MuscleMeat

johnbo's krachttraining log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nette training!

Wow, wat een goeie vooruitgang.
Ik heb je hele log doorgelezen en vindt dat je snel krachtwinst hebt gemaakt in zo'n korte tijd. Vooral met de deadlift, die blijft nog wel even stijgen denk ik.
Goed en simpel schema.
Succes!

moed erin houden en mooie progressie :D

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt door een moderator:
Texas Method - week 6 - dag 1- volume

Squat
5x40
5x60
5x80
5x5x92,5

Benchpress
10x40
4x5x65
1x4x65
laatste rep gemist

Bent over rows
10x40
5x5x72,5 PR

Squats gingen makkelijk, bench de laatste rep net niet gehaald, volgende keer weer 5x5x65 benchen.
Rows beginnen nu zwaar te worden, ik moest licht cheaten bij de laatste paar reps.

Laatst bewerkt:
ik blijf je squats lekker vinden :D bench is ook al goed!

Texas Method - week 6 - dag 2 - recovery

Frontsquat
10x40
3x3x74 PR

Military press
5x30
3x40
3x3x47,5

Bent over rows
10x40
3x3x72,5

Cardio
20 min.

Ging gemakkelijk. Cardio is dodelijk saai, maar blijf ik voorlopig even volhouden.

Lekker zo'n recovery dag op zondag.
Wat doe je voor je cardio?
En wat me opvalt is dat je al een tijd geen arm oefening doet.
In het excel bestand van the texas method hebben ze het ook over dips en pull-ups, is er een reden waarom je ze niet doet?
Gefeliciteerd met je PR.:cool:

Lekker zo'n recovery dag op zondag.
Wat doe je voor je cardio?
En wat me opvalt is dat je al een tijd geen arm oefening doet.
In het excel bestand van the texas method hebben ze het ook over dips en pull-ups, is er een reden waarom je ze niet doet?
Gefeliciteerd met je PR.:cool:
Ik zit met een vervelende elleboogblessure, vorig jaar heb ik een tenniselleboog gehad en dat is nog steeds niet helemaal over. Ik moet mijn trainingen dus echt doseren en er 'omheen trainen'.
Direct armwerk en pull-ups kan ik gewoon niet doen, dan heb ik de volgende dag teveel last.

Texas Method - week 6 - dag 3 - intensity

Squat
5x40
5x60
5x80
3x105

Benchpress
12x40
5x60
0x80 fail
0x80 fail
0x77,5 fail
0x77,5 fail :mad:

Deadlift
5x60
2x100
3x120

Het zat er niet in vandaag met de benchpress. Die 80 was te hoog gegrepen, lukte van geen kanten, die 77,5 had ik bijna.
Volgende week ga ik die 77,5 in ieder geval halen.

Benchpress
12x40
5x60
0x80 fail
0x80 fail
0x77,5 fail
0x77,5 fail :mad:
Het zat er niet in vandaag met de benchpress. Die 80 was te hoog gegrepen, lukte van geen kanten, die 77,5 had ik bijna.
Volgende week ga ik die 77,5 in ieder geval halen.

Interessante log Johnbo. Ik zit zelf ook te denken na de vakantie zo'n soort schema te gaan doen (Texas Methode), zit wel uitdaging in. Je bench-press: ik vind het wel apart dat die zo achter blijft bij de andere 2 grote oefeningen die je hebt, de deadlift en squat? (Je bench is trouwens wel goed vooruit gegaan). Mijn "ervaring" (tja, 2 jaar sportschool slechts!) is dat met name met bankdrukken je soms op een barriere stuit. Daar kan je dan weken tegenaan hangen. In jouw geval zou ik die 12* 40 kg (opwarmer) eruit gooien. Gewoon opwarmen met stang (= ook al 20 kg), 10* ofzo. En dan meteen los met 60, of beter 65 a 70. En dan eens kijken of je de 80 kan pakken. Is maar een idee hoor. In elk geval blijven proberen, het gaat je hoe dan ook lukken!

Interessante log Johnbo. Ik zit zelf ook te denken na de vakantie zo'n soort schema te gaan doen (Texas Methode), zit wel uitdaging in. Je bench-press: ik vind het wel apart dat die zo achter blijft bij de andere 2 grote oefeningen die je hebt, de deadlift en squat? (Je bench is trouwens wel goed vooruit gegaan). Mijn "ervaring" (tja, 2 jaar sportschool slechts!) is dat met name met bankdrukken je soms op een barriere stuit. Daar kan je dan weken tegenaan hangen. In jouw geval zou ik die 12* 40 kg (opwarmer) eruit gooien. Gewoon opwarmen met stang (= ook al 20 kg), 10* ofzo. En dan meteen los met 60, of beter 65 a 70. En dan eens kijken of je de 80 kan pakken. Is maar een idee hoor. In elk geval blijven proberen, het gaat je hoe dan ook lukken!

Bedankt Varg, ik zit erover te denken om als ik klaar ben met dit schema gewoon 3 keer per week te gaan benchen en dan meer op volume trainen.

Misschien Bench als eerste oefening doen en idd niet teveel kracht verspelen met warming-up..

Ja idd, niet te hoog volume gebruiken voor warming up, dat scheelt namelijk heel wat.
Op die site van Texas Method stuitte ik op een stuk hoe je het best kunt opwarmen voor oa je 5x5 en je 1rm.
Misschien heb je daar wat aan en kun je die 80 de volgende keer wel doen.
Groetjes, Remko.

Bedankt Huntelaar en Remko voor de link. :)

Texas Method - week 7 - dag 1 - volume

Squat
10x40
5x70
5x5x95

Benchpress
10x40
5x5x65

Bent over rows
5x40
5x60
5x5x75 PR

Hier en daar wat gecheat en gehitcht maar in ieder geval alle setjes gehaald.

Dinsdag ga ik nog een keer proberen PR's te zetten op de grote 3, daarna neem ik een week rust.

De rest van juli en augustus ga ik dan wat vrijblijvender trainen, omdat ik in deze vakantie mijn huis ga verbouwen en dan kan ik niet zo'n strak schema aanhouden. (misschien ga ik wat experimenteren met een splitschema).

In september dan weer bulken en nog een keer Texas Method doen om die krachtstats wat omhoog te brengen.

Die 1x80 moet er bij de bench toch wel inzitten Dinsdag!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven