelijk..:p had ik maar wat betere genen ook, denk dat me metabolisme ook niet echt spoort maarja.

• #1.253
Metabolisme kan echt heel erg verschillen per persoon.. Ik heb dus echt een trage metabolisme. Er zijn heel veel mensen die meer kunnen eten dan ik. Van de ene kant ben ik blij dat ik niet zo veel hoef te eten, alleen in de cut is het storend.. Want dan moet ik ook drastisch minderen. :o

Haha was het maar zo makkelijk idd :roflol: Maar dan kan het weer verschillen, je hoeft maar een beetje aan te komen en je onderhoud veranderd alweer.. :rolleyes: Ik heb van internet wat berekend, en aan de hand van de weegschaal zie ik wel of ik moet verlagen of verhogen. Ik ga niet meer zo ferm bulken als vorig jaar.. Dan ben ik voor ik het weet weer zo vet als een varken. :p

---------- Toegevoegd om 18:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:47 ----------

Training Donderdag 23-01-14
week 2

Swiss Bar Military Press
6xbar
5x30
5x40
5x45 VPR
2x50 PR / half push press

Dumbell Shoulder Press
8x15 VPR
8x15
6x15

Incline Dumbell Bench Press
10x15
10x17,5
8x20 PR

Dumbell Bench Press
10x20 VPR
8x20
4x22,5

Incline Dumbell Flyes
10x10
10x10
10x12,5 VPR
10x12,5

Ging lekker, maar ook weer niet.. Tijdens VPR bij MP kwam er diarree opzetten.. :o
Ben door gegaan, maar bij die PR van 50kg zaten 3 reps er ook nog wel in..
Alleen dan was het slecht afgelopen.. Had de rest van de training ook behoorlijke buikpijn :o

Metabolisme kan echt heel erg verschillen per persoon.. Ik heb dus echt een trage metabolisme. Er zijn heel veel mensen die meer kunnen eten dan ik. Van de ene kant ben ik blij dat ik niet zo veel hoef te eten, alleen in de cut is het storend.. Want dan moet ik ook drastisch minderen. :o

Haha was het maar zo makkelijk idd :roflol: Maar dan kan het weer verschillen, je hoeft maar een beetje aan te komen en je onderhoud veranderd alweer.. :rolleyes: Ik heb van internet wat berekend, en aan de hand van de weegschaal zie ik wel of ik moet verlagen of verhogen. Ik ga niet meer zo ferm bulken als vorig jaar.. Dan ben ik voor ik het weet weer zo vet als een varken. :p

Ja inderdaad, ik denk juist dat ik een super snelle heb..Ja ik ben er 1 van! Tja in de cut is het wel storend, maar heb liever dat ik minder eten nodig had.

Ja dat wel maar had wel makkelijk geweest, ja dat heb ik zo vaak gedaan maar niks schijnt te helpen zowat..Ik weet niet moet ook 3x naar de wc bijna elke dag. En voor plassen nog veeeel meer :p maar drink ook dan wel 3 liter water ofso..

Het eten schijnt niet vast te blijven bij mij, weet niet wat het is..Nu weer terug naar brood, veel brood ..brood met pindakaas..8/10broodjes per dag met minimaal 1 power muscle shake. Avond eten, cashewnoten casein shake..vaak 2 eieren of perzik erbij. IDK.. misschien nog meer eten .. pff :( ik zal nog eens googelen over metabolisme..

Lekkere training man!

• #1.255
Training Zaterdag 26-01-14
week 2

T-Bar Row Wide Grip
10x40
10x45
10x50

T-Bar Row Small Grip
10x40
10x45
10x50

Dumbell Row
10x20
10x25
10x30
10x32,5 VPR

Chin Ups Assisted (small grip)
x10
x10
x10

Rackpull
5x80
5x100
5x110
3x120 VPR

Bench Reverse Flyes
10x6
10x6
10x6

Haney Shrugs
5x90
5x100
5x110

DB Shrug Holds
15x20

1 set of 15
- On first rep, hold at top of shrug for 1 second
- On second rep, hold at top of shrug for 2 seconds
- On third rep, hold at top of shrug for 3 seconds
- Continue progression for 15 reps, holding for 15 seconds on 15th

Lekkere training zo op de ochtend. T-bar row dit keer lichter gepakt, en voelde mijn lats veel beter.
Dit blijf ik even voortzetten, was voorheen een onderarm oefening (zo voelde het) :D
DB row ging lekker, volgende week de 35 kg proberen. Rackpull was grip weer dramatisch (even with straps)
Traps routine kan ik echt iedereen aanbevelen, die DB shrug holds na haney shrugs is echt pijnlijk in je traps!

Ja inderdaad, ik denk juist dat ik een super snelle heb..Ja ik ben er 1 van! Tja in de cut is het wel storend, maar heb liever dat ik minder eten nodig had.

Ja dat wel maar had wel makkelijk geweest, ja dat heb ik zo vaak gedaan maar niks schijnt te helpen zowat..Ik weet niet moet ook 3x naar de wc bijna elke dag. En voor plassen nog veeeel meer :p maar drink ook dan wel 3 liter water ofso..

Het eten schijnt niet vast te blijven bij mij, weet niet wat het is..Nu weer terug naar brood, veel brood ..brood met pindakaas..8/10broodjes per dag met minimaal 1 power muscle shake. Avond eten, cashewnoten casein shake..vaak 2 eieren of perzik erbij. IDK.. misschien nog meer eten .. pff :( ik zal nog eens googelen over metabolisme..

Lekkere training man!

Denk het ook man, aangezien je ook moeilijk aankomt. Ja kan het mij wel voorstellen, enige voordeel is dat je niet altijd clean hoeft te gaan. :p

Ik ook wel redelijk wat, minstens 2x per dag. En met pissen ben ik soms net een wijf haha. Drink alleen niet zoveel als jou, haal net de 2 liter, trainingsdagen wel iets meer.

Nice bro, ik neem ook elke dag een broodje pindakaas voor die uber anabole werking :D Maar damn man, je moet echt t*fus veel eten..... Ik zou je onderhoud nog eens berekenen op http://www.fitness-weetjes.nl/basisregels-voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte/ En als activiteitsniveau toch wel 3 of 4 pakken. ;)

En bedankt man!

Denk het ook man, aangezien je ook moeilijk aankomt. Ja kan het mij wel voorstellen, enige voordeel is dat je niet altijd clean hoeft te gaan. :p

Ik ook wel redelijk wat, minstens 2x per dag. En met pissen ben ik soms net een wijf haha. Drink alleen niet zoveel als jou, haal net de 2 liter, trainingsdagen wel iets meer.

Nice bro, ik neem ook elke dag een broodje pindakaas voor die uber anabole werking :D Maar damn man, je moet echt t*fus veel eten..... Ik zou je onderhoud nog eens berekenen op http://www.fitness-weetjes.nl/basisregels-voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte/ En als activiteitsniveau toch wel 3 of 4 pakken. ;)

En bedankt man!

Goeie training man, lekkere volume!! hoeveel keer train je eigenlijk in de week, en nog steeds split? die dumbbell rows is dat kg per hand ? Zo ja, wel sterke rows man..daar kan ik op dit moment alleen nog maar van dromen :o

haha ja pindakaas schijnt die werking te hebben inderdaad, ben het aan het uit testen! Ja echt ziek veel snap het niet..ik heb het berekent het staat 2487 kcal, dus eigenlijk 2500kcal is me onderhoud. met niveau 4 zit ik wel bijna op 2800..

Maar heey wel goed nieuws! vanmorgen woog ik precies 62kg! Misschien dat er nog wat af gaat, maar zo in de ochtend op een lege maag..still happy

• #1.257
Goeie training man, lekkere volume!! hoeveel keer train je eigenlijk in de week, en nog steeds split? die dumbbell rows is dat kg per hand ? Zo ja, wel sterke rows man..daar kan ik op dit moment alleen nog maar van dromen :o

haha ja pindakaas schijnt die werking te hebben inderdaad, ben het aan het uit testen! Ja echt ziek veel snap het niet..ik heb het berekent het staat 2487 kcal, dus eigenlijk 2500kcal is me onderhoud. met niveau 4 zit ik wel bijna op 2800..

Maar heey wel goed nieuws! vanmorgen woog ik precies 62kg! Misschien dat er nog wat af gaat, maar zo in de ochtend op een lege maag..still happy

Thanks! Ik train 4x in de week, een split. Maandag armen, Dinsdag benen, Donderdag voorkant romp en Zaterdag achterkant romp. Vind dit wel een lekker schema, omdat alles goed aan bod komt.
Die dumbell rows zijn per hand ja, in verhouding sterker dan mn barbell BOR. :p En komt wel man, mijn max was begin December ook 20kg DB's.

Haha oke man, moet vast wel lukken! Ik denk dat je niveau 4 eens moet proberen als je echt vastloopt. Dan dus 2800 als onderhoud nemen.

Lekker! Gefeliciteerd man :D Niet verkeerd, dan is er toch vooruitgang :thumbs:

Nice man, (V)pr's beginnen lekker te stromen! :thumbs:
Misschien die shrug holds ook eens proberen, klinkt goed! :)

• #1.259
Nice man, (V)pr's beginnen lekker te stromen! :thumbs:
Misschien die shrug holds ook eens proberen, klinkt goed! :)

Het gaat wel lekker ja, thanks man :)
Die moet je echt eens proberen, bij de 13sec ben ik al kapot.
En dan moet je daarna nog eens 14sec en daarna 15sec doen :D

Oh shit wat heb ik mezelf aangepraat.. ik las maar door tot de 3 seconde hold :roflol:
Ik vind ze seated ook lekker, cheat veel minder dan wanneer ik ze staand doe.
Zal ze proberen maar die 15 seconde hold weet ik niet bro :o

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven