XXL Nutrition

Joost goes true natty recomp

• Topic Starter Topic Starter
Denk niet dat het heel optimaal is om alle 4 de oefeningen in 1 training te maxen of wel?

Zat te denken om gewoon me normale schema aan te houden volgende week, behalve dat ik dan begin met 1rm poging van die betreffende spiergroep.

Dus maandag benchpress maxen, dinsdag deadlift maxen, donderdag ohp maxen, en vrijdag squat.

Hoe moet je opbouwen naar je 1rm toe?

Denk niet dat het heel optimaal is om alle 4 de oefeningen in 1 training te maxen of wel?

Zat te denken om gewoon me normale schema aan te houden volgende week, behalve dat ik dan begin met 1rm poging van die betreffende spiergroep.

Dus maandag benchpress maxen, dinsdag deadlift maxen, donderdag ohp maxen, en vrijdag squat.

Op gevoel met een niet al te groot warmup volume

stel 1x120kg

5x60kg
5x80kg
2x100kg
1x110kg
1x120kg

ofzo? misschien zelfs die 110kg schrappen?

laatste warm-up voor een max attempt 90% hoor je vaak en heb ik wel goede ervaring mee

---------- Toegevoegd om 18:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

ohja want 1 training niet op optimale range getraind is natuurlijk 1 maand gains weggegooid

it all adds up ja

verder is maxen in training sowieso niet productief voor de overgrote meerderheid en nog eens extra stom als je niet bijzonder technisch vaardig bent op de lifts (dunno of joost dat is). dat betekent niet dat je het nooit mag doen maar waarom dan als 'begin' van een nieuw schema meteen onproductieve dingen gaan doen? Je kan op basis van een 5 rep max oid ook gewoon je max schatten.

verder is maxen in training sowieso niet productief voor de overgrote meerderheid en nog eens extra stom als je niet bijzonder technisch vaardig bent op de lifts (dunno of joost dat is). dat betekent niet dat je het nooit mag doen maar waarom dan als 'begin' van een nieuw schema meteen onproductieve dingen gaan doen? Je kan op basis van een 5 rep max oid ook gewoon je max schatten.

Je "moet" toch ooit je 1RMs testen, aan het eind van een schema/cycle reeks is dan waarschijnlijk wel de beste mogelijkheid. Beter dan opeens 'willekeurig' middenin een schema, zou je zeggen. ;)

Je "moet" toch ooit je 1RMs testen, aan het eind van een schema/cycle reeks is dan waarschijnlijk wel de beste mogelijkheid. Beter dan opeens 'willekeurig' middenin een schema, zou je zeggen. ;)

je kan beter een solid rep squatten met 140kg dan helemaal naar de touwtyfusvinketering gaan met 150kg voor zowel gains als ePeen doeleinde en de meeste novice-intermediates kunnen gewoon geen zware percentages handlen met goede techniek.

voor zover je jezelf wilt bewijzen, iedereen met een beetje verstand van zaken heeft echt wel meer 'respect' (als daar uberhaupt sprake van is) voor iemand die een goede single met 140 squat dan iemand die echt helemaal kapot gaat met 150 met misschien de uitzondering van een wedstrijd.

+als je het dan zonodig wilt doen kan je het, tenzij je een peaking achtig iets gedaan hebt, beter op een random dag doen waarop je je goed voelt en waarvoor je goed gegeten hebt dan ineens zeggen hoppa we gaan maxen.

Ah, Wendler geworden dus. Populaire keus haha

Ben benieuwd hoe je 't ervaart, ga 't met interesse volgen.
Blijft iets wat ik toch wel een interessant schema vind, mogelijk voor in de toekomst als ik terugschakel naar 4 trainingen/week

Maxen van de eerste ub en lb oefening gaat ten koste van de 2e, dus niet optimaal idd.

je kan beter een solid rep squatten met 140kg dan helemaal naar de touwtyfusvinketering gaan met 150kg

Daarom 1rm testen en daar dan iets vanaf halen mits form niet goed was. Je begint met wendler sws met 90% van je (aangepaste) 1rm

waarom doe je dan niet gewoon een trainingsmax en sla je die x0.9 over ipv dat je onnodig zwaar gaat :roflol:

---------- Toegevoegd om 00:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:37 ----------

1 goede rep met een gewicht waar je er hoogstwaarschijnlijk wel 3+ mee kan

voila trainingsmax

waarom doe je dan niet gewoon een trainingsmax en sla je die x0.9 over ipv dat je onnodig zwaar gaat :roflol:

---------- Toegevoegd om 00:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:37 ----------

1 goede rep met een gewicht waar je er hoogstwaarschijnlijk wel 3+ mee kan

voila trainingsmax

omdat 1rm testen leuk is

• Topic Starter Topic Starter
Training van gisteren, niet echt een lange training.

Squat:
8x60kg
8x60kg
8x60kg
Auw benen, nog steeds niet volledig opgerekt.

Deadlift:
Warmup
1x100kg
1x120kg
1x125kg PR
1x130kg PR

SS: Seated calf raise / donkey calf raise:
15x60kg / 15x100kg
15x60kg / 15x100kg
15x60kg / 15x100kg

Rating:4/5 Worstenbroodjes, goeie tren

Volgende week geen 1rm meer testen dus met DL? Congrats met pr jonguh

Goeie deadlift. Komende weken hoop ik ook de 130 aan te tikken

Ben trots op je aapje! Volgende week dus deadliften? [emoji1]

Heb je nou 10 kg bovenop je deadlift PR geknald? Erg netjes kerel :D

Gefeliciteerd met je PRs.

Netjes ouwe! Ik hoop ook ooit eens 130 kg te kunnen deadliften!

Terug
Naar boven