Fitness Seller

Johan's Log

denk dat het eerder mentaal was mayne, van mijn pov was het namelijk niet lelijk. next time gozert

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.842
denk dat het eerder mentaal was mayne, van mijn pov was het namelijk niet lelijk. next time gozert

Hmm. Wellicht viel het mee dan. Was op zich wel tevreden hoor. 3 weken terug nadat ik ziek was etc met alle moeite van de wereld 3x160. Er zit in ieder geval vooruitgang in. Vanaf 3x180 weer op het oude niveau.

Laatst bewerkt:
  • #1.843
Net, RE UB

Speed bench against bands (rood, 100 x gechocked)
8x3x60

Dumbbell presses
8x32,5
8x35
8x37,5
9x40 pr

Chins - 3x8xbw+15 pr
Tricep ext SS rope curl - 3x12
Ab rollouts

-Nice. Achterkant schouder helemaal aan pulp van maandag denk ik, gaar. Verder was het gaarheid troef in de posterior chain. Nu lekker de "gains" wegzuipen.

Laatst bewerkt:
  • #1.844
Net, DE LB

Speed deads
8x2x125

GHR
3x8xbw+10 pr

-Lunges - 3x10
-Back ext. 3x12xbw+5
-Calves - 2x20
-Ab rollouts - 2x8
-Exc. single legged squat - 3x8

-Prima. Blij dat ik weer kan resetten met het "lineaire progressie plannetje" op mn assistence. Het begint mijn herstel aardig te ****en heb ik het idee en dat terwijl ik een stuk meer eet. Onderrug nog steeds flinke spanning op staan. Glutes en hamstrings stretchen en wat lopen na 2 uur zitten helpen wel. Maar dat ik +- 2 x per week deadlift (speed en ME) is niet echt optimaal denk ik. Ook mijn schenen beginnen steeds blauwer/paarser/groener te worden:roflol: Een alternatief zie ik alleen niet echt.

• #1.845
Net, ME UB

Close grip bench
3x80
1x100
1x110
1x115
1x115 (2f)

Paused bench
5x70
5x85
4x100 pr

Chins - 3x10
Tricep ext - 3x10x22
Dumbbell curl - 3x8
Ab rollouts - 3x5

- Laatste ME dag voor de Gijsmeet. Jammer van de dubbel. Sabotage hing in de lucht als pislucht in een openbaar toilet!!11!! Verder prima, UB size wise gaat het ook goed.

misschien 1 dag RDL ipv 2*pw deads?, hamstring raper en minder zwaar voor de onderrug.

• #1.849
No worries Kaines. Ik kan vast nog wel een keer de favor returnen:D

misschien 1 dag RDL ipv 2*pw deads?, hamstring raper en minder zwaar voor de onderrug.

Hmm, ik heb sinds vanochtend een nieuwe theorie. 2 nachten in een zacht bed bij mijn ouders geslapen (na een LB training op vrijdag en zaterdag hele dag op een festival lopen banjeren) en ik had nergens last van. Kom ik weer op mijn harde matras en heb ik gelijk last.. Misschien is mijn matras toch te hard ofzo.

En om bijvoorbeeld speed deadlifts met 50% van max met RDL's te wisselen lijkt me qua spanning voor de onderrug niet zoveel te schelen en het doel van het programma gaat dan een beetje verloren denk ik. Maar iig thanks voor het meedenken.

Ben je met speed deads op dat gewicht zonder acc. resistance niet meer bezig met afremmen dan met versnellen?
Ik heb dat zelf wel met 60% of iets dergelijks dat ik hem bijna clean bij wijze van.

• #1.851
Ben je met speed deads op dat gewicht zonder acc. resistance niet meer bezig met afremmen dan met versnellen?
Ik heb dat zelf wel met 60% of iets dergelijks dat ik hem bijna clean bij wijze van.

Ik zat met 125 kg op 65% ongeveer zonder bands of chains ja. En nee, dan ben ik absoluut niet aan het afremmen:roflol: Ik geloof dat als je met resistance traint je gemiddeld op 50% moet gaan zitten qua kilo's. Zonder resistance tussen 50/70% ergens.

Maar jij lift bijzonder explosief. En jouw liftoff voor deadlift bijvoorbeeld is erg hard waarbij je al vroeg kan accelereren en misschien op een hoger % speed kan trainen voor de desbetreffende oefening? Of praat ik nu volkomen bagger.

Ik heb brakke liftoff, door op 60% ergens te zitten kan ik me beter focussen op snelheid in het begin. Als ik hoger ga zitten dan dit kan je absoluut niet meer over "speed" praten in ieder geval.

Ik bedoel puur de lockout, dat ik daar moet afremmen omdat ik anders me ballen crush. Maar maakt verder niet veel uit denk, als het maar effect heeft voor jou natuurlijk. Versnellen is versnellen en dat verschilt wel per persoon ja.

• #1.853
Net, deload

Deadlift
Tot paar singles met 160/165

GHR-3x8
back ext. - 3x12
Leg ext. - 4x16
Calves - 3x18
Ab rollouts - 3x6 poging tot staand --> fail:o

-Laatste training voor zaterdag. Ga niet deadliften denk ik, voelt gewoon bagger. Onderrug is nog steeds stijf as ****.

• #1.854
Net, Gijsmeet,

Strict Log
Tot 1x82,5 pr
Fx87,5 en een koprol achteruit

Prowler rennen
3xop en neer met 40 kg ofzo

Swissbarbench
tot Fx113, haha

Stones
Aangekloot met 90, best leuk.

Strict Vikingpress
triples met steeds meer tot een single met de bak+25 elke kant. Geen idee hoe zwaar.

Deadlift
Erg veel fail

Close grip bench
tot 3x100 toen was het hoog gooi apparatus vrij

Hooggooien
Veel sets met het lege fust. Kilo of 8? tot het 2e streepje, geen idee hoe hoog.

Kilmtouw
Paar keer met de snelheid van het licht omhoog en omlaag.

-Erg leuke dag gehad, Gijs had het weer mooi voor elkaar. Beetje geflirt met Erwin en de gangue, ook nieuwe mensen gezien. Mooie lifts gezien van andere mensen. Bij mezelf ging het redelijk gay.

Loop al tijden met mijn deadlift te kloten en ben gewoon +20 kg in mijn toch al niet te hoge max gedaald. Kreeg 175 niet eens vd grond. Nog wat tips gekregen van El Padrino BadrieBadrie maar het mocht niet baten. Verder voelde de swissbar gewoon ongekend zwaar aan:roflol: Vorig jaar nog 118 mee gebenched geloof ik.

Verder alles prima, alle onderdelen voor het eerst gedaan. Vorig jaar na de meet 3 weken kreupel geweest ivm knakerknie na jerken met axle. Dit jaar voor de zekerheid niks met legdrive oid gegaan en all is well. Binnenkort weer naar RPB de boel beetje recht zetten.

toch weer epic om jullie erbij te hebben! Till next time

Die koprol was wel mooi man.

was ganz sferig homie

• #1.858
toch weer epic om jullie erbij te hebben! Till next time

Was erg vet man, ik ga binnenkort met Matthijs (STRNGR) weer mee naar RPB. (Als we weer kunnen prowleren, heb begrepen dat Sanne die heeft stukgemaakt;))

Die koprol was wel mooi man.

Haha, ik kon het niet stoppen. Had eigenlijk een paar floorpresses moeten doen alsof er niks aan de hand was.

Zeker weten homes.

Net, full body pomptraining

-Exc. one legged squat - 3x10
-MP - 3x10x40
-Stiff legged dead - 3x12x40
-Chins - 3x8
-Tricep ext. met band - 3x10
-Curls met band - 3x10
-Leg ext. - 4x16
-Calves - 3x18
-Ab rollouts - 2x5
-Shitload stretches

Onwijs veel zin om te trainen. Nog helemaal in puin van zaterdag maar in al mijn eagerness om mijn deadlift te fixen dacht ik lichte deadlifts te doen maar dat backfirede een beetje (see what I did there?). Insane rugkramp bij opwarmen dus maar gestopt:roflol:. Voor de rest lekker.

prowler is alweer back in fighting mode. Vandaag weer nieuwe voetjes gekregen was niet echt een groot karwei.

• #1.860
Net, ME UB

Bands met chains (8 kilo per chain, ongeveer 12 kilo bovenin)
5x60 + chains
3x80 + chains
3x90 + chains
3x100 + chains pr

Incline dumbbell press
6x30
6x35
6x40
3x45 polsfaal, bijna 45 kilo op mn neus
5x45 pr

Chins - 3x10xbw
Machine row - 3x10x80
Side raises - 3x10xpumpf
ab rollouts - 3x5

-Nice. 3x100 was nog niet all out maar er moest nog gepompt worden met de dumbbells. Al een tijdje niet meer met chains kunnen pompen. Dumbbells eigenlijk nooit incline gedaan maar zo hoog stond hij niet.

prowler is alweer back in fighting mode. Vandaag weer nieuwe voetjes gekregen was niet echt een groot karwei.

Klinkt goed. Matthijs wou misschien volgende week ofzo komen, ff kijken of ik kan ivm scriptie etc. Maar dat laten we je dan wel weten in je topic.

Terug
Naar boven