MuscleMeat

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
Idd, pr's zetten op curls :o
Misschien gaan ze dan vooruit, bij mij gaan de gewichten daarop juist achteruit :roflol:
Waarschijnlijk door weinig kracht na 4 rug oefeningen, dus will try :)
Past alleen niet echt in mijn schema dus denk dat ik hem de laatste dag van de bulk pak als afsluiter :D

Haha ja man, bij mij zijn de gewichten daarop ook niet super. Is wel redelijk verbeterd nu.
Ik deed ook biceps na rug, had ook altijd weinig kracht over om biceps optimaal te trainen.
Oke man hehe, laatste dag van je bulk is wel nice. Met een goed volume hou je wel een paar dagen spierpijn :D

---------- Toegevoegd om 10:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

Ik ben er ook eindelijk achter wat ik fout deed bij deadlift.. Ik deed mn reet omhoog en strekte daarbij mijn hamstrings.
Daardoor werd het een SLDL. Wist niet dat de oplossing zo simpel was, gewoon de heupen naar voren duwen op knie hoogte.. :rolleyes:
Eind deze maand ga ik weer deadliften, ben benieuwd :D

---------- Toegevoegd om 18:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:18 ----------

Training Dinsdag 04-02-14
week 4

Sumo Deadlift
5x60
5x80
5x90 PR
3x100 PR

Box Squat
5x40
5x50
5x60
5x70 PR
3x80 PR

Romanian Deadlift
10x65
10x65
10x65

Lunges
10x5
10x5

Donkey Calfraise
15xbw
10x50
10x60
10x75
10x85

DB Calf Raise
10x30
10x30
10x30

Hanging Knee Raises
10x
10x
10x

Weer een training waar ik niet vooruit te branden was.. Vorige week in een uurtje klaar.
Dit keer in anderhalf uur. :rolleyes: Wel PR's te pakken, heb die gewichten wel eerder gehaald.
Maar niet op deze oefeningen, zijn nieuw voor mij. En elke PR is er 1, draagt wel bij aan de motivatie. :P
Lunges ga ik heel voorzichtig gewicht toevoegen, 5kg per arm is weinig. Maar beter dan BW lunges. :o

Netjes man :thumbs:
Hoe bevalt die sumo deadlift je, nu je het de tijd hebt gegeven?
Lunges moet ik ook nog steeds doen, durfde het niet meer na mijn leg day vandaag :o

Lekkere training man, nice volume met deadlift variaties + squats! Wat vind je de lekkerste deadlift? ik zelf de normale versie maar aangezien je verschillende variaties gebruikt ben ik wel benieuwd.

• #1.284
Netjes man :thumbs:
Hoe bevalt die sumo deadlift je, nu je het de tijd hebt gegeven?
Lunges moet ik ook nog steeds doen, durfde het niet meer na mijn leg day vandaag :o

Thanks!
Goed man, snap nog steeds niet waarom ik deze niet eerder heb gedaan.
Glutes en adductors zijn zwak, en die pak ik nu wel goed aan met sumo deadlift.
Haha ik vind lunges ook echt zo oefening van 'het moet maar weer' :o
Ga met het lichtste gewicht al helemaal naar de klote :roflol: Volgende keer gewoon doen man!

---------- Toegevoegd om 11:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:01 ----------

Lekkere training man, nice volume met deadlift variaties + squats! Wat vind je de lekkerste deadlift? ik zelf de normale versie maar aangezien je verschillende variaties gebruikt ben ik wel benieuwd.

Thanks man, ik heb nu zowat alle deadlift variaties wel gehad ja :p Alleen block pull moet ik nog eens doen.
Ik zal de belangrijkste punten wel even op een rijtje zetten:

Conventional deadlift: Als je hem goed uitvoert een goede lift voor zowel je UB als LB. Je spreekt traps, onderrug, lats, hamstrings, glutes, adductors en quads aan.

Deficit deadlift: Goede oefening als je lift off slecht is, hierbij vergroot je de ROM en neigt de beweging een goede uitvoering, slechte uitvoering gebeurd niet zo snel als bij de conventional deadlift. Je spreekt zelfde spieren aan, alleen hamstrings krijgen het nu zwaarder te verduren.

Sumo deadlift: Je gebruikt hierbij meer je glutes, quads en adductors. Goede lift als daar je zwakheden liggen.

Romanian deadlift: Echt een oefening voor je hamstrings, andere spieren hebben er weinig profijt van. Je pakt immers het gewicht lager dan een conventional deadlift.

Rack Pull: Goede oefening om aan je lock out te werken, je onderrug + lats ga je goed voelen bij deze lift. Je hamstrings spelen ook wel een rol bij deze oefening.

Mijn favoriet is denk ik toch ook wel de normale deadlift. :)

Thanks man, ik heb nu zowat alle deadlift variaties wel gehad ja :p Alleen block pull moet ik nog eens doen.
Ik zal de belangrijkste punten wel even op een rijtje zetten:

Conventional deadlift: Als je hem goed uitvoert een goede lift voor zowel je UB als LB. Je spreekt traps, onderrug, lats, hamstrings, glutes, adductors en quads aan.

Deficit deadlift: Goede oefening als je lift off slecht is, hierbij vergroot je de ROM en neigt de beweging een goede uitvoering, slechte uitvoering gebeurd niet zo snel als bij de conventional deadlift. Je spreekt zelfde spieren aan, alleen hamstrings krijgen het nu zwaarder te verduren.

Sumo deadlift: Je gebruikt hierbij meer je glutes, quads en adductors. Goede lift als daar je zwakheden liggen.

Romanian deadlift: Echt een oefening voor je hamstrings, andere spieren hebben er weinig profijt van. Je pakt immers het gewicht lager dan een conventional deadlift.

Rack Pull: Goede oefening om aan je lock out te werken, je onderrug + lats ga je goed voelen bij deze lift. Je hamstrings spelen ook wel een rol bij deze oefening.

Mijn favoriet is denk ik toch ook wel de normale deadlift. :)

Duidelijke uitleg man! wist niet eens dat er zoveel variaties waren :o Denk dat ik het toch maar bij de "normale" versie hou, de deficit variant wekt wel een beetje me interesse misschien eens kijken op YT. Die romanian versie lijkt me trouwens wel echt lekker voor je hamstrings.

Maarja vandaag beginnen met SL dus niet echt de kans om andere deadlifts te testen :p

• #1.286
Duidelijke uitleg man! wist niet eens dat er zoveel variaties waren :o Denk dat ik het toch maar bij de "normale" versie hou, de deficit variant wekt wel een beetje me interesse misschien eens kijken op YT. Die romanian versie lijkt me trouwens wel echt lekker voor je hamstrings.

Maarja vandaag beginnen met SL dus niet echt de kans om andere deadlifts te testen :p

Is wel persoonlijke ervaring, kan het mis hebben. :p Ja er zijn best wel variaties. De normale versie is ook gewoon goed, alleen als de uitvoering verminderd en je loopt vast is een variatie wel aan te raden. Deficit is wel een goede, zat een tijdje vast op 120kg, maar heb met een goede deadlift routine de 130 aangetikt. Romanian is zeker wel lekker voor je hamstrings, van LB zijn die nu het best ontwikkeld bij mij. :D

Nee precies, dan kan je je gewoon beter aan het schema houden! :thumbs:

Hoop voor.je dat de sumo goed voor je gaat doen. Ik heb em nog niet onder de knie:(.

• #1.288
Hoop voor.je dat de sumo goed voor je gaat doen. Ik heb em nog niet onder de knie:(.

Ik heb het idee dat het wel goed gaat, het is wel een lastige oefening. Vooral bij zwaarder gewicht word het lastiger. Gewoon licht beginnen man! ;)

---------- Toegevoegd om 18:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Training Donderdag 06-02-14
week 4

Swiss Bar Military Press
6xbar
5x30
3x40
3x45
2x50
1x52,5 PR
1x52,5

Dumbell Shoulder Press
5x15
5x17,5 VPR
5x17,5

Incline Dumbell Bench Press
10x17,5
10x17,5
10x20

Dumbell Bench Press
10x20
10x20
8x22,5 VPR
12x15
12x15

Incline Dumbell Flyes
12x10
12x10
12x12,5

Was wel een lekkere training, PR op MP toch gehaald. Alleen 3x50 is nog steeds niet gelukt.. :mad:
DB shoulder press blijft klote, vind hem ook niet echt lekker aanvoelen. Ik moet niet zeuren, gewoon doorgaan. :)
Alles voor borst was zwaar, alleen setje van 8x22,5 heb ik wrist wraps gebruikt.

PR, VPR, VPR... you ****ing animal!!

MP pak je volgende keer bro ;)
DB shoulder press.. tjah.. ligt eraan op welke manier die niet lekker aanvoelt natuurlijk.
Heb ook wel oefeningen die ik 'minder' vind, maar als het echt niet lekker aanvoelt lichamelijk, doordat je last hebt van de beweging ofzo, zou ik toch uitkijken.
Safety first :)

Lekkere tren!

• #1.290
PR, VPR, VPR... you ****ing animal!!

MP pak je volgende keer bro ;)
DB shoulder press.. tjah.. ligt eraan op welke manier die niet lekker aanvoelt natuurlijk.
Heb ook wel oefeningen die ik 'minder' vind, maar als het echt niet lekker aanvoelt lichamelijk, doordat je last hebt van de beweging ofzo, zou ik toch uitkijken.
Safety first :)

Lekkere tren!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Haha thanks man! :roflol:

Ja ik hoop het, dit is al de 3e poging en nog steeds niet gelukt.
Hmm, press kracht is slecht bij db shoulder press. Rug voelt niet goed, dus heb belt gebruikt.
Toen ging het wel beter, maar het is niet mijn oefening. Maar goed, voor goed resultaat kan niet alles fijn zijn!
Zonder belt zou ik deze oefening wel skippen, want dat trekt mijn rug niet. :o

Ik doe ze altijd seated, dan heb ik vrijwel geen last van me rug, alleen bij de laatste rep soms :o
Weet niet hoe jij ze doet?

• #1.292
Hmm oke man, ik doe altijd staand. De laatste reps zijn altijd met legdrive. :o
Seated ga ik echt kracht inleveren op DB shoulder press, maar ik kan het de volgende keer wel proberen.

Ik vind zittend wel lekker, geen last van rug en ben gewoon een luie mother****er :roflol:
Kracht inleveren weet ik niet zeker bro, mijn db shoulder press zijn zittend net zo sterk/sterker als mijn MP staand (7x30kg per dumbell vs 3x65kg MP staand). Alleen vanwege de non-leg drive zul je idd wel wat inleveren, maar met leg drive maak je toch geen gains op delts ;)

• #1.294
Haha :roflol: ik ga de volgende keer ook zittend proberen, alleen denk dat ik dan al moeite krijg met 10kg.. :o
Dat is ****ing netjes man, maar jij bent ook een genetic freak wat press kracht betreft. :D Ik ga er wel vanuit dat ik wat inlever.
Maar als ik strict pak is idd beter voor gains op delts. En als ik het goed doe word ik er ook wel sterker in. :)

Gewoon zittend doen, dan weet je zeker dat je je andere spieren niet laat meehelpen aangezien je toch je delts wilt aanspreken.

• #1.296
Gewoon zittend doen, dan weet je zeker dat je je andere spieren niet laat meehelpen aangezien je toch je delts wilt aanspreken.

Ja precies, dat is het doel om de delts aan te spreken. Voortaan gewoon zittend doen, rug voelt nu ook echt k*t.

Ben bang dat training van morgen niet doorgaat als ik mij dan nog zo voel. Rug voelt echt niet goed. :o
Anders maandag rug doen en daarna schema weer volgen. Armen kan ik ook wel een keertje overslaan.

• #1.297
Rug training niet gedaan. Rug voelde 's ochtends nog niet echt lekker, en met rack pulls heb je een blessure zo te pakken.
Nu lekker rust pakken en maandag vol gas mijn rug vernietigen. :D

Ben er nu ook eindelijk achter waarom mijn DL zo slecht ging, ook bij elke variant. Ik lifte vanuit mijn rug. :o
Kwartje is laat gevallen, maar hoop dat ik bij rack pulls maandag al verbeteringen ga zien mbt techniek.
Alleen moet er goed op letten, de beweging die ik fout deed zit nu echt zo vast in mijn systeem dat ik het onbewust fout doe.

Dat van je deadlift was toch al bekend? Je heupen schoten omhoog waardoor indd alles op je rug aankomt. Of was het nog iets anders?

• #1.299
Voor anderen wel, voor mezelf niet. :o Snapte er de balle van waarom mijn deadlift zo slecht ging. Heupen schoten idd omhoog.
En omdat ik die hele slechte techniek gewend was bleef ik dat maar herhalen, foute techniek afleren is best lastig.

Foute techniek afleren is zeker lastig, maar gwn lekker blijven oefenen pak een stofzuigerstang of iets anders lichts..een bezemsteel (srs :p) oefen daarmee.. kijk zoveel mogelijk filmpjes, zet er een spiegel bij .. Serieus zo deed ik het wekenlang met squats..het kan altijd beter, ik had een rare ehm ja move in me squat zeg maar eerst en die heb ik weten te verhelpen.

Me squat kan nog altijd beter en in deze gym staan betere spiegels dus ik oefen nog steeds! deadlift je ook met je benen? dat je inzakt met je benen goed of, ik zelf deadlift ongeveer "Vanuit begin houding, dat push ik omhoog en dan strek ik me benen" denk ik ongeveer..Vanuit staande houding volgens mij buig ik me rug een beetje voorover zodat het ietsje schuin staat en op een bepaald moment zak ik met me benen en ben ik terug op de begin houding.

Misschien dat je er wat aan hebt..IDK. Omdat je zegt je doet alles vanuit je rug kwam, ik gebruik me benen best wel met DL.

Zoals ik al zei oefen elke dag 10minuutjes met een stang of bezemsteel, serieus het helpt! Het kan zelfs zonder iets..Maar voor DL is het wel makkelijk dat je een stang of iets in je handen hebt.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven