Fitness Seller

Johan's Log

Er is geen betere :D

• Topic Starter Topic Starter
Gister
-bord brinta
-100 gr havermout, 0,5 melk
-2 pistolet, 2 ei, 60 gr kip, suikerbrood
-bord pasta bolognese
-dubbele cheeseburger, twister fries, 7up
-0,5 melk

Jij bent zeker weer katabool bezig geweest gisteren?

Afgezien van Wie is de Mol niet echt hoor. Dubbele Cheeseburgers zijn goed voor je definitie.

Had misschien iets bijgemogen maar ik tik toch wel bijna de 4000 aan.. chips, koffie en kleine dingetjes zijn niet meegenomen.

Ik heb trouwens eens mijn "schema" eens in een exelletje gezet waarin ik de verhoudingen kan zien. Zat op 4600 kcal met 20 ei, 40 kh, 40 vet..Dit is een gemiddelde dag en ik hou me er nooit strak aan maar het is een indicatie. Nou is 20% ei redelijk weinig maar met 4600 kcal is dat 235 gr eiwit. Nou heb ik altijd begrepen dat je toch niet meer dan 1.7 (ong)x je BW in eiwitgrammen kan opnemen. Daar zit ik alsnog ruim overheen als je me BW ongeveer 77/78 kg is. Daar nog een mening over?

Ik vind dit nog wel goed vol te houden, ik hoef niet persé mijn best te doen dit binnen te krijgen en het moet wel leuk blijven. Maar ik merk wel dat ik redelijk langzaam herstel. Ik wil er dus wel voor zorgen dat dat niet aan rust of voeding ligt.

Die percentages 20-60-20 of 20-40-40 zijn allemaal overrated. Eiwit inname zijn een heleboel theorieën over, van 1 gr/kg tot 8 gr/kg. Voor mij is de most likely theorie 2,5 gr/kg. En niet in procenten dus. Dat zou betekenen dat een kankerbuffe madderfacker op 6% vet en 130 kg met een laag metabolisme minder eiwit nodig kan hebben dan een keiharde ecto met een sick ass verbranding en dat klopt niet.

Vet rond de 35% schijnt goeie test waardes te leveren, dus die hou je ook een beetje rond dat percentage en de rest van je kcal vul je aan met kh. Mocht je nou een bizar lage stofwisseling hebben, dat je op 20 gr kh oid uitkomt, schrap je wel eerder wat vet (en eiwit, omdat je daar toch al ruim mee zit met 2,5 gr/kg) voor extra carbs.

Ik bouw het meestal zo op:

Rustdag:

40% vet
3 gr/kg eiwit
rest carbs
+- 400 kcal minder

Trainingsdag:

30% vet
2,5 gr/kg eiwit
rest carbs
en dus die 400 kcal meer dan rustdagen (je verbrand zoveel kcal/kg lichaamsgewicht/uur krachttraining en bij mij kwam dat ongeveer op 350 kcal uit. Ik train wat langer dan een uur, dus wordt iets van 400 kcal, plus nog wat extra voor de caffeine die ik op die dag neem.)

Wat je herstel betreft: dat kan bijtrekken. Als beginner, herstel je vaak relatief langzaam, wat sneller kan worden naarmate je er naar traint. Ik merkte zelf door WSB dat mn herstel ziekelijk hard bijtrok en ik veel sneller herstelde. Maar dat zijn dan ook beestachtig grote trainingen en dan heb je 2 keuzes: of gruwelijk hard herstellen, duizenden kilo's aankomen, dikke kracht gains, of doodgaan

Hmm.. dan heb ik nu wel de goede richting te pakken denk ik. vet is +- 35 eiw zit rond de 220 gr (77ishx2.5=200) en de rest is KH.

Wat betreft rust en niet rust, dat is voor mij onbelangrijk. Ik hou me daarvoor niet genoeg aan dat schema. Meer kcal dan verbruik + vold. eiwit = win.

Ik ben niet een totale beginner. "PL" al een jaartje. Was veruit van optimaal maargoed. Daarvoor 2/3 jaar fitniss. Ik denk dat mijn herstel meer te maken heeft met weinig slaap. En ik ging wel hard met nieuw schema. Moet af en toe een paar dagen niks denk ik.

Thanks iig. Ik blijf dit doen en kijken wanneer vooruitgang stopt. Dan mag je een dumbbell op me gooien. Of Jesaja gaat haten, komt wel goed denk ik:D

Ga jij maandag ook nieuw schema beginnen?

Ja waarom vraag het het dan luie hond :D

En nieuw schema? Denk het niet, ik weet het niet zeker, want ik heb dat schema van jesaja nog niet gezien, maar denk dat ik genoeg te haten heb. Daarnaast is mn onderrug aan het herstellen en kan ik met mn huidige schema mooi elke dag een lichte onderrug oefening doen. Als ik UB/LB doe, kan ik op LB dag vrijwel niks boeiends, dus dat wordt ff niks.

Pass trouwens ff je msn

Ik vroeg me af of ik volgens de Science Man Leo goed zat qua voeding en herstel. Zoals ik het zie zit ik op de richtlijn die je stelt dus = goed.

Dus dacht ik, qua herstel zal het wss niet aan voeding liggen en omdat ik al iets langer train ben ik niet helemaal een beginner dus zal het wss slaap of een deload moeten worden. Je heb me dus wel geholpen;) msn pm ik wel ff.

Slecht herstel kan nog steeds te wijten zijn aan voeding. Je moet niet letten op de kwaliteit, maar de kwantiteit. Hoe perfecte kwaliteit voedsel je ook eet, je herstel zal nooit goed worden als je de helft van je behoefte eet. Als je bijvoorbeeld de hele dag naar de snackbar gaat op 800 kcal boven je behoefte, zal je herstel alsnog keihard gaan (tot zekere grenzen uiteraard).

Daarnaast wordt herstel steeds sneller, niet dat er een grens is dat het ineens sneller is op dat moment. Dat gaat gewoon geleidelijk, beginner-gevorderde-pro en alles wat er tussen zit. Kan goed zijn dat je herstel over een jaar nog veel beter is, zelfs nu je je niet als beginner qualified.

En nou stop ik met dit katabole gedoe en ga ik mezelf even benevelen met GHB in de stad. Adiooss

Qua hoeveelheid zit ik met 4500 wel goed. Ik denk wel dat ik dus boven mijn behoefte zit. Maar ik ben ook zeker geen gevorderde. En idd, hier druk om maken is katabool opzich;) Vanavond uur of 7?

Vr
-bord brinta
-100 gr havermout, 0,5 liter melk
-2 pistolet, 2 ei, 60 gr kip
-500 gr kwark
-2 tosti's
-60 gr noodles, 2 brood honing, mars, 0,5 melk

Za
-5 ei, 2 brood
-liter melk, toastjes iets(olijf, pistasche enz)
-200 gr Italiaans kip met parmaham, risotto met truffel, salade
-meer toastjes, 0,5 liter melk, hazelnoten

zo
-6 ei, 2 brood, smoothie mandarijn/banaan
-broodje dönner, 0,5 melk
-koek
-2 brood honing, 0,5 melk
-bosche bol

Weekend:o

Laatst bewerkt:
gister,

Squat - Lies wordt beter
8x50
5x80 medium box
5x3x80 low box

MP
8x20
5x40
0x60 - het moest ergens ophouden
3x5x50 vpr

Bench light
8x50
3x5x70

Woensdag low box wat nette gewichten proberen en terug naar de fullsquat.

Gister
-bord brinta
-100 gr studentenhaver, 0,5 liter sinasappelsap
-1 pistolet 50 gr gedroogd vlees, frikandelbroodje
-100 gr havermout, 0,5 melk
-liter chocomel
-100 gr pasta, 150 gr gehakt, saus
-0,5 liter melk

Laatst bewerkt:
gister
-bord brinta
-100 gr noten, 0,5 liter melk
-150 gr rund, 3 brood, 50 gr ham, sla/mayo
-500 gr kwark
-4 pils
-Whoppermenu
-0.5 liter melk

Net,

Low box squat
8x50
5x80
5x100 pr
5x100
5x100

Bench
8x50
5x80
5x80
5x80

CGBP
8x50
5x70
5x70
5x70

Quads gepompt

Hip abdominator A.K.A Dignity Destroyer gepompt

-Squats gingen lekker, lies gaat goed, knie zeurt een beetje.
-Benches gingen slecht, was goed stuk van squats, ellebogen doen raar van lowbar squatten denk ik.

Vandaag
-banaan
-2 sandwiches bacon/ei, 0,5 liter melk
-4 brood, 2 ei met mayo en 70 gr ham, 0,5 melk
-500 gr kwark, 50 gr noten
-100 gr pasta, 150 gr gehakt, saus
-liter chocomel

Bijna goed !

net,

Deadlift
10x60
5x90
5x110
5x130 pr
4x140 pr

Pullup
4x8xBW

BOR
5x50
5x70
8x50
8x60
8x50

Van de grond af Curl
1x50

Beetje vorm vinden. Nog een poging tot GM's gedaan, werd stretchen.

Gister keihard verslapen dus vanaf 11 uur:
-bord brinta
-4 brood, 60 gr kip, 2 ei en mayo
-banaan
-pannenkoeken, spek, stroop
-chips, pils
-200 gr tartaar, 100 gr rijst, spinazie

Vandaag
-Bord brinta
-100 gr studentenhaver, 0,5 melk
-2 pistolet, 70 gr kip, 2 ei met mayo
-500 gr kwark
-200 gr zalm, 75 gr rijst, spinazie
-liter chocomel
-iets...

za
-6 ei, 2 brood
-2 italiaanse bollen, 120 gr ossenworst, chocobroodje
-200 gr tartaar, 100 gr rijst, sperziebonen
-liter melk

zo
-5 ei, 1 brood
-60 gr noodles, chocobroodje, 2 brood honing
-liter melk
-2 pizza's
-pils & whiskey

Vanavond training, gelukkig light, voel me beroerd en knie doet pijn.

Hmmm ossenworst ... Eet je soms wel eens pur porc salami ? Zitten ook ziek veel eiwitten in !

Johan, vandaag half 7 ok?

Terug
Naar boven