AndroidHealthClinic

Jonggeleerd's comeback na 5 jaar!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.021
Ja maar ze waren ook niet onder par. 170 sq moet lukken zaterdag!
Ik ga m filmen, dus hij moet onder par :D

succes zaterdag!

• #3.023
Thnx!

Aaaai base cycle voor de 2de keer gehaald! goed gedaan man, kunnen weinig mensen zeggen van 17 ! haha

Maar zaterdag wordt echt bruut, harde squats voor ons allebei buddy! verander je stats maar alvast :D

• #3.025
ja, is wel lekker man!
Kijk wel al uit naar zaterdag, haha :D

Goed bezig hier.

Maar denk je niet dat je met vaak smolov doen (en veel volume draaien) er relatief weinig uit gaat halen? Dat je beter word in veel volume draaien dan in maxen?

• #3.027
Denk dat het meevalt, maar we zullen zien!

---------- Post toegevoegd Sun 30 Sep 2012 om 21:21 ----------

Intense cycle is natuirlijk op hoger% dus daar valt dan wel weer op te gainen.

• #3.028
Benenz zijn nog niet hersteld, gelukkig zaterdag pas maxen! Vandaag bench training volgens smolov jr

En daarna ga je de intens cycle doen voor sq? Als je dat van plan bent adviseer ik je om óf smolov JR te doen óf de intens cycle. De switching periode tussen base en meso is er juist voor om (gedeeltelijk) te herstellen wat als gevolg heeft dat je aan het begin van de meso cycle nog iets sterker bent dan aan het einde van de base. Dat is ook de reden dat de weights tijdens de intens cycle zo zwaar zijn. Het gaat uit van de supercompensatie die gebeurd in de tussenperiode. Smolov JR draaien in die periode is een aanslag op je herstel wat je squatgains in de weg gaat zitten.

Nou ben je 17 jaar en je vreet heel veel dus met je herstel zal het wel goed zitten, maar het is zonde als je je helemaal kapot squat en vervolgens je gains 'kortsluit' (ik charcheer) om nog even snel 10kg op je bench te gainen.

• #3.030
Hmm, die smolov jr stelt niet zoveel voor, paar setjes benchen.
Als ik geen jr ga doen bench ik toch wel, dus dan meteen goed.
Voor intense vul ik sws 5kg minder in dan mn max, dus wss 165. Anders is het nauwelijks te doen.

Ik ga eten en ik herstel toch wel joh :p misschien wat eigenwijs, maar ik denk dat het moet kunnen!

Je moet het zelf weten uiteraard.

Ik zou zeggen: of hij traint zich een keer in de vernieling en dan heeft hij een waardevolle ervaring in de pocket die iedere lifter wel een keer meemaakt, of hij traint zich niet in de vernieling en haalt mooie gains. Win win :D

• #3.033
Idd wat crakie zegt :p

Vandaag
Bench
7x50
5x70
7x5x82,5 easy money

Pullups
10xbw

Latt pull down
Seated cable rows

Dat was t, rug een keertje getraind, sinds lang

Ik zou zeggen: of hij traint zich een keer in de vernieling en dan heeft hij een waardevolle ervaring in de pocket die iedere lifter wel een keer meemaakt, of hij traint zich niet in de vernieling en haalt mooie gains. Win win :D

Hij doet me aan mezelf denken toen ik die leeftijd was. Ik sprong ook van de ene routine naar de andere in de veronderstelling dat ik daarmee bruut sterk zou worden. Helaas heeft het bij mij lang geduurd voor ik besefte dat dat onzin is. De legende himself (jesaja) probeerde mij toenertijd nog wat verstand in te praten maar het was tevergeefs.

Ik wil je nog één ding meegeven en dan laat ik je met rust. Vraag je af 'waarom' je iets wilt doen in een training. Bijvoorbeeld geen volume draaien omdat je het wilt, maar omdat het moet. Probeer uit te vinden wat voor jou werkt. Uiteindelijk heb je dan helemaal geen vooruitgeplande routines meer nodig, maar zal je exact weten wat je moet doen om verder te komen. Dan wordt het pas écht leuk (en effectief) :). Het valt me namelijk om dat je trainingen totaal geen structuur hebben, buiten je smolov avontuurtjes om.

Laatst bewerkt:
  • #3.035
Hij doet me aan mezelf denken toen ik die leeftijd was. Ik sprong ook van de ene routine naar de andere in de veronderstelling dat ik daarmee bruut sterk zou worden. Helaas heeft het bij mij lang geduurd voor ik besefte dat dat onzin is. De legende himself (jesaja) probeerde mij toenertijd nog wat verstand in te praten maar het was tevergeefs.

Ik wil je nog één ding meegeven en dan laat ik je met rust. Vraag je af 'waarom' je iets wilt doen in een training. Bijvoorbeeld geen volume draaien omdat je het wilt, maar omdat het moet. Probeer uit te vinden wat voor jou werkt. Uiteindelijk heb je dan helemaal geen vooruitgeplande routines meer nodig, maar zal je exact weten wat je moet doen om verder te komen. Dan wordt het pas écht leuk (en effectief) :). Het valt me namelijk om dat je trainingen totaal geen structuur hebben, buiten je smolov avontuurtjes om.

Eerst deed ik ub/lb. Dat werkte niet omdat ik van te voren geen plan had. Wel dat ik ging squaten maar niet wat ik ging squaten.
Daarmee gainde ik niet. Vind het moeilijk om zelf in te schatten wel gewicht en welk volume ik moet doen. Doe dan vaak te zwaar, te licht, te veel of te weinig.

Ik ben het helemaal eens met Keiko, maar mijn punt is dat eigenlijk een keer over je limiet moet gaan voordat 'het kwartje valt'. Dan pas kom je in de mindset die nodig is om je optimale trainingsroutines samen te stellen, en dan nog blijft dat een voortdurende zoektocht.

Dat gezegd hebbende, JG gaat nog best lekker op de dingen die hij doet volgens mij. Ooit lag ik behoorlijk op hem voor, dus wie ben ik om advies te geven ;)

• #3.037
Heb nu echt spierpijn van gisteren.
Denk dat ik voor herstel smolov jr toch maar skip. Morgen geen training dus, volledige rust tot zaterdag.

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 16:37 ----------

Ik ben het helemaal eens met Keiko, maar mijn punt is dat eigenlijk een keer over je limiet moet gaan voordat 'het kwartje valt'. Dan pas kom je in de mindset die nodig is om je optimale trainingsroutines samen te stellen, en dan nog blijft dat een voortdurende zoektocht.

Dat gezegd hebbende, JG gaat nog best lekker op de dingen die hij doet volgens mij. Ooit lag ik behoorlijk op hem voor, dus wie ben ik om advies te geven ;)

Het rpobleem is dat het me niet lukt zonder die schema's. Doe gauw teveel of te weinig. Toch ben ik het met keiko eens dat smolov jr geen goed idee is. Na de intense cycle laat ik smolov in de kast voor een tijdje. Madcow lijkt me een geschikt schema voor me. Na intense ga ik eerst ortmayer doen om deadlift in de groove te krijgen, daarna madcow.

Eerst deed ik ub/lb. Dat werkte niet omdat ik van te voren geen plan had. Wel dat ik ging squaten maar niet wat ik ging squaten.
Daarmee gainde ik niet. Vind het moeilijk om zelf in te schatten wel gewicht en welk volume ik moet doen. Doe dan vaak te zwaar, te licht, te veel of te weinig.
Waarom lees je je niet wat in over het heavy-light-medium principe. Stelt +/- duidelijke richtlijnen over hoeveel gewicht wanneer je neemt. Ik volg het nu. Kan je wel wat artikels geven die erover gaan.:)

Dat je over je limiet moet gaan voor het kwartje valt kan goed maar natuurlijk ook slecht zijn. Als jonggeleerd te overtraind geraakt kan het zijn dat het lang zal duren om te herstellen en dat zijn gains voor niets zijn geweest en dat hij opnieuw moet beginnen. Dan stel ik voor om beredeneerd over je limiet te gaan.:)
Je moet over je limiet gaan om sterker te worden natuurlijk. Iemand die nooit overtraind is zal ook geen progressie maken. Maar je moet natuurlijk ook nog herstellen. Ik zeg niet dat JG dit niet zal kunnen:) ik ken hem daar niet goed genoeg voor:) wil enkel zeggen dat hij zijn verstand moet gebruiken.:)

Heb nu echt spierpijn van gisteren.
Denk dat ik voor herstel smolov jr toch maar skip. Morgen geen training dus, volledige rust tot zaterdag.

---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 16:37 ----------

Het rpobleem is dat het me niet lukt zonder die schema's. Doe gauw teveel of te weinig. Toch ben ik het met keiko eens dat smolov jr geen goed idee is. Na de intense cycle laat ik smolov in de kast voor een tijdje. Madcow lijkt me een geschikt schema voor me. Na intense ga ik eerst ortmayer doen om deadlift in de groove te krijgen, daarna madcow.
Madcow is geen slecht schema:) maar een beetje een slecht in elkaar geknutseld heavy-light-medium schema. heavy komt voor medium en meestal erna, maar voor sommigen werkt dit wel:)

Er is groot verschil tussen overreaching en overtraining. Overtraining is nooit gewenst en zeker niet "nodig" om progressie te boeken. Overreaching wellicht wel op een zeker niveau, maar daar zit JG nog lang niet.

En met een degelijke H/L/M indeling zal je al helemaal niet snel overreached raken, laat staan overtraint. Al zijn er altijd mensen die het toch nog weten te verpesten. Vandaar: Degelijk.

Er is groot verschil tussen overreaching en overtraining. Overtraining is nooit gewenst en zeker niet "nodig" om progressie te boeken. Overreaching wellicht wel op een zeker niveau, maar daar zit JG nog lang niet.

En met een degelijke H/L/M indeling zal je al helemaal niet snel overreached raken, laat staan overtraint. Al zijn er altijd mensen die het toch nog weten te verpesten. Vandaar: Degelijk.
Jij spreekt over overreaching en overtraining, en ik spreek over overtraining en chronische overtraing.:) dus ik bedoel hetzelfde van u maar gebruik andere worden:) misschien dan de jouwe beter zijn:)

En waarom zou je met een degelijke H/L/M indeling niet snel overreached geraken? Weet je waarom je een H/L/M indeling gebruikt? H/L/M is gewoon periodiseren. Vanaf een bepaald niveau moet je periodiseren, en ik denk wel dat JG al op dat niveau zit!

Terug
Naar boven