MuscleMeat

Gesloten Johnmb's Smolov weg naar de DRC cup

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
En zich dan vervolgens verschuilen achter JA MAAR ZE HEEFT NOOIT EN TEST GEFAALD DUS ZE IS NATTY HOOR!!! pls zeg zo naief en hypocriet kan je toch gvd niet zijn :roflol:

Heeft niks met naïviteit of hypocrisie te maken. Als ik iets claim dan wil ik dat kunnen onderbouwen maar aangezien Ielja nooit betrapt is op doping ga je mij zulke dingen niet horen zeggen.
 
Smolov, smolov + deadlift , smolov +cut, cutten voor eerste PL wedstrijd= recept voor disaster maar ik bemoei niet...
 
Smolov, smolov + deadlift , smolov +cut, cutten voor eerste PL wedstrijd= recept voor disaster maar ik bemoei niet...
Ik snap je punt , heb veel reviews gelezen waar mensen veel volume naast smolov draaide betreft deadlifts en daar prima resultaten geboekt hebben.
Mijn deadlifts zijn simpel geprogrammeerd en ziet er zo uit.

65%x1x15 w1
70%x1x15 w2
75%x1x12 w3
80%x1x10 w4
82%x1x8 w5
85%x1x6 w6
87%x1x6 w7
90%x1x5 w8
92%x1x4 w9
90% x1 92%x1 95%x1 w10
Meet w11

Zo ziet het er uit , valt mee qua volume.
Betreft de cut, tja voel mij niet prettig op dit gewicht en ben rond de 95 stabiel , waarom niet 2.5 kilo cutten binnen 11 weken om een klasse lager te gaan. ben overtuigd dat zo'n kleine deficit geen probleem zou moeten zijn.

Ik waardeer je mening , helpt mij ook om extra na te denken over de plannen, heb je zelf al eens smolov gedraaid?
 
2.5kg in 11 weken kan prima. Cutten hoeft niet per se zwaar te zijn
 
Minder haat

Meer liefde :heart:
 
Ik waardeer je mening , helpt mij ook om extra na te denken over de plannen, heb je zelf al eens smolov gedraaid?

Zelf ook paar jaar terug smolov gedaan, was 10 kg op mijn squat overige lifts maar het was het niet waard. Volume en intensiteit was gruwelijk en nauwelijks iets naast het squaten kunnen doen zonder goed te herstellen.
Wellicht kan je inderdaad bench en dl ernaast doen, maar had er zelf geen behoefte meer aan, behalve af en toe bench.
Denk dat je het zelf moet ervaren en dan aanpassen waar nodig. Daarentegen met smolov jr. voor bench meer succes gehad.

2.5kg in 11 weken kan prima. Cutten hoeft niet per se zwaar te zijn
Daar gaat het niet om, ben geen voorstander om voor je eerste pl wedstrijd te cutten. Als het goed is zijn er genoeg variabelen die je moet leren beheersen, tapering, attempt selection, programmering, wedstrijd warming up, platform zenuwen, commando's ect. Je moet niet met je gewicht bezig zijn maar gewoon lekker liften en ervaring opdoen. Daarna kan je altijd kijken of je een klasse lager uitkomt.
Weet dat niet iedereen dat geduld heeft maar uit de praktijk blijkt vaak dat het geduld loont.
 
Zelf ook paar jaar terug smolov gedaan, was 10 kg op mijn squat overige lifts maar het was het niet waard. Volume en intensiteit was gruwelijk en nauwelijks iets naast het squaten kunnen doen zonder goed te herstellen.
Wellicht kan je inderdaad bench en dl ernaast doen, maar had er zelf geen behoefte meer aan, behalve af en toe bench.
Denk dat je het zelf moet ervaren en dan aanpassen waar nodig. Daarentegen met smolov jr. voor bench meer succes gehad.


Daar gaat het niet om, ben geen voorstander om voor je eerste pl wedstrijd te cutten. Als het goed is zijn er genoeg variabelen die je moet leren beheersen, tapering, attempt selection, programmering, wedstrijd warming up, platform zenuwen, commando's ect. Je moet niet met je gewicht bezig zijn maar gewoon lekker liften en ervaring opdoen. Daarna kan je altijd kijken of je een klasse lager uitkomt.
Weet dat niet iedereen dat geduld heeft maar uit de praktijk blijkt vaak dat het geduld loont.
Precies.

Betreft dat cutten zie ik wel waar ik beland, het is geen stressfactor voor mij om die enkele kilo's te verliezen in dit tijdsbestek, als dat wel zo zou blijken zie ik ervan af om te cutten naar een lagere klasse.

W1D3

Squat
152x5x4
165x3
175x2x2
197

Incline bench
70x6x4

Push press
40x6x4
 
Training van gister en vandaag

Gisteren
HRV:8

Squats
175x5 velocity 0.60 m/s

Incline BP
80x6x4 velocity 0.70ish

Push press
50x6x4 velocity 0.80ish

Deadlift
135x6x3 velocity 1.03 gemiddeld

Volume iets opgevoerd op de DL sinds de squats momenteel zo laag zijn.

Training vandaag
HRV perongeluk vergeten te meten dus moest het na de dubbele koffie meten waardoor ik erg onderdrukt was. Kwam uit op een 3 maar was erg energiek en alert dus het probleem was duidelijk.

Alles uitgevoerd op een velocity van .70/0.80 m/s

Incline BP
100x4x3

Pull ups
bwx10x3

Bicep curls
22x10x3

Tricep pushdowns
60x10x3

Medicine ball throws
15x10x3

cardio
20min loopband stijle helling.
 
Training

HRV: 8
Voel mij goed beetje duf met het uitkijken naar een saaie training, the grind is on :)
w2d2 smolov phase in
180x5

Bench
72x5
87x4
102x3
117x2x5
 
Laatst bewerkt:
Training:
HRV:8

bench top set
100x5x3

Pendlay row
90x5x5

deficit sldl
40x10x3

Barbell curls
40x12x2


Rustig accesoire dagje.
 
Training en energie voelde goed vandaag!

HRV: 8

Ochtend
Strict press
50x5x5

Pull ups
bwx10x3

BB curls
40x10x3


Avond

Smolov w2d3 phase in.
Squats
185x5 Velocity 0.85 m/s

Pull ups
bwx10x3

Check!
 
Vandaag:
HRV: 9

Bench
72X5
87x4
102x3x2
117x3x5

Deadlift
140x3x7

Voelde okeish.
 
Training vandaag:
HRV: 10 owyea

Ochtend:
Smolov w1d1
152x9x4

Viel mij goed mee betreft de reps. Was bang dat de hoge reps mij zouden uitputten maar was goed te doen.

Incline bench
90x4x6 velocity 0,50/0.60 m/s

Deadlifts
170x3x10 velocity 0.60 m/s

Triceps pushdowns
50x10x3 0.80 m/s

Pull ups
bwx10x3
Voelde explosief en snel

Bicep curls
18x10x2


Vanavond als ik tijd heb nog pull ups en bicep curls.
 
Heeeeeey post is weg!
Nogmaals training van gister:

HRV : 8

Ochtend:
Bench

72X5
87x4
102x3x2
117x3x5

Deads
170x3x10


Avond:

Smolov w3d2
165x7x5


Voelde goed , had nog spierpijn in de quads en voelde vermoeid. Squats voelde zwaar maar waren hard als ik ze terug zag op de video's.

Post alvast de training vandaag en edit de feels achteraf.

HRV:8

Ochtend

Bench

64x5
95x5
108x4x4

Deads

162x3x8


Avond
Smolov w3d3
175x5x4

Misschien wat pendlay rows en curls , afhankelijk van hoe ik mij voel.

Normaal zou ik 5x7 moeten maar ik verdeel dit waardoor ik morgen dus 175x5x3 doe. Zelfde geld voor de 3x10 waarbij ik het verdeel over twee dagen waardoor ik 6x per week squat betreft frequentie.
 
hoe meet je de velocity met een app of een aparaat? wat is nut van velocity voor assistance oefeningen bepalen, zegt niet echt iets over je main lifts.
 
hoe meet je de velocity met een app of een aparaat? wat is nut van velocity voor assistance oefeningen bepalen, zegt niet echt iets over je main lifts.
Met een app en apparaa genaamd ''PUSH''

Hier het laatste setje van mijn deads waarbij je de gadget ook in actie kunt zien.

Assistance is allemaal gevoelsmatig en gebruik hiervoor velocity om een optimale bar speed te behouden met een mix van intensiteit om in de ''hypertrophy-range'' te blijven.
Dus eigenlijk kun je zegen dat ik accesoires op velocity-basis train.Wat inhoud dat wanneer de velocity drastish dropt ten opzichte van de vorige set het een seintje is dat ik moet stoppen simpel gezegd.
Wat je nu zegt klopt betreft de mainlifts en velocity. Omdat ik een voor geschreven schema heb wat ik gewoon moet afwerken. Echter daarna train ik op basis van velocity/RPE basis wat optimale zou zijn naar individuele capaciteiten.
 
Push heb ik ooit wel eens langs zien komen op het forum, was voor mij iets te prijzig.Is idd goed te gebruiken bij rpe based training.
Ben toevallig deze week begonnen met iron path app (iphone) waarmee je bar speed/path kan analyseren.
Heeft voor mij wel interessante feedback opgeleverd voor mijn main lifts.
 
Best interessant die app. Zo wordt volgens mij ook de topset (of "daily maxes") bepaald bij vol autogereguleerde programma's. Iets voor later om ff naar te kijken:)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven