jonggeleerd
Huge Freak
- Waardering
- 374
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 90kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
misschien wat eigenwijs, maar ik denk dat het moet kunnen!Ik zou zeggen: of hij traint zich een keer in de vernieling en dan heeft hij een waardevolle ervaring in de pocket die iedere lifter wel een keer meemaakt, of hij traint zich niet in de vernieling en haalt mooie gains. Win win![]()
. Het valt me namelijk om dat je trainingen totaal geen structuur hebben, buiten je smolov avontuurtjes om.Hij doet me aan mezelf denken toen ik die leeftijd was. Ik sprong ook van de ene routine naar de andere in de veronderstelling dat ik daarmee bruut sterk zou worden. Helaas heeft het bij mij lang geduurd voor ik besefte dat dat onzin is. De legende himself (jesaja) probeerde mij toenertijd nog wat verstand in te praten maar het was tevergeefs.
Ik wil je nog één ding meegeven en dan laat ik je met rust. Vraag je af 'waarom' je iets wilt doen in een training. Bijvoorbeeld geen volume draaien omdat je het wilt, maar omdat het moet. Probeer uit te vinden wat voor jou werkt. Uiteindelijk heb je dan helemaal geen vooruitgeplande routines meer nodig, maar zal je exact weten wat je moet doen om verder te komen. Dan wordt het pas écht leuk (en effectief). Het valt me namelijk om dat je trainingen totaal geen structuur hebben, buiten je smolov avontuurtjes om.
Hij doet me aan mezelf denken toen ik die leeftijd was. Ik sprong ook van de ene routine naar de andere in de veronderstelling dat ik daarmee bruut sterk zou worden. Helaas heeft het bij mij lang geduurd voor ik besefte dat dat onzin is. De legende himself (jesaja) probeerde mij toenertijd nog wat verstand in te praten maar het was tevergeefs.
Ik wil je nog één ding meegeven en dan laat ik je met rust. Vraag je af 'waarom' je iets wilt doen in een training. Bijvoorbeeld geen volume draaien omdat je het wilt, maar omdat het moet. Probeer uit te vinden wat voor jou werkt. Uiteindelijk heb je dan helemaal geen vooruitgeplande routines meer nodig, maar zal je exact weten wat je moet doen om verder te komen. Dan wordt het pas écht leuk (en effectief). Het valt me namelijk om dat je trainingen totaal geen structuur hebben, buiten je smolov avontuurtjes om.

Ik ben het helemaal eens met Keiko, maar mijn punt is dat eigenlijk een keer over je limiet moet gaan voordat 'het kwartje valt'. Dan pas kom je in de mindset die nodig is om je optimale trainingsroutines samen te stellen, en dan nog blijft dat een voortdurende zoektocht.
Dat gezegd hebbende, JG gaat nog best lekker op de dingen die hij doet volgens mij. Ooit lag ik behoorlijk op hem voor, dus wie ben ik om advies te geven![]()
Waarom lees je je niet wat in over het heavy-light-medium principe. Stelt +/- duidelijke richtlijnen over hoeveel gewicht wanneer je neemt. Ik volg het nu. Kan je wel wat artikels geven die erover gaan.Eerst deed ik ub/lb. Dat werkte niet omdat ik van te voren geen plan had. Wel dat ik ging squaten maar niet wat ik ging squaten.
Daarmee gainde ik niet. Vind het moeilijk om zelf in te schatten wel gewicht en welk volume ik moet doen. Doe dan vaak te zwaar, te licht, te veel of te weinig.

Dat je over je limiet moet gaan voor het kwartje valt kan goed maar natuurlijk ook slecht zijn. Als jonggeleerd te overtraind geraakt kan het zijn dat het lang zal duren om te herstellen en dat zijn gains voor niets zijn geweest en dat hij opnieuw moet beginnen. Dan stel ik voor om beredeneerd over je limiet te gaan.Ik ben het helemaal eens met Keiko, maar mijn punt is dat eigenlijk een keer over je limiet moet gaan voordat 'het kwartje valt'. Dan pas kom je in de mindset die nodig is om je optimale trainingsroutines samen te stellen, en dan nog blijft dat een voortdurende zoektocht.

ik ken hem daar niet goed genoeg voor
wil enkel zeggen dat hij zijn verstand moet gebruiken.
Madcow is geen slecht schemaHeb nu echt spierpijn van gisteren.
Denk dat ik voor herstel smolov jr toch maar skip. Morgen geen training dus, volledige rust tot zaterdag.
---------- Post toegevoegd Thu 4 Oct 2012 om 16:37 ----------
Het rpobleem is dat het me niet lukt zonder die schema's. Doe gauw teveel of te weinig. Toch ben ik het met keiko eens dat smolov jr geen goed idee is. Na de intense cycle laat ik smolov in de kast voor een tijdje. Madcow lijkt me een geschikt schema voor me. Na intense ga ik eerst ortmayer doen om deadlift in de groove te krijgen, daarna madcow.
maar een beetje een slecht in elkaar geknutseld heavy-light-medium schema. heavy komt voor medium en meestal erna, maar voor sommigen werkt dit wel
Jij spreekt over overreaching en overtraining, en ik spreek over overtraining en chronische overtraing.Er is groot verschil tussen overreaching en overtraining. Overtraining is nooit gewenst en zeker niet "nodig" om progressie te boeken. Overreaching wellicht wel op een zeker niveau, maar daar zit JG nog lang niet.
En met een degelijke H/L/M indeling zal je al helemaal niet snel overreached raken, laat staan overtraint. Al zijn er altijd mensen die het toch nog weten te verpesten. Vandaar: Degelijk.
dus ik bedoel hetzelfde van u maar gebruik andere worden
misschien dan de jouwe beter zijn